Merhabalar
Forum Gerçek üyesi değilsiniz ya da Üye Girişi yapmamışsınız.
Sitemizden tam olarak yararlanabilmek için;
Lütfen Buraya tıklayarak üye olunuz.
Forum Gerçek

Forumları Okundu Kabul Et Bugünkü MesajlarYazdığım Cevaplar Açtığım Konular Kim Nerede
Geri git   Forum Gerçek > Motorlu Araçlar Dünyası > Teknik Bilgi ve Sorun Merkezi > Bilgi ve Sorun Merkezi


Cevapla
 
Seçenekler
Eski 29.01.09, 06:07   #1
Kartal
Müdavim

Kartal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Jan 2009
Konular: 1448
Mesajlar: 5,660
Ettiği Teşekkür: 17757
Aldığı Teşekkür: 24724
Rep Derecesi : Kartal şöhret ötesinde bir itibarı vardırKartal şöhret ötesinde bir itibarı vardırKartal şöhret ötesinde bir itibarı vardırKartal şöhret ötesinde bir itibarı vardırKartal şöhret ötesinde bir itibarı vardırKartal şöhret ötesinde bir itibarı vardırKartal şöhret ötesinde bir itibarı vardırKartal şöhret ötesinde bir itibarı vardırKartal şöhret ötesinde bir itibarı vardırKartal şöhret ötesinde bir itibarı vardırKartal şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: none
Standart Pratik Marş Motoru Bilgileri- Sık Rastlanılan Marş Motoru Arızaları

Marş Motoru Hakkında Bilgi




  • Pratik Marş Motoru Bilgileri
Motorlar kendiliğinden harekete geçemez. Geçmesi için krank milinin harici bir tesirle döndürülerek pistonların hareket ettirilmesi gerekir. Böylece silindire alınan karışım ateşlenerek güç elde edilmesi ve bu güçlede motorun bundan sonra hareketi sürdürmesi sağlanmış olur. Bugün bu iş için kullanılan ve üzerindeki dişlinin ileri sürülerek krank milinin arkasına bağlı volan üzerindeki dişlere kavraşmasını sağlıyarak dönmesini sağlıyan elektiriki motorlar kullanılmaktadır. Biz bu motorlara marş motoru ismini vermekteyiz. Bunun yanısıra bazı küçük motorlarda krank mili kasnağı bir ip veya zincir çekilerek yada motorsikletlerde olduğu gibi pedala basılarak ilk hareket verilebilmektedir.

Bugün araçlarda en çok yukarda resmini gördüğünüz boşaltıcı tipi manyetik şalterli marş motorları kullanılmaktadır.

Bu tip motorlarda dişlinin volanla kavraşması, sürücü bir kol vasıtasıyla sağlanır. Biz kontağı açıp marş yaptığımızda manyetik şalterdeki bobin sargılarına akım veririz. Oluşturduğumuz manyetik alan ortadaki bir nüveyi hızla çeker, nüvenin ön ucu bir çatal vasıtasıyla dişliyi volana iterken arka tarafıda marş motoruna akım verecek kontakları birleştirecek bir köprüyü iter. Dişli volanla kavraştığı an köprüde kontakları birleştirmiş olur ve marş motoru çalışmış olur.

Bu motorlara boşaltıcı tip denmesinin sebebi dişlinin arkasında bulunan silindirik bir parça içinde yaylı rulmanlar (Bilya) vardır. Bunlar dişlinin volanı döndürme yönünde sıkışarak dişlinin volanı döndürmesini ters yönde ise boşalarak dişlinin boşta dönmesini sağlar. Böylece hızlanan volanın hızına ayak uyduramıyan dişlinin geri atılması esnasında dişli zorlanmaz ve kırılması önlenmiş olur.


  • Sık Rastlanılan Marş Motoru Arızaları:
1- Marş esnasında dişlinin kavraşamaması ve sesler : Bu arıza genelde marş motoru burç yataklarının aşınmasıyla oluşur. Eksenden biraz aşağıya düşen dişli volan dişlisiyle iyi kavraşamaz bu nedenle bazen kavraşmaz yada esneyerek geçmeye çalışır. Buda seslere ve kavraşma arızalarına neden olur. Buçların yenilenmesi gerekir. Volan ve marş dişli arızalarıda göz önünde bulundurulmalıdır.

2- Fırça ve kollektörün aşınması ve oksitlenme : Kollektör yüzeyine iyi basamayan fırçalar, oksitlenme ve aşıntılar akım geçişini zorlaştırarak marşın ağır dönmesine veya hiç dönmemesine neden olur. Gözden geçirilmelidir.

3- Manyetik şalter arızaları : Salterin Aküden gelen Kablonun bağlı olduğu ve marşa bağlantı yapılan terminal cıvatalarının arka uçları kontak görevi görmektedir ve kontra somunla sıkıca bağlıdır. Bu kabloları söküp takarken dikkatli olmalı kontra somunlar gevşetilmemelidir. Yoksa cıvatalar oynar kontaklar çarpılır ve bilhassa marş terminaline bağlı seri sargının kopmasına neden olabiliriz. Şalterde iki sargı vardır. Seri sargı (Kalın) ve paralel sargı.

Seri sargı kalın olup manyetik alanı daha güçlü olur ve esas nuveyi bu sargı çeker. Arızası halinde nüve çekilemez ve marş çalışmaz. Paralel sargı ise nuvenin çekilmesine yardımcı olan ve köprünün kontaklar üzerinde tutulmasını sağlar. Çünkü kontaklar birleştiği zaman seri sargı devre dışı kalır. Koprüyü paralel sargı tutar. Arızası halinde nüve çekilir fakat köprü kontaklarla birleştiği an seri sargı devre dışı kalacağından marşı çalıştıramayız. Eğer araçta marş esnasında nüvenin ileri geri hareketlerinin seslerini duyarsak bu arıza oluşmuştur.


Tecrübeli ve bilgili teknisyenler bazen bu şalter kapağını açarak, burada oluşan burada oluşan kopukluk ve oksitlenmeri gidererek şalteri çalışır hale getirebilir.

Kartal isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
4 Üyemiz Kartal'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 29.01.09, 06:16   #2
Kartal
Müdavim

Kartal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Jan 2009
Konular: 1448
Mesajlar: 5,660
Ettiği Teşekkür: 17757
Aldığı Teşekkür: 24724
Rep Derecesi : Kartal şöhret ötesinde bir itibarı vardırKartal şöhret ötesinde bir itibarı vardırKartal şöhret ötesinde bir itibarı vardırKartal şöhret ötesinde bir itibarı vardırKartal şöhret ötesinde bir itibarı vardırKartal şöhret ötesinde bir itibarı vardırKartal şöhret ötesinde bir itibarı vardırKartal şöhret ötesinde bir itibarı vardırKartal şöhret ötesinde bir itibarı vardırKartal şöhret ötesinde bir itibarı vardırKartal şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: none
Standart Cevap: Pratik Marş Motoru Bilgileri- Sık Rastlanılan Marş Motoru Arızaları

Marş Sistemi

Görevi, motora ilk hareketi vermektir. Bunu marş motoru sayesinde gerçekleştirir. Marş motoru elektrik enerjisini hareket enerjisine çevirir. Hareket için ilk enerjiyi akümülatörden alır. Marş motoru hareketini volan dişlisine iletir. Volan dişlisi de krank milini harekete geçirerek motoru çalışmasını sağlar.Sürekli olarak marş yapma süresi 10-15 sn’dir. 10-15 sn den fazla marş yapılırsa akü boşalır.

Motor çalışırken marş yapılmaz. Eğer yapılırsa marş ve volan dişlileri zarar görür.Marş durumunda marş motoru dönmüyorsa sorun akümülatörün zayıflamasından kaynaklanır.

  • Marş Motorunun Çalışma Prensibi
Sabit manyetik alan içerisindeki iletkenden akım geçirildiğinde iletken hareket eder; marş motoru bu fizik kanununa göre çalışır. Marş motoru sabit manyetik alanı içerisindeki ikaz sargılarıyla yapar endüvi ise burada iletken pozisyonundadır ve marş motorundan akım geçmeye başladığı andan itibaren endüvi hareket etmeye başlar ve bu hareket sayesinde pinyon dişli volanla kavraşarak motora ilk hareketi verir

  • Marş Motorunun Yapısı ve Parçaları
Marş motoru ikaz sargıları, endüvi, selenoid, pinyon dişli, fırçalar, gövde, ön kapak, arka kapak bu parçalardan oluşur.

İkaz Sargıları: Bataryadan gelen akımla marş motoru içerisinde manyetik alan oluşturan parçadır. Yapısı ise iletken tellerin üst üste sarılmasıyla yapılan devre elemanıdır.

Endüvi: Marş motorunun içerisinde bir demir mil üzerine sarılmış tellerden oluşmuş devre elmanıdır. İkaz sargılarının oluşturduğu manyetik alanın etkisinde kalarak döner.

Selenoid: Selenoid marş motorunun ilk hareketi esnasında pinyon dişliyi krankla kavraştıran devre elmanıdır.
Kartal isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
4 Üyemiz Kartal'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 08.03.12, 21:48   #3
fgndkr
Yeni Üye
fgndkr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Mar 2012
Yaş: 31
Konular: 0
Mesajlar: 1
Ettiği Teşekkür: 0
Aldığı Teşekkür: 3
Rep Derecesi : fgndkr kendisini henüz tanıyamadık
Ruh Halim: none
Standart Cevap: Pratik Marş Motoru Bilgileri- Sık Rastlanılan Marş Motoru Arızaları

Güzel bilgiler, teşekkürler.
__________________
Forum Gerçek Türkiyeli'nin Resmi Forumu
fgndkr isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
3 Üyemiz fgndkr'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 27.11.15, 23:17   #4
Dilem
» Angel Fall «

Dilem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Jan 2013
Konular: 31
Mesajlar: 2,003
Ettiği Teşekkür: 11330
Aldığı Teşekkür: 11010
Rep Derecesi : Dilem şöhret ötesinde bir itibarı vardırDilem şöhret ötesinde bir itibarı vardırDilem şöhret ötesinde bir itibarı vardırDilem şöhret ötesinde bir itibarı vardırDilem şöhret ötesinde bir itibarı vardırDilem şöhret ötesinde bir itibarı vardırDilem şöhret ötesinde bir itibarı vardırDilem şöhret ötesinde bir itibarı vardırDilem şöhret ötesinde bir itibarı vardırDilem şöhret ötesinde bir itibarı vardırDilem şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: none
Standart Cevap: Pratik Marş Motoru Bilgileri- Sık Rastlanılan Marş Motoru Arızaları

Faydalı bilgiler için teşekkürler ellerine sağlık
Dilem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Dilem'in Mesajına Teşekkür Etti
Cevapla

Bu Sayfayı Paylaşabilirsiniz

Etiketler
arızaları, bilgileri, marş, motoru, pratik, rastlanılan


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hızlı Erişim

İlgili Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Motosiklet Bilgileri | Sürüş Teknikleri Motoru Yatırarak Bırakmak(low-Side) Kartal Motor Sporları | Motosiklet Dünyası 1 27.11.10 21:28
Motosiklet Bilgileri - Sürüş Teknikleri | Fren Teknikleri Kartal Motor Sporları | Motosiklet Dünyası 0 31.01.09 03:17
Motosiklet Bilgileri - Sürüş Teknikleri |Genel Sürüş İpuçları Kartal Motor Sporları | Motosiklet Dünyası 0 31.01.09 02:44
Motosiklet Bilgileri - Sürüş Teknikleri Yol Dışı ( Off Road) Teknikleri Kartal Motor Sporları | Motosiklet Dünyası 0 31.01.09 02:29
Motosiklet Bilgileri - Teknik | Süspansiyon Kartal Motor Sporları | Motosiklet Dünyası 0 31.01.09 02:06


WEZ Format +3. Şuan Saat: 05:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright ©2000 - 2021 www.forumgercek.com
Önemli Uyarı
www.forumgercek.com binlerce kişinin paylaşım ve yorum yaptığı bir forum sitesidir. Kullanıcıların paylaşımları ve yorumları onaydan geçmeden hemen yayınlanmaktadır. Paylaşım ve yorumlardan doğabilecek bütün sorumluluk kullanıcıya aittir. Forumumuzda T.C. yasalarına aykırı ve telif hakkı içeren bir paylaşımın yapıldığına rastladıysanız, lütfen bizi bu konuda bilgilendiriniz. Bildiriniz incelenerek, 48 saat içerisinde gereken yapılacaktır. Bildirinizi BURADAN yapabilirsiniz.
Page Rank Icon
Bumerang - Yazarkafe
McAfee Site Denetleme
Norton Site Denetleme
www.forumgercek.com Creative Commons Alıntı-Lisansı Devam Ettirme 3.0 Unported Lisansı ile lisanslanmıştır.