Tekil Mesaj gösterimi
Eski 18.02.15, 15:39   #5
ReaL
Deniz Sevengillerden

ReaL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Jan 2009
Konular: 2603
Mesajlar: 30,049
Ettiği Teşekkür: 161604
Aldığı Teşekkür: 177633
Rep Derecesi : ReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Arastirmaci
Standart Cevap: Ziraat Bankası Kredilerden Alınan Masraf ve Komisyonları İade Ediyor

Ziraat Bankası'ndan Kredilerden Alınan Masraf ve
Komisyonları Geri Alabilmek İçin İzenecek Prosedür

Ziraat Bankası yetkilileri, Aydın’ın açıklamasının aslında malumun ilamı olduğunu söylüyor. Mevcut durumda zaten bankaların, Tüketici Hakem Heyeti’ne yaptığı savunmaların lehte sonuçlanmadığına dikkat çeken banka yetkilileri, burada kafaları karıştıran noktanın ise vatadaşın izleyeceği prosedür olduğuna dikkat çekiyor.

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki yasanın getirdiği bir zorunluluk olarak masraf iadesi isteyen vatandaşların Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurma zorunluluğu bulunduğunun altını çizen Ziraat Bankası yetkilileri, “Biz bu prosedürü ortadan kaldıramayız. Bu bir yasal zorunluluk. Fakat biz anlaşmazlığın mahkeme sürecine ulaşmadan çözümünü sağlıyoruz.

Vatandaşın Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurmasının ardından Heyet, bankaya gelip savunmasını yapması çağrısında bulunuyor. Biz savunma hakkımızdan feragat edip, yani hiçbir savunma yapmayıp doğrudan vatandaşa iadesini gerçekleştiriyoruz. Dolayısıyla, savunma yapmadığımız için konu hiçbir şekilde mahkeme sürecine bile ulaşmıyor” diyor.

Özetle, bu konuda Ziraat Bankası müşterilerinin izlemesi gereken prosedür tam olarak şu şekilde: Önce masraf iadesi almak isteyen müşteri, Tüketici Hakem Heyeti’ne giderek konuyla ilgili şikayette bulunmak durumunda. Bunun ardından Tüketici Hakem Heyeti, bankaya şikayet konusu masrafla ilgili savunma yapması çağrısında bulunuyor.

Ziraat Bankası, bu aşamada savunma yapmayarak masrafı iade edeceğini kabul etmiş oluyor. Eğer Ziraat Bankası bu aşamada savunma yaparsa, konu daha uzun bürokratik süreçlerle dolu bir mahkeme sürecine gidiyor. Fakat banka bu savunmayı yapmayarak, hem mahkeme sürecini kesiyor hem de bürokrasiyi ortadan kaldırarak müşterisine iadeyi gerçekleştiriyor.
__________________



Tüm katılımcı arkadaşların okumasını rica ediyorum... Lütfen Tıklayınız..
* * *
ReaL isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
3 Üyemiz ReaL'in Mesajına Teşekkür Etti.