Merhabalar
Forum Gerçek üyesi değilsiniz ya da Üye Girişi yapmamışsınız.
Sitemizden tam olarak yararlanabilmek için;
Lütfen Buraya tıklayarak üye olunuz.
Forum Gerçek

Forumları Okundu Kabul Et Bugünkü MesajlarYazdığım Cevaplar Açtığım Konular Kim Nerede
Geri git   Forum Gerçek > Motorlu Araçlar Dünyası > Teknik Bilgi ve Sorun Merkezi > Bilgi ve Sorun Merkezi


Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
Eski 29.01.09, 06:37   #1
Müdavim

Kartal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Jan 2009
Konular: 1426
Mesajlar: 5,905
Ettiği Teşekkür: 19053
Aldığı Teşekkür: 25693
Rep Derecesi : Kartal şöhret ötesinde bir itibarı vardırKartal şöhret ötesinde bir itibarı vardırKartal şöhret ötesinde bir itibarı vardırKartal şöhret ötesinde bir itibarı vardırKartal şöhret ötesinde bir itibarı vardırKartal şöhret ötesinde bir itibarı vardırKartal şöhret ötesinde bir itibarı vardırKartal şöhret ötesinde bir itibarı vardırKartal şöhret ötesinde bir itibarı vardırKartal şöhret ötesinde bir itibarı vardırKartal şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: none
Standart Siste İki Kere Dikkat Edin-Siste Uyulması Gereken Kurallar

Siste iki kere dikkat edin


Genellikle sabah erken ve akşam saatlerinde meydana gelen ve bazen görüş mesafesini 12 metreye kadar düşüren siste dikkatli olmamak ve kurallara uymamak ciddi kazalara davetiye çıkarır. Ancak yapılan anket ve istatistiklere göre sürücülerin büyük bir bölümü siste sürat yapmak için bastırılmaz bir arzu duyuyor.



Psikologların iddialarına göre teknolojisi sürekli gelişen araçlardaki ABS, TCS, hava yastığı gibi güvenlik sistemleri sürücülerin sezgilerini ve reflekslerini törpülüyor. Bu sistemlere güvenerek araç kullanan sürücüler diğer sürücülere göre daha dikkatsiz davranıyor. Yapılan araştırmalara göre sürücülerin yarısından çoğu otomobil kullanmayı başlı başına bir iş, hatta dinlendirici, günün stresinden arındıran bir etkinlik olarak görürken kalan kısmı zorunluluk olarak kabul ettiği bu süreç içinde dikkatin ve sorumluluğun gerekliliğine inandığını söylüyor.

Sis ve adrenalin
Yüksek konsantrasyon kandaki adrenalini arttırıyor. Ancak uzmanlara göre sürücüler özellikle siste gaza basmak için bastırılamaz bir arzu duyuyor. Bunun sebebiyse konsantrasyonun artmasıyla birlikte beyne hücum eden adrenalin adlı salgı. Korku ve heyecan gibi yoğun duygular sırasında da salgılanan adrenalin bir çeşit doping etkisi yaratıyor. Bunun ardından da sürücü beyaz bir bulutun içinde dürtülerine göre otomobil kullanıyor. Bu durumda uzun huzmeli farlar kesinlikle kullanılmamalı; çünkü uzun huzmeli farlar öndeki sisli bölgeyi bir ışık duvarı haline getirerek görüşü engeller. Sadece ön sis farlarını açıp farları kapatmak da karşıdan gelen araçların sizin aracınızın büyüklüğünü ve genişliğini tanımlamasında yetersiz kalabilir. Siste diğer araçların yaptığı sesli uyarıların daha iyi duyulabilmesi için bir camın açılması ve radyo-teybin kapatılması yararlı olur.

