Merhabalar
Forum Gerçek üyesi değilsiniz ya da Üye Girişi yapmamışsınız.
Sitemizden tam olarak yararlanabilmek için;
Lütfen Buraya tıklayarak üye olunuz.
Forum Gerçek

Forumları Okundu Kabul Et Bugünkü MesajlarYazdığım Cevaplar Açtığım Konular Kim Nerede
Geri git   Forum Gerçek > Sağlığımız ve Hastalıklar > Alternatif Tıp

Alternatif Tıp Şifalı Bitkiler ve Besinler

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
Eski 24.03.17, 20:30   #1
Moderator

Gülümsün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Oct 2014
Konular: 1023
Mesajlar: 7,054
Ettiği Teşekkür: 44526
Aldığı Teşekkür: 26744
Rep Derecesi : Gülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Huzurlu
Standart Doğal Antioksidan Elmanın Sağlığınıza Olan Etkileri

Click here to enlargeClick here to enlargeClick here to enlarge


Click here to enlarge
Click here to enlarge
Doğal bir antioksidan olan elma, içeriğindeki vitamin ve mineraller sayesinde pek çok hastalığa karşı koruyucu etki gösteriyor. işte elmanın sağlığınıza olan faydaları...


Elmanın kanserden obeziteye, diyabetten Alzheimer'a kadar pek çok hastalıktan koruduğunu belirten Anadolu Sağlık Merkezi İç Hastalıkları ve Geriatri Uzmanı Prof. Dr. Çağatay Öktenli, elmanın doğal bir antioksidan olduğunu vurgulayarak"Elmanın yağ içeriği düşük, karbonhidrat içeriği yüksektir ve temel şeker fruktozdur. C ve E vitaminleri, potasyum ve magnezyum mineralleri açısından zengindir. 1 adet elma yaklaşık 50 kalori enerji sağlar. Bir kase sütlacın 350-400 kalori verdiğini düşünürsek çok da fazla olmadığı söylenebilir” diye konuştu.

Elma, muzdan sonra, dünyada en çok tüketilen meyvedir. Yedi farklı Avrupa ülkesinde elma tüketim sıklıkları üzerine yapılan bir çalışmada, en yüksek elma tüketiminin Polonya'da, en az ise Hollanda ve İspanya'da olduğunu söyleyen Prof. Dr. Çağatay Öktenli, "Amerika'da yapılan araştırmaya göre elma tüketiminin teşvik edilmesi, ulusal sağlık harcamalarının potansiyel olarak azalmasına neden olabilir.

Elma ve elmadan elde edilen elma suyu, elma posası gibi ürünler zengin fitokimyasal gruplar içerirler. Elma, kızılcıktan sonra bilinen en yüksek ikinci antioksidan gücüne sahip meyvedir”
dedi.


  • Kalp hastalıkları riskini azaltıyor
Elmada bulunan polifenoller ve pektin gibi biyoaktif birçok bileşim ve lifler, bağırsak florası bileşim ve aktivitesini olumlu bir şekilde etkiliyor. Böylece kan yağları, kan basıncı ve damar fonksiyonlarını iyileştirerek kalp-damar hastalıklarının önlenmesine yardımcı oluyor.

Finlandiyalı bir grup kadında yapılan bir çalışmada, günde 71 gram ve üzerinde elma tüketenlerde hiç yemeyenlere göre koroner kalp hastalıklara bağlı ölüm oranında % 43 azalma olduğu belirtiliyor. Erkeklerde risk azalması % 19 olmuş.


Hollandalı yaşlı erkeklerde yapılan benzer bir araştırmada ise günde ortalama 69 gram elma tüketenlerde yemeyenlere göre koroner kalp hastalıklarına bağlı ölüm oranının azaldığı görülmüş.

Click here to enlarge
Click here to enlarge
  • Diyabet hastalıklarının % 28'i elma ile önlenebiliyor
Araştırmalara göre haftada 2-6 adet ya da günde 1 adet elma tüketimiyle hiç elma yemeyenlere göre % 27-28'lik diyabet riskinde azalma olduğu görülüyor. Optimal risk azalması için günde 47 gram üzerinde (orta büyüklükte bir elmanın yaklaşık üçte biri) tüketim öneriliyor. 10 bin Finlandiyalı hasta üzerinde yapılan bir araştırmada, elma tüketenlerde tip 2 diyabet riskinin daha düşük olduğu bildiriliyor.

