Tekil Mesaj gösterimi
Eski 20.09.19, 11:54   #1
Gülümsün
Moderator

Gülümsün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Oct 2014
Konular: 1673
Mesajlar: 9,734
Ettiği Teşekkür: 58019
Aldığı Teşekkür: 36441
Rep Derecesi : Gülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: none
Standart Neden Hep Açım:Sürekli Aç Hissetmenin 6 Nedeni

Neden Hep Açım:Sürekli Aç Hissetmenin 6 Nedeni


Hiç doymayacakmış gibi hissettiğiniz günler oldu mu? Geçmeyen açlık hissini ve açlık krizlerinin nedenleri.

Sürekli aç hissettiğiniz bir gün geçirdiniz mi? Hiç doymayacakmış hissi veya geçmeyen açlık hissi hepimizin başına gelebilir ve her şey normaldir. Ancak açlık krizleri ne yaparsanız yapın, durmayabilir. Kendinizi aç hissettiğinizde baş ağrısı hissedebilir, sinirlenebilir veya konsantre olamayabilirsiniz.

Bir dahaki sefere açıklanamayan bir açlık hissettiğinizde, suçlanacak şey bunlardan biri olabilir…

1. Yeterli protein alamamak

İştah kontrolü için yeterince protein tüketilmesi önemlidir. Protein, gün boyunca otomatik olarak daha az kalori tüketmenize yardımcı olabilecek açlığı azaltan özelliklere sahiptir. Bunu, doygunluğu uyaran hormonların üretimini artırarak ve açlığı uyaran hormon seviyelerini azaltarak sağlar. Bu etkilerden dolayı, yeterince protein tüketmiyorsanuz, sık sık aç hissedebilirsiniz.

Pek çok farklı besin protein bakımından yüksektir, bu nedenle diyetinizden yeterince protein almak zor değildir. Her öğüne bir protein kaynağı eklemek aşırı açlığın önlenmesine yardımcı olabilir. Kırmızı et, kümes hayvanları, balık ve yumurta gibi hayvansal ürünler yüksek miktarda protein içerir. Aynı zamanda süt ve yoğurt gibi bazı süt ürünlerinde ve baklagiller, yağlı tohumlar ve tam tahıllar gibi bitkisel besinlerde de bulunur.

2. Yeterince uyuyamamak

Yeterli uyku almak sağlığınız için son derece önemlidir. Beyninizin ve bağışıklık sisteminizin düzgün çalışması için uyku gerekir. Yeterli uyku alındığında, kalp hastalığı ve kanser de dahil olmak üzere birkaç kronik hastalık riski düşer. Yeterince uyumak, iştahı tetikleyen hormon olan ghrelinin düzenlenmesine yardımcı olduğundan iştahı kontrol etmede bir faktördür. Uyku eksikliği, daha yüksek ghrelin seviyelerine neden olur, bu yüzden uykudan mahrum kaldığınızda açlık hissedebilirsiniz.

Yeterince uyuyabilmek, tokluk hissini teşvik eden bir hormon olan yeterli miktarda leptinin de sağlanmasına yardımcı olur. Açlık seviyenizi kontrol altında tutmak için, genel olarak her gece en az sekiz saat kesintisiz uyku almanız önerilmektedir.

3.Çok fazla rafine karbonhidrat almak

Rafine karbonhidratlar işlenmiş ve liflerinden, vitaminlerinden ve minerallerinden arındırılmıştır. En popüler rafine karbonhidrat kaynaklarından biri, ekmek ve makarna gibi birçok tahıl bazlı gıdada bulunan beyaz undur.

İşlenmiş şekerler ile yapılan soda ve unlu mamuller gibi gıdaların da rafine edilmiş karbonhidrat olduğu kabul edilir.

Rafine edilmiş karbonhidratlarda lif bulunmadığından, vücudunuz bunları çok çabuk sindirir. Bu, çok fazla rafine karbonhidrat tüketirseniz, önemli bir tokluk hissi vermedikleri için sık sık aç olmanızın ana nedenidir.

Ayrıca, rafine karbonhidrat yemek, kan şekerinizde hızlı ani yükselmelere neden olabilir. Bu, şekerlerinizi hücrelere taşımaktan sorumlu bir hormon olan insülin seviyelerinin yükselmesine neden olur. Yüksek kan şekeri cevaben bir kerede çok fazla insülin saldığında, kan şekeri seviyelerinde ani bir düşüşe neden olabilir. Düşük kan şekeri seviyeleri vücudunuza daha fazla yiyeceğe ihtiyaç duyduğuna işaret eder, bu da rafine karbonhidratlar diyetinizin düzenli bir parçasıysa sık sık aç hissetmenizin bir başka nedenidir.

