Tekil Mesaj gösterimi
Eski 26.05.16, 22:14   #2
Dilem
» Angel Fall «

Dilem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Jan 2013
Konular: 31
Mesajlar: 1,986
Ettiği Teşekkür: 11073
Aldığı Teşekkür: 10882
Rep Derecesi : Dilem şöhret ötesinde bir itibarı vardırDilem şöhret ötesinde bir itibarı vardırDilem şöhret ötesinde bir itibarı vardırDilem şöhret ötesinde bir itibarı vardırDilem şöhret ötesinde bir itibarı vardırDilem şöhret ötesinde bir itibarı vardırDilem şöhret ötesinde bir itibarı vardırDilem şöhret ötesinde bir itibarı vardırDilem şöhret ötesinde bir itibarı vardırDilem şöhret ötesinde bir itibarı vardırDilem şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: none
Standart Cevap: Antalya Müzesi


Ağırsak: Yün ve ipleri eğirmeye yarayan araçlar.

Elmalı Karataş Höyüğü



Mühür: Üzerinde resim, sembol, isim, figür bulunan baskı yöntemi ya da boya ile desen basmada kimi zaman imza üzerine de geçen damgadır.

Tarihsel süreçte şahıs, ticari antlaşmalar ile yazışmalarda kurumsal veya tanrıyla ilgili olarak kullanımına rastlanmaktadır.

Özellikle tapınaklarda tanrılara hediye olarak sunulmuştur. En basit şekliyle çömleklerin ve sepetlerin kapatılması, siloların kayıt altına alınması ve korunması amacıyla kullanılmıştır.

M. Ö. 2000’li yıllarda şahıslara ait mühürler üzerinde dualar ve büyülerin bulunduğu bilinmektedir.

Genel olarak 1- Damga Mühürler, 2- Silindir Mühürler, 3- Silindir-Damga Mühürler olarak üç ana grubta toplanırlar. Erken Tunç Çağında kullanılan mühürlerin genel özellikleri baskı yüzeylerinde sivri uçlu bir malzeme ve çizgisel kazıma yönteminin kullanılmış olmasıdır.

Kazıma yöntemiyle yapılan mühürler kil, sıva, bal mumu, gibi kolay işlenebilir maddelerin üzerine bastırılarak kazınan şeklin pozitifini elde etmek amacıyla kullanılmıştır.

Baskı alanları yuvarlak, kare ve oval mühürler yaygın örneklerdir. Genellikle delikli kısa konik tutamaklı damga mühürlerin baskı yüzleri dış bükey olup baskı olanları birbirini dik kesen iki çizginin oluşturduğu dört alan içine çizgi geometrik unsurlardan oluşur.

Kilden mühür yapımında baskı yüzeyi ucu fazla sivri olmayan olasılıkla kemikten yapılmış bir gereçle kazınıyor ve mühür daha sonra fırınlanıyordu. Erken Tunç Çağında kilin yanı sıra deniz kabukları, kalker, mermer, alçı, kum taşı, serpatin ve lapis lazuli gibi yumuşak taşlar mühür yapımında kullanılmıştır.





Damga Mühürler

İdoller






Kulak Tıkaçları





Fırça Sapları










Elmalı Karataş – Semayük
Mezar Hediyeleri

İlk Tunç Çağı

  • Tunç Çağı Takıları:
M. Ö. 4000 başlarında Tunç Çağına giren Anadolu insanı bakıra kalay katarak tuncu elde etmeyi başarmış ve tuncun yanı sıra bakır, altın, gümüş gibi madenleri dövme ve dökme tekniğinde işleyerek dinsel amaçlı veya günlük ihtiyaçlara cevap veren eşyalar, aletler üretmişlerdir.

M. Ö. 2000’de ise tunç ve gümüş bilezikler Anadolu’da bol ve sade olarak işlenmiştir. Küpelerin ilk örnekleri kulağa takılan sade halka süslerdir. Altın saç halkaları Anadolu’da Tunç Çağından beri görülmüşlerdir.

Bükülmüş olarak önceden hazırlanarak saça takılan saç halkalarının masif türleri ise ancak saça sarılmaları sırasında şekil almaktaydı.




Antalya Bölgesi – Antalya Region

Eski Tunç Çağı II









4 erkek 3 kadın iskeleti adak kabında. Tüp Mezar





















Elmalı Karataş - Semayük





Tunç Çağı I





Bademağacı Höyüğü kalıntıları

















Geometrik Dönem
( İÖ. 9.y.y. - 7.y.y. )
Figürin: Genellikle canlı varlıkları betimleyen, kolay taşınabilen nitelikte, üç boyutlu küçük sanatsal yapılardır.

Oinokhoe:
Kraterden şarap almak için kullanılan tek kulplu düz ya da yonca ağızlı olabilen sürehiye benzer kaptır.

Kothon: İçine parfüm, su veya yağ konulan kap türüdür.




Arkaik Klasik Dönem
( İÖ. 7.y.y. – 5.y.y. )
Lekythos: Tek kulplu, dar boyunlu, genellikle parfüm ve yağ koymak için yapılan kaptır. Lekytoslar, Attika’da İ. Ö. 5.y.y. ortalarında yeni bir kullanım alanı bulmuştur. Ve mezarlara konulmuşlardır. Özelliklede beyaz zeminli lekytoslar İ. Ö. 430 yıllarında çok sayıda yapılmışlardır. Bu lekytosların yapımı İ. Ö. 390 yılına kadar devam etmiştir. Kırmızı figür tekniği ile lekytoslara yenilik gelmiştir. Bodur lekytos denilen çeşidine İ. Ö. 5.y.y. ikinci yarısı ile 4.y.y. da çok rastlanır.
Lydion: Lidya’ya özgü, bölgenin ünlü krem ve parfümlerini dünyaya yaymak için yapılmış, kulpsuz, bir vazo görünümünde kaptır.

Albastron: Palaestrada ve kadınların evlerde kullandığı dar boğumlu uzun kulpsuz veya kulaklıklı, küresel ya da sivri dipli küçük koku şişesidir. Başlangıçta alabastradan yapılırdı, camdan, pişmiş topraktan ve madenden olanları da vardır.

Aryballos: Gerek palaestrada gerekse evlerde, erkeklerin kullandığı merhem veya parfüm yağı kabıdır.


















Dilem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
5 Üyemiz Dilem'in Mesajına Teşekkür Etti.