Merhabalar
Forum Gerçek üyesi değilsiniz ya da Üye Girişi yapmamışsınız.
Sitemizden tam olarak yararlanabilmek için;
Lütfen Buraya tıklayarak üye olunuz.
Forum Gerçek

Forumları Okundu Kabul Et Bugünkü MesajlarYazdığım Cevaplar Açtığım Konular Kim Nerede
Geri git   Forum Gerçek > Forum Gerçek Özel > Benim Bölümüm | Yazarlarımız

Benim Bölümüm | Yazarlarımız Kendi ürettiklerimiz


Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
Eski 20.11.14, 00:40   #1
« Çapulcu »

No Pasaran - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Nov 2012
Yaş: 30
Konular: 197
Mesajlar: 811
Ettiği Teşekkür: 1847
Aldığı Teşekkür: 4371
Rep Derecesi : No Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura about
Ruh Halim: Meskul
Standart Materyalizm Üzerine

Google'a ''materyalizm nedir?'' diye sorduğunuz zaman, karşınıza onlarca sayfa ve materyalizm başlığı altında iç içe geçmiş onlarca -izm bulunmakta. Bu da haliyle okuyucuyu baştan yıldırmaktadır. Dolayısıyla ben de bildiğim kadarıyla bu kavramı basitleştirerek açıklamaya çalışayım.

Materyalizm, basit tanımı itibariyle maddecilik olarak bilinir.

Madde, duyu organlarımızın, bize gösterdiği, sunduğu, genel anlamda, bizi çevreleyen ve ''dış dünya'' dediğimiz her şeydir.

Materyalizm bize derki, biz duygulara, düşüncelere, fikirlere gördüğümüz ve duyduğumuz için sahibiz. Örneğin, elimdeki kağıt beyazdır. Bu kağıdın beyaz olduğunu bilmek bir fikirdir. Bu fikri veren duyulardır. Ama madde, kağıdın kendisidir.

Dünyayı yorumlama, evreni ve doğayı açıklama konusunda onlarca -izm içeren kavram mevcuttur. Ancak felsefe konuları ne kadar karmaşıklaştırılırsa karmaşıklaştırılsın(isteyerek yada istemeyerek, ki ben bu karmaşıklaştırmanın bilerek yapıldığını düşünmekteyim) genel olarak tüm olayları yorumlamada mevcut iki yöntem vardır.

1- Bilimsel olan açıklama
2- Bilimsel olmayan açıklama

İşte buradaki 1. yargı materyalizmdir. Materyalizm, olayları yorumlarken, gidebileceği en uç nokta bilimin gidebildiği en son noktadır. Yani bilimle beraber yürür.

2. yargıya ise en uygun akım idealizmdir. Fikirleri ve düşünceleri soyut nesnelere dayandırarak, bilimsel herhangi bir karşıtlığı olmadan yorumlar.

Peki ama materyalizm neden doğdu? Nasıl meydana geldi?

Eski toplumlar, bilimin gelişmemesi nedeniyle, dahası bilgisizlikleri nedeniyle olayları yorumlarken sürekli doğaüstü güçlere başvuruyor ve sorumluluğu sürekli doğa üste güçlere yüklüyordu. Sonrasında yavaş yavaş, yüzyıllar boyunca, bilimin ilerlemesiyle beraber olayları açıklama konusunda bilimsel açıklamalar denendi. Ve bu materyalist felsefenin doğmasını sağladı.

Yani aslında materyalizm, idealizme tepki olarak doğmuştur dersek doğru bir tespit yapmış oluruz.

Başka bir deyişle bilimsel olmayan açıklama(idealizm), dünyanın doğaüstü bir güç tarafından yaratıldığını, yani ruhun maddeyi yarattığını söyler.

Bilimsel olan açıklama(materyalizm), maddenin dünyanın başlıca öğesi olduğunu söyler.

