Tekil Mesaj gösterimi
Eski 31.08.13, 14:38   #1
SerseriGezgin
Cehennem Yolcusu

SerseriGezgin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Oct 2011
Yaş: 33
Konular: 1428
Mesajlar: 7,277
Ettiği Teşekkür: 29582
Aldığı Teşekkür: 32337
Rep Derecesi : SerseriGezgin şöhret ötesinde bir itibarı vardırSerseriGezgin şöhret ötesinde bir itibarı vardırSerseriGezgin şöhret ötesinde bir itibarı vardırSerseriGezgin şöhret ötesinde bir itibarı vardırSerseriGezgin şöhret ötesinde bir itibarı vardırSerseriGezgin şöhret ötesinde bir itibarı vardırSerseriGezgin şöhret ötesinde bir itibarı vardırSerseriGezgin şöhret ötesinde bir itibarı vardırSerseriGezgin şöhret ötesinde bir itibarı vardırSerseriGezgin şöhret ötesinde bir itibarı vardırSerseriGezgin şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Ruhsuz
Standart Anadolu Ajansı, Haber Kaynağını MOSSAD'dan mı Alıyor?



Suriye’de yaşanan iç savaşın geldiği son aşamada, 21 Ağustos 2013 günü gerçekleşen saldırılarda, “Baas rejimi tarafından kimyasal silah kullanıldığı” iddiaları tartışılmaya devam ediyor. ABD Başkanı Obama’nın daha önce, Suriye’deki kırmızı çizginin rejim tarafından kimyasal silah kullanımı olduğunu açıklamış olması, bu tartışmayı daha da önemli kılıyor. Zira Baas rejimine yönelik olası bir uluslararası askeri müdahale, ancak Suriye rejimi tarafından kimyasal silah kullanıldığı kanıtlanabilirse meşru bir zemin kazanmış olacak. Baas rejimi askeri olarak isyancılara karşı üstünlüğü sağlamaya başladığı ve Suriye Devlet Başkanı Beşar Esad’ın daha uzunca bir süre devrilemeyeceği anlaşıldığından, Suriye’ye yönelik bir uluslararası askeri müdahaleye meşru zemin bulma arayışları, 21 Ağustos 2013 tarihinden çok önce başlamıştı. 21 Ağustos 2013 günü gerçekleşen saldırılar ve kitlesel can kayıpları ise "aranan kan" olarak görülebilir. Bu konuda pek çok haber ve yorum yapılmaya devam ediyor, ancak Türkiye’de yapılanlar arasında en çarpıcı olanı resmi haber ajansı olan Anadolu Ajansı tarafından dün yapılan haber oldu.

“Anadolu Ajansı Suriye'deki kimyasal saldırının detaylarına ulaştı” başlığıyla verilen haberde, “istihbarat birimlerince elde edildiği” iddia edilen“Suriye'deki kimyasal saldırıda görev alan Suriye ordu birliklerinin detaylı listesine” dair birtakım iddialar haberleştirildi. Haberde, istihbarat birimlerinin elde ettiği iddia edilen bu listeye dayanılarak 21 Ağustos 2013 günü sabaha karşı gerçekleştirilen saldırıda görev alan birlikler ve kullandıkları füze türleri sıralanıyor. Fakat, haber içeriği internet üzerindeki açık kaynaklarda arandığında, haberin ne yeni ne de özgün bir haber olduğu anlaşılıyor. Nitekim söz konusu haberin, İsrail merkezli bir istihbarat-güvenlik haberleri sitesi olan Debkafile’ın 24 Ağustos 2013 tarihli bir “analiz” yazısına dayandığı ortaya çıktı.

“Şam’a fırlatılan sarin gazı füzelerini İsrail’e atılan roketler ve Lübnan’da bombalanan araçlar izledi” başlıklı Debkafile “analiz” yazısı ile AA’nın dünkü haberi büyük ölçüde örtüşüyor. Her iki metinde de “155. Tugay” ve “4. Tümen/Bölüm” sorumlu olarak gösterilirken, Debkafile’a göre “155. Tugay”, Suriye ordusunun 4. kısmına bağlı bir tugayken, AA’ya göre bunlar iki ayrı birim oluyor. AA, saldırının gerçekleştirildiği noktalardan biri olarak Kasyun Dağı’na işaret ederken, Debkafile ise Kalmun Tepesi’ndeki bir askeri üsten söz ediyor. Burada, AA’nın kullandığı ismin doğru olması kuvvetli bir olasılık, zira “Kalmun Tepesi” diye bir askeri üs Debkafile’dan başka bir kaynakta geçmiyor. Yine AA’nın haberinde yer alan “saldırının farklı iki noktadan eş zamanlı olarak gerçekleştirildiği” iddiası ve bir diğer saldırı noktasının Kuteyfe olduğu iddiası, Debkafile’da yer almıyor. Buna karşılık, Debkafile, Esad’ın Rusya’nın talebi üzerine kimyasal silahlarını üç depoda topladığı bilgisini veriyor.

