Tekil Mesaj gösterimi
Eski 18.01.16, 10:40   #1
Lawrance
Uzman Üye

Lawrance - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Jul 2015
Konular: 102
Mesajlar: 1,777
Ettiği Teşekkür: 2672
Aldığı Teşekkür: 5957
Rep Derecesi : Lawrance şöhret ötesinde bir itibarı vardırLawrance şöhret ötesinde bir itibarı vardırLawrance şöhret ötesinde bir itibarı vardırLawrance şöhret ötesinde bir itibarı vardırLawrance şöhret ötesinde bir itibarı vardırLawrance şöhret ötesinde bir itibarı vardırLawrance şöhret ötesinde bir itibarı vardırLawrance şöhret ötesinde bir itibarı vardırLawrance şöhret ötesinde bir itibarı vardırLawrance şöhret ötesinde bir itibarı vardırLawrance şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Ruhsuz
Standart Çılgın Türk!! Binbaşı Şener Koltuk



TARİH, 14 Ekim 1987.

Saat, 11.05.

Yer, Ankara Mürted.

4’üncü Ana Jet Üssü’nün pistinde bir F16 frenlerini bırakmış, kulakları adeta sağır eden bir gümbürtüyle hızlanıyordu.

Nefesler tutulmuştu.

Çünkü 86-0068 kuyruk numaralı o F16, tarihimizde yeni bir sayfa açıyordu. Türkiye’de üretilen ilk savaş uçağıydı.

*

İlk kez test ediliyordu.

Haliyle, düşme ihtimali yüksekti.

Pilot, 36 yaşında bir binbaşıydı.

Şener Koltuk.

"Kelle Koltuk" diyorlardı ona.

Haklıydılar... Çünkü bu işi yapabilmek için hakikaten kelleyi koltuğa almak gerekiyordu. Havalanacak, bütün manevraları deneyecek, kelimenin tam manasıyla "canını çıkaracaktı" hiç uçmamış uçağın... Kalktı, daldı, çıktı, yattı, döndü ve sağ salim indi.

"Tamam" dedi, "Bu uçar..."

*

Gözü karaydı, mangal yürekli...

Tam çılgın Türk!

*

Kıbrıs’ta savaştı.

F100’le... Bu F100 dedikleri, hesapta avcı bombardıman uçağı ama, aslında soba borusu gibi bi şey... ABD’nin bize kakaladığı uçaklardan... 1953 model!

Onunla dağıttı Yunan’ı.

F104 macerası var bir de...

Bandırma’ya inecek, basıyor düğmeye, sol iniş takımı açılmıyor... Komutan, Cumhur Asparuk Paşa... "Atla" diyor, "Uçağın canı cehenneme, pilotumdan kıymetli değil..." Atlasa, rutin kontrol için hastaneye gidecek, 28 gün uçuştan men edilecek, kural bu... Uçak arızalı ama, pilot daha arızalı! "Çorbayı akşam evde içeceğim komutanım" diyor, atlamıyor! Gövde üstü indiriyor uçağı! Hem de öyle indiriyor ki, tereyağından kıl çeker gibi, tekerlekle inse bu kadar olur... Aynı uçağı, 27 gün sonra "kendisi" test ediyor ve yeniden Hava Kuvvetleri’ne dahil ediyor!

*

521 uçağın test uçuşunu yaptı. 521 kez "maksimum" riske attı hayatını... Bu bir dünya rekoru... Çünkü, binlerce parça ve milyonlarca hesaptan oluşan "sıfır kilometre" 521 uçağı, düşürmeden indiren başka bir pilot yok dünyada!

*

Emekli oldu sonra...

ABD’den iş teklifi aldı.

Acayip paralar teklif edildi. Gitmedi.

"Ben bu işi para için yapmadım, bu vatanın ne toprağını terk edebilirim, ne gökyüzünü" dedi.

Restoran açtı.

"Ticaret yapmak F16 uçurmaktan zor" diyordu arkadaşlarına: "Buzda kayıyorsun, suya yazı yazıyorlar, dürüstlük yok! Böyle ortamda uçmak mı kolay, ticaret yapmak mı?"

*

Ve tarih, 13 Haziran 2008...

Yer, Ankara Kocatepe Camii...

Musalla taşında ay-yıldızlı tabut.

Şener Koltuk...
Lawrance isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
4 Üyemiz Lawrance'in Mesajına Teşekkür Etti.