Materyalizm; taş, toprak, metal gibi nesnelerin varlığını bilimsel olarak saptayabiliyorken, idealizm, kendi bahsettiği ruhun varlığını bilimsel olarak saptayamamaktadır.

''Nasıl oluyor da insan düşünüyor?'' sorusuna her iki akımın vereceği cevaplar şu şekilde olur :
İdealizmin açıklaması : İnsan düşünüyor çünkü bir ruhu vardır.
Materyalizmin açıklaması : İnsan düşünüyor çünkü bir beyni var.

Materyalistler, madde ile ruh arasında belli bir ilişki olduğunu öne sürerler. İlk gerçek maddedir ve ruh ikinci gerçektir, sonradan gelendir ve maddeye bağımlıdır. Yani ruhu yaratan maddedir sonucuna varır. Madde, varolmak için ruha gereksinim duymaz. Ve bununla beraber ruh da maddesiz yapamaz ve bedenden bağımsız olamaz. Bu bilimsel olarak mümkün değildir. Bilim ilerledikçe maddeciliğin doğruluğu artmaktadır şeklinde yorumlar.

No Pasaran

*****
Şimdilik burada bırakıyorum. Daha sonra her iki akımın söylemlerini karşılaştırıp devam edeceğim.

Yararlandığım Kaynak : Georges Politzer - Felsefenin Başlangıç İlkeleri
__________________
''Işık, daha çok ışık!''
No Pasaran isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
5 Üyemiz No Pasaran'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 20.11.14, 00:47   #2
Dost Nâzım

Efruz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Oct 2011
Konular: 82
Mesajlar: 2,295
Ettiği Teşekkür: 33653
Aldığı Teşekkür: 11787
Rep Derecesi : Efruz şöhret ötesinde bir itibarı vardırEfruz şöhret ötesinde bir itibarı vardırEfruz şöhret ötesinde bir itibarı vardırEfruz şöhret ötesinde bir itibarı vardırEfruz şöhret ötesinde bir itibarı vardırEfruz şöhret ötesinde bir itibarı vardırEfruz şöhret ötesinde bir itibarı vardırEfruz şöhret ötesinde bir itibarı vardırEfruz şöhret ötesinde bir itibarı vardırEfruz şöhret ötesinde bir itibarı vardırEfruz şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Melek Gibi
Standart Cevap: Materyalizm Üzerine

Saatlerdir vektörlerle ilgili yasa ispat etmekten beynim akmış olsa gerek, materyalizm mi o ne ki dedim kendi kendime. Oysaki ben de bu konu üzerinde biraz araştırma yapmış ve hayli not almıştım defterime.

Öyle ki maddeciliği de madencilik olarak okudum. Ne alaka yahu dedim

En iyisi ben devam edeceğin kısımla en baştan okumalıyım. Bekliyorum
__________________



Bırak olmasın mezar taşımız,
bir okul bahçesine gömsünler bizi
çocuklar koşsun üzerimizde.

Efruz isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
5 Üyemiz Efruz'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 21.11.14, 00:01   #3
« Çapulcu »

No Pasaran - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Nov 2012
Yaş: 30
Konular: 197
Mesajlar: 811
Ettiği Teşekkür: 1847
Aldığı Teşekkür: 4371
Rep Derecesi : No Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura about
Ruh Halim: Meskul
Standart Cevap: Materyalizm Üzerine

Evet, materyalizm, idealizme tepki olarak doğdu dedik. Diğer bir deyişle bilimsel bakış açısı, bilimsel olmayan bakış açısına tepki olarak doğmuştur. Şimdi 3 temel soruyu yöneltip her iki tarafın verdiği cevapları ele alalım. Bu 3 soru idealizmin temel argümanlarına dayanmaktadır.

1 - Dünyanın sadece bizim düşüncemizde var olduğu gerçek midir?
2 - Maddeleri bizim fikirlerimizin yarattığı gerçek midir?
3 - Ruhun maddeyi yarattığı gerçek midir?

