Tekil Mesaj gösterimi
Eski 31.07.13, 22:46   #1
Hasat
Süper Üye

Hasat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Jun 2013
Konular: 153
Mesajlar: 2,507
Ettiği Teşekkür: 8748
Aldığı Teşekkür: 12916
Rep Derecesi : Hasat gerçekten güzelHasat gerçekten güzelHasat gerçekten güzelHasat gerçekten güzelHasat gerçekten güzelHasat gerçekten güzelHasat gerçekten güzelHasat gerçekten güzelHasat gerçekten güzelHasat gerçekten güzelHasat gerçekten güzel
Ruh Halim: none
Standart Başbakanlık En Çok Reklamı Hangi Medya Kuruluşuna Verdi

Başbakanlık en çok reklamı hangi medya kuruluşuna verdi



2011 seçimlerinde “CHP’ye oy verin” dediği için Başbakan Erdoğan’ın hedefi olan ve Gezi sonrası Erdoğan’ı sultan resmiyle kapak yapan İngiliz The Economist dergisi, Başbakanlık Tanıtım Ajansı’nın en fazla reklam verdiği dergi çıktı.


Başbakan Tayyip Erdoğan tarafından, hükümete yönelik eleştirileri nedeniyle sık sık hedef alınan İngiliz The Economist dergisi de reklam “yandaşı” çıktı. Gezi Parkı eylemlerinin ardından Başbakan Erdoğan’ı, “sultan”a benzettiği için hükümet üyeleri tarafından sert bir şekilde eleştirilen derginin, Başbakanlığın en fazla reklam verdiği yabancı yayın kuruluşu olduğu saptandı.

Taraf’tan Hüseyin Özay’ın haberine göre, sadece 2011 yılında İngiliz dergisine, Başbakanlık Tanıtıma Ajansı aracılığı ile 1.8 milyon liralık reklam verildi.

10.8 MİLYONLUK REKLAM

Sayıştay Başkanlığı’na bağlı denetçilerin Başbakanlık Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı’nın 2011 yılı hesaplarında yaptığı incelemeden ilginç bir reklam ödemesi çıktı. Denetlemede, ajansın aynı yıl içinde toplam 10 milyon 857 bin 639 liralık reklam harcaması yaptığı belirlendi. Reklam harcamalarını tek tek inceleyen denetçiler ilginç bilgilere ulaştı. Yapılan denetimde, aynı yıl içinde yapılan 10.8 milyon liralık reklam pastasından en fazla pay alan kuruluş, hükümeti en fazla eleştiren yabancı yayın kuruluşu olan İngiliz The Economist dergisi oldu. Dergiye, aynı yıl Yatırım Ajansı kanalı ile 1 milyon 862 bin 46 liralık reklam ödemesi yapıldı. Söz konusu ödemelerin yaklaşık yarısı 12 Haziran 2011 seçimlerinden önce, yarısı da yılın ikinci yarısında gerçekleşti.

CHP’YE OY VERİN DEMİŞTİ

Başbakanlığın, 1.8 milyon liralık reklam verdiği The Economist dergisi, 2011 yılında yapılan genel seçimlerden önce, hükümete yönelik sert eleştirilerde bulunmuş hatta dergide yayınlanan bir makalede seçimlerde CHP’ye oy verilmesi tavsiyesinde bulunulmuştu. Başbakan Erdoğan başta olmak üzere AKP kurmayları ise dergide yer alan haberlere ve yorumlara sık sık tepki gösterdi. Son olarak dergi, Gezi Parkı eylemlerinin ardından Türkiye’yi kapak yaparak, kapakta da Başbakan Erdoğan’ın sultan olarak çizilmiş fotoğrafına yer vermişti.

SAYIŞTAY TEPKİ GÖSTERDİ

Sayıştay denetçileri tarafından hazırlanan taslak raporda, Başbakanlık Yatırım Ajansı aracılığı ile sürekli hükümet aleyhine yayın yapan bir dergiye yüksek tutarda reklam verilmesi eleştirildi. Ajansın birinci amacının, yabancı yatırımcıları Türkiye’ye çekmek olduğu vurgulanan raporda, hükümet aleyhine yayın yapan bir dergiye yüksek tutarda reklam verilmesinin amacının anlaşılmadığı vurguladı. Raporda, reklamların etki değerlendirilmesinin yapılması da tavsiye edildi.

YABANCI MEDYAYA YÜKLENDİ

Gezi olayları sonrası ulusal ve uluslararası medyayı sıkça eleştiren Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Gezi sonrası sürecin AK Parti hükümetini yıkmaya dönük uluslararası bir komplonun parçası olduğunu ifade etmişti.

2012 YILI DA İNCELENİYOR

SAYIŞTAY, Başbakanlık Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı’nın 2012 yılı hesaplarıyla ilgili incelemesi ise devam ediyor. Raporun, ekim ayında tamamlanması bekleniyor. Sayıştay’ın ilk tespitlerine göre Ajans, 2012 yılında da yabancı yayın organlarını büyük miktarda reklam vermeye devam etti. Bu çerçevede, İngiliz dergisi de reklam alan yayın kuruluşları arasında yer aldı. 2012’de hangi kuruluşa ne kadar reklam verildiği ise reklamların ardından netleşecek.
Odatv.com
__________________
Bazen su olmak lazım sessiz sakin ...!!! Bazen sel olmak lazım öfkeli ve hırçın...!!!
Bazen mum alevi olmak lazım; sabırla tükenmeyi bekleyen, bazense volkan olmak lazım; önüne gelen herşeyi hızla tüketen...!!!
Kimine SU oLacaksın, kimine SEL ...!!! Kimine MUM olacaksın, kimine VOLKAN ...!!! Ama kimseye asla ve asla KUL oLmayacaksın... !!!
Hasat isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
2 Üyemiz Hasat'in Mesajına Teşekkür Etti.