Merhabalar
Forum Gerçek üyesi değilsiniz ya da Üye Girişi yapmamışsınız.
Sitemizden tam olarak yararlanabilmek için;
Lütfen Buraya tıklayarak üye olunuz.
Forum Gerçek

Forumları Okundu Kabul Et Bugünkü MesajlarYazdığım Cevaplar Açtığım Konular Kim Nerede
Geri git   Forum Gerçek > Sağlığımız ve Hastalıklar > Alternatif Tıp

Alternatif Tıp Şifalı Bitkiler ve Besinler


Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
Eski 16.09.17, 21:14   #1
Moderator

Gülümsün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Oct 2014
Konular: 1615
Mesajlar: 9,466
Ettiği Teşekkür: 57097
Aldığı Teşekkür: 35673
Rep Derecesi : Gülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: none
Standart Bu Yiyecekler Tam Sonbaharlık

Bu Yiyecekler Tam Sonbaharlık



Sonbaharın kasvetine aldanmayın, bu besinleri tüketin.

Yaz döneminin bitmesi, günlerin kısalması, havaların yavaş yavaş serinlemeye başlamasıyla, pek çok kişi o kasvetli ruh haline girebiliyor. Yemek.com, okuyucularını bu hislerden kurtaracak, sonbahar dönemini neşeyle atlatmalarına destek olacak yiyecek önerilerini sıraladı. Balıktan bademe, kajudan muza işte o lezzetler!

Yazın bitmiş olmasını kabul etmek istemeyenler, şimdiden bir sonraki yaz tatilini planlayanlar, "sonbahar” kelimesini duyunca bir anda içine kasvet basanlar… Bu ruh halinden çıkmaya yardımcı olacak besinlerle tanışma vakti geldi.


Tam da zamanı: Balık

Balık, artık hepimizin bildiği o meşhur omega-3 yağ asitleri sayesinde beynimizin sağlıkla çalışmasına en büyük desteği veren besinlerden biri. Beynin sağlıklı işlemesi de elbette sinir sistemimizin düzgün çalıştığının bir göstergesi. Bu dönemde haftada en az bir-iki kez balık yemek sonbaharı neşeyle atlatmaya destek olacak. Kızartma yerine kağıtta pişirmeyi ya da buğulamayı tercih edin. Hatta doktorunuz da uygun görürse piyasada kolayca bulabileceğiniz balık yağlarından destek alın.





Dört gözle bekledik: Lahana

Detoksların aranan ismi lahana, hem C vitamini, hem besin lifi hem de folik asit açısından oldukça zengin bir bitki. Özellikle sindirim sistemimize verdiği destek sayesinde diyetlerde bol bol kullanılsa da aslında kendisi strese karşı da çok etkili. Eğer siz de kendinizi ruhsal olarak fazlaca yıpranmış hissediyorsanız bu depresiflikten kurtulmak için ilk lahanalar tezgaha çıkar çıkmaz onu mutfağınıza konuk etmeye başlayın. Mümkünse pişirmeden, salata olarak tüketin.





Kalbimizde yeri ayrı: Muz

Muz dediğin tıpkı patates gibi neredeyse herkes tarafından çok sevilen, hep yenen yiyeceklerden biri. Üstelik sinir sistemimize de faydası var. Muz, içindeki B vitamini başta olmak üzere, mineraller, lifler ve daha birçok yararlı madde sayesinde vücudumuza baştan ayağa iyi geliyor. Duygu dengesini sağlayarak, bizi ani ruh hali değişimlerinden koruyor.





Çitliyoruz: Kabak çekirdeği

Çekirdek çitlemek başlı başına bir stres atma yöntemiyken, seçtiğimiz çekirdeğin kabak çekirdeği olması bu etkisini daha da katlıyor. Çünkü kabak çekirdeğinin içinde bulunan triptofan adlı madde, vücudumuzun üretemediği, bu nedenle mutlaka dışarıdan alması gerektiği bir madde. Depresyona karşı en etkili maddelerden biri olarak bilinen triptofanınız eksik olmasın istiyorsanız olabildiğince doğal ve kavrulmamış kabak çekirdeklerini alın ve afiyetle çitleyin.





