Tekil Mesaj gösterimi
Eski 02.08.14, 21:31   #1
Canan
Çiçekci kız

Canan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Mar 2011
Konular: 5442
Mesajlar: 24,493
Ettiği Teşekkür: 97444
Aldığı Teşekkür: 135901
Rep Derecesi : Canan şöhret ötesinde bir itibarı vardırCanan şöhret ötesinde bir itibarı vardırCanan şöhret ötesinde bir itibarı vardırCanan şöhret ötesinde bir itibarı vardırCanan şöhret ötesinde bir itibarı vardırCanan şöhret ötesinde bir itibarı vardırCanan şöhret ötesinde bir itibarı vardırCanan şöhret ötesinde bir itibarı vardırCanan şöhret ötesinde bir itibarı vardırCanan şöhret ötesinde bir itibarı vardırCanan şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: none
Standart Gelin ve Damatları Bekleyen Tehlike


Zayıflama uğruna sağlığınızdan olmayın





Ramazan ayının bitmesinin ardından, düğünlerde artış yaşanırken gelin ve damat adayları da kısa sürede kilo verme sorunuyla karşılaşıyor. Yaşar Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Gıda İşleme Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. Ruhan Aşkın Uzel, düğün öncesi kısa sürede fazla kilo vermek isteyip “şok diyetler” yapan gelin ve damat adaylarını uyardı. Uzel, “Fazla kilolardan bir an önce kurtulmak, sağlıklı bir şekilde kurtulmak ile bağdaştırılmamalı. Düğüne hazırlanmak için çok düşük kalorili bir diyet uygulamayın. Bu hem sağlıksız bir yöntem hem de evlenir evlenmez fazlası ile kilolarınızı geri almanız riski var. Hızlı kilo vermek için düşük kalorili bir diyet uygulamak yerine, daha sağlıklı ve yavaş kilo verebileceğiniz bir diyet programı uygulayın. Bu sayede, sinir, kalp ve damar sistemi, uyku düzeni bozuklukları gibi problemlerin de önüne geçilmiş olunur” dedi.



Zayıflama uğruna sağlığınızdan olmayın


Gelin ve damat adayları, hayatlarının en önemli anlarından biri olan düğünlerinde şık ve zarif görünmenin hayali uğruna kimi zaman sağlıklarından bile olmayı göze alarak sağlıksız şok diyetlerle zayıflamak istiyor. Yaşar Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Gıda İşleme Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. Ruhan Aşkın Uzel, “Her ne kadar kilo vermek insan vücudunda görülebilecek birçok metabolizma ve şekil bozukluğunun önüne geçerek sağlıkta olumlu etki bıraksada asıl önemli olan, kilonun nasıl ve hangi diyet yöntemiyle verildiği. Diyet yapanların başvurabileceği yanlış yöntemler, büyük sağlık problemlerini beraberinde getirebilir. Olası şikayetlerin başında bağışıklık sisteminde görülen aksaklıklar, metabolizma işleyiş bozuklukları, kalp ve damar sağlığındaki bozukluklar, şeker hastalığı, hipertansiyon, eklem hastalıkları, saç dökülmesi gibi daha birçok sağlık sorunları gelir” diyerek uyarıda bulundu.


Riskler, yanlışlar ve doğrular


Yrd. Doç. Dr. Uzel, “Kilo problemi yaşayan gelin ve damat adaylarından çoğu, elbette ki kilolarından kısa sürede kurtulmak istiyor. Ancak hızla vücudu terk eden kiloların geri dönüşü de çabuk olabilir. Kaldı ki özellikle gelin adayları için kısa sürede kilo kaybı ile sonuçlanabilecek diyetlere ilave olarak özel amaca yönelik tek bir türde gıda tüketimi yoluna gidilmesi de yanlış. Örneğin yağ yaktığı gerekçesi ile sadece belirli bir gıda maddesinin tüketilmesi, istenilen kiloya ulaşmayı sağlamaz. Bu gıdalar, sadece vücuttaki suyu atacağı için kaybolan su, kilo eksilmesi olarak kişiyi yanıltacaktır. Bu nedenle, ideal koşullarda bir haftada abartılı rakamlar yerine, yarım ya da bir kilogram olmak üzere ayda 2 ile 4 kilogram verilecek sağlıklı bir diyet programı tercih edilmeli” diye konuştu.


Kulaktan dolma diyetlere itibar etmeyin



Vücudu aç bırakan ya da uzun dönem tek tip beslenmeye sürükleyip bireylerin diğer besin öğelerini almalarını kısıtlayan, mucizevi oldukları iddia edilen diyetlerden kaçınılması gerektiğini vurgulayan Uzel, “Diyet uygulamalarında yapılan diğer bir yanlış ise kişinin tanıdığı çevreden birinin yaptığı ve kısa sürede olumlu sonuç aldığını belirttiği diyetten kesinlikle kendisinin de olumlu sonuç alacağını düşünmesi. Diyet programları işe yarayabilir, ancak bu planlama yapılırken güvenli ve bünyeye uygun bir yol seçilmeli. Uygulanan diyetin güvenliğinden emin olunmalı, mutlaka doktor kontrolünden geçilerek planlama yapılmalı. Tüm bunlara ilaveten, hangi yiyeceklerin tüketildiği, kadar hangi miktarda tüketildiği de önemli” dedi.
Kaynak
__________________


Canan Şu Anda Forumda.   Alıntı ile Cevapla
9 Üyemiz Canan'in Mesajına Teşekkür Etti.