Tekil Mesaj gösterimi
Eski 12.11.12, 00:01   #14
Basakca
Yönetici

Basakca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Aug 2009
Konular: 2209
Mesajlar: 13,401
Ettiği Teşekkür: 85359
Aldığı Teşekkür: 82599
Rep Derecesi : Basakca şöhret ötesinde bir itibarı vardırBasakca şöhret ötesinde bir itibarı vardırBasakca şöhret ötesinde bir itibarı vardırBasakca şöhret ötesinde bir itibarı vardırBasakca şöhret ötesinde bir itibarı vardırBasakca şöhret ötesinde bir itibarı vardırBasakca şöhret ötesinde bir itibarı vardırBasakca şöhret ötesinde bir itibarı vardırBasakca şöhret ötesinde bir itibarı vardırBasakca şöhret ötesinde bir itibarı vardırBasakca şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Ruhsuz
Standart Cevap: Yaşanacak Devirlere de Işık Olmuş Adam, Büyük ATATÜRK’ü Anarken!…




Ulusun geleceği ile hiç bir zaman kumar oynamayan ve oynanmasına da izin vermeyen Atatürk ; büyük bir gerçekçilikle , gelişigüzel maceralara hiç bir zaman iltifat etmemiş , kazandığı zaferin etkisi ile istila hırslarına ve hislerine hiç bir zaman kapılmamış , Ulusun ; bu şekilde hayaller , fetihler ve cihangirlikler gibi aşırı emellerle oyalanarak , büyük zararlara sokulmasının ve mahvedilmesinin , çok büyük bir yanlış , çok büyük bir zarar ve acı bir hata olduğunun bilincini her zaman taşıyarak , yukarıda belirtildiği gibi Pantürkizm , Pan-Turanizm ve Pan- İslamizm gibi akımların karşısında ve “Yurtta ve Cihan’da Sulh” ten yana ; Ulusal çıkarları korumak için , ülke gelişmesinin , Ulusal Sınırlara ( Misak-ı Milli Sınırları ) ve “Çağdaş Uygarlık Düzeyi”ne uygun olarak gerçekleştirilmesinden yana olmuştu.

Daha , Erzurum Kongresi günlerinde söylediği ve uygulamaya koyduğu “Milli Hudut dahilinde vatan bir küldür ( bütündür ).” ( Vatan Bütünlüğü ) ifadesini , Ulus Birliğinin ( Ulusal Birlik ) yanı sıra , en temel prensiplerinden biri olarak , Milli Siyaseti’nin çıkış noktaları ve temel eksenleri yapmıştı.

Bununla birlikte ; Atatürk’ün , siyasi hayatta bir taraf olarak daima aradığı ve arayacağı temel ; LAİK CUMHURİYET esasında beraberlik olmuştu. Konuyla ilgili olarak , çeşitli yerlerde yaptığı açıklamalardan birisini de , Bursa‘da , Arapça Ezan lehinde çıkarılan bir olay hakkında 7.2.1933 tarihinde Anadolu Ajansına yapmış olup , bu açıklamasında , ”Bu hadiseye dikkatimizi çevirmemizin sebebi , DİNİ ; SİYASET VE HERHANGİ BİR TAHRİKE VESİLE ETMEYE , ASLA MÜSAMAHA ETMEYECEĞİMİZ’ in , bir daha anlaşılmasıdır.” demişti.

O , “Çağdaş Uygarlık Düzeyi”ne yükselmenin yolunun ; Dogmatik Değerler Sisteminin reddinden ve Akılcı ve İnsancı Değerler Sisteminin yerleştirilmesinden geçtiğinin bilincindeydi.

Bu bilinçledir ki ; Osmanlı Devletinin , bu değerler sisteminin yerleşmesine imkan tanımayan eski TEOKRATİK DEVLET VE TOPLUM DÜZENİ’ni yıkarak , yukarıdaki değerlerin yerleştirilip geliştirilebileceği bir LAİK DEVLET VE TOPLUM DÜZENİ kurmuştu.

“Çünkü , Laik bir devlet ; ancak , Laik Düşüncenin hakim olduğu bir toplumda emniyettedir. Laik Düşüncenin hakim olduğu toplumda ; din siyasete , sanata , fikre , ilme karışmadığı gibi , ferdin toplumla münasebetleri üzerinde de müessir olamaz ; devlet adamı , bilgin , aydın , alelade insan hareketlerinin hesabını , toplumun huzurunda eski , yani dini ve dogmatik esaslara dayanan değerler sistemi çerçevesinde vermek , veremeyince de , bu zihniyete tavizde bulunmak zorunda kalmaz.”(82)

Laiklik ; hiç bir zaman , din düşmanlığı anlamını taşımamış ve taşımamakta olup ; fikir ve vicdan hürriyetini , bilimsel ve toplumsal gelişmeyi engelleyen Teokratik Düzenin yıkılması anlamını taşıdığı kadar ; dinin , kişisel ve siyasal yararlar sağlamak amacıyla bir sömürü aracı olarak kullanılmasının önlenmesi anlamını da taşımaktadır.

“Atatürk’ü büyük yapan ve onu muvaffak kılan iki unsur mevcuttur : 1.Vatan mefhumu ( kavramı ) 2.Millet sevgisi” (83) dir.

Eski İçişleri Bakanlarından Şükrü Kaya , onun millet sevgisi ile ilgili olarak , “Hiç kimse , Atatürk kadar ulusunu sevmemiş , hiç bir insanın vicdanı ulusuna karşı , Atatürk’ün ki kadar şefkat ve sevgiyle dolu olmamıştır. Öfkenin şimşekleri çaktığı söylenen gözlerinde , ben , kaç kereler , ulus sevgisinin şefkat gözyaşlarını gördüm.” (84) demektedir.

O ; “Savaşta kumandan , devlet kurmada siyasi bir şahsiyet , inkılap hareketlerinde ise devrimci bir fikir adamı olarak karşımıza çıkıyor. Söylediği sözler , yalnız o günün düşünce ve siyaseti için değil , ileri bir görüşün ifadesi olarak da yer alır.”(85)


____________

(82) Suat Sinanoğlu , “Türk İnkılabının Üniversal Değeri , “Atatürkçülük Nedir?, 4.B. , İstanbul 1973
(83) Afet İnan , ”Atatürk Hakkında Hatıralar ve Belgeler”, 4.B. , Türk Tarih Kurumu Basımevi , Ankara 1984
(84) Şükrü Kaya , ”Hürriyet” , 10 Kasım 1950
(85) Afet İnan , a.g.e.



Basakca isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
2 Üyemiz Basakca'in Mesajına Teşekkür Etti.