Tekil Mesaj gösterimi
Eski 16.12.15, 01:56   #1
Suzim
Müdavim

Suzim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Mar 2015
Konular: 1199
Mesajlar: 6,725
Ettiği Teşekkür: 15582
Aldığı Teşekkür: 21872
Rep Derecesi : Suzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Huzurlu
Standart Doğru Nefes Alımının Faydaları?

Doğru Nefes Alımının Faydaları?












İnsanların hayatta kalmasını sağlayan en önemli olay solunumdur. Bir insan uyumadan, yemek yemeden, ya da su içmeden günlerce yaşayabilir. Ama nefes almadan bir kaç dakika bile hayatta kalamaz.
Nefes aldığımızda ciğerler dakikada 4 ile 6 litre arasında hava ile dolar. Nefes alıp verirken göğüs yerine diyaframı hareket ettirmek gerekir çünkü diyaframın kullanılması her seferinde daha fazla hava teneffüs etmemizi sağlar. Ayrıca diyaframın hareket etmesi, karın bölgesindeki organlara masaj etkisi yaparak, göğüs ve karın boşluğundaki basınç farklılığını ortadan kaldırır. Mide ve safra kesesinin yukarı hareketini engelleyerek, reflüyü (mide suyunun yemek borusuna ve daha yukarılara çıkması) ve çeşitli safra kesesi hastalıklarına iyi gelmektedir. Solunumu ağız yerine burundan yapmak havanın ısınarak, nemlenerek ve temizlenerek bronşlara gitmesini sağlar, ağızdan nefes almak ise nazal bölgede ve bronşlarda (yani solunum yollarında) istenmeyen mukozalı salgılara yol açabilir.
Zaman zaman yapılan nefes egzersizleri doğru nefes alıp vermemize yardımcı olur. Basit fakat faydalı bir nefes egzersizinin adımları şöyledir:
- Burnunuzdan yavaş bir şekilde ama alabildiğinizce çok nefes alın.
- Sonra yine yavaş bir şekilde ağzınızdan verin.
- (1) ve (2)'yi bir kere daha tekrarlayın.
- Şimdi de burnunuzdan nefes almaya başlarken ağır ağır dörde kadar sayın.
- Nefesi vermeye başlarken de altıya kadar sayın.
- Nefes vermeyi, nefes almaktan daha yavaş yaptığınızdan emin olun.
- Nefes verirken kaslarınızın rahatladığını ve gevşediğini hissedin.
- Bu nefes egzersizini gerildiğiniz veya bunaldığınız herhangi bir yerde ve zamanda yapabilirsiniz.
- Günde en az 40 kere derin nefes alıp verin.


Aktüelpsikoloji.com
__________________
''Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e...''
Suzim isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
2 Üyemiz Suzim'in Mesajına Teşekkür Etti.