Tekil Mesaj gösterimi
Eski 11.11.12, 23:40   #5
Basakca
Yönetici

Basakca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Aug 2009
Konular: 2209
Mesajlar: 13,401
Ettiği Teşekkür: 85359
Aldığı Teşekkür: 82600
Rep Derecesi : Basakca şöhret ötesinde bir itibarı vardırBasakca şöhret ötesinde bir itibarı vardırBasakca şöhret ötesinde bir itibarı vardırBasakca şöhret ötesinde bir itibarı vardırBasakca şöhret ötesinde bir itibarı vardırBasakca şöhret ötesinde bir itibarı vardırBasakca şöhret ötesinde bir itibarı vardırBasakca şöhret ötesinde bir itibarı vardırBasakca şöhret ötesinde bir itibarı vardırBasakca şöhret ötesinde bir itibarı vardırBasakca şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Ruhsuz
Standart Cevap: Yaşanacak Devirlere de Işık Olmuş Adam, Büyük ATATÜRK’ü Anarken!…




“Sosyal Yönü ile incelendiğinde ;
Türk Devriminin milli bünye de yaptığı değişikliğin önemi ve kapsamı , diğer devrimlerle yapılan karşılaştırmalarla , daha belirli bir şekilde ortaya çıkmaktadır.

Georges Duhamel ; Atatürk tarafından başarılan eserin özelliğine işaret ederek , Türk Devriminin İngiliz , Fransız , Rus Devrimlerinin başardıklarından bambaşka olduğunu belirterek , bu inkılapların hiç birinin , mesela Dil ve Yazı gibi konulara el atmadığını , Ulusların bilim felsefesini , düşünce metotlarını değiştirmediklerini , buna karşılık , Türk Devriminin ; Türk Milletinin Alın Yazısını değiştirme yükünü üzerine aldığını açıklamaktadır.

Bu yargı ; Türk Devriminin bir özelliğini ortaya koymaktadır. Devrim ; diğer memleketlerde yapılan devrimlerden farklı bir nitelik taşımaktadır. Mesele ; sadece bir iktidar değişikliği , bir sınıf mücadelesi değil , sosyal bakımdan belirli alanlarda değişiklik değil , bir Milletin Kaderinin , Alın Yazısının değişikliğidir. Sosyal bünye de kökten , esaslı ve devamlı bir değişikliktir.”(13)

“Türk Devriminin Sembolü Atatürk ; tek bir Uygarlık olduğunu ve buna da , ancak , ilim ve fen’le varılabileceğine inanıyordu. Atatürk ; Uygarlığın en geliştiği yer Batı Ulusları olduğu için , bizim de , Batılı Uluslar arasına katılmamızı istiyordu. Yalnız bizim değil , yeryüzündeki bütün ulusların aynı yola yürümesini , Çağdaş Uygarlık Düzeyine yükselmesini diliyordu.(14)

Tabii ki ; bizim , Milli Benliğimizi ve Milli Kültürümüzü korumak ve bu Çağdaş Uygarlık Düzeyinin üzerine çıkarmak suretiyle….Prof. Dr. Tarık Zafer Tunaya ; bu konuda, şunları söylemektedir :

”Türk Devriminin sözlüğünde Batı Uygarlığının gerçek adı , Müşterek Medeniyet’tir. Batılılarla savaşarak Batılı olmak isteyişimiz ; hakim medeniyet alanına kendi eserlerimizle katılmak , yüzyıllarca ihmale uğratılmış bir memleketi kurtarmak ve kalkındırmak çabasından doğuyor.”(15)

“Atatürk ; yurdu , zaferi ile Ulusu ise , devrimleriyle kurtarmıştır. Cumhuriyetçiler ; kalplerinde zaferin fedakarlık ahlakını ve kafalarında Kemalizm Devrimlerinin yüksek düşünce ve disiplinini devam ettireceklerdir.”(16)

“Geriye doğru dönüşlerin hepsi , onun yolundan ayrılmaktır. Nasıl ki ; durmak da , onun yolundan ayrılmaktır. Onun yolu; ilerlemek , her günün şartlarına göre yeni yeni ilerleme imkanları yaratmaktır. Atatürk İnkılapçılığı ; dinamik karakterini kaybettiği zaman da ölür.”(17)

“Atatürk Devrimlerinin en can alıcı noktası ; Laiklik Konusu etrafında toplanır. Türkiye ; ya din işleriyle , devlet işlerini birbirinden ayırt etmeyi iyice başaracak ya da günü geçmiş bir Ortaçağın Karanlıkları içinde , tehlikeli bir uykuya dalacaktır.”(18)

“Cumhuriyet de , Demokrasi de , Medeniyet ve Kültür Mücadelesi de , hepsi de , İnkılap Nizamının korunmasına bağlıdır. Türkiye’nin , yalnız , önü açıktır. Gerisinde , bir uçurumlar ve karanlıklar konusundan başka bir şey yoktur.”(19)

“Atatürk ; bizi ileri götürecek ana düşüncelerin , en esaslı davranış ve zihniyet devrimlerimizin , yarınımızı kuracak temel prensiplerin sembolüdür.”(20)

Burada , (….) Mustafa Kemal’in bir özelliğini belirtmek istiyorum. Kimse , Atatürk’ün Sosyalist olduğunu savlamıyor. O ; Bir Ulusal Kurtuluş Savaşı Devrimcisi idi. Ne var ki , hiç bir konuşmasında da , Atatürk ; dışa bağımlı , işbirlikçi , vurguncu , yağmacı , savruk bir Anamalcı(Kapitalist) Ekonomi’den , Kapitalizm’den yana olduğunu da belirtmemiştir.O ; kendi kaynaklarımıza , kendi gücümüze dayalı , Devletçi Bir Bağımsızlık Ekonomisi’nden yanaydı.”(21)


____________

(13) Hamza Eroğlu , ”Türk Devriminin Milli Değeri”,Türk Devrim Kurumu Atatürk ve Devrimlerini Araştırma Kurulu Yayınları,Emel Matbaacılık, Ankara 1973
(14) Bedia Akarsu , “Atatürk Devrimi ve Yorumları”
(15)Tarık Zafer Tunaya,”Kuvvetini Milletten Alan Lider”,Sümerbank Dergisi Özel Sayısı
(16) Falih Rıfkı Atay, (Ulus, 28.Ekim.1938)
(17) Falih Rıfkı Atay, (Varlık 376, !.Kasım.1951)
(18) Nadir Nadi Abalıoğlu, (Atatürk İlkeleri Işığında Uyarmalar, 1960)
(19) Falih Rıfkı Atay, (Varlık 465, 1.Kasım.1957)
(20) Selahattin Batu, (Türk Dili, 1954, C.IV., Sayı 38)
(21) Ceyhun Atuf Kansu, “ Soru Eki”, Varlık Dergisi, Kasım 1977, Sayı 842


Basakca isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
3 Üyemiz Basakca'in Mesajına Teşekkür Etti.