Tekil Mesaj gösterimi
Eski 24.10.11, 22:26   #1
serhat y.
Yeni Üye
serhat y. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Oct 2011
Konular: 2
Mesajlar: 6
Ettiği Teşekkür: 5
Aldığı Teşekkür: 36
Rep Derecesi : serhat y. Karimasını arttırmak için doğru yerde
Ruh Halim: none
Standart Her Sene 4.000 Can

...

Bu konu üzerine eğilme sebebim 22 Ekimde İstanbul Tem’de yaşanan trafik kazasında meydana gelen 9, 24 Ekimde Karsta yaşanan trafik kazasında meydana gelen 8 can kaybı. Tam da 26 şehit haberinin üstünden 2-3 gün kadar sonra böyle bir haberin gelmesi düşünmeye sevk ediyor. Ne yani, şimdi o terör de bu değil mi? Hakkâri’de bir grup teröristin yaptığı vahşeti İstanbulda ve Karsda bir tır yapmaya yetti. Bunun üzerine internetten ufak çaplı bir araştırma yaptım ve gördüm ki sonuçlar çok vahim.



Yapılan istatistiklere göre 2001 – 2010 yılları arasında, 10 yılda, her sene ortalama 4.000 – 4.500 kadar insan trafik kazasından yaşamını yitiriyor. 2007 yılında yapılan bir kıyaslamaya göre trafik kazalarında ölümlerde Avrupa da 1. , dünyada ise 5. sıradayız. Her sene 4000 can feda ettiğimiz bir sebep üzerinde acaba ne kadar hassasız? Medya da haberleri görünce “haa kaza olmuş, yazık” deyip geçmeyi biliyoruz sadece. Artık o derece sıradanlaştı bizim için. İlla meselenin üstüne gidip çözüm yolları aramamız için sebepler içinde “vatan koruması” olması veya bizlerden birinin başımıza gelmesi şart mı? Gencecik insanlar hayatlarının baharında vefat ettiler diye çok gözyaşı döktük, peki ya trafik kazalarında ölenler hep yaşlılar mı? 90 gün acemi eğitiminden geçen askerlerimizi çatışmaya gönderdik diye çok sitem ettik de kıytırıktan bir sınava girenlere ehliyet verip “trafikte çatışmaya” göndermedik mi?



Gel gelelim sebeplere, sonuçlara: Yapılan araştırmalara göre,

  • 1. Her 1000 sürücüden yalnız 5 i trafik işaretlerini doğru biliyor. Bu da eğitim sistemimizin vahametini ortaya koyuyor. Ehliyet verilmesi konusunda çok zayıfız. Herhangi bir ehliyet kursuna yazılıp hiçbir derse girmeden sadece 1 haftalık bir çalışmayla (ve geçen senelerde çıkmış sorulara bakmakla) sınavı geçmek gayet kolay. Az bir pratikle direksiyon sınavı da gayet rahat verilebiliyor.

  • 2. Alman teknik denetim kurulu ile karayollarının ortaklaşa yaptığı 12.000 küsür araç muayenesinde araçların % 80’i ağır kusurlu, sadece 54 ü kusursuz! Araç muayenesinde dönen dolapları duymayan bir Devlet mi kaldı yoksa bazı şeylere göz mü yumuluyor.

  • 3. Gelişmiş Ülkelerde bulunan “Trafik Mühendisliği Bölümü” hiçbir üniversitemizde yok. Birkaç üniversitede inşaat mühendisliğinin kapsamına giren bir uzmanlık alanı olarak geçiyor.

  • 4. Bayramlar bu konuda çok önem taşıyor zira trafik kazaları 9 günlük bayramlarda tırmanıyor. Son 5 yıldaki Ramazan Bayramı tatillerinde 431, Kurban Bayramı tatillerinde ise 502 kişi yaşamını kaybetti. Ya bayramlarda yollar için olağanüstü güvenlik önlemleri alınmalı ya da bayramlar 9 güne tamamlanmamalı. Varsın 3-4 gün az tatil yapalım.

  • 5. Devletin tehlikeli noktalara koyduğu radarların büyük bir kısmı biliniyor. Örneğin Ankara da Eskişehir yolu, veya Gölbaşı yolunda radarlı kısımlar da herkes tın tın giderken radarı geçer geçmez aniden çıldırmış gibi basılıyor gaza. Olacaksa her noktada olmalı o kamera.

  • 6. Özellikle toplu taşıma araçlarının ve tır, kamyon gibi büyük araçların şoförlerinin özel denetim ve eğitimlerden geçmesi gerekiyor. Minibüs şoförlerinde ki “yılların şoförüyüm, ustayım ben vb. düşünceleri” ve tır şoförlerinin “ben bir araç için frene bile basmam” yaklaşımları yeri geliyor bir aileyi veya insan topluluğunu yok etmeye yetiyor.

  • 7. Gurbetçi ailelere özel uygulama veya takip sistemi getirilebilir. Yolun çok uzun olmasından ötürü uzun sürede aşırı hız yapmaları kaçınılmaz oluyor. Kritik veya değişken bölgelerde zorunlu mola noktaları oluşturulabilir. 5-10 dakika bile olsa dikkat toplama açısından önemli.

  • 8. EGM’den cep telefonlarına gönderilen mesajlar nekadar etkili bilemem ama güzel bir başlangıç. TV’lerde reklamlar verilmesi, sevilen dizi ve programların arka planlarında bu konunun gündemde olması olumlu bir etki yapacaktır. Emniyet Genel Müdürlüğü bu sorunun üzerine acilen eğilmeli.

  • 9. Gerekirse Mecliste bu sorun üzerine bir komisyon kurulmalı, eğer bu konularla ilgilenen bir komisyon varsa da çalışmalarını yoğunlaştırmalı. Türkiye de senede –ortalama- 70.000 trafik kazasında 4.000 kadar insan ölürken bu rakamlar İngiltere de 210.000’e 4.000, Avusturya da ise 43.000’e 930. Gerekirse bu ülkelerin bu konularda uyguladığı prensip ve kurallarda uygulanabilir.





Lütfen gelip bizi de vurmadan bu teröre bir dur diyelim.








__________________
ayrıca şurada da yazar
serhat y. isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
4 Üyemiz serhat y.'in Mesajına Teşekkür Etti.