Tekil Mesaj gösterimi
Eski 05.09.15, 11:38   #1
Redwine
İzindeyiz ATAM

Redwine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Dec 2013
Konular: 3668
Mesajlar: 17,711
Ettiği Teşekkür: 72273
Aldığı Teşekkür: 66410
Rep Derecesi : Redwine şöhret ötesinde bir itibarı vardırRedwine şöhret ötesinde bir itibarı vardırRedwine şöhret ötesinde bir itibarı vardırRedwine şöhret ötesinde bir itibarı vardırRedwine şöhret ötesinde bir itibarı vardırRedwine şöhret ötesinde bir itibarı vardırRedwine şöhret ötesinde bir itibarı vardırRedwine şöhret ötesinde bir itibarı vardırRedwine şöhret ötesinde bir itibarı vardırRedwine şöhret ötesinde bir itibarı vardırRedwine şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Cap Canli
Standart SÖZCÜ Ne Yazsa Suç…

Yandaş ise hakaret yağdırıyor. Gören yok




SÖZCܒye ağır hakaretler içeren yandaş medya haberlerine açılan davalar reddediliyor. Buna karşın SÖZCܒnün yüzlerce belgeli haberi tekzip ve dava kıskacına alınıyor.

Muhalif medyayı, yargı üzerinden kıskaca alma harekatı, AKP ve yandaş medya eliyle tam gaz sürdürülürken, adaletin terazisi, iktidardan ve yandaş basından yana tartıyor. AKP iktidarının davalarla muhalif medyayı susturma girişimine karşı SÖZCÜ geçen salı günü “SÖZCÜ susarsa, Türkiye susar” başlığıyla çıktı. Köşe yazarlarımız iktidarın yıldırma ve baskı politikasını köşelerini boş bırakarak protesto etti. Son 1 yılda; SÖZCܒye yüzlerce dava açıldı. Savcılığa yaklaşık 300 haber için şikayette bulunuldu. Yazarlarımıza köşe yazılarından dolayı çok sayıda tazminat ve ceza davası açıldı. Cumhurbaşkanı Erdoğan, kendisinin adının geçmediği haberlere bile dava açtı. Çocuklarının adının geçtiği haberler şikayet konusu oldu.

DOĞRU HABERLERE TEKZİP KARALAMASI


SÖZCܒyü yargı kararları üzerinden sindirme harekatında, iktidar kaynaklarıyla beslenen yandaş medya da yer aldı. Sulh ceza hakimliklerinden tekzip-erişim kararları alınıyor, ‘kopya tekzip metinleri’ ile ‘doğru haberler’ kamuoyu önünde itibarsızlaştırılıyor. Dava sonucunda haberin doğruluğu yargı kararıyla tescillense bile yayınlanan tekzip ile haberiniz çok önceden okuyucu gözünde ‘yalan’ habere dönüştürülüyor. Sabah, Takvim, Yeni Akit ve A Haber gibi iktidar kaynaklarıyla beslenen yayın kuruluşları ve bunların internet sitelerinde, Türkiye’nin en çok satan gazetelerinden ve gücünü yalnızca halktan alan SÖZCÜ Gazetesi ile sahibi Burak Akbay aleyhine ağır hakaret içeren sayısız haber yayınlandı. “Burak bu işleri”, “Yüzsüz Burak”, “Paralel Kalkan”, “Yüzsüzlükte 2. Perde”, “İşte Burak’ın gerçek yüzü”, “Baba ve oğulları”, “Hoca’nın Sözcüsü”, “Cemaat’in Sözcüsü kim?”, “İsrail’in Sözcüsü”, “Yalancı Sözcü” gibi başlıklarla kamuoyuna sunulan yalan ve hakaret içerikli haberler dolayısıyla, 2013 ile 2015 yılları arasında Takvim gazetesi ve internet sitesi hakkında 20 tekzip, Sabah gazetesinin internet sitesine 3 erişimi engelleme, A Haber’e ise 4 tekzip başvurusu yapıldı.


YANDAŞ MEDYAYA TEKZİP YOLU KAPALI


Ceza hukukuna göre hem SÖZCܒnün kurumsal kişiliğine hem de Burak Akbay’ın kişilik haklarına doğrudan hakaret sayılacak bu haberler dolayısıyla İstanbul sulh ceza hakimliklerine yaptığımız tekzip başvurularının akıbeti şöyle: Takvim, Sabah ve A Haber için toplamda yapılan 24 tekzip, 6 erişim engelleme başvurusunun 27’sinin reddine karar verildi. 2 başvuru henüz sonuçlanmadı, 1’i ise yetkisizlik kararı ile Yargıtay 5. Dairesi’ne gönderildi. Tekzip kararlarında yetkili sulh ceza hakimliğinin verdiği karara itirazlar bir numara üstte bulunan bir diğer sulh ceza hakimliğine yapılıyor, burada karara bağlanıyor. Ancak bir üst sulh ceza hakimliğine yapılan itirazlar da reddediliyor ve karar kesinleşiyor. Böylece tekzip yolu kapanıyor.