İlk sorudan başlayalım.
İdealistler, dünyanın varlığı için kişinin düşüncesindeki gerçeklik(öznel gerçeklik) olduğunu iddia ederken, materyalistler, düşüncemiz dışındaki gerçeklik(nesnel gerçeklik) olduğunu ileri sürer.
İdealistlerin önemli temsilcilerinden Berkeley diyordu ki; ''Ruhumuzun dışında, düşünerek var olduğunu sandığımız, madde değildir, onları gördüğümüz için, onlara dokunduğumuz için şeylerin var olduğunu düşünüyoruz; bu duyumları bize verdikleri için onların varlığına inanıyoruz''

Yani diyor ki aslında elma diye birşey yoktur. Öyle birşey sadece senin zihninde var. Örneğin bir maddenin var olduğunu idrak etmek için, o maddenin renk, tat, koku, büyüklük, ağırlık gibi özelliklerinden yararlanırız. Berkeley bunları önemsizleştiriyor ve bunu kafamızdaki fikirlere ve düşüncelere bağlıyor. Şöyle der örneğin:

''İşte bir kumaş parçası, siz bana onun kırmızı olduğunu söylüyorsunuz. Kesin mi bu? Gözleri farklı gören canlılar bunu kırmızı değil ve başka renk olarak görecektir. Bu halde kumaşın rengi kırmızı değildir, ona renk veren kumaşın kendi değil, gözdedir, yani bizdedir'' der.

Peki Berkeley bunu neye dayandırıyor?

Berkeley'e göre , bizim ruhumuz kendi başına bu fikirleri yaratamadığından ve her istediği fikri yaratamayacağından daha güçlü başka bir ruh bu fikirlerin yaratıcısıdır der. Yani ruhumuzu yaratan ve ruhumuzla karşılaştığımızda dünya hakkındaki bütün fikirleri bize buyuran Tanrı'dır.

Materyalistler ise, buna cevap olarak der ki; biz burada maddelerin özelliklerini tartışmıyoruz, var olup olmadığını tartışıyoruz. Biz dünyanın var olduğunu bilimin yardımıyla doğrularız ve bilim, duyu organlarımızın bizi düşürdüğü yanılgıları düzeltmemize olanak verir der. Örneğin kumaşın renginin kırmızı olmadığını yada hafif/ağır olmadığını söyledik. Ama kumaş diye bir nesnenin varlığını inkar etmeyiz. Oysa idealizm kumaşın varlığını dahi inkar etmekte…

Materyalistler devam eder ve der ki, ‘’dünya sadece bizim düşüncemizde var ise, insanlardan önce yoktu anlamına gelir. Bunun yanlış olduğunu biliyoruz, çünkü bilim, insanın yeryüzünde çok sonradan ortaya çıktığını kanıtlıyor’’.

Tartışma ilerisinde idealizmin vereceği somut bir cevabı olmadığından konuyu Tanrı kavramına vurur. Bu olgu, idealizmin en yüksek ve en temel biçimlerinden biridir. Diğer bir deyişle kendi içindeki çelişkileri verebilecek bilimsel bir yanıtı olmadığından, cevabı her zaman soyut kavramlarda arar.

Ancak tanrı burada ruhtur ve kanıtlanamayan bir iddiadır yine. Haliyle idealistler bu durumu söz sanatı ve biraz da demagoji ile açıkladığını düşünmekte. İdealizm, sonuca göre neden üretme eğilimindeyken, materyalizm nedene göre sonuç bulma eğilimindedir. Materyalizm olayı somutlaştırdığından daha tutarlı açıklama getirmektedir. Bu yönden materyalizm dinamik(sürekli ilerleyen ve yenileyen) bir akımken, idealizm kendini tekrar eden bir akımdır ve Friedrich Engels de “Materyalizm, doğa bilimleri alanında çağ açan her yeni buluş ile kaçınılmaz olarak biçimini değiştirmek zorundadır'' diyerek materyalizmin sürekli kendini yenilediğini tarif eder.

No Pasaran
*********


Diğer iki soruya sonra değineceğim.

Kullandığım kaynaklar :

- Georges Politzer - Felsefenin Başlangıç İlkeleri
- Gelenek Dergisi – 23. Sayı - Klasiklerde Felsefe ve Yöntem
- Ekşi Sözlük - materyalizm
- Ekşi Sözlük - materyalizm ve idealizm arasındaki farklar
__________________
''Işık, daha çok ışık!''
No Pasaran isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
3 Üyemiz No Pasaran'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 21.11.14, 00:39   #4
Müdavim

Aristo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Feb 2013
Konular: 1472
Mesajlar: 14,090
Ettiği Teşekkür: 58789
Aldığı Teşekkür: 50558
Rep Derecesi : Aristo şöhret ötesinde bir itibarı vardırAristo şöhret ötesinde bir itibarı vardırAristo şöhret ötesinde bir itibarı vardırAristo şöhret ötesinde bir itibarı vardırAristo şöhret ötesinde bir itibarı vardırAristo şöhret ötesinde bir itibarı vardırAristo şöhret ötesinde bir itibarı vardırAristo şöhret ötesinde bir itibarı vardırAristo şöhret ötesinde bir itibarı vardırAristo şöhret ötesinde bir itibarı vardırAristo şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Huzurlu
Standart Cevap: Materyalizm Üzerine

Materyalizm para ve özel mülkiyet olarak anlaşılmadığı sürece iyi bir şeymiş yani...
__________________
zafere kadar devrim
Aristo isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
2 Üyemiz Aristo'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 21.11.14, 20:08   #5
« Çapulcu »

No Pasaran - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Nov 2012
Yaş: 30
Konular: 197
Mesajlar: 811
Ettiği Teşekkür: 1847
Aldığı Teşekkür: 4371
Rep Derecesi : No Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura about
Ruh Halim: Meskul
Standart Cevap: Materyalizm Üzerine

Bir önceki yazımda 3 temel soru sormuş ve bunlardan ilkinin açıklamasını yapmaya çalışmıştım. Şimdi ikinci soru olan, ''maddeleri insanın fikirleri mi yaratıyor'' sorusuna geçelim.

İlk soruda idealistlerin söylemiş olduğu ‘’aslında elma yok, o senin zihninde var’’ önermesi pek ala burada da yapılabilir. Bununla birlikte Politzer’in kitabında şöyle bir örnek geçer :

‘’Nesneleri yaratanın bizim fikirlerimiz olduğunu iddia eden bir idealistle birlikte, yolun karşısına geçerken, yoldan gelen bir otobüsü ele alalım. Eğer ezilmek istemiyorsak, elbette her ikimiz de çok dikkatli olacağız. Yani pratikte, idealist, otobüsün varlığını nesnel olarak tanımak zorundadır. Ona göre, pratikte nesnel bir otobüs ile öznel bir otobüs arasında bir ayrım yoktur. Bu, öylesine doğrudur ki, yaşam pratiği, idealistlerin de hayatın içinde materyalist olduklarının kanıtıdır.’’

Günümüz idealistleri, artık dünyanın düşünce ürünü olduğunu iddia edememekte. Kanıtları daha farklı ve daha kurnazca seçmekte. Bununla ilgili kitabımızın yazarın Politzer, Lenin’in ‘’Materyalizm ve Ampriyokritisizm’’ adlı kitabına bakmamızı önerir. Bununla ilgili okumalarıma başladım ve ileride bu başlık altında fırsat bulabilirsem aktaracağım.

Üçüncü sorumuz ‘’Ruhun maddeyi yarattığı gerçek midir?’’ sorusunda ise, idealistler, ruh kavramının en üstün ve en yüce biçimini Tanrı’da bulmuştur. Tanrı, idealizmin ulaşabileceği bir sonuçtur ve önceki yazılarımıza da dayanarak, buradan şöyle bir çıkarım yapabiliriz:

‘’İdealizm mi yoksa materyalizm mi’’ tartışması asla bir arada olamayacağından ve birbirine karşıt olduğundan, bu soru ‘’tanrı mı yoksa bilim’’ mi biçiminde ortaya konur.''

Yani aslında idealizm kavramı birçok insan için çok yabancı bir kavram değildir. Çünkü idealizm, günümüzde tanrının sonsuz olduğunu, zaman ve mekan tanımadığını, her şeyin yaratıcısı olduğunu söyler. Evet, yukarıda da söz ettiğimiz gibi, tanrı, idealizmin en yüksek formudur ve kendini ancak burada var edebilir.

İdealistler kendini sürekli tekrar ederler. Ve baktığınız zaman, idealizme yönelik bazı eleştirilerde, Platon’un tekrarı olduğu da söylenir. Yani bundan asırlarca öncesine… İdealistlerin dayandığı tanrı kavramının ne olduğunun açıklanması ve kanıtlanması istenildiği zaman, tanrı açıklanamaz derler ve maddenin her zaman var olmadığını ileri sürerler. Ama bunun için hiçbir somut dayanakları yoktur ve buradan da öteye gidemezler.

Materyalistler ise savları için bilimden yararlanırlır. Şunu unutmamak gerekir. Eğer ki, gerici ve karanlık bir dönemde yaşıyorsak ve bilim ilerlemiyorsa materyalizm de ilerlemez. Tersi durumunda da tersi olacaktır. Ve devam ederler, derler ki, salt bir ruh tarafından yaradılış fikri anlamsızdır. Çünkü biz buna deneyle, gözlemle ulaşamıyoruz. Ve en basitinden bilim, bize ‘’hiçbir maddenin yoktan var edilemeyeceğini, var olan bir maddenin yok edilemeyeceğini’’ söyler ve beraberinde maddesiz bir ruhun olmasını da mümkün görmez. Fikirlerimizin, düşüncelerimizin yani dahası ruhumuzun kaynağı beyindir derler. Materyalistler, nereden geldik sorusuna net bir cevap veremeseler de, nereden gelmedik sorusuna net bir cevap verebilirler. Çünkü ilki için bilimsel araştırmalar devam etmekte.

No Pasaran
*****

Genel olarak konuyu burada bitiriyorum. Ancak okumalarıma devam ettiğim için daha sonra üzerine eklemeler yapabilirim.

Yararlandığım Kaynak :
- Georges Politzer - Felsefenin Başlangıç İlkeleri
- Lenin - Materyalizm ve Ampiryokritisizm
- Ekşi Sözlük - materyalizm
- Ekşi Sözlük - materyalizm ve idealizm arasındaki farklar
__________________
''Işık, daha çok ışık!''
No Pasaran isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
3 Üyemiz No Pasaran'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 24.11.14, 12:35   #6
« Çapulcu »

No Pasaran - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Nov 2012
Yaş: 30
Konular: 197
Mesajlar: 811
Ettiği Teşekkür: 1847
Aldığı Teşekkür: 4371
Rep Derecesi : No Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura about
Ruh Halim: Meskul
Standart Cevap: Materyalizm Üzerine

Materyalist bir kimsenin olaylara bilimsel baktığını çokça defa söyledik. Fakat bunu, bu şekilde tarif etmek genel bir yorumdur. ‘’Bu bakış açısı nasıl yürür?’’, ‘’Herhangi bir olayı yorumlarken nasıl bir denklem kurar?’’ gibi sorulara cevap vermeye çalışayım. Vereceğim cevapların çoğu Politzer’in kitabından olduğu için bu kitabın okunmasını öneriyorum.

Materyalist kişinin felsefesini tutarlı olarak savunabilmesi için iki önemli alanda tutarlı olması gerekir.
1 – Düşünce alanında materyalist olmak,
2 – Eylem alanında materyalist olmak.

Evet, bu iki denklem önemli ama bu iki denklem de tek başına yetmiyor. Çünkü bu iki denklem arasında sıkı bir bağ da gerekir. Diğer bir deyişle biz buna teori ve pratiğin birliği diyebiliriz.

Teori, yapmayı düşündüğümüz şeydir.
Pratik, yapmayı düşündüğümüz şeyi hayata geçirmektir.

Bu ikisi arasında tutarlı bir bağ olmazsa eğer, çoğu zaman kafamızda yapmayı düşündüklerimiz gerçekleşmez.

No Pasaran
*************


Örneklerle sonra devam edeceğim.
__________________
''Işık, daha çok ışık!''
No Pasaran isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
3 Üyemiz No Pasaran'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 05.12.14, 18:43   #7
« Çapulcu »

No Pasaran - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Nov 2012
Yaş: 30
Konular: 197
Mesajlar: 811
Ettiği Teşekkür: 1847
Aldığı Teşekkür: 4371
Rep Derecesi : No Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura about
Ruh Halim: Meskul
Standart Cevap: Materyalizm Üzerine

Teorik olarak materyalist düşünen kişi, düşünceyi maddenin yarattığını evvela kabul eder. Örneğin elimde bir taş var. Bu taşın siyah olduğunu söylemek bir düşüncedir. Ama madde taşın kendisidir ve kişiye düşünceyi yükleyendir.

Teorimizi kurarken, ''varlık, düşünceyi yaratandır'' formülünden hareket edeceğiz. Buradaki hem varlık, hem düşünce soyuttur. Çünkü varlığı özel anlamda değil genel anlamda kullanıyoruz. Özel bir varlık berlirtirsek eğer somut olur.

Aşağıdaki örneklerde de varlığa birinci etken, düşünceye ise ikinci etken diyeceğiz.

Buna biraz daha karmaşık bir örnek vererek açıklamaya çalışalım:

Örneğin toplum yaşamı temelde bir ekonomik yaşam ve bir siyasal yaşamdan oluşur. Ekonomik yaşam ile siyasal yaşam arasındaki ilişki nedir? Bunun teorisini, soyut formülünü bulunuz...

Materyaliste göre birinci etken, yani varlık, toplumu toplum yapan, ona can veren, ekonomik yaşamdır. İkinci etken, yani düşünce, varlık tarafından yaratılmış olan ve ancak onunla yaşayabilen siyasal yaşamdır. O halde materyaliste göre siyasal yaşam, ekonomik yaşamın bir ürünü olduğundan, ekonomik yaşam, siyasal yaşamı açıklar, diyecektir.

Başka bir örnek verelim :

Bir şair düşünün. Bu şair ''neden bunu yazdı'' ve 'neden bunu yazmadı'' diye bir soru soralım.

Materyalist kişi diyecektir ki; kuşkusuz şairin kafasında düşünceler vardır. Ama şair, aynı zamanda, toplum içinde yaşayan bir varlıktır. Buradaki ilk etken şaire kendi özel yaşamını veren toplumdur. Şair, toplumdan, çevresinden gördüklerinden esinlenir ve öyle yazar. Dolayısıyla burada varlık toplumdur. Düşünce, şairin yazdıklarıdır. Varlık, düşünceyi oluşturmuş olur...

No Pasaran
************


Yararlandığım Kaynak : Georges Politzer - Felsefenin Başlangıç İlkeleri
__________________
''Işık, daha çok ışık!''
No Pasaran isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
4 Üyemiz No Pasaran'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 05.12.14, 21:05   #8
« Çapulcu »

No Pasaran - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Nov 2012
Yaş: 30
Konular: 197
Mesajlar: 811
Ettiği Teşekkür: 1847
Aldığı Teşekkür: 4371
Rep Derecesi : No Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura aboutNo Pasaran has a spectacular aura about
Ruh Halim: Meskul
Standart Cevap: Materyalizm Üzerine

Pratik anlamda materyalist olanlar kendini değiştirmeye açıktır ve saptadığı gerçekleri kabul eder. Teorisine göre pratiğini denerler ve eğer yanılırlarsa, ardından başka bir pratik denemeye koyulur. Önceki yanlışlarını tekrar etmez ve ders çıkartması gerekir.

