Forum Gerçek

AnasayfaForumları Okundu Kabul Et Bugünkü Mesajlar
Geri git   Forum Gerçek > Motorlu Araçlar Dünyası > Multimedya Merkezi > Araç Tanıtımları


Yeni Konu aç  Cevapla
 
Seçenekler
Eski 31.01.2009, 21:25   #1
Çevrimdışı
Kartal
Müdavim

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Alfa Romeo Tarihçesi














Hikaye; geçen her Alfa Romeo'nun önünde şapka çıkartan Henry Ford'tan başlayıp Alfaları geçtiği yarışlarda Enzo Ferrari'nin bir çocuk gibi ağlamasına kadar uzanır.
Motorlu araç tarihçesinde unutulmaz birçok sayfa açan şirket tarihi bir asrı tamamlamaya yaklaşmıştır.


Alfa Romeo'nun dünya genelinde oluşturduğu imajının her zaman bir parçası olan semboller vardır: "cuore sportivo", yani sportif ruhu, boyun eğmeyen hareketli yapısı, motorunun çıkardığı ses, zerafeti ve İtalyan tasarımı. Şimdi sizi efsanenin başladığı tarihten bugüne kadarki süreçte farklı değişik Alfa Romeo görüntülerinden oluşan bir yolculuğa çıkarıyoruz.


Bu bölüm efsanenin başladığı günden bugüne uzanan Alfa Romeo hikayesindeki önemli tarihler belirtilerek kronolojik sıraya göre hazırlanmıştır.

İşte Alfa Romeo hikayesini oluşturan konular:

Tutku. 1910'dan günümüze kadar: her zaman kusursuz olmuş bir markanın gelişimi. Tutkuyu ifade eden, statü sembolü, estetik ve İtalyan tarzını yansıtan görünüşü ile kitap ve filmlere konu olan Alfa Romeo.



Otomobiller. Torpedo'dan başlayıp Giulietta ile Duetto'ya kadar uzanır. Hepsi unutulmaz otomobillerdir: dünya genelinde otomobil tutkunlarının hayallerini süsleyen ve destansı çağını yaşayan motorlu araçların "teknolojik şaheserleri".


Yarışlar. Alfa Romeo, üretimine başlandığı ilk aylardan itibaren yarışmalarda yer almıştır; yeteneği, sorumluluğu ve inancı ile. Pist üzerindeki olağanüstü başarılarda Alfa Romeo imzası vardır.


Kişiler. Alfa Romeo efsanesine katkıda bulunan önemli kişiler arasında 'uçan Mantualı' olarak tanınan Tazio Nuvolari, Ferrari, Fangio, mühendis Merosi ve tasarımcılar Jano, Pininfarina ve Zagato sayılabilir.






İlk Otomobil. Giuseppe Merosi imzalı 300 örnek yapıldı, 24 HP hızlı ve güvenli bir otomobil olarak Alfa'nın ilk ticari başarısını kazanmasını sağladı. Model, motorun çekiş gücüyle ve titizlikle üretilmiş mekanik parçaları ile hemen sportif arabalardan hoşlananların beğenisini kazandı. Monobloklu motorundan tek mafsal bağlantısına kadar o çağ için araba oldukça modern özelliklere sahiptir. 24 HP pistlere ilk olarak 1911 yılının 6a Targa Florio (dört yapraklı yonca plakası) ile iki otomobil olarak çıkar.


Bu otomobillerin hızları ve yer tutuşları herkes için tam bir süpriz olmuştur. Gerçekten "spor" arabalardır. Özellikle yarışlar için Merosi, 1911'de, 45 HP gücünde 15 HP Corsa'yı geliştirir. 1914 yılında bu modelin en iyiler piyasaya sürülür (15-20 HP), bu sırada 24 HP modelini örnek alan, daha az karmaşık ancak aynı parlak özelliklere sahip 12 HP modeli daha sonra piyasaya çıkar.




1925/1946 Markası

Markanın etrafında defne yapraklarından metal taç efsanevi bir zaferi hatırlatmaktadır: 1. Dünya Otomobil Şampiyonasındaki P2’i (1924). Dairenin çapı 65 mm'den 75 mm'ye büyütülür. 1930 yılında tekrar 60 mm'ye küçültülür ve 1945 yılına kadar değişmeden kalır.

