Tekil Mesaj gösterimi
Eski 04.03.13, 17:28   #1
Canan
Çiçekci kız

Canan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Mar 2011
Konular: 5418
Mesajlar: 24,445
Ettiği Teşekkür: 97377
Aldığı Teşekkür: 135790
Rep Derecesi : Canan şöhret ötesinde bir itibarı vardırCanan şöhret ötesinde bir itibarı vardırCanan şöhret ötesinde bir itibarı vardırCanan şöhret ötesinde bir itibarı vardırCanan şöhret ötesinde bir itibarı vardırCanan şöhret ötesinde bir itibarı vardırCanan şöhret ötesinde bir itibarı vardırCanan şöhret ötesinde bir itibarı vardırCanan şöhret ötesinde bir itibarı vardırCanan şöhret ötesinde bir itibarı vardırCanan şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: none
Standart Diyanet: ‘Organ nakli caiz değil ama…’

Diyanet: ‘Organ nakli caiz değil ama…’





Diyanet’e bağlı Din İşleri Yüksek Kurulu Başkanlığı, şimdi de organ nakli konusunda bir fetva yayınladı.

Diyanet İşleri Başkanlığı AKP iktidarında üstlendiği misyonu yerine getirmek için şimdi de organ nakli konusunda bir fetva yayınladı. Din İşleri Yüksek Kurulu Başkanlığı tarafından yapılan açıklamada, organ naklinin caiz olmadığı belirtilirken, sadece zaruret durumunda böylesi bir adım atılabileceği belirtildi.

Organ nakli konusunda dahi fetva veren bir kurum haline gelen Diyanet’in, böylesine bilimsel ve hayati bir konuda yayınladığı fetva pes dedirtirken, zaruri durumlara da Diyanet’in mi karar vereceği merak konusu oldu.

Caiz değil ama…
Kuran’da Hadisler’de organ ve doku nakli konusunda açık bir hüküm bulunmadığının belirtildiği açıklamada, şu skandal ifadeler yer aldı:

Dinimizde, kitap ve Sünnet’in delaletlerinden çıkarılmış umumi hüküm ve kaideler de vardır. Bilindiği üzere, insan mükerrem bir varlıktır. Mahlukatı içinde Allah onu mümtaz kılmıştır. Bu itibarla normal durumlarda ölü ve diri kimselerden alınan parça ve organlardan faydalanılması, insanın hürmet ve kerametine aykırı görüldüğünden, İslam alimlerince caiz görülmemiştir. Ancak, zaruret durumunda, zaruretin mahiyet ve miktarına göre bu hüküm değişmektedir. Nitekim dinimiz, bir kısım fiil ve davranışları yasak kılmış, kitap ve sünnet bunları tespit etmiştir. Sözgelimi murdar hayvan (meyte), kan, domuz eti, şarap… vb. şeylerin yenilip içilmesi, alınıp satılması, ilaç olarak kullanılması haram kılınmıştır. Ancak ,zaruret halinde bunlardan ölmeyecek kadar yenilip içilmesinin (el-Bakara, 173; el-Maide, 3; el-En’am, 119) meşru olduğu beyan buyurulmuştur.

İslam alim ve hukukçuları, karnında canlı halde bulunan çocuğun kurtarılması için ölü annenin karnının yarılmasına, başka yoldan tedavileri mümkün olmayan kimselerin kırılmış kemiklerinin yerine, başka kemiklerin nakline, bilinmeyen hastalıkların öğrenilmesi ve hayatta bulunmaları sebebiyle hastaların tedavilerinin sağlanabilmesi için, yakınlarının rızası alınmak suretiyle, ölüler üzerinde otopsi yapılmasının caiz olacağına, fetva vermişler, canlı bir kimseyi kurtarmak için, ölünün bir parçasını itlaf etmeyi caiz görmüşlerdir. O halde, hayatı veya hayatî bir uzvu kurtarmak için başka çare olmadığında, kan, doku ve organ nakli yolu ile de bazı şartlara uyularak, tedavinin caiz olması gerekir.

Diyanet yaptığı bu açıklamayla Tıp alanında bile söz söyleme yetkisini kendisinde gördüğünü ortaya koydu. Diyanet’in son dönemde hemen her konuda açıklama yapması akıllara Erdoğan’ın ‘onlar ne anlar, ulemaya sormak lâzım’ sözlerini getiriyor.
Kaynak
__________________


Canan isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
12 Üyemiz Canan'in Mesajına Teşekkür Etti.