Merhabalar
Forum Gerçek üyesi değilsiniz ya da Üye Girişi yapmamışsınız.
Sitemizden tam olarak yararlanabilmek için;
Lütfen Buraya tıklayarak üye olunuz.
Forum Gerçek

Forumları Okundu Kabul Et Bugünkü MesajlarYazdığım Cevaplar Açtığım Konular Kim Nerede
Geri git   Forum Gerçek > Sağlığımız ve Hastalıklar > İnsan Sağlığı ve Hastalıklar > Diyabet | Metabolizma

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
Eski 20.04.17, 21:30   #1
Moderator

Gülümsün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Oct 2014
Konular: 850
Mesajlar: 6,562
Ettiği Teşekkür: 42353
Aldığı Teşekkür: 25124
Rep Derecesi : Gülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Huzurlu
Standart Egzersizle Diyabeti Kontrol Edebilirsiniz

Egzersizle Diyabeti Kontrol Edebilirsiniz


Yrd. Doç. Dr. Yıldız Erdoğanoğlu, diyabet hastalarına altın değerinde 10 öneride bulundu.


Günümüzün en yaygın hastalıklarından biri olan diyabet, doğru beslenme, tıbbı tedavi ve uygun egzersiz programı ile kontrol altına alınabiliyor. Egzersiz kilo kontrolünün sağlanmasını kolaylaştırırken kan şekerini düşürmede 48 saate kadar etkili oluyor. Diyabetliler egzersiz yaparken 10 öneriye kulak vermeli.

Üsküdar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Yıldız Erdoğanoğlu, Uluslararası Diyabet Federasyonu verilerine göre tüm dünyada 11 kişiden 1'inin diyabet hastası olduğunu belirterek tanı konulan diyabet hastalarının % 90'ından fazlasının Tip 2 diyabet hastası olduğunu söyledi.

  • Egzersizin etkisi 48 saat sürüyor
Diyabetin doğru beslenme, tıbbı tedavi ve uygun egzersiz programı ile kontrol altına alınabilen bir hastalık olduğunu ifade eden Yrd. Doç. Dr. Erdoğanoğlu, egzersizin iki yolla diyabet hastalarına fayda sağladığını kaydederek "Bunlardan ilki kalori harcaması ile kilo kontrolünü sağlamayı kolaylaştırmasıdır. Diğer önemli etki ise kan şekerini düşürmesi (Egzersiz esnasında kasların çalışması ile glikoz kaslar tarafından kullanılır) ve hücrelerin insülin hassasiyetini artırmasıdır. Bu etki yaklaşık olarak 48 saat devam edip sonra eski haline dönmeye başladığı için kan şekerini uzun vadeli düşürmede düzenli egzersiz yapmak önemlidir” diye konuştu.

Yrd. Doç. Dr. Erdoğanoğlu, Tip 2 Diyabet hastalarının egzersiz yaparken bazı kurallara uyması gerektiğini belirterek şu tavsiyelerde bulundu:



  • Egzersiz öncesi sağlık kontrolü şart
Egzersize başlamadan önce mutlaka bir sağlık kontrolünden geçin. Beslenmenizin, insülininizin veya kullandığınız ilaçların düzenlenmesi gerekebilir.

  • Egzersizi eğlenceye dönüştürün
Egzersizi bir mecburiyet halinden çıkarın ve eğlenceli hale getirin. Ne tür bir aktiviteyi tercih edeceğiniz tamamen kişisel zevklerinizle ilgilidir. İlla bir spor salonuna devam etmek durumunda değilsiniz. Seçtiğiniz egzersiz, dans, yoga, yürüyüş ve yüzme olabilir. Kalp atış hızınızı arttıran her şey sayılır.

  • Egzersiz sürenizi yavaş yavaş artırın
Daha önce aktif olmayan bir kişiyseniz 10 dakika ile başlayın ve 30 dakikaya yavaş yavaş çıkın. Hafta sonu uzun saatler süren bir egzersiz programı uygulamaktansa hafta içi birkaç gün yapılan, kısa süreli programları daha etkilidir.