1750 Coşkusu

Pat Braden, Alfa Romeo Amerika Ortakları genel sekreteri 1961 yılında bir makalede 1750'yi tarif eder:" Alfa Romeo'nun motor seslerine kapıldım. Bir tür tarif edilmez rapsodi gibiydi. Bu araba hakkındaki herşey bu hissi veriyor, bu arabaya her binişimde ve motoru çalıştırdığımda, günlük hayatın sıkıntısı dağılıp gidiyor ve herşey tekrar yeni ve tazeye dönüşüyor." Peter Hull, Alfa Romeo tarihinde 1750 için 1970 yılında yazmıştır: "Muhteşem arabalar güzel kadınlar gibi heyecan vericidirler, ancak genellikle kusursuz olmazlar. Bu anlamda Alfa 1750 bir istisnadır."







Üretim yılı: 1931- 1934
Motor: sıralı 8 silindir, çift bloklu hafif döküm gövdeli çelik saplamalı motor.
Silindir Hacmi: 2336 cm³
Güç: 5000 devir/dak'da 142 HP (kısa-uzun model)
5200 devir/dak'da 155 HP (Spider yarış modeli)
5400 devir/dak'da 165 HP (Monza modeli)
5200 devir/dak'da 155 HP (1931 Le Mans modeli)
5400 devir/dak'da 165 ve 180 HP (1932-34 Le Mans modeli)
Maksimum Hız: 165 km/saat'den(Uzun model) 225 km/saat'e kadar (Monza modeli).

Seçkin Otomobil

Spor otomobilleri kategorisindeki üstünlüğü sürdürmek amacıyla sekiz silindirli bir motor tasarlandı. Bu motor, Spider ve Telaio Corto, Torpedo uzun ve tek kişilik özel gran premio Telaio modellerine ayırt etmeksizin monte edilen 2336 cc 1750 6C modeli ile aynı silindir çapı ve stroka sahipti.


Motorun yapısı 6 silindirliye nispeten motorun ortasındaki dağıtım kumandası, aşağı doğru sıralanmış bir dizi dişli eklenerek düzenlenmiştir. Silindir grubu, sıcak saplamalı çelik milli hafif dökümden iki yarı bloktan oluşmaktadır. Hafif dökümden imal edilmiş ve iki kısımdan oluşan silindir kapağı dünya çapında bir yeniliktir.


1931'de Mille Miglia yarışlarındaki hayalkırıklığından sonra, otomobil Targa Florio Yarışını kazanır. Bundan sonra Le Mans'ta hem 2/4 kişilik Spider ile hem de Gran Premio Monza ve Le Mans'ta çift kişilik ile bir seri başarıya imza atar. Jano tarafından tasarlanan modelin üretimi 1931 yılında başlandı, değişik versiyonlardan sonra, 188 değişik şase tasarımı ile 1934 yılında bitti.





Marka 1946 / 1972

Kraliyetin sona ermesi ve cumhuriyetin ilanıyla birlikte marka ambleminde yer alan Savoya Düğümleri sembolü yerini dalgalı iki çizgiye bırakmışlardır. Çapı 54 cm.dir. 1950 senesinden itibaren emaye kaplı pirinç üzerine gerçekleştirilmektedir.


Başarının sembolü olarak Alfa Romeo

Başka bir deyişle, direksiyonunda sanat dünyasının önde gelen kişilerinin yer aldığı Alfa. "Freccia d'Oro" (altın ok) sportif modeli, büyük başarılara imza atıyor ve bu Milanolu aracın ünü sınır tanımıyordu. Müşterileri : Mısır Kralı Faruk, Ali Han, Rita Hayworth, Tyrone Power, Monako Prensi Ranieri. Toto'ya (İtalyan bestekar, tiyatrocu ve komedi filmleri yıldızı) 1950 senesinde, Bari'de, dört kapılı bir "2500" hediye ediliyor. Rita Hayworth ise, 1950 senesinde, yine bir "2500" tercih ediyordu.









