Tekil Mesaj gösterimi
Eski 17.03.19, 20:49   #3
Bursalı68
Uzman Üye

Bursalı68 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Mar 2015
Konular: 61
Mesajlar: 1,013
Ettiği Teşekkür: 4679
Aldığı Teşekkür: 3908
Rep Derecesi : Bursalı68 şöhret ötesinde bir itibarı vardırBursalı68 şöhret ötesinde bir itibarı vardırBursalı68 şöhret ötesinde bir itibarı vardırBursalı68 şöhret ötesinde bir itibarı vardırBursalı68 şöhret ötesinde bir itibarı vardırBursalı68 şöhret ötesinde bir itibarı vardırBursalı68 şöhret ötesinde bir itibarı vardırBursalı68 şöhret ötesinde bir itibarı vardırBursalı68 şöhret ötesinde bir itibarı vardırBursalı68 şöhret ötesinde bir itibarı vardırBursalı68 şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Huzurlu
Standart Cevap: Kur'ane Mehcura...!

Alıntı:
Orjinal Mesaj Sahibi Livan Mesajı göster
Yazının genelinde ilkesel olarak, makul sosyal- kültürel eleştiriler var ve bu normal. Benzer eleştirileri, her toplum için, her konuda yapabilirsiniz. Aslında bu kadar genel eleştirilerden pek de bi hayır çıkmaz tabii ki.

Mesela, bu halk sağlığına dikkat etmiyo. Türk halkı okumayı sevmiyo. Yahudiler çok fanatik bir dini yaklaşım içerisindeler. Hristiyanlar dünyayı Hristiyanlaştırmak peşindeler. Bunlar son derece afaki yargılar olmasına rağmen, anlamsız da sayılmazlar.

Yukarıda alıntıladığım kısımlarda bir iki şey ilgimi çekti. Ayetteki 'mehcuren' sözcüğünü, kendi kişisel düşüncesine ayetten destek bulma kaygısıyla sanırım, 'terkedilmiş tuttular' şeklinde ifade etmiş. Bu şekilde ifade edince, alıntıladığım kısımda görüldüğü üzere ayete başka kapılar aralanmış. Mesela, ''ümmetim Kur'an'ı terketti'' gibi. 'Şeyhler, erenler, bektaşlar, bayram veliler, abdallar üretti' gibi.

Ayetin bağlamı 'ümmet'le ilgili değildir (ki, tırnak içinde meali verilirken 'toplumum' şeklinde doğru tercüme yapılmış). Ayetin bağlamı, Peygamber'in getirdiği vahye ve Kur'an'a karşı son derece katı ve alaycı bir tutum sergileyen, Peygamberi aşağılayan, onu, mecnun, sihirbaz, kahin vs şeklinde suçlayan putperest Arapların baskısı karşısında, bunalan ve çaresiz kalan Muhammed'in içinde bulunduğu durumu Allah'a arz etmesi, ona şikayet etmesi, ondan yardım istemesi şeklindedir.

Şu olabilir mi, olabilir tabi. Ayetin bağlamını geniş tutarak, yazarın eleştirilerini de ayetin kapsamına dahil etmek, pek de yanlış bir tutum olmaz elbette.

'Şeyhler, erenler, bektaşlar, bayram veliler, abdallar' gibi bir eleştiriyi, doğrusunu söylemek gerekirse, yadırgamaktan öte, kınamak bile mümkün olabilir.

Zaman içerisinde, dejenere olmaları, çıkar ve ekmek kapısı olmalarına rağmen, bu simgeler yine de, bilgisiz, kimsesiz (kimsesiz derken, kendilerini koruyup kollayacak bir sosyal hukuk devletinden yoksun olmalarını kastediyorum) zümrelere, ümit olmuşlardır, ışık tutmuşlardır, hak hukuk öğretmişlerdir, ahlak öğretmişlerdir. Bunları, bugünün bilinciyle bu şekilde hikaye etmek bence asıl cehaletttir. Öyle olmaz efendim, olmaz. Kılıcınızı uluorta savurmayın.
Merhaba,

Sevgili Livan, dediğim gibi yazı benim değil...Dolayısıyla yazıyı yazan hakkında içerik olarak yaptığınız eleştirilere kendisi burada olsa eminim gayet yerinde argumalarla yanıt verebilir...Kendisi iki üniversite mezunu olup, Kur'an'ı " Arapça " olarak da anlayan yani o dili iyi bilen biri...Sizi bilemem ama en azından benim gibi değil...

Şeyhler, erenler, Bektaşlar...v.b. için söylediklerinize katılmıyorum, çoğu İKİ AYAKLI TANRI pozisyonunda, nereden bakıldığı önemli bu noktada...Ayrı bir konuda tartışabiliriz, şu an bu konu onun yeri değil...

Yine de katkınız için teşekkürler...

Sağlıcakla kalınız...
__________________
Kötülüğün galip gelmesi için iyi insanların bir şey yapmaması kafidir...
Edmund BURKE
Bursalı68 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Bursalı68'in Mesajına Teşekkür Etti