Tekil Mesaj gösterimi
Eski 15.12.18, 18:26   #3
Aquila
Üye

Aquila - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Nov 2018
Yaş: 44
Konular: 36
Mesajlar: 124
Ettiği Teşekkür: 235
Aldığı Teşekkür: 372
Rep Derecesi : Aquila şöhret ötesinde bir itibarı vardırAquila şöhret ötesinde bir itibarı vardırAquila şöhret ötesinde bir itibarı vardırAquila şöhret ötesinde bir itibarı vardırAquila şöhret ötesinde bir itibarı vardırAquila şöhret ötesinde bir itibarı vardırAquila şöhret ötesinde bir itibarı vardırAquila şöhret ötesinde bir itibarı vardırAquila şöhret ötesinde bir itibarı vardırAquila şöhret ötesinde bir itibarı vardırAquila şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: none
Standart Cevap: Sinyalizasyon Yok mu? | Yılmaz Özdil


Ankara'nın Yenimahalle ilçesine bağlı Marşandiz İstasyonu'nda Perşembe sabahı başkentten Konya'ya giden yüksek hızlı trenle (YHT) aynı güzergahta yol kontrolü yapan bir kılavuz tren çarpıştı. Kaza sonucu 9 kişi hayatını kaybederken, 90'dan fazla kişi de yaralandı.

Kazanın hemen ardından BBC Türkçe'ye konuşan Birleşik Taşımacılık Sendikası Başkanı Hasan Bektaş, hattın sinyalizasyon sistemi olmadan açıldığını söyledi. Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı kazayla ilgili soruşturma başlattı, Hareket memuru ile makasçı göz altına alındı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan ise Cuma günü gazetecilere yaptığı açıklamada, "Sinyalizasyon sistemi demiryolu işletmeciliği için olmazsa olmaz bir sistem değil" dedi.

Trenlerin önlerine çıkan engel nedeniyle tamamen durabilmeleri için 1,5-2-3 kilometrelik bir güvenli mesafe lazım. Bu yüzden sinyalizasyon sistemi hem hızlı trenler için hem de normal hızdaki trenler için kesinlikle gereklidir.

Gelişmiş ülkelerde insandan kaynaklanan hatayı en aza indirebilmek için yük taşıyan trenlerde bile elektronik sistem kullanılıyor. "Otomatik frenleme" ve "otomatik fren kontrol" sistemlerinin bulunduğu hızlı trenlerde, yol kenarındaki aygıtlardan lokomotife, nerede ne kadar hız yapması gerektiği bilgisi veriliyor. Makinist, öngörülen hızı aştığında otomatik fren devreye girerek trenin hızını düşürüyor. Makinist, sinyalizasyon hatası yapıp sarı ya da kırmızı ışıkta geçerse fren otomatik olarak devreye girince tren tamamen duruyor. Makinist, her şeyin yolunda gittiğine dair 15 saniyede bir özel butona basıyor. Butona basılmadığında da 'makinistin rahatsızlandığı' varsayılarak otomotik fren devreye giriyor.

Yüksek hızlı tren hattında sinyalizasyon olmamasının kabul edilebilir ve teknik açıdan savunulabilir bir yanı yoktur.

Sinyalizasyon, dünkü gibi bir kazanın yaşanmaması için güvenliği sağlamaya yönelik bir sistemdir. Bir tren yola çıktığı zaman önünde başka bir tren olup olmadığı, diğer trenlerle arasındaki mesafenin ne kadar olduğu ve çarpma/çarpışma olasılığı sinyalizasyon sistemiyle belli olur.

Tren hatları kanton ya da blok denilen küçük parçalara ayrılmıştır ve o parçaların her biri sinyalizasyonla korunur. Sizin önünüzdeki kantonda yeşil yanıyorsa, orada bir tehlike yok demektir. Kırmızı yanıyorsa bir tehlike olduğuna dair uyarı verir. Ya da sarı yanıyorsa, o kantonda değil ama bir sonrakinde bir trenin bulunduğunu gösterir ve hızının buna göre ayarlanması uyarısı verir.

Ankara Garında 1960 lı yıllarından beri sinyalizasyon sistemi vardır, yeni açılan bir hattın üstelik hızlı tren hattının sinyalizasyon sistemi olmadan trafiğe açılması ve ilkel yöntemlerle seyrüseferin yürütülmesi inanılacak gibi değil.

8 Temmuz'da Tekirdağ'ın Çorlu ilçesinde yolcu treninin devrilmesi sonucu 25 kişinin hayatını kaybettiği ve 318 kişi yaralandığı kazadan "ders çıkarılmadı.

Sakarya'nın Pamukova ilçesinin Mekece köyü yakınlarında, 2004 yılında 41 kişinin öldüğü hızlandırılmış tren kazası da yöneticilerin bilgisizliğinden, oy hesabından kaynaklanmıştır.

Kazanın ardından birinci makinist Fikret Karabulut 3 yıl 1 ay 15 gün hapis ve bin 500 lira para cezasına, ikinci makinist Recep Sönmez'i ise 1 yıl 15 gün hapis ile 150 lira para cezasına çarptırıldı.

Olay sırasında TCDD Genel Müdürü olan ve "kimsenin keyfi icin hizli tren seferlerini durduramam" diyen Süleyman Karaman daha sonra Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanı oldu, olay sırasında Ulaştırma Bakanı olan Binali Yıldırım Başbakan oldu.

Bunların en tepesindeki ise Kökü olmayan bir siyasal anlayıştan, çıkan diktatör.

Şimdiki yöneticiler ise yarın suçu makasçı ile hareket memurunun üzerine atıp terfi ettirilerek devlet yöneticiliğine devam ederler.

Demokrat Parti döneminde demiryolları hakkında hiç bir bilgisi olmayan, sadece siyasal kimliği dolayısı ile TCDD Genel Müdürü yapılan birisi buharlı trenle Ankaradan İstanbula giderken yolda tren durmuş, Genel Müdür tren şefine neden trenin durduğunu sormuş, tren şefi "efendim makinaya stim gelmiyor" demiş, bunun üzerine Genel Müdür: "Bunun için beklemeyelim, biz gidelim de stim arkadan gelsin" demiş.

Bunlar gibi bilgisiz ve liyakatsız kuzu postuna bürünmüş tilkiler yüzünden ülkemizde binlerce masum insan ölmüş, sorumlulardan bir kişi dahi istifa etmemiş, hepisi son süratle keselerini doldurmaya devam etmişlerdir. Türkiye bu gün iç savaş ve parçalanma aşamasında uçurumun kenarına gelmiş vaziyettedir.

Türkiyeyi 16 senedir bunlar yönetiyor.
__________________
Aquila isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
3 Üyemiz Aquila'in Mesajına Teşekkür Etti.