İtalyan malları arasında sembol teşkil eden ürünlerden biridir. Şair Leonardo Sinisgalli tarafından önerilen Shakespear vari ismi sayesinde tüm dünyanın dikkatini kısa sürede çekmeyi başarmıştır.


Yarışlar için Giulietta

"Giulietta SS" modelinin hatları Milano / Torino otoyolunda yapılan aerodinamik araştırmalar neticesinde tasarlanmıştır. Aracın yarısı yün iplikleriyle kaplanmış ve bunu takip eden bir araçtan da fotoğraf ve filmleri çekilmiştir. Rüzgarın etkisiyle uçuşan yün ipliklerin yönleri incelenerek, aracın karoser hatları üzerinde değişiklikler yapılmıştır.


Bayanların hoşlandığı Alfa Romeo

1955 sinema otomobil rallisi. Gina Lollobrigida, 1900 Tİ ile 1955 Abruzzo ve Molise Bölgeleri Güzellik Yarışmasında. Yarışmacılardan biri 1900 ile. Görsel amaçlarla kullanılan 1900 "maceraperest" olmasını da iyi biliyor: 1958 sensinde, iki hanım, bu araçla, kuzey kutbuna ulaşıyorlar.


Alfamani

Spor otomobiller, "Alfamani" salgınını başlatıyorlar: Fausto Coppi de bir Alfa 1900 sahibi olma arzusuna kapılıyor (1952). İtalya'yı ziyaret eden Hollywood yıldızları Portello'ya uğramadan edemiyorlar: Tyrone Powe bir "Disco Volante"nin (uçan daire) ilk sürüşünü yapıyor, Rita Hayworth ise 1950 senesinde bir "2500" ü tercih ediyor.


Yeni modeller İtalya'nın endüstriyel gururu olarak gösterilerek, ilk tanıtımları Cumhur Başkanına yapılıyor. Arjantin Başkanı Peron, 1955 senesinde, bir "3500" satın alıyor. Kral Baldovino 1956 yılında Alfa Romeo standını ziyaret ediyor. Ürdün Kralı Hüseyin Afrika'da düzenlenen ve "Giulietta Sprint"lere özel bir yarışa katılan pilotları ödüllendiriyor. Alfa Romeo tutkunluğu, Amerika Birleşik Devletleri ve İngiltere'de yeni veya klasik Alfa Romeo sahiplerinin ve bu markayı sevenlerin üye oldukları "kulüpler" kuruluyor.







Marka

1960’dan beri plastik malzemeden üretiyor. 1961 senesinde 100.001nci "Giulietta"nın üretilmesiyle alışılagelmiş şampanya şişeli kutlamalar yapıldı. Portello'da düzenlenen törenlerde aktris Giulietta Masini şeref konuğu oldu.


2600 hakkında
"İstemeseniz bile, bu araçla yolculuk etmek çok kolay, mükemmel sessizliği ve sürücüyü yormaksızın süratlenmesi sizleri hızlanmaya davet eder gibi... İnsan, yüksek mühendislik ürünündeymiş gibi bir duyguya kapılıyor... Her gün kullanılan araçların bir çok meziyeti olabilir. Ancak hiçbiri bu "sihirli halıya" benzemiyor". John Belster, Autosport dergisi, Haziran 1962.

Alfa tutkusu, Alfamani
Savaş sonrasından itibaren hem İtalya'da, hem de tüm dünyada klasik veya modern Alfa Romeo tutkunlarını bir araya toplayan "kulüp" ve "dernekler" kuruluyor. 1962 sensinde, Roma'da, tarihi öneme sahip tüm Alfa Romeo otomobilleri kapsayan R.İ.A.R. (İtalya Alfa Romeo Sicili) kurulmuştur.


Giulia 1600 Sprint

"Sürücüsüne vermiş olduğu zevk düşünülürse, onun sunduğu imkanları sunan ve bu konuda onunla rekabet edebilecek otomobiller gerçekten de azdır... Otomobil kullanmanın yorgunluğu neredeyse hiç hissedilmiyor... Bu otomobili kullanmak gerçek bir zevk".

