Tekil Mesaj gösterimi
Eski 19.10.11, 01:16   #1
hepmutlu81
Yeni Üye
hepmutlu81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Oct 2011
Konular: 1
Mesajlar: 1
Ettiği Teşekkür: 0
Aldığı Teşekkür: 7
Rep Derecesi : hepmutlu81 kendisini henüz tanıyamadık
Ruh Halim: none
Standart Türkiye'nin ve Dünya'nın En Büyük Atatürk Heykeli | Atatepe (Artvin)





Atatürk'ün Ayakları Atatepe'ye Bastı




Türkiye'nin en yüksek, dünyanın en büyük heykelleri sıralamasında ilk sıralarda yer alan Atatürk Heykeli, Artvin Atatepe'de yükseliyor.


Sıtkı Kahvecioğlu Vakfı Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Hayırsever Av. Sıtkı Kahvecioğlu’nun yaptırdığı Atatürk Heykeli, Türkiye ve dünyanın ‘en’ leri arasına girdi.

Av. Sıtkı Kahvecioğlu, heykelin yapılması aşamasında mesleğinde en iyi olan profesyonellerle çalışmayı tercih etti. Heykelin kalıplarını Gürcistan’dan dünyaca ünlü heykeltıraş Doç. Dr. Jumber Jikia ve ekibi yaparken, heykelin yapılmasının en önemli aşaması olan ve teknolojinin ulaştığı son nokta imkanlarıyla çelik konstrüksiyon bölümünü yaparak Türkiye’de alanında ilk ve tek örnek olan, devasa heykelin yapılmasına Karma Metal İmalat Topluluğu imza attı.





Heykelin, ayak tabanından baş kısmının üst noktasına kadar olan boy uzunluğu 22 metre. Heykelin dış bakır kaplamalarını yapan heykeltıraş Doç. Dr. Jumber Jikia ve ekibi yaklaşık 1 yıl boyunca bu kalıpları yapmak için gece gündüz demden çalıştılar. Onlar kalıpları hazırlarken, İstanbul’da ise aynı yoğunlukta ama çok zor ve dikkatli bir şekilde çalışan bir başka grup daha vardı. Makine Mühendisi Sedat Işık ve Karma İmalat Metal Topluluğu bu heykelin konstrüksiyon parçalarını hazırlamak için tam 11 ay çalıştı. Nihayetinde iki ay önce çelik konstrüksiyon zorlu bir yolculuk sonrası Artvin’e geldi. Tırlarla gelen bu parçalar buradan kamyonlara yüklenerek taşınabildi.





Ve ilk kaplamaları tamamlanarak ayak kısmı kaideye yerleştirildi. Heykelin yerleştirilmesi için özel vinçgetirildi. Vinç 17 metre boyunda tırdan uzun ve çok geniş olduğu niçin Artvin Köprübaşı’ndan Atatepe’ye ancak 15 saate çıkabildi. 72 ton ağıtlığındaki vincin kaldırma kapasitesi ise 220 ton. Bu devasa büyüklükteki aracın daracık Artvin sokaklarından geçişi bir hayli sıkıntılı oldu. Dün itibarıyla başlayan heykelin yerleştirilmesi çalışmasında Atatürk Heykelinin bacak kısmı uzun ve dikkatli bir çalışmayla 13 metrelik kaideye yerleştirildi. Kaidenin yerleştirilmesini yerinde takip eden hayırsever Sıtkı Kahvecioğlu, oldukça duygulandı. Yıllardır hayalini kurduğu bir eserin vücuda gelişini güzel bir sonbahar gününde kaideye oturtulan ilk parçasıyla görerek yaşadığını belirten Kahvecioğlu şunları söyledi;





“Bu benim hayatımda en çok istediğim bir projeydi. Her insanın büyük hayalleri olur. Başarabildiğikadarını gerçekleştirebilir. Ben bugün en büyük hayallerimden birisini gerçekleştiriyorum. Bu proje sadece Türkiye’nin değil, dünyanın sayılı büyük projesidir. Bu türden ve bu boyutta bir heykel ilk kez yapılıyor. Heykelin yapılmasında en az 100 kişi görev aldı. Ben hepsine ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Heykelin en önemli bölümlerini yapan Karma Metal İmalat Grubu- Makine Mühendisi Sedat Işık, heykelin yerleştirilmesinde burada bulunan kardeşi Vedat Işık, burada gece-gündüz demeden çalışan heykeltıraş Doç. Dr. Jumber Jikia ve ekibine, Kahvecioğlu Vakfı çalışanlarına hepsine ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Bu bir ekip işidir. Bu ekip dünyanın ne güzel heykellerinden birisini sadece Artvin’e değil, Türkiye ve dünyaya kazandırdı. Atatürk, dünyanın gelmiş geçmiş en saygın liderlerinden birisidir. Atatepe, Artvin’in en önemli turizm çekim merkezi olacak. Daha sonra heykel tamamlansın geniş bir röportaj vereceğim. Bu heykeli yaparken, başlarken nelerle karşılaştık, bu aşamalardan nasıl geçtik. Onları basın aracığıyla Artvin kamuoyuna ve Türkiye ile paylaşacağım” dedi.