Rafine karbonhidrat alımınızı azaltmak için, bunları daha sağlıklı sebzeler, meyveler, baklagiller ve tam tahıllar gibi bütün yiyeceklerle değiştirin. Bu besinler de karbonhidrat bakımından yüksek ancak açlığı kontrol altında tutmada yardımcı olan lif bakımından zenginler.

4. Yağ bakımından düşük diyet

Yağ sizi tok tutmada kilit bir rol oynar. Bu kısmen yavaş gastrointestinal geçiş süresinden kaynaklanmaktadır, bu da sindirmenizin uzun sürmesi ve midenizde uzun süre kalması anlamına gelir. Yağ tüketmek, tokluk hissini arttırıcı çeşitli hormonların salınımına yol açabilir. Bu nedenlerden dolayı, diyetiniz yağ bakımından düşükse sık sık açlık hissedebilirsiniz.

Yağ alımınızı artırmak için diyetinize ekleyebileceğiniz birçok sağlıklı, yüksek yağlı gıda vardır. Orta zincirli trigliseritler (MCT'ler) ve omega-3 yağ asitleri gibi bazı yağ türleri, iştahı azaltabilir. MCT'nin en zengin besin kaynağı hindistan cevizi yağıdır, omega-3 yağ asitleri ise somon, ton balığı ve uskumru gibi yağlı balıklarda bulunur. Omega-3'leri ayrıca ceviz ve keten tohumu gibi bitki bazlı yiyeceklerden de alabilirsiniz.

Diğer bazı sağlıklı, yüksek yağlı yiyecek kaynakları arasında avokado, zeytinyağı, yumurta ve tam yağlı yoğurt bulunur.

5. Yeterince su içmemek

Yeterli su alımı genel sağlığınız için inanılmaz derecede önemlidir. Yeterince su içmenin, beyin ve kalp sağlığını geliştirmek ve egzersiz performansını yükseltmek de dahil olmak üzere çeşitli sağlık yararları vardır. Su, cildinizi ve sindirim sisteminizi sağlıklı tutar.

Su, iştahı azaltma potansiyeline sahiptir. Suyun tokluk hissindeki rolü nedeniyle, yeterince içmiyorsanız sık sık kendinizi aç hissettiğinizi fark edebilirsiniz. Susuzluk hissi açlık hissi ile karıştırılabilir. Eğer her zaman açsanız, sadece susuz olup olmadığınızı bulmak için bir veya iki bardak su içmek yararlı olabilir. Doğru miktarda su aldığınızdan emin olmak için, susadığınız zaman sadece su için. Meyve ve sebzeler de dahil olmak üzere, su açısından zengin yiyecekleri yemek de su gereksinimlerinize katkıda bulunacaktır.


6.Lif eksikliği

Diyetinizde lif yoksa, sık sık aç hissedebilirsiniz. Çok fazla lifli yiyecek tüketmek, açlığı kontrol altında tutmak için faydalıdır. Yüksek lifli yiyecekler midenin boşalma oranını yavaşlatır ve sindirimi düşük lifli yiyeceklerden daha uzun sürer. Yüksek miktarda lif alımı, iştah azaltan hormonların salınımını ve tokluk hissini arttırıcı etkilere sahip olduğu bilinen kısa zincirli yağ asitlerinin üretimini etkiler.

Farklı tipte liflerin bulunduğunu not etmek önemlidir ve bazıları sizi tok tutmakta ve açlığı önlemede diğerlerinden daha iyidir. Yulaf ezmesi, keten tohumu, tatlı patates, portakal ve Brüksel lahanası gibi pek çok farklı yiyecekler mükemmel çözünür lif kaynaklarıdır. Yüksek lifli bir diyet sadece açlığın azaltılmasına yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda kalp hastalığı, diyabet ve obezite riskinin azaltılması gibi birçok yarar sağlar.

Yeterince lif aldığınızdan emin olmak için meyveler, sebzeler, yağlı tohumlar, baklagiller ve tam tahıllar gibi bitki bazlı yiyecekler bakımından zengin bir diyet tercih edin.
__________________
Gülümsün isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
2 Üyemiz Gülümsün'in Mesajına Teşekkür Etti.