Autosport dergisinden John Belster "1750"yi şöyle değerlendiriyor : "... tipik bir Alfa Romeo aracı. Otuzlu yılların 1750 modelini hayal etmiş yaşta olanlar bu aracın da aynı adı ziyadesiyle hak ettiğini kabul etmelidirler".


1966, "Alfa Spider"ler için önemli bir yıl oldu.
Alfa Romeo "1600 Spider" modeline isim vermek için bir yarışma açıyor. Yarışmayı Brescia'dan, "Duetto" adını öneren, bay Guidobaldo Trionfi kazanıyor. Fotoğrafta Alfa Romeo'nun başkanı Luraghi kendisine yarışmanın ödülü olan yeni "Spider"ın anahtarlarını verirken görülüyor.


Spider "Duetto"nun başarıları okyanusun diğer tarafına da ulaşıyor.
1966 senesinin Mayıs ayında üç adet araç, "Raffaello" gemisine yüklenerek, Amerika Birleşik Devletlerinde tanıtılmak üzere yola çıkartılıyor. Araç, Amerikan sinemasının yıldızı oluyor. 1967 senesinde çevrlilen filmin, baş rolünü Dustin Hoffman'ın oynadığı Mike Nichols'un meşhur "Diplomalı" ("The Graduate") Duetto, Amerika'da "Graduate" versiyonunda da satılıyor.





1972'den bu yana Marka

Pomigliano’da açılan ALFASUD tesisleri ile birlikte amblemdeki “MİLANO” yazısı kaldırıldı ve Milano şehrinin iki simgesi ve üzerinde “ALFA ROMEO” yazısı kaldı.

Emniyet güçleri “Büyük Yılan Üreticisinin” sadık müşterileridirler. Alfa Romeo otomobilleri üstün randımanlarıyla gerek takip ve gerekse yakalama operasyonları gibi acil durumlar için ideal araçlardır. Polis birimleri, yıllar boyunca, açılır tavanlı şık “1900 Tİ” modelinden, altmışlı yılların asker yeşili rengindeki unutulmaz “Giulia”larına kadar birçok aracı kullanmışlardır. Diğer ülkeler de tercihlerini de bu İtalyan aracından yana kullandılar. Örneğin İsviçre ve Malezya polis teşkilatında da “Giulia 1.6” kullanılmıştır. İtalya’da, “Giulia” modelinden sonra “Giulietta” ve daha sonra da, ‘80li yıllarda “75” modeli kullanılmıştır.


Alfa Romeo kimliği

Bir otomobil fabrikası, efsanevi bir marka, bulaşıcı bir virüs (1970 senesinin unutulmaz reklam kampanyasında da söylendiği gibi). Alfa Romeo tam anlamıyla nedir? İkinci dünya savaşı sonrasından 1974 senesine kadar “proje şefliği” görevini üstlenen Orazio Sata, 1974 senesinde yapılan bir röportajda şöyle anlatmaktadır: “Alfa Romeo sıradan bir otomobil fabrikası değildir; burada üretilen otomobiller sıradan araç üretiminin ötesindedir. Bu bir taşıt aracı yaşanan bir tutku, bir coşkudur.


Bu bir yaşam tarzı ve motorlu bir taşıtın farklı algılanmasıdır. Tanımları zorlayan bir kavramdır. Bütünü, insan kişiliğinin tarifi mümkün olmayan anlatımı gibidir. Bunlar, mantıktan da öte, bir duygu, tutku ve kelimelerle ifadesi zor olan insanın ruh halleri gibidir. Aslına bakılırsa, bunların bir bölümü mekanik aksamdan oluşuyor ve dolayısıyla da tanımlanmaları gayet kolaydır. Bunlar en iyi olmanın, olmazsa olmaz olduğu, yarış faaliyetlerinin ürünü olan kavramlardan doğmaktadır.



Alfa Romeo’lar moda oluyor

1970 Spor Otomobiller Güzeli Luciana Pegoraro mukavemet yarışlarında büyük başarılar sağlayan “33” modeliyle poz vermektedir.

Bir “uzay” markası

Amerikalı astronot Charles Conrad, 1976 senesinde verdiği pozları, haliyle, “uçan daire” yanında vermiştir.