Heykelin kaidesine yerleştirme işlemlerini gerçekleştiren Karma Metal İmalat Topluluğu- Makine Mühendisi Sedat Işık, heykelin bu aşamaya gelmesinde büyük bir ekibin çalıştığından haberdar olduğunu, kendilerinin heykelin ana omurgasını oluşturan ve Türkiye’de ilk kez uygulanan bir yöntemle bu boyutta bir heykelin yapılması için ekibiyle çok titiz bir çalışma gerçekleştirdiklerini söyledi. Telefonla gazetemize açıklamada bulunan Işık’ın o açıklamalardan bazı bölümleri sizlerle paylaşıyoruz.

ARDAHANLI 29 YAŞINDAKİ GENÇ MAKİNE MÜHENDİSİ SEDAT IŞIK , KOMŞU İL ARTVİN’İN YETİŞTİRDİĞİ ÖNEMLİ KİŞİLERDEN BİRİSİ OLAN KAHVECİOĞLU VAKFI KURUCUSU VE BAŞKANI AV. SITKI KHVECİOĞLU’NUN HAYALİ OLAN, KAİDESİYLE BİRLİKTE 35 METRE YÜKSEKLİĞİNDEKİ DÜNYANIN EN BÜYÜK ATATÜRK HEYKELİ PROJESİNİN OMURGASINI OLUŞTURAN ÖNEMLİ BİR ÇALIŞMAYLA GERÇEĞE DÖNÜŞTÜRDÜ.

08 HABER: SEDAT BEY KARMA METAL İMALAT TOPLULUĞU OLARAK BU PROJEYE NASIL VE NE ZAMAN DAHİL OLDUNUZ?

S.IŞIK: Karma Metal İmalat Topluluğunu biz 2000’de kurduk. Bu projeye dahil olma hikayesi ise şöyle;
Artvin iline heykel imalatı yapılması konusunda bilgiler bizlerle paylaşıldığı an çok şaşırmıştım. Nasıl şaşırmayayım ki, böyle bir projenin bir firmaya rast gelme olasılığı ancak 15-20 yılda bir olur. Evet, böyle bir projenin benzerini daha önce yapmamıştık. Ama sadece biz değil, Türkiye’deki hiçbir firma yapmamıştı. Sayın Kahvecioğlu ve Mimar Suat Bey bize geldiğinde bu projeyi yapabileceğimizi söyledik. Söyleyeyim ki; bunu bugün için söylüyorum başka bir firma yapamazdı. Biz makine mühendisleri Türkiye şartlarında en önemli eserlerden birisi olacak olan 22 metrelik Atatürk heykelinin çelik konstrüksiyonun yani heykelin omurgasının imalatı gibi çok önemli ve iddialı bir görevi üstlendik.




ÇELİK KONSTRÜKSİYON NEDİR? AVANTAJLARI, DEZAVANTAJLARI VAR MIDIR? KARMA METAL İMALAT TOPLULUĞU OLARAK BU KONUDA TÜRKİYE GENELİNDE NELER YAPIYORSUNUZ?

Çelik boru, maliyet / mukavemet yönünden en ideal kesitli konstrüksiyon elemanıdır. Ancak bu avantajının yanında bir heykel konstrüksiyonunun yapısını, çelik boruları değişik farklı açılarla birleştirerek 3 BOYUTLU bir örümcek ağı gibi yapmak oldukça zordu, diyorum çünkü bizler için bu zorluk geçmişte kaldı, biz bu zorlukları aştık. Hiçbir firmanın tercih etmeyeceği bu yöntem bizim uzmanlık alanımız oldu.

Türkiye de, bu projeyi yapmak için kullandığımız bilgisayar kontrollü (CNC ) boru işleme makinelerini alan ilk firmayız. Bu işleri yapmak için sadece makinelerin olması yeterli mi diye sorarsanız. Asla yeterli değil, bu iş ciddi bir mühendislik hizmeti gerektirir. Kolay olsaydı, bu işi sadece biz değil yüzlerce, binlerce firma yapmış olurdu. Aslında yıllar öncesinde oluşturduğumuz mühendislik hizmetimiz ve imalat yatırımlarımız endüstri gelişimine katkıda bulunma amaçlıydı.





Ama bu hazırlıklarımızla yıllar sonra bu kadar güzel, Türkiye’nin hatta dünyanın dört bir yanından bilinecek bir projeye imza atacağımız hiç aklımıza gelmemişti.