  • Zayıflatıyor
Sağlıklı kilo verme ve verdikten sonra kiloyu korumak için lifli ve düşük enerji yoğunluklu gıdaların tüketilmesi öneriliyor. 100 gram elmada 2.3 gram lif içerirken, günde bir elma karın içinde ve hayati organları çevreleyen yağları azaltmaya yardımcı oluyor. Brezilya'da 49 obez ve kolesterolü yüksek kadın hastada yapılan çalışmaya göre hastalar 3 diyet grubuna ayrılmış, 10 hafta boyunca orta derecede düşük kalorili diyetlerine ilave olarak bir gruba günde 60 gram yulaflı bisküvi, 1 gruba günde 300 gram elma ve bir gruba da 300 gram armut verilerek ve ayda 1 kg verilmesi hedeflenmiş. Bu üç grup içinde en iyi sonuç ayda 1.32 kg kilo vermeyle elma yiyen grupta gerçekleşmiş. Araştırmacılar, ikisinin de zengin lif içeriğine rağmen, yulaf bisküvilerine kıyasla elma tüketen gruptaki kilo kaybının kısmen diyetin enerji yoğunluğundaki azlığa bağlı olduğunu ileri sürülmüş.

Click here to enlarge
Click here to enlarge
  • Elma ve armut akciğer kanserini önlemeye yardımcı
Tüm kanser ölümlerinin üçte birinin; iyileştirilmiş diyet, özellikle meyve, sebze ve tahıl tüketimi artışı ile önlenebilir olduğu tahmin ediliyor. Tıp literatüründe meyve ve sebze ağırlıklı diyetlerin; akciğer, ağız boşluğu, yemek borusu, mide ve kolon kanserlerindeki azalma ile ilişkili olduğuna dair inandırıcı kanıtlar var. Kolon kanserinin obezler de daha fazla ortaya çıktığı, yaygın olarak lifli gıdalar, meyve ve sebze tüketenlerde daha az görüldüğü biliniyor. Olgu kontrollü çalışmalarda, elma tüketimi ile akciğer kanseri riskinde azalma gösterilirken, 2007 yılında 10 Avrupa ülkesinde 23 merkezde yapılan ve 478.590 kişinin katıldığı hastaların diyetlerinin sorgulandığı bir çalışmada, sert meyveler (elma ve armut) tüketimi fazla olan kişilerde akciğer kanseri görülme oranı düşük olduğu görülmüş.

  • Beyaz meyveler yaşlılığa bağlı hastalıklara karşı koruyor
Avustralya'da yapılan bir çalışmada, 70 yaş üzeri 1456 kadın hasta, elma tüketiminin, tüm nedenlerden ölüm ve hastalık spesifik ölüm oranı üzerindeki etkisini incelemek üzere 15 yıl boyunca takip edilmiş. Günde en az 1 elma yiyenlerde ölüm oranının ve özellikle kansere bağlı ölüm oranının günde 1 dilimden az veya hiç elma yemeyenlere göre daha düşük olduğu gözlenmiş. Ayrıca, bolca meyve tüketen ve muz yiyen grupta kalp-damar hastalıklarına bağlı ölüm oranları daha düşük bulunmuş. Ayrıca flavonoid içeriği olan meyvelerin (elma, çilek, portakal gibi) tüketilmesi parkinson hastalığı riskini % 40 azalttığı görülürken, beyaz renkli meyve ve sebzelerin tüketiminin ise felç sıklığını azalttığı görülmüş. Beyaz meyveler içinde en sık tüketilenlerin elma ve armut olduğu saptanmış. Elma suyu ayrıca Alzheimer hastalığına karşı da koruyucu.


Click here to enlarge




__________________
Click here to enlarge
Gülümsün isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bu Sayfayı Paylaşabilirsiniz

Etiketler
antioksidan, doğal, elmanın, etkileri, olan, sağlığınıza


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



WEZ Format +3. Şuan Saat: 14:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.
Copyright ©2000 - 2017 www.forumgercek.com
Protected by CBACK.de CrackerTracker
Önemli Uyarı
www.forumgercek.com binlerce kişinin paylaşım ve yorum yaptığı bir forum sitesidir. Kullanıcıların paylaşımları ve yorumları onaydan geçmeden hemen yayınlanmaktadır. Paylaşım ve yorumlardan doğabilecek bütün sorumluluk kullanıcıya aittir. Forumumuzda T.C. yasalarına aykırı ve telif hakkı içeren bir paylaşımın yapıldığına rastladıysanız, lütfen bizi bu konuda bilgilendiriniz. Bildiriniz incelenerek, 48 saat içerisinde gereken yapılacaktır. Bildirinizi BURADAN yapabilirsiniz.
Page Rank Icon
Bumerang - Yazarkafe
McAfee Site Denetleme
Norton Site Denetleme
www.forumgercek.com Creative Commons Alıntı-Lisansı Devam Ettirme 3.0 Unported Lisansı ile lisanslanmıştır.