Sahnelerin baş köşesinde

Sinemanın yıldızı Alfa Romeo. 1978 senesinde, Giancarlo Giannini ve Goldie Hawn’ın başrollerini paylaştıkları ve rejisörlüğünü Mario Monicelli’nin üstlendiği “Anita ile Yolculuk” filminin yıldızı bir “Giulietta”dır.

Alfa, aynı zamanda birçok macera ve polisiye filmindeki takip sahnelerinde, özellikle de “Giulia” modeli ile boy göstermenin yanı sıra reklam filmlerinde de yer almıştır.


Bu da özellikle yetmişli yıllara özgü bir moda olmuştur.

Giorgio Boca “Alfa Romeo’lar eğlendirici otomobillerdir.” diyerek, “1960 senesinden beri hep kırmızı renkte Alfa Romeo kullanmaktayım. En çok beğendiğim modeli ise, virajlarda mükemmel bir yol tutuşu sağlayan sisteme sahip olan Alfetta 2000 modelidir” diye devam etmektedir.





Portello Tesisleri

Dönemlik ve tarihi arabalar modası, her geçen gün biraz daha yayıldı. Alfa Romeo'nun zaferlerle dolu yarış tarihini pistlerde savunacak birçok tutkulu Alfa "DOC" sahibinin katılımıyla "Portello Tesisleri" doğdu. İsim Alfa Romeo'nun orijinal merkezi, Portello caddesi boyunca uzanan yerden türedi, bu şekilde isimlendirilmişti çünki Milano Castello Sforzesco'nun büyük bir kapısına açılıyordu.






Alfa 156'nın piyasaya sürülmesiyle (Eylül 1997) Alfa Romeo markasının yeniden pazardaki yerini alması Avrupa çapında önemli bir an oldu.


Alfa 156, 1998 yılının otomobili oldu. 27 Kasım 1997’de 21 ülkeden 56 gazeteci Alfa 156'yı 1998 yılının otomobili seçti. Bu ünvan uluslarası otomobil basınında en prestijli ödüldür ve bu ödülü ilk kazanan Alfa Romeo 156 modeli oldu.
Alfa 156 tamamen orijinal tasarımlı bir otomobildir. Çizgisi güçlü ve dayanıklıdır, yolu kararlı bir şekilde kavrar.


Magnezyum ve Alüminyum bağlar gibi özel malzemelerden üretilmiş, güçlü ve donanımlı bir motora, gelişmiş suspansiyon sistemine, çok iyi aktif ve pasif güvenliğe sahiptir. Alfa 156 yenilikçi, dayanıklı, güvenilir bir tasarımın yeni teknolojik çözümlerin meyvalarını “sürüş keyfi ve güvenlik” olarak verdiği bir zihniyetle üretilmiştir.

  Alıntı ile Cevapla
6 Üyemiz Kartal'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 31.01.2009, 21:26   #2
Çevrimdışı
Kartal
Müdavim

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Alfa Romeo Tarihçesi
























  Alıntı ile Cevapla
5 Üyemiz Kartal'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 08.06.2010, 21:59   #3
Çevrimdışı
Kartal
Müdavim

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Alfa Romeo Tarihçesi





Alfa Romeo, 1910 yılında İtalya’nın Milan şehrinde, Milan’lı aristokrat bir aile tarafından kurulmuş olan bir otomobil üreticisidir. Özellikle 1960′lı yıllarda Avrupa’da popüler bir marka haline gelen Alfa Romeo, 1986 yılında Fiat’a katılmıştır.
Kendini Fiat’a devretmiştir. Yönetim’i Fiat’ın elindedir Ürettiği spor model otomobillerle dikkat çeken Alfa Romeo, ilk zamanlar kamyon, minibüs ve troleybüs gibi çeşitli vasıtaları da üretsede daha sonra sadece binek otomobil üretmeye karar vermiştir.