Adalet terazisinin yandaş medya kefesine gelince… Sabah gazetesinin bağlı olduğu Turkuvaz Gazete Dergi Basım A.Ş. ile Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın o dönem Sabah’ın yöneticisi olan şimdiki AKP Milletvekili damadı Berat Albayrak, 2013 ile 2015 yılları arasında SÖZCܒde yayınlanan 15 ‘doğru’ haberin tekzip edilmesini istedi. Bu 15 talebin 12’si İstanbul Çağlayan Adliyesi, Bakırköy, Küçükçekmece, İstanbul Anadolu ve Ankara mahkemeleri tarafından hemen kabul edildi. Açık usul eksikliklerine ve itirazlara rağmen haksız tekzip kararları verilmesi sonucu, SÖZCÜ, “Sabah ve ATV nasıl el değiştirdi?”, “Havuzun paraları, damadın zırhlı aracıyla taşınmış”, “Paraları sıfırlamanın dekontu ortaya çıktı”, “Bilgiler MİT’ten, talimat Tayyip’ten, manşetler Bilal’den”, “Bakanın oğlundan yazar kasa uyanıklığı” haberlerinden ötürü, Turkuvaz medyanın, Cumhurbaşkanı’nın, bakanların, yandaş işadamlarının hukuka aykırı tekzip metinlerini yayınlamak zorunda bırakıldı.


İşte Turkuvaz medyanın düzeltme metni


Cevap ve düzeltme metni
SÖZCÜ GAZETESİ’NİN GERÇEK DIŞI HABERİNE CEVABIMIZDIR

Sözcü Gazetesi’nin 08.05.2015 tarihli nüshasının 1. Sayfasında yayınlanan “Tayyip’in gözleri neden fal taşı gibi açıldı?” başlıklı ve 10. Sayfasında yayınlanan “Sözcü’nün tirajını görünce gözleri fal taşı gibi açıldı!” alt başlıklı haberde müvekkilin sahibi olduğu Sabah ve Takvim Gazeteleri hakkındaki yalan ve iftiralar adeta gerçekmiş gibi kamuoyuna sunulmuş, Müvekkil Şirketin ticari itibarı ve marka değerleri bu yolla zedelenmeye çalışılmıştır.


Fuatavni isimli, kim olduğunu açıklama cesareti dahi gösteremeyen bir Twitter kullanıcısının yalan ve iftiralarına dayanarak yapılan Müvekkil Gazetenin tirajlarının şişirildiği yönündeki tekzibe konu sözde haber, Müvekkilin ticari itibarını zedelemek ve aynı zamanda yayıncılık anlayışı ile ilgili şaibe yaratmak amacı ile ortaya atılmış düzmece bir haberdir.. Tekzibe konu haber ile Müvekkilin sahibi olduğu gazetelerin tirajlarını şişirdiği yalanıyla Sözcü Gazetesi, gazeteciliğin etik değerleri ile bağlarını kopardığını bir kez daha ortaya koymuştur.


Müvekkil ile ilgili, yalan ve iftira dolu haber yapılması, Müvekkil hakkında çirkin nitelendirmelerde bulunulması haberi yapanların habercilik anlayışlarının ne kadar çarpık ve dillerinin, kalemlerinin ne kadar hayali senaryo üretmeye yatkın olduğunu açıkça ortaya koymuştur. Bu bağlamda, tekzip konusu yayının, gazetecilik tarihine kara bir leke olarak geçeceği muhakkaktır.


Fuat Avni değil de, yarın Ferit Avni isimli, kim olduğu bile belli olmayan twitter kullanıcısı ortaya çıkar ve Yurt Gazetesi ile ilgili akla ziyan twitler atarsa, sanırız Sözcü Gazetesi bunu da haberleştirecektir!


Daha önce yapılmış bu ve benzeri gerçek dışı haberle ilgili olarak pek çok tekzip başvurusunda bulunulmuş, bu başvurularımız Mahkemeler tarafından kabul edilmiş ve yayınlanmıştır. Tüm bunlara rağmen ısrarla gerçek dışı ve müvekkili töhmet altında bırakma amacıyla iftira niteliğindeki yayınlara devam edilmesi, amacın haber vermek değil, bir kısım ve kişi ve kurumları karalamak olduğunu açıkça göstermektedir.


Bu ve benzeri gerçek dışı haberlere ilişkin müvekkilin hukuken sahip oldukları hakları kullanacaklarından ve haklarının sonuna kadar takipçisi olacaklarından kimsenin şüphesi olmamalıdır. Tekzibe konu haberde yer alan gerçek dışı bilgi ve açıklamaları; kötü niyetli ve hayali senaryoları; kısacası gazeteciliğin etik değerlerine yakışmayan bu haberi yayınlayan gazetenizi kınıyor, asılsız suçlamalara karşı cevabımızı kamuoyuna saygıyla sunuyoruz.


Turkuvaz Gazete Dergi Basım A.Ş.

(Sabah Gazetesi- Takvim Gazetesi)
Vekili Av. Fatih SAVAŞ


Kaynak
__________________
Redwine isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
5 Üyemiz Redwine'in Mesajına Teşekkür Etti.