Tekil Mesaj gösterimi
Eski 10.10.15, 09:21   #1
Çengelli İğne
«... Beklenen Şarkı ...»

Çengelli İğne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Dec 2013
Konular: 1654
Mesajlar: 9,563
Ettiği Teşekkür: 33017
Aldığı Teşekkür: 32006
Rep Derecesi : Çengelli İğne şöhret ötesinde bir itibarı vardırÇengelli İğne şöhret ötesinde bir itibarı vardırÇengelli İğne şöhret ötesinde bir itibarı vardırÇengelli İğne şöhret ötesinde bir itibarı vardırÇengelli İğne şöhret ötesinde bir itibarı vardırÇengelli İğne şöhret ötesinde bir itibarı vardırÇengelli İğne şöhret ötesinde bir itibarı vardırÇengelli İğne şöhret ötesinde bir itibarı vardırÇengelli İğne şöhret ötesinde bir itibarı vardırÇengelli İğne şöhret ötesinde bir itibarı vardırÇengelli İğne şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Huzurlu
Post Elin Oğlu, Hurdadan Uçak Gemisi Çıkardı.......


Elin Oğlu, Hurdadan Uçak Gemisi Çıkardı. Bunlar, Donanmanın Hurdasını Çıkardı


1992.
Teee 23 sene evvel.


*
Varyag.

*
304 metre uzunluğunda, 75 metre genişliğindeydi. Dağılan Sovyetler Birliği tarafından Ukrayna’ya hibe edilmişti. Aslında, Kuznetzov sınıfı uçak gemisi olarak tasarlanmıştı. Ancak… Sadece yüzde 67’si tamamlanabilmiş, Sovyet ekonomisi çökünce, öylece bırakılmıştı. Motoru yoktu, dümeni yoktu, henüz üzerinde priz bile yoktu. 50 bin ton ağırlığında yüzen kütleden ibaretti.

*
O dönemde parasızlıktan memur maaşlarını bile ödeyemeyen Ukrayna, Varyag’ı hurda fiyatına satışa çıkardı. Rüşvet pazarlıkları altı sene sürdü. İngiltere ve Avustralya da talipti ama, neticede, Hong Konglu bi işadamı tarafından 20 milyon dolara satın alındı.

*
Varyag’ı ölmüş eşek fiyatına kapatan Hong Konglu işadamı Xu Zengping, güya turizm şirketi sahibiydi. “Varyag’ı dünyanın en büyük yüzen kumarhanesi yapacağım” diyordu. Elbette palavraydı, buna inanmak için öküz olmak gerekiyordu. Ama… Her pazarlık toplantısına 50 şişe votkayla gitmiş, ayakkabı kutularını (!) şakır şakır dağıtmış, Varyag’ı tereyağından kıl çeker gibi, almıştı.

*
İyi de, Çin’e nasıl götürecekti? Hollandalı uzman bir şirketle anlaştı, çekici ve itici römorkörlerle sürükleye sürükleye götürecekti.

*
Kabak bizim başımıza patladı… Washington “sakın geçirme” dedi. Montrö’ye göre, bu ebatta bir savaş gemisi boğazlardan geçemezdi. Hadi bakalım, Hong Konglu işadamı bu sefer Ankara’yla pazarlık etmeye başladı. İki sene sürdü. Varyag iki sene boyunca, römorkörlerin yedeğinde, Karadeniz’de döndü dolaştı.

*
2001’in sonunda… Don lastiğini bile Çin’den ithal eden Türkiye daha fazla dayanamadı, Varyag’ın geçmesine izin verdi. O güne kadar sert bi ifadeyle “uçak gemisi geçemez” diyen yetkililerimiz, aniden liboşik bi ifadeyle “uçak gemisi değil ki, motoru bile yok” demeye başladı.

*
Hong Konglu işadamı, uygun ayaklara uygun ayakkabı kutularını dağıtmıştı. Bugünkü yalaka basınımız, o zaman da yalakaydı, “Çin’den 2.5 milyon turist gelecek” manşetleri atıldı. Sayın ahalimiz pek sevindi, velinimetimizin (!) fotoğrafını çekmek için Boğaz’a koştu.

Not: Yazının devamını okumak için, aşağıdaki linki tıklayınız.

- - - - - Sözcü - - - - -

__________________






Çengelli İğne isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
3 Üyemiz Çengelli İğne'in Mesajına Teşekkür Etti.