  • Egzersiz öncesi kan şekerinizi ölçün
Kan şekerinizi egzersize başlamadan önce kontrol edin. Egzersize başlamadan önceki ideal kan şekeri 120–180 mg/dL arasında olmalıdır. Eğer uzun süreli (1 saatten fazla) egzersiz yapmayı planlıyorsanız, egzersiz süresince kan şekerinizi düzenli olarak kontrol edin. Böylelikle herhangi bir atıştırmaya ihtiyacınız olup olmadığını anlarsınız.



  • Yanınızda karbonhidrat taşıyın
Ani kan şekeri düşmesi ihtimaline karşılık yanınızda mutlaka karbonhidrat bulunmalı. Meyve veya küçük meyve suları şeklinde olabilir.

  • Kuvvet antrenmaları yapabilirsiniz
İdeal bir egzersiz programı, dayanıklılık, kuvvet ve esneklik egzersizlerini içerir. Kuvvet antrenmanları, kan şekeri kontrolünü artırabilir. Haftada 2 gün kendi vücut ağırlığınızla, dirençli egzersiz bantlarıyla veya ağırlık kullanarak kuvvet antrenmanı yapabilirsiniz.

  • Spor arkadaşınız diyabetinizi bilmeli
Diyabet hastası olduğunuzu ve kan şekeriniz çok düştüğünde ne yapacağını bilen birisiyle veya halka açık yerlerde çalışmanız sizin için hem daha eğlenceli hem de daha avantajlı olabilir. Ayrıca tıbbi durumunuzun yazılı olduğu bir tanımlama etiketi veya bir kart taşıyabilirsiniz.



  • Ayak bakımını ihmal etmeyin
Spor ayakkabınızı yapacağınız spora uygun seçin ve her gün mutlaka ayaklarınızı kontrol ederek bakımını yapın.



  • Su tüketimine dikkat edin
Egzersiz öncesinde, sırasında ve sonrasında mutlaka su için.

  • Yüksek şekerde egzersiz yapmayın
Ani ortaya çıkan ağrıda ve kan şekerinizin 250 mg/dL üzeri olduğu değerlerde egzersizi sonlandırın.

Yrd. Doç. Dr. Erdoğanoğlu, "Unutmayın ki diyabetin sizi değil, sizin diyabeti kontrol ettiğiniz uzun, yaşam kalitesi yüksek yıllar geçirmeniz mümkün” uyarısında bulundu.





__________________
Gülümsün Şu Anda Forumda.   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bu Sayfayı Paylaşabilirsiniz

Etiketler
diyabeti, edebilirsiniz, egzersizle, kontrol


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



WEZ Format +3. Şuan Saat: 19:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.
Copyright ©2000 - 2017 www.forumgercek.com
Protected by CBACK.de CrackerTracker
Önemli Uyarı
www.forumgercek.com binlerce kişinin paylaşım ve yorum yaptığı bir forum sitesidir. Kullanıcıların paylaşımları ve yorumları onaydan geçmeden hemen yayınlanmaktadır. Paylaşım ve yorumlardan doğabilecek bütün sorumluluk kullanıcıya aittir. Forumumuzda T.C. yasalarına aykırı ve telif hakkı içeren bir paylaşımın yapıldığına rastladıysanız, lütfen bizi bu konuda bilgilendiriniz. Bildiriniz incelenerek, 48 saat içerisinde gereken yapılacaktır. Bildirinizi BURADAN yapabilirsiniz.
Page Rank Icon
Bumerang - Yazarkafe
McAfee Site Denetleme
Norton Site Denetleme
www.forumgercek.com Creative Commons Alıntı-Lisansı Devam Ettirme 3.0 Unported Lisansı ile lisanslanmıştır.
Türkçe Rehberli Pattaya Turu
Yurtdışı Balayı Turları
Bali Turu
Phuket Turu Fiyatları