MOSSAD BAĞLANTISI

Diğer yandan, Debkafile’ın İsrail istihbarat teşkilatı MOSSAD tarafından yönlendirilen bir dezenformasyon merkezi olduğuna dair pek çok iddia bulunuyor. Debkafile’ın, AA’nın isim vermeden kullandığı düşünülen “analiz” yazısında, İsrail Başbakanı Benyamin Netanyahu’nun, “İran, Suriye’yi bir deneme zemini olarak kullanıyor ve Suriye’ye verilecek uluslararası cevapları izliyor.” biçimindeki açıklamasına yer veriyor. Site, ayrıca, Suriye’de Esad’dan başkasının kimyasal silah kullanmasının mümkün olmadığı iddiasında bulunurken, Batılı liderlerin soruşturma ısrarını bir “oyun” olarak niteliyor. Sürecin yalnızca İsrail ve Ürdün için değil, tüm Orta Doğu için ciddi tehlikeler içerdiğine işaret eden site, Suriye’ye yönelik bir müdahaleye gerekçeler ileri sürerken, ABD ve İsrail harekete geçmezse Şam ve Tahran’ın daha da saldırganlaşması için yeşil ışık yakılmış olacağını da iddia ediyor. ABD yönetiminin müdahale etmeme tutumunu eleştiren site, İsrail ve Lübnan’ın ciddi bir risk altında olduğunu belirtirken, farklı müdahale seçeneklerini de ele alıyor.

GÜVENİRLİĞİ TARTIŞMALI

Debkafile’ın “analiz” yazısı, aslında, AA’nın haberine kaynaklık eden “kimyasal silah” iddialarıyla da sınırlı değil. Debkafile, Suriye’deki kimyasal silah saldırısının, Hizbullah’ın İsrail’e yönelik son dönemde gerçekleştirdiği roket saldırıları ve Lübnan’daki araba bombalama eylemleriyle birlikte, daha geniş bir karşı-saldırı kampanyasının parçası olduğunu öne sürüyor. Debkafile’a göre, bu karşı-saldırı kampanyası ise, Suriye karşısında uzun süren Batı etkisizliği sonrasında, doğrudan ABD tarafından eğitilen ilk silahlı grupların Ürdün’den Suriye’ye geçip Şam’da Baas rejimini tehdit eder hale gelmesinin ardından, İran-Suriye-Hizbullah tarafından başlatılıyor. Debkafile’ın Suriye’de kimyasal silah kullanıldığı iddiasını ilk kez haberleştirdiği 21 Ağustos 2013 tarihli bir “rapor” metninde de, saldırı iddialarını ABD tarafından Ürdün’de eğitilen silahlı grupların Suriye’ye geçişine bir cevap olarak değerlendirdiği görülüyor. 21 Ağustos 2013 tarihli bu ilk “rapor” metninin de epey dolaşıma girdiğini, burada dile getirilen iddiaların, Fransız gazetesi Le Figaro tarafından “Esad karşıtı operasyon başladı” başlığıyla verilmesi sonrası, Türk devlet televizyonu TRT tarafından “Suriye’ye yönelik uluslararası müdahale başladı” biçiminde bir skandal haber ile “Son Dakika” geçilmiş olmasından dolayı da biliyoruz. Debkafile ve daha sonra Le Figaro, aslında bir işgal harekâtını değil, ABD-İsrail-Ürdün tarafından eğitilen silahlı grupların Suriye’ye geçtiğini duyuruyorlardı. Yalnız, bu haberlerin veriliş biçimlerinin provokatif olduğu da göz ardı edilemez.

Sonuç olarak, AA’nın dünkü haberinde geçen iddiaların büyük kısmının daha önce İsrail merkezli bir istihbarat-güvenlik haberleri sitesi olan Debkafile tarafından dile getirildiği ortadadır. Bununla birlikte, iki kurumun dolaşıma soktuğu metinlerin bütünüyle aynı olduğu da söylenemez. Özellikle Debkafile’ın anılan “analiz” ve “rapor” yazılarında başka pek çok iddia ve yoruma da yer verildiği görülüyor. Dolayısıyla, AA’nın dünkü haberinin de, “istihbarat birimlerince elde edildiği” iddia edilen bir isimsiz “liste” dışında bir somut kaynağı bulunmuyor ise, güvenilirliğinin tartışmalı olduğu açıktır.

Odatv.com
__________________











Geçen zamanın cevapları, bugünün sorularına ışık vermiyor, geleceği de belirsiz kılıyor.

SerseriGezgin isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
2 Üyemiz SerseriGezgin'in Mesajına Teşekkür Etti.