Merhabalar
Forum Gerçek üyesi değilsiniz ya da Üye Girişi yapmamışsınız.
Sitemizden tam olarak yararlanabilmek için;
Lütfen Buraya tıklayarak üye olunuz.
Forum Gerçek

Forumları Okundu Kabul Et Bugünkü MesajlarYazdığım Cevaplar Açtığım Konular Kim Nerede
Geri git   Forum Gerçek > Sağlığımız ve Hastalıklar > İnsan Sağlığı ve Hastalıklar > Diyabet | Metabolizma


Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
Eski 19.02.16, 19:53   #1
Moderator

Gülümsün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Oct 2014
Konular: 1661
Mesajlar: 9,678
Ettiği Teşekkür: 57850
Aldığı Teşekkür: 36234
Rep Derecesi : Gülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: none
Standart Kahvaltını Atlama Kilonu Saklama

Kahvaltını Atlama Kilonu Saklama



Dyt. Gizem Tümay, güne enerjik ve sağlıklı başlayarak vücutta kilo tutmamanın yolunun kahvaltıdan geçtiğini söyledi.

Yapılan birçok araştırmaya göre sabah düzenli kahvaltı yapan kişilerin kilo kontrolü sağlamada yapmayanlara göre çok daha başarılı oldukları tespit edilmiş. Bu da demek oluyor ki; kahvaltı yaptığınızda daha kolay kilo verebileceksiniz. Aynı zamanda sadece zayıflamak için değil, kahvaltı yapmanın iş başarısını ve konsantrasyonu da arttırdığı tespit edildi. Peki kahvaltı hem kilo verdiriyor, hem iş başarını arttırıyor, hem de güne daha enerjik başlamanızı sağlıyorsa neden yapmıyor olabilirsiniz?
İşte size birkaç neden...
  • Gece geç yiyip sabah kahvaltıyı geciktirmek
Gece saat kaçta yerseniz yiyin sabah uyandığınızda tok dahi hissetseniz metabolizmanızı kahvaltı ederek harekete geçirmeniz gerekir. Kahvaltıyı atlarsanız öğle ve akşam yemeklerinizin de saatleri değişecek ve bu sizi kilo alma döngüsüne sürükleyecektir. Kahvaltı yapmadığınızda daha az kalori aldığınızı ve bu şekilde beslenmenizi dengeleyebileceğinizi düşünebilirsiniz ancak bu büyük bir yanılgıdır. Çünkü öğle yemeklerinde uzun süren açlık sonrasında kontrolünüzü kaybedersiniz. Bu durum ise sizi verdiğiniz kiloların daha fazlasıyla karşı karşıya bırakır.


  • Kahvaltıyı atlamak
Sabah işe yetişme telaşında dakikalar hatta saniyeler dahi önem arz edebiliyor. Bu yoğunluk içerisinde beslenme çoğu zaman ikinci plana atılıyor. Nasıl olsa bir şeyler yerim ama geç kalmamam gerek düşüncesiyle evden çıkılıyor ve en yakın pastane veya simitçide soluk alınıyor. Tercihlerde yüksek karbonhidrat ve yağ içeren, proteinden yoksun gıdalar oluyor. Böyle olunca da kısa sürede bu kiloyu nasıl aldım ben? Sorularını sormaya başlıyorsunuz. Maalesef çok yoğun tempolu hayatlarda sıklıkla karşılaştığımız bir durum. Diyorsunuz ki her şeyi ucu ucuna yetiştiriyorum zaten ve bunlara zaman kalmıyor. O zaman hiç bir şey yemeden evden çıkmak yerine 1 bardak süt içine mısır gevreği veya 1 kase yoğurt içine taze meyve ve yulaf ezmesi tercih edebilirsiniz. Hatta hiç vaktim yok derseniz akşamdan sağlıklı bir sandviç hazırlayıp buzdolabına koyup sabah yolda tüketebilirsiniz. Yani sizin de anlayacağınız gibi her zaman bir alternatif bulabilirsiniz.


  • Akşam fazla yemek
Yine bir dengeleme mantığıyla karşı karşıyayız. Kahvaltı öğünü günün en uzun açlığı olan gece açlığından sonra karşılaşılan ilk öğündür. Düşüncemiz; dün yediğimiz yemekten aldığımız enerji bizi sabahtan öğle yemeğine kadar tok tutar ve dün yediklerimizin pişmanlıklarını ancak bu şekilde bastırabiliriz. Hayır bu doğru değildir. Sabah kalktığınızda yeni bir gün yeni bir enerji demektir. Siz gece 7-8 saatlik bir açlık süresi yaşıyorsunuz, kahvaltı yapmadığınızda bu saat 12-13 ü buluyor ve kan şekeri dengesizliği yaşıyorsunuz. Bu durum ise sizin enerjinizin azalmasına ve ruh halinizin değişmesine neden oluyor. O yüzden bir önceki gün aşırı kaçırdığınızı düşünseniz dahi sabah kahvaltı yapın.

  • Kahvaltı nasıl olmalı
Son yıllarda yapılan araştırmalar, ideal bir kahvaltının az yağlı, kompleks karbonhidratlar ve liften zengin, kalsiyum ve vitamin içeren besinlerden oluşması gerektiğini ortaya koyuyor. Kepeği ayrılmamış tahıl ürünleri, taze sebze ve meyveler, kuru baklagiller lif açısından zengin besinler arasında yer alıyor. Sağlıklı ve aynı zamanda da lezzetli bir kahvaltı için; karbonhidrat, lif, protein, mineral ile vitamin bakımından zengin ve az yağlı besinleri tercih etmek gerekiyor. Pastanelerden alınan poğaça, börek, açma, simit yanında meyve suyu yüksek karbonhidrat tüketimine neden oluyor, bu da kısa süre sonra açlık yaşatıyor. Bizim istediğimiz ise dengeli olarak tüm besinlerden tüketmektir. Tokluk hissimizin artması ve içeriğindeki kalsiyum mineralinin kilo vermede oldukça işe yaradığı protein içeren besinleri de unutmamamız gerekiyor. Sabah kahvaltısında protein içeren besinlerin başarılı kilo kaybında önemli bir rolü olduğu yapılan araştırmalarca ispatlanmaktadır. Bu nedenle beslenmemizden yumurta, süt, yoğurt, peynir gibi gıdalardan muhakkak birini bulunduruyoruz. Hem kahvaltımızı atlamamış hem de kilolarımızı saklamak zorunda kalmamış oluyoruz.


Kaynak
__________________
Gülümsün isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
2 Üyemiz Gülümsün'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 19.02.16, 22:32   #2
Yorgun Mod

Ekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Dec 2011
Konular: 1198
Mesajlar: 9,598
Ettiği Teşekkür: 32762
Aldığı Teşekkür: 43505
Rep Derecesi : Ekin şöhret ötesinde bir itibarı vardırEkin şöhret ötesinde bir itibarı vardırEkin şöhret ötesinde bir itibarı vardırEkin şöhret ötesinde bir itibarı vardırEkin şöhret ötesinde bir itibarı vardırEkin şöhret ötesinde bir itibarı vardırEkin şöhret ötesinde bir itibarı vardırEkin şöhret ötesinde bir itibarı vardırEkin şöhret ötesinde bir itibarı vardırEkin şöhret ötesinde bir itibarı vardırEkin şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: none
Standart Cevap: Kahvaltını Atlama Kilonu Saklama

Hayatımda ilkkez bu sene kahvaltı yapmamaya başladım. Sabahları canım hiçbişey çekmiyor. Ama şuan o yumurtalar olsa lüpletirim.

Bilgilendirme için teşekkürler canım.
__________________



Ekin isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
2 Üyemiz Ekin'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 20.02.16, 00:07   #3
Müdavim

Suzim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Mar 2015
Konular: 1199
Mesajlar: 6,703
Ettiği Teşekkür: 15539
Aldığı Teşekkür: 22121
Rep Derecesi : Suzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Huzurlu
Standart Cevap: Kahvaltını Atlama Kilonu Saklama

Sadece kahvaltılıklara baktım


__________________
''Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e...''
Suzim isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Suzim'in Mesajına Teşekkür Etti
Cevapla

Bu Sayfayı Paylaşabilirsiniz

Etiketler
atlama, kahvaltını, kilonu, saklama


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



WEZ Format +3. Şuan Saat: 07:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.
Copyright ©2000 - 2019 www.forumgercek.com
Protected by CBACK.de CrackerTracker
Önemli Uyarı
www.forumgercek.com binlerce kişinin paylaşım ve yorum yaptığı bir forum sitesidir. Kullanıcıların paylaşımları ve yorumları onaydan geçmeden hemen yayınlanmaktadır. Paylaşım ve yorumlardan doğabilecek bütün sorumluluk kullanıcıya aittir. Forumumuzda T.C. yasalarına aykırı ve telif hakkı içeren bir paylaşımın yapıldığına rastladıysanız, lütfen bizi bu konuda bilgilendiriniz. Bildiriniz incelenerek, 48 saat içerisinde gereken yapılacaktır. Bildirinizi BURADAN yapabilirsiniz.
Page Rank Icon
Bumerang - Yazarkafe
McAfee Site Denetleme
Norton Site Denetleme
www.forumgercek.com Creative Commons Alıntı-Lisansı Devam Ettirme 3.0 Unported Lisansı ile lisanslanmıştır.