Tekil Mesaj gösterimi
Eski 21.08.12, 02:40   #5
Basakca
Yönetici

Basakca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Aug 2009
Konular: 2209
Mesajlar: 13,401
Ettiği Teşekkür: 85359
Aldığı Teşekkür: 82599
Rep Derecesi : Basakca şöhret ötesinde bir itibarı vardırBasakca şöhret ötesinde bir itibarı vardırBasakca şöhret ötesinde bir itibarı vardırBasakca şöhret ötesinde bir itibarı vardırBasakca şöhret ötesinde bir itibarı vardırBasakca şöhret ötesinde bir itibarı vardırBasakca şöhret ötesinde bir itibarı vardırBasakca şöhret ötesinde bir itibarı vardırBasakca şöhret ötesinde bir itibarı vardırBasakca şöhret ötesinde bir itibarı vardırBasakca şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Ruhsuz
Standart Cevap: İstanbul'un En Eski Sanayi Kuruluşları

Cav Bisiklet Fabrikası (1925)



Türkiye'nin ilk bisiklet üretim tesisi olma özelliği taşıyan fabrika, Türkiye'nin ilk bisiklet şampiyonu Cavit Cav tarafından 1925 yılında küçük bir imalathanede kuruldu. 1961 Yılında da fabrika üretimine geçildi.

Bisikletler lastikler haricinde yüzde 100 yerli ham maddeden üretildi.




Koska (1930)



Koska Helva'nın temeli, Denizlili Hacı Emin Bey'in helva dükkanında atıldı. Hacı Emin Bey'in oğlu Halil İbrahim askerliğini yaptığı Şam'da yeni tatlı tarifleri öğrendi.

Denizli'nin meşhur helvacısı Halil İbrahim, 1930 yılında ailesini de alarak İstanbul'a geldi.

Halil İbrahim, Laleli-Beyazıt arasındaki dükkanında çeşitli helvalar ve tatlılar yaparak, İstanbul halkı arasında meşhur oldu ve “Koska Helvacısı” olarak anılmaya başlandı.

Koska günümüzde 6 kıta ve 58 ülkeye ihracat yapacak konuma gelerek varlığını sürdürüyor.




Nuri Demirağ Uçak Fabrikası (1936)




İlk Türk uçağının üretildiği fabrikanın kuruluş öyküsü, Sivaslı bir ailenin çocuğu olarak dünyaya gelen Nuri Demirağ'ın İstanbul'a yerleşmesiyle başladı.

Nuri Demirağ, 1922 yılında sigara kağıdı üretmeye başladı ve zengin oldu.

Nuri Demirağ, ilk olarak Avrupa uçak üretim merkezlerini ziyaret etti. Yurda dönünce, anlaştığı Çekoslovak firmayla Beşiktaş'ta ilk uçak fabrikasını kurdu.

İlk siparişi, Türk Hava Kurumu verdi. Böylece 10 eğitim uçağı, 65 de planör ile “Nu. D. 38” adlı yeni bir uçağın imaline başladı. Bu uçak, çift motorlu yolcu uçağı olacak, savaş zamanında eksiksiz bir bomba uçağına dönüşebilecek, 270 kilometre hızla gidebilecek ve 5500 metre yükseklikten uçabilecekti.

Üretilen bu ilk yolcu uçağı Avrupa'nın da dikkatini çekti.

Demirağ'ın yanında çalışan uçak mühendisi Selahattin Alan'ın yere çakılan bir uçaktan sağ çıkamaması üzerine Türk Hava Kuvvetleri “güvenliği olmadığı” gerekçesiyle siparişleri iptal etti. Demirağ, 1945 yılında fabrikayı kapattı.


Basakca isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
5 Üyemiz Basakca'in Mesajına Teşekkür Etti.