Seyir halinde flaşör yakmak yanlış
Ülkemizdeki birçok sürücünün yaptığının aksine araç tamamen durmadığında dörtlü flaşörleri yakmak yanlıştır. Dörtlü flaşörler sadece bir tehlike durumunda ve araç park ettiğinde yakılmalıdır. Sis, görüşü engellediği gibi su buharından oluştuğu için doğal olarak yol yüzeyini ıslatıp kaygan hale getirir. Siste yol yüzeyinin kaygan olması nedeniyle fren mesafesi kuru zemine göre daha uzun olacağı için öndeki aracı çok yakın takip etmek tehlikelidir. Görüş mesafesinin çok kısıtlı ve zeminin de kaygan olduğu bir ortamda sürüş güvenliğini bozacak ölçüde araç kullanmanın doğal sonucu olarak da kaza yapma olasılığı yükseliyor. Siste araç kullanırken sadece içgüdülere gem vurmak yeterli değildir; bunun yanında sürüş güvenliği için belirli kurallara uyulması da gerekiyor. Sürüş güvenliğinin temel ilkelerinden ikisi görme ve görülmedir. Gece veya gündüz sisli bir alana girildiğinde görebilmek ve görülebilmek için en azından arka sis farları ve kısa huzmeli farların, varsa ön sis farlarının yakılması gerekir. Siste ortalama 47 metrede dururken ıslak ve kaygan zeminde bu mesafe 100 metreye kadar uzayabiliyor. Bunun yanında özellikle yol işaret çizgilerinin bulunmadığı yerlerde öndeki araç bir hata sonucu yol dışına çıkarsa o aracı yakın takip eden diğer araç da aynı hataya düşebilir.

Siste sollama en büyük hata
Sisli ortamlarda sollama yapmak da kazaya davetiye çıkarmaktır. Görüş mesafesinin en fazla 20-25 metreye düştüğü durumlarda saatte 20 km hızla giden bir araç saniyede yaklaşık 5.5 metre yol alır. Buna karşıdan gelebilecek bir aracın hızı, fren emniyetim azaltan kaygan yol yüzeyi ve yolun ilerideki durumunun bilinmemesi eklenince sollama yapmanın tehlikesi daha iyi anlaşılabilir. Bunun yanında kamyon, otobüs gibi geniş ve büyük araçlar siste yol alırken oluşturduğu hava akımıyla sisin daha az yoğun olduğu, hatta sisin dağıldığı kanısını uyandırır. Sisin aslında daha yoğun olduğu ancak bu araçlar sollandığında ortaya çıkar. Sisli bir ortamda duran bir aracı sollamak zorunda kalındığında mutlaka ışık ve klaksonla yeterli uyarının yapılması gerekir. Bir arıza veya yoldaki bir problem nedeniyle durmak zorunda kalındığında dörtlü ikaz lambalarının yakılması şarttır. Bir arıza yüzünden otomobili park etmek zorunda kalınırsa dörtlü ikaz ışıklarının yanı sıra reflektör de kullanılmalıdır. Reflektörün araçtan 100 metre geriye yerleştirilmesi güvenlik açısından önemlidir. Eğer varsa ikinci bir reflektörün aracın 150 metre önüne konulması karşıdan gelen araçların uyarılması bakımından önemlidir. Sisli şehir içi yollarda yayaları fark etmenin zorluğu düşünülerek mümkün olduğu kadar yavaş gidilmeli. Kavşaklarda ve sokakların kesiştiği noktalarda durulmalı, ışıklı ve sesli ikaz yapıldıktan sonra geçilmelidir.

Siste uyulması gereken kurallar
1. Yola çıkmadan önce far ve stop lambalarınızı iyice temizleyin. Böylece far ve stop lambalarının ışık gücünü artırmış olursunuz.

2. Sis lambalarım sis başlar başlamaz yakın. Görüş mesafesi 50 metrenin akma düşmeden sis lambaları dışındaki ek aydınlatıcıları devreye sokmayın.

3. Karşıdan akan trafiğe dikkat edin. Eğer hava aydınlıkken karşıdan gelen araçların farları yanıyorsa ilerideki bir sis tehlikesine karşı hazırlıklı olun.

4. Siste mesafe tayini yapmanın zor olduğunu unutmayın ve öndeki aracı takip mesafesinin normal şartlardan daha fazla olmasına dikkat edin. Siste 50 km/s hızla yol alırken öndeki araçla mesafenin en az 50 metre olması gerekir; çünkü 50 km/s hızla giden bir araç ancak 33 metre sonra durabilir. Ayrıca sürücünün ayağını gazdan çekip frene basıncaya kadar geçen reaksiyon zamanında aracın belli bir mesafe kat ettiğini unutmayın.

5. Siste araç yol çizgilerine göre değil, yol kenarındaki işaretlere göre yönlendirilmelidir. Bazen yol çizgilerinin silinmiş olması tehlikeli durumlara yol açabilir.

6. Siste bir kazayla karşılaşırsanız aracınızı güvenli bir yere park edip araçtan dikkatli ve hızlı bir şekilde inin, reflektörlerle diğer araçları uyarmaya çalışın, en yakın telefondan yardım isteyin.