Örneğin, basit bir düzenekle elektrik üretmeye çalışan birini düşünün. Bu kişi her defasında farklı bir şey deneyerek 50. deneyin sonunda elektrik üretmiş olsun. Önceki 49 deney, onun için elektrik bulunamayacağı kanıtlanan 49 yöntemdir. 50. deney ise kafasında kurduğu teorinin doğru pratiğidir.

Kendisine göre düşünmek, saplantılı düşünceleri olmak, sekter(bağnaz) tutum takınmak, gerçekçi olmamak, hayal dünyasında yaşamak, önermesinin gerçekleşebilir olup olmadığına dikkat etmemek... idealistçe tavırlardır. Materyalist olan kişinin bu şekilde davranması pratiğinde tutarsızlığa yol açar.

Şimdi Daha değişik bir örnek verelim:

Diyelim ki; herhangi bir konudaki olumsuzluğun(örneğin iş kazaları) sebebinin(ekonomik sistemle alakalı olması) neden toplum tarafından anlaşılamadığı öğrenilmek isteniyor.

Materyalist olan kişi buna göre pratik kurarken nesnel gerçeklikler üzerinden hareket eder. Buradaki baskıyı, egemen medyayı, radyo ve sinemanın propagandasını inceler. Buna karşın gerekirse bildiri, broşür, gazete vb. araçlarla ne istediğini anlatmak için elden gelen bütün yolları araştırır ve ona göre pratiğini dener.

Bu somut bir örnektir ve kişinin bulunduğu koşullara ve imkanlara göre farklılıklar da gösterebilir. Çünkü koşullar her zaman aynı değildir.

No Pasaran
*************


Yararlandığım Kaynak : Georges Politzer - Felsefenin Başlangıç İlkeleri
__________________
''Işık, daha çok ışık!''
No Pasaran isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
3 Üyemiz No Pasaran'in Mesajına Teşekkür Etti.
Cevapla

Bu Sayfayı Paylaşabilirsiniz

Etiketler
bilimsel, materyalizm, olarak, Üzerine, yani, üzerine


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


İlgili Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Nutuk Ekin Atatürk Kimdir? 27 11.10.15 13:04
Kredi kartlarının Üzerine “Para Değil Kolaylıktır” Yazılmalı! Canan Psikoloji 2 16.01.14 00:55
Dindarlık Depresyon ve İntihar Üzerine Hipokondriyak Psikoloji 4 04.06.13 13:40
Bayat Ekmekleri Değerlendirelim.... saya35 Pratik Bilgiler & Püf Noktalar 13 11.11.10 11:04


WEZ Format +3. Şuan Saat: 01:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.
Copyright ©2000 - 2019 www.forumgercek.com
Protected by CBACK.de CrackerTracker
Önemli Uyarı
www.forumgercek.com binlerce kişinin paylaşım ve yorum yaptığı bir forum sitesidir. Kullanıcıların paylaşımları ve yorumları onaydan geçmeden hemen yayınlanmaktadır. Paylaşım ve yorumlardan doğabilecek bütün sorumluluk kullanıcıya aittir. Forumumuzda T.C. yasalarına aykırı ve telif hakkı içeren bir paylaşımın yapıldığına rastladıysanız, lütfen bizi bu konuda bilgilendiriniz. Bildiriniz incelenerek, 48 saat içerisinde gereken yapılacaktır. Bildirinizi BURADAN yapabilirsiniz.
Page Rank Icon
Bumerang - Yazarkafe
McAfee Site Denetleme
Norton Site Denetleme
www.forumgercek.com Creative Commons Alıntı-Lisansı Devam Ettirme 3.0 Unported Lisansı ile lisanslanmıştır.