Tekil Mesaj gösterimi
Eski 14.03.12, 11:42   #1
AFiLi
Kahraman Tazeoğlu

AFiLi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Feb 2010
Yaş: 25
Konular: 641
Mesajlar: 2,784
Ettiği Teşekkür: 5305
Aldığı Teşekkür: 13588
Rep Derecesi : AFiLi has a spectacular aura aboutAFiLi has a spectacular aura aboutAFiLi has a spectacular aura aboutAFiLi has a spectacular aura aboutAFiLi has a spectacular aura aboutAFiLi has a spectacular aura aboutAFiLi has a spectacular aura aboutAFiLi has a spectacular aura aboutAFiLi has a spectacular aura aboutAFiLi has a spectacular aura aboutAFiLi has a spectacular aura about
Ruh Halim: Eglenceli
AFiLi - AİM üzeri Mesaj gönder
Standart Metabolizma Hızlandıran Yiyecekler









Metabolizma, vücudun temel ihtiyaçlarının devamı için bir günde gerekli olan enerji değeridir. Ölçümü vücut analizi cihazı ile yapılmakta ve değeri cinsiyete, yaşa, kas-kemik yapısına, yapılan fiziksel aktiviteye göre değişmektedir.

Erkeklerde metabolizma hızı kadınlara göre %10-15 daha hızlıdır ama yaşla birlikte azalmaktadır. Ortalama olarak her 10 yılda metabolizma hızı %5 etkilenmekte.

Greyfurt: greyfurt çok yüksek lif içeriyor, kalorisi az ve yağ yakan enzimleri içeriyor. Ek olarak insülini düşürüyor. Yapılan bir çalışmada günlük öğünden hiç bir şey çıkarmadan sadece her yemekte bir greyfurt yemek ya da bir greyfurtun suyunu içmenin haftada 1 kilo verilmesine neden olduğu ispatlanmış.

Elma: Elmadaki şekerlek çok konsantre ve tatlı yeme isteğini de köreltiyor. Tok tutma oranı çok yüksek. Ancak elma yenilerek tüketilmeli. Elma suyu aynı etkiyi sağlamıyor.

Acı Biber: Yenildikten sonraki yarım saatte metabolizmayı tetikleyerek hızını arttırıyor. vücut için termojenik etkisi var.

Yulaf Ezmesi: Kompleks karbonhidratlar içeriyor. Karbonhidrat tüketiminden endişe edilmesini söyleyen diyet programlarının aksine çok sağlıklı. Kilo almadan sorumlu olan kalitesiz ve basit karbonhidratlardan değil. Aksine kalori yakılması için vücuda sinyal veren insülin düzeyini etkiliyor. Kahvaltıda yenilen küçük bir kade yulaf ezmesi, günlük besin ihtiyacının yüzde onunu karşılıyor.

Hindi : Hindideki proteinler ve B vitamini zengin, yağlar ise düşük miktardadır. Yağların yakılması için gereken enerjiyi barındırıyor.

Badem: Çiğ badem besleyicidir. Ölçülü şekilde yağ asiti içerir. Sindirilmesi için daha çok enerji gerekeceğinden yağ yakımına katkı sağlar. Ancak günde en fazla bir küçük paketi tüketilmeli.

Yeşil Çay: Kafeinin yanında içerdiği EGCG maddesi, sinir sistemini ve beyni etkileyerek kalp hızını ve metabolizmayı hızlandırır. Ayrıca iştah bastırıcıdır.

Su: Metabolizmayı en yüksek hızda tutmakla görevlidir. tüm yaşamın olmazsa olmazı sudur. Susuz kalan vücut çalışmasını durdurur. Bazen vücut susadığında açlık sinyalleri gönderebilir. Bu yüzden kilosuna dikkat eden biri açlık hissettiğinde ilk olarak bir bardak su içmeyi denemelidir.
__________________
Bütün şairler sana mı aşıktı ki,
Okuduğum her şiirde sen varsın..


Nazan Bekiroğlu
AFiLi isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
15 Üyemiz AFiLi'in Mesajına Teşekkür Etti.