Tekil Mesaj gösterimi
Eski 08.04.16, 01:43   #1
Suzim
Müdavim

Suzim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Mar 2015
Konular: 1199
Mesajlar: 6,725
Ettiği Teşekkür: 15582
Aldığı Teşekkür: 21872
Rep Derecesi : Suzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Huzurlu
Standart Sabah Daha Dinç Nasıl Uyanabilirim?

Sabah Daha Dinç Nasıl Uyanabilirim?










Kimseye uykunun önemini anlatmaya gerek yok fakat küçük ipuçları sayesinde, daha verimli uyuyabilirsiniz.
  • İlk kural: Telefonu yatarken yanınıza almayın!
Uyku sırasında, beyinlerimiz zararlı kimyasalları uzaklaştırırken, anılarımızı pekiştirir ve duygusal olayları işlemeye başlar.


İşte size Uluslararası Sağlık Enstitüsü tarafından yayınlanan birkaç ipucu:
  1. Her zaman aynı saatte yatağa gidin.
  2. Yatmadan önce yaklaşık bir saat sessizce vakit geçirin.
  3. Yatmadan önce alkolden uzak durun.
  4. Sıcak bir duş alın, ya da sizi rahatlatıcı herhangi bir ritüel belirleyip, her gün yapın.
  5. Gün boyunca aynı egzersizi yapın. Herhangi bir fiziksel çalışma hiç olmamasından iyidir.
  6. Uyuma zamanınız hem hafta içi hem de hafta sonu aynı olmalı.
  7. Yatak odanız serin, sessiz ve karanlık olsun.
  8. Yatmadan birkaç saat önce ağır yiyeceklerden sakının.
  9. Her gün mutlaka dışarı çıkın.
  10. Yatmadan bir saat önce sabit bir şekilde telefon, tablet ya da bilgisayar ekranına bakmayı bırakın.
New Jersey’de Uyku Tıbbı alanında yönetici olarak çalışan Dr. Jeffrey P. Barasch şunları söylüyor:
‘’Ne yazık ki, sizin de bildiğiniz gibi hayat bazen çok istesek bile bizi erken yatmaktan alıkoyabilir. Birçoğumuz yatağa girdikten sonra uyuyamamanın sıkıntısını çekmiştir.

Neyse ki, yeterli süre uykumuzu alamasak bile, vücutlarımız bu nadir durum karşısında uyum sağlayabiliyor.’’
  • Hayatın farklı dönemlerinde, farklı sürelerde uykuya ihtiyacımız var:
Yeni doğanlar: 16-18 saat (günde)
– Okul öncesi yaş grubu: 11-12 saat
– Okul çağı: en az 10 saat
– Gençlik dönemi: 9-10 saat
– Yetişkin (20-64 yaş): 7-9 saat
– Yaşlılık (65 yaş üstü): 7-8 saat


Kaynak: http://www.hipokampus.net
__________________
''Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e...''
Suzim isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla