Tekil Mesaj gösterimi
Eski 16.04.09, 21:02   #1
Starlight
Uzman Üye

Starlight - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Jan 2009
Yaş: 46
Konular: 136
Mesajlar: 1,270
Ettiği Teşekkür: 893
Aldığı Teşekkür: 2300
Rep Derecesi : Starlight muhteşem bir gelişmedeStarlight muhteşem bir gelişmedeStarlight muhteşem bir gelişmedeStarlight muhteşem bir gelişmedeStarlight muhteşem bir gelişmedeStarlight muhteşem bir gelişmedeStarlight muhteşem bir gelişmedeStarlight muhteşem bir gelişmedeStarlight muhteşem bir gelişmedeStarlight muhteşem bir gelişmedeStarlight muhteşem bir gelişmede
Ruh Halim: Cok Yorgun
Standart Insan iliskileri " Yöneticilik"

İkili ilişkilerde olduğu gibi yönetici ile çalışanlar arasındaki ilişkinin de düzene girmesi için zaman gerekir. Nasıl dostlarla iletişimimizin süreklilik kazanması belli bir zaman alıyorsa, bir yöneticinin arkadaşlarına alışması ve ast-üst ilişkisini doğru bir şekilde kurması da bir sürecin sonucunda oluşuyor.

Özellikle hemen herkesin fikir birliğinde olduğu bir konu iletişimin kariyer ve iş dünyasında ilerlemek için ne kadar önemli olduğu. Herkes bu kuralın önemine değinir, konuşmalarında üstüne basarak belirtir ama iş yoğunluğundan vakit bulup üzerinde çok fazla düşünmez. Oysa, işte geçen sürenin uzunluğunu düşündüğümüzde iletişimin en çok iş hayatımızda gerektiği sonucuna ulaşırız.
Peki, iş dünyasındaki ast-üst ilişkisi nasıl sağlıklı bir şekilde ilerler, bunun için neler yapabiliriz?

-Öncelikle çalışanlarınıza “eşitlik” duygusuyla yaklaşın. Bir diğerinin görüşü daha önemli olmasın. Bir karar anında, ekibinizdeki her elemanın görüşünü alın. Ortak fikir oluştururken, fikir danışmanın ekip ruhuna iyi geldiğini göreceksiniz.
-Birçok yönetici iş ilişkilerini geliştirmek için çalışanlara dostça yaklaşır. Nerede görürse görsün selam vermeye, bir cümlelik olsa da iletişim kurmaya gayret eder. Ama bu davranışları daha stratejik bir şekilde yapmak hem iş hem de ilişkiler için daha büyük önem taşır. “Hangi pozisyondaki çalışana nasıl davranmalıyım?” sorusunu göz önüne alarak davranışları düzenlemek daha önemli. Böylelikle şirket içinde neler yapacağınıza dair görüşlerinizi de gözden geçirebilirsiniz.

-Birçok yönetici bu davranışın tam tersi davranışlarda bulunabilir. İnsanlarla birebir iletişim kurmak yerine daha az iletişimde bulunmayı tercih eder. Ast-üst ilişkisinde bu tavır çok fazla rağbet görmeyebilir. Bu gibi davranışlar yerine biraz daha ılıman tavırlarla ilişkiler kurulabilir. Örneğin, “Nasılsın?”, “İşler nasıl gidiyor?”, “Herhangi bir problemin var mı?” gibi sorularla daha yakın ilişkiler geliştirebilir.
-“Hızlı hareket etmeyin.” Çok sıradan bir cümle olarak görülse de, hızlı hareket etmek ve karar vermek ilişkileri farklı yönlendirir. Bütün işleri bir anda halledebilmek için yapılan hızlı adımlar olumsuzluklar doğurabilir. Hızlı olmak yerine belli bir istikrar göstererek davranışları biçimlendirebilirsiniz. Karşınızdaki insanın pozisyonu dahilinde neler yapacağını düşünüp öyle hareket etmenin yararını göreceksiniz.
Starlight isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla