Tekil Mesaj gösterimi
Eski 21.06.16, 03:17   #7
nurideniz34
Uzman Üye

nurideniz34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Mar 2016
Yaş: 68
Konular: 627
Mesajlar: 3,509
Ettiği Teşekkür: 57561
Aldığı Teşekkür: 8139
Rep Derecesi : nurideniz34 artık herkes tanıyornurideniz34 artık herkes tanıyornurideniz34 artık herkes tanıyornurideniz34 artık herkes tanıyornurideniz34 artık herkes tanıyornurideniz34 artık herkes tanıyornurideniz34 artık herkes tanıyornurideniz34 artık herkes tanıyornurideniz34 artık herkes tanıyornurideniz34 artık herkes tanıyornurideniz34 artık herkes tanıyor
Ruh Halim: Cap Canli
Thumbs up Cevap: Çocuğunuzun Öğrenme Stilini Biliyor musunuz?

Alıntı:
Orjinal Mesaj Sahibi Suzim Mesajı göster
Çocuğunuzun Öğrenme Stilini Biliyor musunuz?





Çocuğunuzun akademik başarısı düşük mü? Ne yaparsanız yapın derslere ilgi göstermiyor, hatta okuldan uzaklaşıyor mu?
Sorun çocuğunuzda değil öğrenme stilini bilmemenizden kaynaklanıyor olabilir!


Her bireyin öğrenme stilinin birbirinden farklı olduğuna dikkat çeken Çocuk Gelişimcisi Deniz Temur, uygun öğrenme tekniğiyle eğitim alamayan çocukların akademik başarılarının düşük olacağı uyarısında bulundu.
  • Çocuğunuzun öğrenme stilini biliyor musunuz?
Çocuğunuzun akademik başarısı düşük mü? Ne yaparsanız yapın derslere ilgi göstermiyor, hatta okuldan uzaklaşıyor mu?
Sorun çocuğunuzda değil öğrenme stilini bilmemenizden kaynaklanıyor olabilir!

Her bireyin öğrenme stilinin birbirinden farklı olduğuna dikkat çeken Çocuk Gelişimcisi Deniz Temur, uygun öğrenme tekniğiyle eğitim alamayan çocukların akademik başarılarının düşük olacağı uyarısında bulundu.

İnsanların;
- Görsel öğrenme stiline sahip bireyler
- İşitsel öğrenme stiline sahip bireyler
- Dokunsal/Kinesteik öğrenme stiline sahip bireyler
olarak 3 gruba ayrıldığını aktaran Deniz Temur, her gruptaki bireyin farklı yöntemlerle eğitilmesi gerektiğinin altını çizdi.

Temur, “Çocuklar gerek oyunlarında, gerekse günlük yaşamlarında öğrenme stillerini belli eden davranışlarda bulunurlar.

Aileler ve eğitimciler çocukların hangi öğrenme stiline sahip olduğunu gözlemleyerek kolayla belirleyebilir, çocuğa özel yöntemlerle akademik başarıyı ve okula olan ilgiyi yükseltebilirler” dedi.

“Bireylerin öğrenme stillerinden yalnızca birine sahip olması gerekmez, bazen iki hatta üç gruba birden dahil olabilirler” uyarısında da bulunan Deniz Temur, öğrenme stilleri hakkında şu bilgileri verdi:
  • GÖRSEL ÖĞRENME STİLİNE SAHİP BİREYLER
Bu gruptaki çocuklar özellikle resim yapmaya meraklıdırlar. Resimli kitaplara ilgi gösterirler. En büyük özellikleri tertipli ve düzenli olmalarıdır. Küçük yaşlardan itibaren düzen konusunda yaşıtlarından ayrılırlar.

Genellikle sessiz çocuklardır. Yaşadıkları olaylardaki görsel detayları unutmazlar. Bu gruptaki çocuklar öğretmenleriyle ilgili her detayı incelerler.

Öğretmenin kıyafeti, saçları, hareketleri bu gruptaki çocuklar için çok dikkat çekicidir. Duyarak değil, görerek öğrendikleri için genelde bu gruptaki çocuklar öğretmenleri tarafından ‘dersi çok iyi dinliyor’ şeklinde yorumlanır.

Okuyarak çalışılması gereken konularda zayıftırlar. Ders çalışırken okumak yerine dersin anlatılmasını tercih ederler. Bu nedenle bireysel olarak ders çalışmakta zorluk çekebilirler.
  • İŞİTSEL ÖĞRENME STİLİNE SAHİP BİREYLER
Bu gruptaki çocukları diğerlerinden ayıran en önemli özellik konuşkan olmalarıdır. İşitsel öğrenme stiline sahip çocuklar küçük yaşlardan itibaren sanki yanlarında biri varmış gibi kendi kendilerine konuşurlar. Yaşlarına göre kelime dağarcıkları, dil hakimiyetleri yüksektir.

Şarkıları kolayca öğrenebilirler, şiirleri ezberlerler. Bu gruptaki çocukların okulda yaşadıkları en yaygın sorun sınıfta kendi kendilerine konuşmaya devam etmeleridir.

Yeni bir bilgiyi ancak sesli olarak duyduklarında öğrenebilen bu çocuklar, sınıf ortamında sessiz kalmakta zorlanırlar.

Kitapları yüksek sesle okumak isterler. Eğitimciler ve aileler bu gruptaki çocukları sessiz okumaya zorlamamalıdır. Yabancı dil ve müzik eğitimine çok yatkındırlar.
  • DOKUNSAL/KİNESTEİK ÖĞRENME STİLİNE SAHİP BİREYLER
Bu gruptaki çocuklar için dokunmak öğrenmenin olmazsa olmaz koşuludur. Çok hareketli bir yapıya sahip olan bu çocukların en belirgin özelliği sınıf ortamında sabit duramamalarıdır.

Bu çocuklar etraflarındaki her şeye dokunmak isterler. Düzenli yaşama adapte olmakta zorluk çekerler. Otoriteye karşı sürekli karşı çıkan özellikler gösterebilirler.

Bu gruptaki çocukların öğrenme sırasında hareket etmeleri kesinlikle engellenmemelidir. Çalışırken yerinde sallanma, yürüyerek kitap okuma, yüksek sesle tekrar yapma öğrenmelerini etkin kılan özellikleridir.

Akademik başarılarının yükselmesi için bu gruptaki çocuklar için deney, aktivite panoları gibi özel eğitim araçları kullanılmalıdır. En belirgin özellikleri taklit ederek ve deneyerek öğrenmeleridir.



Kaynak: http://www.medyamola.com
..............................

Bu güzel bilgiler ve paylaşım için teşekkürler
__________________
En büyük zenginlik,
Sıhhat ve afiyette olmaktır...


İstanbul - 0RH pozitif -1949

Balıkçı Reisi: Nuri Deniz
(Kimya ve İşletme müh.)
nurideniz34 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla