Merhabalar
Forum Gerçek üyesi değilsiniz ya da Üye Girişi yapmamışsınız.
Sitemizden tam olarak yararlanabilmek için;
Lütfen Buraya tıklayarak üye olunuz.
Forum Gerçek

Forumları Okundu Kabul Et Bugünkü MesajlarYazdığım Cevaplar Açtığım Konular Kim Nerede
Geri git   Forum Gerçek > Sağlığımız ve Hastalıklar > İnsan Sağlığı ve Hastalıklar > Diyabet | Metabolizma


Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
Eski 17.11.17, 11:01   #1
Moderator

Gülümsün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Oct 2014
Konular: 1661
Mesajlar: 9,678
Ettiği Teşekkür: 57850
Aldığı Teşekkür: 36234
Rep Derecesi : Gülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: none
Standart Şekeri Azaltmanın Etkili Yolları




Uzmanlar şekeri azaltmaya içtiğiniz çay ve kahveden başlamak gerektiğini söylüyor.

Aşırı şeker tüketimi başta diyabet olmak üzere birçok hastalığın temel nedeni olarak dikkat çekiyor. Dünya Sağlık Örgütü'nün en yaygın hastalık olarak değerlendirdiği ve "bulaşıcı olmayan salgın hastalıklar” arasında gösterdiği diyabet tüm dünyada 415 milyon yetişkinde görülüyor. Şeker tüketimi planlanırken sofradaki tüm besin çeşitlerini düşünerek hareket etmek gerekiyor.






Dışarıdan şeker ilave edildiğinde besinlerin enerji yoğunluğunun arttığını anlatan Diyetisyen Mumcu, "Şeker ve ilave şeker içeriği yüksek olan reçel, marmelat, hamur ve süt tatlıları ile asitli ve gazlı içecekler, hazır meyve suları, şekerlemeler, dondurma, kek ve kurabiyeler, çikolata, bisküvi gibi sanayi ürünlerinin fazla miktarda tüketilmesi, diş çürükleri, şişmanlık, diyabet, kalp-damar hastalıkları, katarakt gibi pek çok sağlık sorununun görülmesine neden olur” dedi.





Diyabette beslenmenin bireyin vücut ağırlığı ve fiziksel aktivitesi dikkate alınarak ihtiyaca göre planlanması gerekiyor. Diyabette durum şekerin genel sağlığa olan olumsuz etkileri yanında daha farklıdır. Bu hastalardaki İnsülin hormonu yetersizliği kandaki şekerin kullanılmasına engel olur. Bu nedenle sadece basit ve ilave şeker kaynaklarını değil tüm beslenme ve yaşam alışkanlıklarını gözden geçirmek gerekir. Birey kiloluysa uygun ağırlığa inmesini sağlayacak bir diyet programı düzenlemeli, genel olarak karbonhidrat, yağ, protein, vitamin ve mineral açısından dengeli ve yüksek posalı besinlerin tercih edildiği bir beslenme programı uygulamalıdır. Beslenmede glisemik indeksi düşük olan besinler seçilmeli, şeker ve şeker ilave edilen yiyecek ve içecekler (bal, pekmez, reçel, marmelat, tahin helvası, çikolata, hazır meyve suları, gazlı içecekler, meşrubatlar vb.), hamur işleri, börek, çörek, pasta, kek, kurabiye gibi yiyecekler ve cips, gofret, bisküvi gibi hazır gıdalar ve her türlü tatlılar beslenmeden çıkarılmalıdır.





- Enerji ihtiyacınızı karşılamak için yeterli ve dengeli beslenme modeli uygulayın. İhtiyacınıza uygun olarak tam tahıl ürünleri, kuru baklagiller, taze meyve ve sebzeler, az yağlı veya yağı azaltılmış süt, yağsız et gibi besinleri tercih edin.

- Tatlı isteğini karşılamak için taze sebze ve meyveleri tercih edin.





- Şekerli ve asitli içecekler yerine süt, ayran, taze meyve sularına yönelin.

- Çay, kahve ve bitkisel çayları da şeker ilave etmeden içmeye başlamanın, şeker tüketimini kontrol etmek için önemli bir adım olduğunu unutmayın.






Kaynak


__________________
Gülümsün isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
2 Üyemiz Gülümsün'in Mesajına Teşekkür Etti.
Cevapla

Bu Sayfayı Paylaşabilirsiniz

Etiketler
azaltmanın, etkili, yolları, Şekeri


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



WEZ Format +3. Şuan Saat: 07:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.
Copyright ©2000 - 2019 www.forumgercek.com
Protected by CBACK.de CrackerTracker
Önemli Uyarı
www.forumgercek.com binlerce kişinin paylaşım ve yorum yaptığı bir forum sitesidir. Kullanıcıların paylaşımları ve yorumları onaydan geçmeden hemen yayınlanmaktadır. Paylaşım ve yorumlardan doğabilecek bütün sorumluluk kullanıcıya aittir. Forumumuzda T.C. yasalarına aykırı ve telif hakkı içeren bir paylaşımın yapıldığına rastladıysanız, lütfen bizi bu konuda bilgilendiriniz. Bildiriniz incelenerek, 48 saat içerisinde gereken yapılacaktır. Bildirinizi BURADAN yapabilirsiniz.
Page Rank Icon
Bumerang - Yazarkafe
McAfee Site Denetleme
Norton Site Denetleme
www.forumgercek.com Creative Commons Alıntı-Lisansı Devam Ettirme 3.0 Unported Lisansı ile lisanslanmıştır.