Tekil Mesaj gösterimi
Eski 24.02.11, 04:04   #12
şövaLye
Tam Üye

şövaLye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Jan 2011
Konular: 36
Mesajlar: 256
Ettiği Teşekkür: 827
Aldığı Teşekkür: 1028
Rep Derecesi : şövaLye Karimasını arttırmak için doğru yerdeşövaLye Karimasını arttırmak için doğru yerdeşövaLye Karimasını arttırmak için doğru yerdeşövaLye Karimasını arttırmak için doğru yerdeşövaLye Karimasını arttırmak için doğru yerdeşövaLye Karimasını arttırmak için doğru yerdeşövaLye Karimasını arttırmak için doğru yerdeşövaLye Karimasını arttırmak için doğru yerdeşövaLye Karimasını arttırmak için doğru yerdeşövaLye Karimasını arttırmak için doğru yerdeşövaLye Karimasını arttırmak için doğru yerde
Ruh Halim: none
Standart Cevap: Türk Sanat Müziği Makamları

Nihavend Makamı


Türk Musıkisi makamları içerisinde en fazla kullanılan makamlardan biri olan Nihavent Makamı, Buselik dizisinin Rast perdesi üzerine göçürülmesiyle elde edilir. Dizisinin seslerinin müsait olması nedeniyle Batı Müziği enstrümanları ile de rahatlıkla icra edilebilir.

a. Durak: Rast perdesidir
b. Seyir: Inici - çıkıcıdır
c. Güçlü: Neva perdesidir
d. Yeden: Irak perdesidir
e. Donanim: Si küçük mücennep bemol, Mi küçük mücennep bemol




Dizinin Seyri:

İnici - çıkıcı seyre sahip olan Nihavent Makamının seyrine genellikle orta seslerden başlanır. Neva perdesi üzerindeki Kürdi veya Hicaz dörtlüsünün sesleri kullanılarak güçlü sesi olan Neva perdesinde asma kalışlar yapılır. Buselik beşlisinin sesleri kullanılarak tiz seslerde dolaşılır. İnişte çeşitli geçkiler kullanılarak tekrar Neva perdesinde asma kalış yapılır. Dizinin orta seslerinde dolaşılır. Karar perdesine inilirken Buselik sesleri kullanılır. Karardan önce, dizi alt taraftan Hicaz sesleriyle genişleme yapar. Buselik beşlisinin sesleri ile Yedeni olan Irak perdeside gösterilerek Karar sesi olan Rast perdesinde karar verilir.


  • Bu makamdan besteler:

Bakmıyor çeşm-i siyh feryade (Hacı Arif Bey)
Biraz kül biraz duman o benim işte (Avni Anıl)
İçimde nice uzun yılların özlemi var (Avni Anıl)
Ağlamakla inlemekle ömrüm gelip geiyor (Sadi Hoşses)
Ahımı hicranımı sakladım gizli tuttum (Selahattin İnal)
Ayrılmak ne kadar zor, unutulmak çok acı (Ekrem Güyer)
Bahar bitti güz bitti, artık bülbül ötmüyor (Sadettin Kaynak)
Bir demet yasemen aşkımın tek hatırası (Zeki Müren)
Doymadım sana ağlarım ah ederek yana yana (Nevzat Akay)
Gizli aşk bu, söyleyemem derdimi hiç kimseye (Zeynettin Maraş)

Güzel bir göz beni attı bu derin sevdaya (Osman Nihat Akın)
İnleyen nağmeler ruhumu sardı (Zeynettin Maraş)
Kalbe dolan o ilk bakış, unutulmaz unutulmaz (Erol Sayan)
Körfezdeki dalgın suya bir bak, göreceksin (Osman Nihat Akın)

Mümkün mü unutmak güzelim, neydi o akşam (Rakım Elkutlu)
Şarkılar seni söyler, dillerde nağme adın (Muzaffer İlkar)
Unutturamaz seni hiç bir şey, unutulsam da ben (Ekrem Güyer)
Yine bu yıl Ada sensiz içime hiç sinmedi (Osman Nihat Akın)
Yok baska yerin lütfü ne yazdan ne de kıştan (Münir Nurettin Selçuk)
Geçti hayal içinde bunca yıl bir gün gibi (Osman Nihat Akın)

  • Bu makamdan örnek



Geçti hayal içinde bunca yıl bir gün gibi
En eski hatıralar daha henüz dün gibi
Neden gönül bu içli hayata küskün gibi
En eski hatıralar daha henüz dün gibi

(tr.wikipedia.org)
__________________
Ulusal onurdan yoksun olanlar, insanlık onurundan da yoksundurlar...
şövaLye isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
5 Üyemiz şövaLye'in Mesajına Teşekkür Etti.