08 HABER: ÇELİK KONSTRÜKSİYONLARI NASIL HAZIRLADINIZ?

Heykel, konstrüksiyonun görsellik yapısını sizlerinde son zamanlarda bilim kurgu, animasyon, aksiyon vb. filmlerden bildiğiniz 3D animasyon-simülasyon programlarını kullanılarak hazırladık. Sonra 3D katı modelleme programları kullanılarak imalata yönelik projelerini çıkardık. Bu iş çok zaman alıcıydı. Heykel üzerinde yaklaşık bin 400 boru parçası var. Ve her boru birbirinden farklıydı. Bir boru parçasını 3-5 saat gibi bir zamanda hazırlayabiliyorduk. 1 düğümde 7-13 adet boru birleşimi vardı. Heykelin fabrikamızdaki imalatı yaklaşık 7 ay sürdü. Sadece gündüz fabrikada çalışmıyorduk. Gece uykusuz kalarak karşımıza çıkan problemler için ileriye dönük çözümler geliştiriyorduk.
Evet aradan 9 ay geçti ve şimdi hayallerimiz gerçek oluyor. Gece-gündüz çalışarak inşa ettiğimiz dev Atatürk Heykeli’nin ayakları bugün Artvin ili Atatepe mevkiindeki kaidesinin tepesine bastı. Emin olun ki; orada heyecanlanan Sayın Sıtkı Kahvecioğlu kadar biz buradan heyecanlandık. Çünkü bu heykel ayağa kalktıkça nasıl bir işe girdiğimizi görüyoruz. Bu bizi heyecanlandırıyor. Orada çalışan yüzlerce kişi gibi bizde burada gece gündüz demeden özenle ve dikkatle çalıştık. Bugün kaidedeki fotoğrafları görünce duygulandım, heyecanlandım. Çünkü hayırsever Av. Sıtkı Kahvecioğlu’nun hayallerinin gerçekleşmesinde özenle ve titizlikle ürettiğimiz çelik konstrüksiyonla omurga olmak bizim için gurur oldu.

08 HABER: SEDAT BEY SİZ KARMA METAL İMALAT GRUBU OLARAK BU PROJEYLE HAYALLERİNİZİN SINIRLARINI ZORLAMIŞ OLDUNUZ. BUNDAN SONRAKİ HAYALİNİZ NEDİR?

Bu proje Türkiye’de bir ilktir. Bizim için de ilk oldu. Ben, 29 yaşında genç bir makine mühendisi olarak bu konuda Türkiye’de değil dünya genelinde iddialıyım. Biz dünyanın en büyük heykelini yapabiliriz. Şimdiden birçok belediye, sivil toplum kuruluşlarını takip ediyoruz. Ülkemizde halkımızın hayalinde İstanbul, Çanakkale veya İzmir şehirlerinin birinde 120 metre boyunda dünyanın en büyük heykelinin yapılması var. Kimileri İstanbul ‘u fetheden Fatih Sultan Mehmet’in heykeli yapılsın diyor kimileri şu an yaptığımız gibi , Türkiye Cumhuriyeti‘nin kurucusu olan Mustafa Kemal Atatürk ‘ün heykeli yapılsın” der. Biz KARMA METAL İMALAT TOPLULUĞU olarak her ikisine de gönüllüyüz. Ve şunu bir kez daha iddia ediyorum ki biz bu heykelin yapılamasında sistemi oturttuk. Bundan sonra bize 100 metrenin üstünde heykel projesi gelsin çok rahatlıkla yapabiliriz. Biz bu çalışmayla bu donanımı ve tecrübeyi kazandık. Şunu da eklemek isterim ki, bu çalışma %03 (Binde üç) hata ile yapıldı. Bizim alanımız sadece bu değil. Heykelin kurulum aşamasının tamamını gerçekleştirip teslim edeceğiz. Dediğim gibi bu tür yapılmış bir heykelin dünyada benzeri yoktur. Bu da Artvin’e nasip oldu. Ben de Ardahan’ı olduğum için çok mutlu oldum. Biliyorsunuz biz birbirimize çok yakınız. Buradan Artvin’de yaşayan ve Artvin dışında yaşayan tüm Artvinlilere selamlarımı gönderiyorum. Artvin gerçekten sadece kendine benzeyen özel bir il. Bunu da Atatepe’de gerçekleştirilen bu dev projeyle farklı bir açıdan görüyoruz. Ben bir kez daha Sayın Kahvecioğlu’nun böyle bir projeyi gerçekleştirmek için verdiği sinerjisi için teşekkür ediyorum. Daha güzel ve büyük işleri başaracağımıza olan inancımız böylece kat kat artmış oldu.

HEYKELİN ÇELİK KONSTRÜKSİYON BİLGİLERİ

Heykel Konstrüksiyon Tasarımcısı Ve İmalat Mühendisi: Makine Mühendisi Sedat Işık
Heykel Yüksekliği: Net 22 metre, kaidesiyle birlikte 35 metre
Heykelin Konstrüksiyon Ağırlığı : 55 ton çelik boru kullanıldı.


__________________
Forum Gerçek Türkiyeli'nin Resmi Forumu
hepmutlu81 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
7 Üyemiz hepmutlu81'in Mesajına Teşekkür Etti.