Alfa 147, Alfa Romeo tarafından ilk olarak 2000 yılında üretilmeye başlanan küçük aile tipi otomobildir. Alfa 147, 3 kapılı ve 5 kapılı hatchback olmak üzere 2 farklı gövde stiline sahiptir. Ayrıca Alfa 147, 2001 yılında Avrupa’da yılın otomobili seçilmiştir.1,6 lt benzinli 105 ve 120 hp,2,0 lt benzinli 150 hp,1,9 lt dizel 150 hp ve 3,2 lt v6 260 hp gta modelleri mevcuttur.Alfa Romeo’nun en çok tutulan modelidir.








Alfa 156, 1997 yılı sonunda 1998 model olarak piyasaya çıkmıştır. Değişik tasarımı ve önceki modellere göre yükselen kalitesi ile markanın yeniden dönüşünü sağlamıştır. 1.6, 2.0 ve 2.5 Litre benzinli motorlar ile üretilmiştir. 2.0 motor 155 HP güce sahip ve 100 km ye 8.6 sn de çıkıyordu. Bu sınıfta bir araç için bugün bile çok iyi bir seriliktir. 156 2005 yılında yerini 159′a bırakmıştır.





Alfa 159, Alfa Romeo tarafından 2005 yılında üretilmeye başlanan geniş aile tipi otomobildir. Alfa 159, 4-kapılı sedan ve 5-kapılı station wagon olmak üzere 2 farklı gövde stiline sahiptir. 2006 yılında Auto Bild en iyi dizayn ödülünü alan Alfa 159, GM/Fiat Premium platformunu kullanmaktadır.







Alfa GT, Alfa Romeo tarafından Alfa Romeo Stil Merkezi ile Bertone Stil Merkezi tarafından tasarlanarak ilk olarak 2003 Geneva Motor Fuarı’nda görücüye çıkarılan ve 2004 yılında üretilmeye başlanan spor araba modelidir. Alfa GT, coupe gövde stiline sahiptir ve 2.0 petrol motoru ile 3.2 V6 petrol motoru arasında değişen motor seçeneklerine sahiptir. Bu motor tipleri arasında 1.9 MultiJet Turbodiesel motoru dikkat çekmektedir.







Alfa Brera, Alfa Romeo tarafından 2005 yılında üretilmeye başlanan spor araba modelidir. Alfa Brera, ilk olarak 2002 Geneva Motor fuarında konsept bir model olarak tanıtılmıştı. Tıpkı Alfa 159′da olduğu gibi GM/Fiat Premium platformunu kullanan Alfa Brera, Coupe ve Cabriolet olmak üzere 2 farklı gövde stiline sahiptir. 2006 ve 2007 yıllarında çeşitli ödüller alan Alfa Brera, sahip olduğu şık dizaynı ve yüksek performansıyla dikkat çeken bir spor otomobildir.








Alfa Spider, ilk olarak 1966 yılında Spider Duetto adı altında Battista Pininfarina tarafından tasarlanarak aynı yıl Cenevre Fuarında sergilenerek otomobil tutkunlarına tanıtıldı. Daha Sonra 1995 yılında sadece Spider adı altında asıl kimliğine bürünerek şimdiki halini almıştır. Alfa Spider, iki koltuklu üstü açık dizaynıyla spor otomobil sınıfının tüm özelliklerini yansıtmaktadır.








Alfa 8C Competizione, ilk olarak 2003 Frankfurt Motor Fuarı’nda konsept spor araba olarak gösterilmiş ve 2007 yılında Alfa Romeo tarafından üretilmeye başlanmıştır. Alfa 8C Competizione, seçenek olarak sadece 2 kapılı coupe gövde stiline sahiptir. 6 manuel vitese sahip olan 8C Competizione, maximum 292 km/saat hıza ulaşabilir ve sıfırdan yüz kilometre hıza (0-100 km/saat) 4.2 sn gibi çok kısa bir sürede çıkabilmektedir.







Alfa Mito 2008 sonu 2009 model olarak yollara çıkacaktır. Tasaramında 8C Competizione ‘den izler taşmaktadır. 1.4 Benzinli 78 HP, 1.4 benzinli Turbo 155 HP, 1.6 Dizel 120 HP motor seçenkeleri mevcuttur. 4.06 mt uzuluğundadır. Mini’ye en büyük rakip olacak bir modeldir.