AYTAÇ KARAMANLIOĞLU
Kartal isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
4 Üyemiz Kartal'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 15.10.15, 19:08   #2
«.. Sıla Yolcusu..»

CeMKaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Nov 2011
Konular: 945
Mesajlar: 8,714
Ettiği Teşekkür: 80014
Aldığı Teşekkür: 37510
Rep Derecesi : CeMKaN şöhret ötesinde bir itibarı vardırCeMKaN şöhret ötesinde bir itibarı vardırCeMKaN şöhret ötesinde bir itibarı vardırCeMKaN şöhret ötesinde bir itibarı vardırCeMKaN şöhret ötesinde bir itibarı vardırCeMKaN şöhret ötesinde bir itibarı vardırCeMKaN şöhret ötesinde bir itibarı vardırCeMKaN şöhret ötesinde bir itibarı vardırCeMKaN şöhret ötesinde bir itibarı vardırCeMKaN şöhret ötesinde bir itibarı vardırCeMKaN şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Bitkin
Standart Cevap: Siste İki Kere Dikkat Edin-Siste Uyulması Gereken Kurallar

Alıntı:
1. Yola çıkmadan önce far ve stop lambalarınızı iyice temizleyin. Böylece far ve stop lambalarının ışık gücünü artırmış olursunuz.
Bunu güzel söylemissinde bizim Türkiyedeki millete farlari temizleyin daha cok isik etmesi icin dedinmi adamlar farlari yukari dikiyor taa karsidan gelenin gözünün icine sokuyor, sonrasi malum cogunlukla haberlerde duyarsiniz. "Karsidan gelen aracla burun, buruna carpistilar" bilmem kac ölü ve kac yarali diye.

Degerli bilgiler icin cok tesekkürler Kartal34 üstadim...
__________________

CeMKaN isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
CeMKaN'in Mesajına Teşekkür Etti
Eski 15.10.15, 19:13   #3
Uzman Üye

Cem1907 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Sep 2015
Yaş: 62
Konular: 173
Mesajlar: 3,307
Ettiği Teşekkür: 3907
Aldığı Teşekkür: 10207
Rep Derecesi : Cem1907 muhteşem birisiCem1907 muhteşem birisiCem1907 muhteşem birisiCem1907 muhteşem birisiCem1907 muhteşem birisiCem1907 muhteşem birisiCem1907 muhteşem birisiCem1907 muhteşem birisiCem1907 muhteşem birisiCem1907 muhteşem birisiCem1907 muhteşem birisi
Ruh Halim: none
Standart Cevap: Siste İki Kere Dikkat Edin-Siste Uyulması Gereken Kurallar

Uzun yolculuklarda en korktuğum şeydir sis.Sene 1999 Adana havalimanından 3 yabancı misafirimi alarak K.Maraş'a gidecektik.Akşam 9 gibi çıktık yola,ancak sabah 5 gibi varabilmiştik.
__________________
Cem1907 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cem1907'in Mesajına Teşekkür Etti
Cevapla

Bu Sayfayı Paylaşabilirsiniz

Etiketler
dikkat, edinsiste, gereken, kere, kurallar, siste, uyulması


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


İlgili Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar ReaL Duyurular 29 21.06.17 21:00
Jant Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Kartal Bilgi ve Sorun Merkezi 0 31.01.09 20:32
Klima Kullanımı Esnasında Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar Kartal Bilgi ve Sorun Merkezi 1 23.01.09 23:27


WEZ Format +3. Şuan Saat: 07:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.
Copyright ©2000 - 2018 www.forumgercek.com
Protected by CBACK.de CrackerTracker
Önemli Uyarı
www.forumgercek.com binlerce kişinin paylaşım ve yorum yaptığı bir forum sitesidir. Kullanıcıların paylaşımları ve yorumları onaydan geçmeden hemen yayınlanmaktadır. Paylaşım ve yorumlardan doğabilecek bütün sorumluluk kullanıcıya aittir. Forumumuzda T.C. yasalarına aykırı ve telif hakkı içeren bir paylaşımın yapıldığına rastladıysanız, lütfen bizi bu konuda bilgilendiriniz. Bildiriniz incelenerek, 48 saat içerisinde gereken yapılacaktır. Bildirinizi BURADAN yapabilirsiniz.
Page Rank Icon
Bumerang - Yazarkafe
McAfee Site Denetleme
Norton Site Denetleme
www.forumgercek.com Creative Commons Alıntı-Lisansı Devam Ettirme 3.0 Unported Lisansı ile lisanslanmıştır.