Atıştırmalık lezzet: Kaju

Kaju tadını bilenlerin çok sevdiği bir kuruyemiş. İşte bu lezzetli fıstık, tadıyla yeterince mutlu ettiği yetmezmiş gibi bir de içindeki bolca B vitamini sayesinde bizi depresyondan koruyor, beynimize çok iyi geliyor.





Bir avuç yeter: Badem

Tıpkı kaju gibi severek tükettiğimiz badem de içindeki E vitamini sayesinde duygu durumumuzu sallantıdan kurtarıyor, beynin fonksiyonlarını düzenli bir şekilde yerine getirmesine yardımcı olarak depresyonu vücudumuzdan uzak tutuyor. Yalnız badem tüketiminde aşırıya kaçmamak gerekiyor çünkü kendisi hem oldukça kalorili hem de alerjik reaksiyonlara neden olabiliyor. Bu nedenle alanında uzman doktorlar günde bir avuç bademin yeterli olacağını söylüyor.





Antioksidanınız bol olsun: Yeşil çay

Yeşil çay sinirleri yatıştırma konusunda tam bir uzman. Güçlü antioksidan özelliği sayesinde sadece vücudu temizlemekle kalmayan, dolaylı olarak beyin fonksiyonlarının da sağlıkla çalışmasını sağlayan yeşil çayı bu sonbahar elinizden düşürmeyin deriz. Ancak günde 2 fincandan fazla içmemek gerekiyor.





Tanışmayan kalmasın: Kakule

Sindirimden tutun da bağışıklık sistemine dek, kakulenin vücudumuzda neredeyse iyi gelmediği hiçbir yer yok. Kakule beyin hücrelerinin düzgün şekilde işlemesini destekliyor ve bu sayede bizi depresyondan koruyor. Üstelik tadı da öyle güzel ki her yemeğe ekleyebilir, her gün çayını yapıp içebilirsiniz.





Aman dikkat bonusu: Bol şekerli yiyecekler

İnsanlar kendilerini mutsuz hissettiklerinde en çok bol şekerli çikolatalar, dondurmalar, pastalar gibi yiyeceklere başvuruyor. Fakat kan şekerindeki ani değişimler, sindirim sistemimizden kalbimize kadar birçok organımızı olumsuz etkiliyor. Tabii bu olumsuzluktan beynimiz de nasibini alıyor. Bu nedenle, kasvetli ruh halinizden kurtulmaya çalıştığınız dönemlerde de bu tariflerden uzak durmak gerekiyor.

Eğer bu yiyeceklerden herhangi birine karşı alerjik bir reaksiyonunuz varsa, özel diyetler uygulamanız gereken ciddi bir rahatsızlığınız varsa ya da hamilelik dönemindeyseniz bu besinleri düzenli olarak tüketmeye başlamadan önce mutlaka doktorunuza danışın. Eğer çok ciddi bir ruhsal çöküntü, mutsuzluk, depresyon içinde olduğunuzu düşünüyorsanız yiyeceklerden önce alanında uzman bir doktordan yardım almayı asla unutmamalısınız.




Kaynak


__________________
Gülümsün Şu Anda Forumda.   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bu Sayfayı Paylaşabilirsiniz

Etiketler
sonbaharlık, yiyecekler


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



WEZ Format +3. Şuan Saat: 10:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.
Copyright ©2000 - 2019 www.forumgercek.com
Protected by CBACK.de CrackerTracker
Önemli Uyarı
www.forumgercek.com binlerce kişinin paylaşım ve yorum yaptığı bir forum sitesidir. Kullanıcıların paylaşımları ve yorumları onaydan geçmeden hemen yayınlanmaktadır. Paylaşım ve yorumlardan doğabilecek bütün sorumluluk kullanıcıya aittir. Forumumuzda T.C. yasalarına aykırı ve telif hakkı içeren bir paylaşımın yapıldığına rastladıysanız, lütfen bizi bu konuda bilgilendiriniz. Bildiriniz incelenerek, 48 saat içerisinde gereken yapılacaktır. Bildirinizi BURADAN yapabilirsiniz.
Page Rank Icon
Bumerang - Yazarkafe
McAfee Site Denetleme
Norton Site Denetleme
www.forumgercek.com Creative Commons Alıntı-Lisansı Devam Ettirme 3.0 Unported Lisansı ile lisanslanmıştır.