  Alıntı ile Cevapla
5 Üyemiz Kartal'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 08.06.2010, 22:07   #4
Çevrimdışı
Smashmouth
Süper Üye

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Alfa Romeo Tarihçesi

Vay be bende Alfa 33 1.7 vardı bi ara ne arabaydı
  Alıntı ile Cevapla
2 Üyemiz Smashmouth'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 08.06.2010, 22:20   #5
Çevrimdışı
Kartal
Müdavim

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Alfa Romeo Tarihçesi

Alıntı:
Orjinal Mesaj Sahibi Smashmouth Mesajı göster
Vay be bende Alfa 33 1.7 vardı bi ara ne arabaydı
Hep spor modellerini ön planda tuttuğundan,gençler tarafından tercih ediliyor.O yüzden ülkemizde hakkettiği değeri bulamadı..

O kalitesiz Fransız arabaları daha çok rağbet gördü.. Tabii kalitesizlikde fiyat avantajıda sağlıyordu..
  Alıntı ile Cevapla
2 Üyemiz Kartal'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 08.06.2010, 22:21   #6
Çevrimdışı
Kardelen26
Müdavim

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Alfa Romeo Tarihçesi

Abi bende isterim bir tene, gönlünden hangisi koparsa
__________________
  Alıntı ile Cevapla
2 Üyemiz Kardelen26'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 08.06.2010, 22:25   #7
Çevrimdışı
Kartal
Müdavim

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Alfa Romeo Tarihçesi

Alıntı:
Orjinal Mesaj Sahibi kardelen26 Mesajı göster
Abi bende isterim bir tene, gönlünden hangisi koparsa
Yeterki sen iste.Benim Google galeri araba dolu..



Al sana kel şöförü ile birlikte..
  Alıntı ile Cevapla
2 Üyemiz Kartal'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 08.06.2010, 22:30   #8
Çevrimdışı
Kardelen26
Müdavim

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Alfa Romeo Tarihçesi

Alıntı:
Orjinal Mesaj Sahibi kartal34 Mesajı göster
Yeterki sen iste.Benim Google galeri araba dolu..



Al sana kel şöförü ile birlikte..
Mersü abi ama şöförü kalsın sen arabayı postala yeter, bende şöförüm demi ya boşuna almadık demi ehliyeti
__________________
  Alıntı ile Cevapla
2 Üyemiz Kardelen26'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 08.06.2010, 22:41   #9
Çevrimdışı
Kartal
Müdavim

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Alfa Romeo Tarihçesi

Alıntı:
Orjinal Mesaj Sahibi kardelen26 Mesajı göster
Mersü abi ama şöförü kalsın sen arabayı postala yeter, bende şöförüm demi ya boşuna almadık demi ehliyeti

Tazminatını verir yollarız.Güle güle kullan,nasılsa ömür boyu garantili
  Alıntı ile Cevapla
2 Üyemiz Kartal'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 08.06.2010, 23:26   #10
Çevrimdışı
OkyanusunKalbi
WoodStock

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Alfa Romeo Tarihçesi



Eski arabalara bayılıyorum...Şöyle bir arabam olsun yarisi vereyim üstüne..
  Alıntı ile Cevapla
OkyanusunKalbi'in Mesajına Teşekkür Etti
Cevapla

Bu Sayfayı Paylaşabilirsiniz

Etiketler
alfa, romeo, tarihçesi


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hızlı Erişim


WEZ Format +3. Şuan Saat: 08:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Önemli Uyarı
www.forumgercek.com binlerce kişinin paylaşım ve yorum yaptığı bir forum sitesidir. Kullanıcıların paylaşımları ve yorumları onaydan geçmeden hemen yayınlanmaktadır. Paylaşım ve yorumlardan doğabilecek bütün sorumluluk kullanıcıya aittir. Forumumuzda T.C. yasalarına aykırı ve telif hakkı içeren bir paylaşımın yapıldığına rastladıysanız, lütfen bizi bu konuda bilgilendiriniz. Bildiriniz incelenerek, 48 saat içerisinde gereken yapılacaktır. Bildirinizi BURADAN yapabilirsiniz.