Tekil Mesaj gösterimi
Eski 05.07.15, 10:59   #1
Redwine
İzindeyiz ATAM

Redwine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Dec 2013
Konular: 3668
Mesajlar: 17,705
Ettiği Teşekkür: 72248
Aldığı Teşekkür: 66396
Rep Derecesi : Redwine şöhret ötesinde bir itibarı vardırRedwine şöhret ötesinde bir itibarı vardırRedwine şöhret ötesinde bir itibarı vardırRedwine şöhret ötesinde bir itibarı vardırRedwine şöhret ötesinde bir itibarı vardırRedwine şöhret ötesinde bir itibarı vardırRedwine şöhret ötesinde bir itibarı vardırRedwine şöhret ötesinde bir itibarı vardırRedwine şöhret ötesinde bir itibarı vardırRedwine şöhret ötesinde bir itibarı vardırRedwine şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Cap Canli
Standart Uyusun da Zayıflasın Ninni



Zayıflamak istiyorsanız az yemek dışında yapabileceğiniz başka şeyler de var. Günde 7-8 saat uyumak gibi...

Yüzyılın hastalığı olan şişmanlıkla ilgili her geçen gün yeni bir bilgi sahibi oluyoruz. Eskiden sadece fazla yemekten kaynaklandığı düşünülen bu hastalığın ortaya çıkmasında artık hormonların, metabolizmanın, öğrenilmiş yeme davranışlarının, stresin de rol oynadığını biliyoruz.
Son yapılan araştırmalarda da, bunlara ilave olarak az uyku süresinin de şişmanlığı tetiklediğini öğrenmiş bulunuyoruz. Az uyku süresi şişmanlığı çok faktörlü olarak etkiliyor aslında.

Günde 6 saatin altında uyuyanlarda, ilk etapta uyku hormonlarında değişimler oluyor. Vücut onarım hormonu olan melatonin daha az salgılanıyor.

Büyüme hormon seviyeleri düşüyor. Bununla birlikte şişmanlık önleme hormonu olan leptin seviyelerinin de geç uyumada seviyesinin azaldığı bununla birlikte mideden salgılanan açlık hormonu olan Ghrelin’in de fazlalalaşarak kişi de yemek konusunda dürtü oluşturduğu artık biliniyor.
Yine Journal of Nutriution dergisinin son sayısında, 223 kişi üzerinde yapılan bir araştırmada, alışkanlık olarak kısa uyku süresi olanların, özellikle günde 6 saatin altında uyuyanların, daha çok enerji ihtiyacı olduğunu ve bu durumda daha çok kalori aldıklarını ve bu durumda da obezitenin kaçınılmaz olduğu gösterildi.

Eğer kilo probleminiz varsa, zayıflamaya nereden başlamalıyım diye düşünüyorsanız, yaşam tarzınızda yapacağınız ilk değişiklik uykunuzla ilgili olsun.

Uykuda zayıflamak için dikkat etmeniz gerekenler...

  • İlk iş uyku saatlerinizi düzenleyin, en geç 23.30’da yatağa gidin, 24’ü geçmeyin.
  • Tamamen karanlık bir odada uyumaya özen gösterin. Çünkü karanlık vücut onarım hormonu olan melatonin seviyesini yükseltir.
  • Uyku sırasında muhakkak gürültüsüz, sessiz bir ortam tercih edin. Yani televizyonun, radyonun başında uyumayın.
  • Akşam yemeğinden sonra hiçbir şey yemeyin. Mümkünse aç uyuyun. Aç uyumak büyüme hormonunu yükseltir. Bu durum hem gençleşmenizi hem de uykuda daha çok kilo vermenizi sağlar.

Kaynak

__________________
Redwine isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
2 Üyemiz Redwine'in Mesajına Teşekkür Etti.