Merhabalar
Forum Gerçek üyesi değilsiniz ya da Üye Girişi yapmamışsınız.
Sitemizden tam olarak yararlanabilmek için;
Lütfen Buraya tıklayarak üye olunuz.
Forum Gerçek

Forumları Okundu Kabul Et Bugünkü MesajlarYazdığım Cevaplar Açtığım Konular Kim Nerede
Geri git   Forum Gerçek > Motorlu Araçlar Dünyası > Teknik Bilgi ve Sorun Merkezi > Bilgi ve Sorun Merkezi


Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
Eski 15.01.15, 18:45   #1
« ForumGerçek Sever »

drcengy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Apr 2010
Konular: 502
Mesajlar: 3,002
Ettiği Teşekkür: 20327
Aldığı Teşekkür: 9724
Rep Derecesi : drcengy has a spectacular aura aboutdrcengy has a spectacular aura aboutdrcengy has a spectacular aura aboutdrcengy has a spectacular aura aboutdrcengy has a spectacular aura aboutdrcengy has a spectacular aura aboutdrcengy has a spectacular aura aboutdrcengy has a spectacular aura aboutdrcengy has a spectacular aura aboutdrcengy has a spectacular aura aboutdrcengy has a spectacular aura about
Ruh Halim: none
Çözüldü Otomobillerdeki Klima Sistemi ve Temel Aksamları

Klima ve iklimlendirme sistemleri, gerek iş yerlerinde, gerek evlerde, gerekse seyahatler sırasında araç kabini içlerinde sıklıkla tercih edilen, kişinin rahat, iyi, ve serin hissetmesini sağlayan konfor gereksinimleridir. Günümüzde, arabalar açısından oldukça önemli bir hale gelen manuel ya da otomatik klima sistemleri, araç alırken de dikkat edilen kritik bir unsur durumundadır.



Araç içinde ilerlerken, yolun rahatsız edici gürültüleri, esen sıcak hava ya da çeşitli kokular nedeniyle, araç camları kapatılır. Bu durumda devreye giren klima ile, araç içindeki istenen hava sıcaklığı sağlanmış ve nem de azaltılmış olur. Klima, özellikle yaz aylarında sıklıkla kullanılan bir sistemdir. Yaz mevsiminde, araca giren sıcak hava dalgalarının soğutulması ile serinletme yapan klima sistemleri, soğuk mevsimlerde de araç içindeki havayı kurutarak camların buğulanmasını önlemektedir. Bu sistem, yıl içinde çoğu zaman kullanılır. Hatta bazı sistemlerin içinde, araç içindeki havanın sürekli döndürülmesi ve dışarıya verilmemesi fonksiyonu da bulunmaktadır.



Hem konfor adına, hem de buğuları çözmesinden dolayı sürüş güvenliği adına oldukça önemli bir araç olan klimaların yapıları nasıldır? Temel aksamları nelerdir?

Kondansatör;

Kondansatör, arabanın ön kısmına monte edilmiş bir ısı değiştiricisidir. Sürüş sırasında aracın maruz kaldığı havayı kullanarak ya da duruş zamanlarında aracın fanından yararlanarak soğutma işlemi yapar ve buradaki gazı sıvıya dönüştürür.

Nem Alma Deposu;

Kondansatör ile detandör arasına konularak, sistemin devresinde oluşan nemi emen ve meydana gelen pislikleri filtre edebilen nem alma deposu, cinsine göre akışkan depolama özelliği de gösterebilmektedir. Ancak farklı klima sistemlerinde, bu depolama görevini evaporatör halletmektedir.

Detandör;

Detandör, klima sisteminde önemli bir işlevi bulunan evaporatörün içinde yer alan soğutucu akışkanın debisini ayarlamaya yarayan bir klima unsurudur. Evaporatör çıkışındaki soğutucu akışkanın basıncına ve sıcaklığına göre hareket etmektedir.

Konum olarak torpidonun altında, ısıtma radyatörünün yanında yerleşik halde bulunan evaporatör, kendisini dolaşan havayı kurutmakta ve soğutmaktadır. Bundan dolayı, klimalı araçların duruş vaziyetinde alt tarafında görülen suyun olması, normaldir.

Kompresör;

Evaporatörden gelmekte olan buharı emen ve bu buharı kondansatör yönünde sıkıştırmak suretiyle bir basınç ve sıcaklık artışı elde eden kısım, kompresördür.

Polen Filtresi;

Her türlü çevresel toz, duman, polen, uçuşan çeşitli parçalar, bakteri, kül ve pisliklerin çoğu, polen filtresi aracılığı ile tutulmaktadır. Çevreyi kirletebilecek hemen hemen tüm parçacıkları bünyesinde tutarak, araç kabinini temiz tutar ve aracın erken deforme olmasını önler. Ayrıca, ön cam üzerinde kir, pislik ve bakteri oluşumunu da önlemektedir.

Soğutucu Akışkan;

Klimanın çalışma prensibinde neredeyse her bölüm ile teması olan, soğutmaya yarayan akışkandır. Freon olarak adlandırılan R-12 gazı, bilhassa ozon tabakası adına oldukça zararlıdır. Yeni geliştirilen ve modern klima sistemlerinde ise, bu gazın yerine R-134 gazı kullanılmaktadır.




Kaynak: opelim.net
drcengy isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bu Sayfayı Paylaşabilirsiniz

Etiketler
aksamları, klima, otomobillerdeki, sistemi, temel


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


İlgili Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Ah Temel Ah! Sen de Olmasan! Mediter Fıkra ve Gülmece Yazıları 78 06.06.16 19:50
Klima Kaç Derecede Çalıştırılmalı Ve Kullanırken Dikkat Edilmesi Gerekenler Ekin Her Konuda Kısa Bilgi ve Haberler 0 28.06.14 22:54
Emile Durkheim | İntihar Teorisi OkyanusunKalbi Yaşamıyla İz Bırakanlar 1 20.11.09 02:55
Klima temizliği neden önemli? Kartal Bilgi ve Sorun Merkezi 0 31.01.09 22:55
Eleştirel Sosyolojinin Temel Kavramları oneyouu Sosyal Bilimler 0 28.01.09 23:47


WEZ Format +3. Şuan Saat: 15:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.
Copyright ©2000 - 2019 www.forumgercek.com
Protected by CBACK.de CrackerTracker
Önemli Uyarı
www.forumgercek.com binlerce kişinin paylaşım ve yorum yaptığı bir forum sitesidir. Kullanıcıların paylaşımları ve yorumları onaydan geçmeden hemen yayınlanmaktadır. Paylaşım ve yorumlardan doğabilecek bütün sorumluluk kullanıcıya aittir. Forumumuzda T.C. yasalarına aykırı ve telif hakkı içeren bir paylaşımın yapıldığına rastladıysanız, lütfen bizi bu konuda bilgilendiriniz. Bildiriniz incelenerek, 48 saat içerisinde gereken yapılacaktır. Bildirinizi BURADAN yapabilirsiniz.
Page Rank Icon
Bumerang - Yazarkafe
McAfee Site Denetleme
Norton Site Denetleme
www.forumgercek.com Creative Commons Alıntı-Lisansı Devam Ettirme 3.0 Unported Lisansı ile lisanslanmıştır.