Tekil Mesaj gösterimi
Eski 16.10.12, 16:24   #2
Canan
Çiçekci kız

Canan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Mar 2011
Konular: 9285
Mesajlar: 31,952
Ettiği Teşekkür: 106759
Aldığı Teşekkür: 165428
Rep Derecesi : Canan şöhret ötesinde bir itibarı vardırCanan şöhret ötesinde bir itibarı vardırCanan şöhret ötesinde bir itibarı vardırCanan şöhret ötesinde bir itibarı vardırCanan şöhret ötesinde bir itibarı vardırCanan şöhret ötesinde bir itibarı vardırCanan şöhret ötesinde bir itibarı vardırCanan şöhret ötesinde bir itibarı vardırCanan şöhret ötesinde bir itibarı vardırCanan şöhret ötesinde bir itibarı vardırCanan şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: none
Standart Cevap: Vasa Müzesi | Stockholm - İsveç

1987 yılında yeni Vasa Müzesi inşaatı başlar ve Vasa gemisi 1988 yılında son yolculuğuna çıkarak bugünkü Vasa Müzesi'ne götürülür . Müze 1990 yılında Kral Carl XVI. Gustav tarafından açılır.



1992-95 yılları arasında özgün direkler kullanılarak ve 4 kilometreden fazla halat ile gemi ilk yapıldığı görüntüsüne kavuşturulmaya çalışılır. 2002 yılında orijinal heykeller orijinal renklerine boyanır. 2004 yılında müze için özel havalandırma sistemi devreye sokulur ve Vasa Müzesi rekor düzeyde ziyaretçi çekmeye devam eder.

Vasa gemisi çıkarıldığında büyük bir yapbozdu. Çünkü ortada ne geminin orijinal planları ne de resmi vardı. Üst katların su altında çürüyüp çökmesi yüzünden binlerce parça birbirine karışmıştı. Vasa ile beraber 700 heykel ve 14000 parça tahta cisim kurtarılmıştı. Vasa'nın batığı ile beraber, battığında öldüğü tahmin edilen 30 kadar denizciden 16 denizcinin de iskeletleri çıkarıldı.



İskeletler üzerinde yapılan çalışmalarda denizcilerde ciddi beslenme problemleri saptanmış. Vasanın yaklaşık 450 civarında personeli vardı. Subayların koşulları nispeten iyi olmasına karşılık kalan denizciler genellikle topların arkasında bulunan büyük boşluklarda yer, yatar ve uyurlardı. Subayların kaldığı ana kabin ise gösterişli bir dekorasyona sahipti ve duvarlarında heykeller, oymalar bulunuyordu.

O zamanlarda denizcilerin ücretleri oldukça düşükmüş . Hastalıktan ölme olasılıkları savaşta ölme olasılığından çok daha yüksekmiş . Geminin alt bölümünde mürettebat için yemek pişirilir ve 8-10 denizci ortak ahşap kaplardan yemek yermiş. Bir denizci günde 3 litre bira tüketirmiş.




Vasa'nın renklerini anlayabilmek için uzun zaman harcanmış. Yapılan mikroskopik çalışmalarla geminin ve heykellerin renkleri saptanabilmiş. 17. yüzyılda gemiler sadece savaş makinaları değil aynı zamanda yüzen saraylarmış. Çünkü ülkenin gücünün ve zenginliğinin de simgesiymiş. Heykellerde boya ve yaldız kalıntıları bulunmuş. Heykeller genellikle Yunan tanrılarını, Roma imparatorlarını, dini kahramanları ve deniz yaratıklarını tasvir ediyormuş. Bol miktarda da aslan figürü İsveç'in simgesi varmış.

Yapılan analizler Vasa'nın gövdesinin kırmızı zemin üzerinde güçlü parlak renklerle donanmış olduğunu göstermiş. Heykeller ise siyah zemin üzerine parlak renkler ve yaldızla boyanmış. Vasa gemisi ile beraber katlanmış bir halde sağlam olarak kalmış 32 metrekarelik bir yelken parçası çıkarılmış ve halen müzede sergileniyor.




Bu muhteşem gemi ilk seferinde neden battı? Yanlış olan neydi? Suçlu kim? Denize dayanıklı gemilerin tam olarak nasıl inşa edileceklerinin planı o tarihlerde de belliydi. Dönemin evraklarından anlaşılmıştır ki Vasa'nın planları geminin yapımı başladıktan sonra değiştirilmiştir. Kral gemide olması gerekenden daha fazla top olmasını istemiş ve bu isteği kabul edilmiştir. Bu da geminin hazırlanmış boyutlarının artık uygun olmadığını, yapının kendi sınırlarının dışına taştığını göstermektedi.

Toplar için iki ek güverte ve yüksek bir üst yapı yapılmıştır. Geminin altı da safra olarak büyük taşlarla doldurulmuştur. Ancak Vasa'nın üst kısmı çok ağır olduğundan konulan 120 tonluk safra yeterli olmamıştır. Yani suyun altında kalan kısım Vasa için çok küçüktür. Gemi çok iyi inşa edilmiş ama oran hatası yapılmıştır. Ancak bu felaketin getirdiği tecrübe, 2 hatta 3 katlı top güvertesi olan gemilerin başarılı bir şekilde yapılabilmesi için zemin hazırlamıştır. Kaza sonrası kralın sorumluların bulunup cezalandırılmasına ilişkin Kraliyet Meclisi'ne yazdığı mektuba bugün şöyle cevap verebiliriz:

Kral Gustav II Adolf, kısmen suçlu. Gemide daha fazla top ve teçhizat istediği ve bu konuda baskı yaptığı için. Amiral Klos Fleming, kısmen suçlu. Gemideki eksikleri görmesine rağmen izin verdiği için. Henrik Hybertsson kısmen suçlu , 2 katlı toplu güverte yapımında deneyimsiz olduğu için.



1961 yılında kurtarılan gemi 17. yüzyılın el değmemiş bir parçasıdır. Kurtarılan her cismin kemikler, eşyalar, gemi ekipmanları bir hikayesi vardı. Bulunan yelkenler dünyada varlığını sürdüren en eski yelkenlerdir. Geminin parçalarının % 95'ten fazlası orijinaldir. Benzersiz bir sanat hazinesidir ve sadece Vasa gemisi için bile Stockholm ziyaret edilmeye değerdir diyor İsveçliler. Göreceğimiz bir tane eski gemi diyerek gidip, müzeye girdiğiniz andan itibaren gözlerinizi gemiden alamıyorsunuz.

Müze, Haziran - Ağustos aylarında 08.30 - 17.30 saatleri arasında açık ve giriş 110 İsveç kronudur.

Alıntıdır
__________________
Canan isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
14 Üyemiz Canan'in Mesajına Teşekkür Etti.