Merhabalar
Forum Gerçek üyesi değilsiniz ya da Üye Girişi yapmamışsınız.
Sitemizden tam olarak yararlanabilmek için;
Lütfen Buraya tıklayarak üye olunuz.
Forum Gerçek

Forumları Okundu Kabul Et Bugünkü MesajlarYazdığım Cevaplar Açtığım Konular Kim Nerede
Geri git   Forum Gerçek > Eğitim | Öğretim > Eğitim Sistemi | Eğitim Sorunları

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
Eski 27.02.16, 01:26   #1
Müdavim

Suzim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Mar 2015
Konular: 1199
Mesajlar: 6,725
Ettiği Teşekkür: 15582
Aldığı Teşekkür: 21872
Rep Derecesi : Suzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Huzurlu
Standart Öğrenci Dediğin Nasıl Olmalıdır?

Öğrenci Dediğin Nasıl Olmalıdır?





Bunun yazılı bir tanımını bulamayız. Her kişiye göre, her öğretmen ya da uzmana göre bunun tanımı farklı olacaktır. Ama genel çerçeve çizmek için konuyu şu şekilde sıralayabiliriz.
  • Okulun ve eğitimin hakkını veren profesyonel öğrenci
1. Ne istediğini bilir ya da ne istediğini anlamak için gayret eder. Ancak unutmamalıdır ki bazen uzun vadede ne istediğimizi bilemeyebiliriz. Bu nedenle öğrenci kısa süreli hedeflerine yönelmelidir. Örneğin derslerinde başarılı olmayı istemeli ya da sınavlarda başarılı olmayı istemelidir. Nihayetinde istediği hedef üniversiteden geçiyorsa bulunduğu orta okul yada lise dönemini başarıyla geçmelidir.

2. Öğrenci başarmak isteyip istemediğini kendine sormalıdır. Eğer cevabı “evet, başarmak istiyorum” ise, bu durum da durup düşünmelidir. “Ben başarmak için ne yapıyorum?” Bu soruları bilinçli ve ciddi bir şekilde kendine sormalıdır. Ve gereğini yapmalıdır.

3. Öğrenci sorumluluğun kimde olduğunu bilendir. Sorumluluk kendisindedir. Eğer çalışmazsa ve bu nedenle başaramazsa suçu başkalarında değil kendinde görmelidir.

4. Öğrenci kendisini engelleyen iç ve dış etkenleri farkına varmalıdır. Örneğin “çalışmak istediğim halde yapamıyorum” diyen öğrenci bunun nedenini anlamaya çalışmalıdır. Hayal dünyasına daldığı için mi? Arkadaşları ile vakit geçirmek istediği için mi? Tablet bilgisayar ile vakit mi geçirmek istiyor? Duygusal problemler mi var? vs.. bunları çoğaltabiliriz. Ancak öğrenci iç ve dış engelleyicileri fark ederek önlemini almalıdır. Kendini bu engelleyicilere karşı aciz görmemelidir. Her defasında aldığı önlemler sonuçsuz kalsa da tekrar tekrar denemelidir (gerekirse yol yöntem değiştirerek)

5. Her öğrencinin çalışma biçimi farklıdır. Bazıları okul dönüşü hemen çalışmaya oturması gerektiğini düşünebilir. Kimisi de akşam yemeğinden sonra verimli olduğunu düşünebilir. Ama her öğrenci nasıl çalışırsa daha verimli olduğunu anlamaya çalışmalıdır.

6. Kendine uygun bir ders çalışma programı yapmalıdır. Ama bunu tek başına kurtarıcı olarak görmemelidir. Uyulmadığı taktirde dünyanın en iyi programı dahi başarısızlıkla sonuçlanacaktır.

7. Bir öğrenci karşılaştığı zorlukları bir engel olarak görmemelidir. Aşması gereken zorluklar olarak görmelidir. Örneğin altyapısı zamanında kurulmamış bir öğrencinin matematikte pes etmesi doğru bir olmayacaktır.

8. Bir öğrenci kendisini neyin motive edeceğini öğrenmeye çalışmalıdır. Başarı mı?, belge mi? (teşekkür-taktir vs.) başardıkca insanların kendisine iltifatı mı? Yarışma mı? Kendisini neyin motive ettiğini bilerek onu kendi lehine kullanmaya çalışmalıdır.
Belki bu maddelere daha fazlası eklenebilir. Ancak dikkatli okunduğunda ve maddelerin üzerinde düşünüldüğünde vermek istediğimiz mesajı yeteri kadar verdiği görülebilir.

http://www.aktuelegitim.com
__________________
''Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e...''
Suzim isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
3 Üyemiz Suzim'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 27.02.16, 01:54   #2
Müdavim

Aristo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Feb 2013
Konular: 982
Mesajlar: 10,450
Ettiği Teşekkür: 45973
Aldığı Teşekkür: 39540
Rep Derecesi : Aristo şöhret ötesinde bir itibarı vardırAristo şöhret ötesinde bir itibarı vardırAristo şöhret ötesinde bir itibarı vardırAristo şöhret ötesinde bir itibarı vardırAristo şöhret ötesinde bir itibarı vardırAristo şöhret ötesinde bir itibarı vardırAristo şöhret ötesinde bir itibarı vardırAristo şöhret ötesinde bir itibarı vardırAristo şöhret ötesinde bir itibarı vardırAristo şöhret ötesinde bir itibarı vardırAristo şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Huzurlu
Standart Cevap: Öğrenci Dediğin Nasıl Olmalıdır?

Standart bir eğitim yöntemi bu. Zaten halihazırda bu yöntem uygulanıyor.

Yani birileri kriterleri koyuyor ve tüm öğrencilerden farklılıklarına bakılmaksızın bu kriterlere uyması bekleniyor.

Bunlar yani yukarıda konulanlar, kitlesel eğitimin hedefleridir. Ezbercidir, hedefcidir ve benciliyetçidir...

Gelişmiş ülkelerde son zamanlarda bireysel eğitime kitlesel eğitimden daha fazla önem veren okullar açıldı. Yine öğrenciler kitle olarak okullarda ama öğrencilerin özelliklerine göre bir eğitim uygulaması deneniyor ve büyük ölçüde de başarılı oluyor.

Çünkü hiperaktif bir çocuk ile sakin bir çocuğu aynı sıraya oturtup, ikisine de aynı tarz eğitim verdiğinizde ya birinden biri başarılı olur, ya da ikisi de başarısız olur. Ama bireysel özelliklere göre eğitim verdiğinizde ikisinin de başarılı olma şansı çok daha yüksektir.

Bugün standart eğitim sistemindeki en büyük hata, benim kendimce iki katagoriye ayırdığım çocukların aynı eğitim sistemine tabi tutulmasıdır.

Birinci kategoride ezberci ve hafızası kuvvetli çocuklar vardır. İkincisinde ise pratisyen çocuklar.

Maalesef bugünkü standart eğitim, sistemi ezberci ve hafızası kuvvetli çocuklara göre planlanmıştır ve pratisyen çocukları büyük ölçüde elemektedir. Halbuki pratisyen çocuklar, ezberci çocuklar gibi kalıpçı ve sorgulamadan kabul edici bir yapıda değildir.
...

Ki bunun sonucunda da ortaya büyük bir toplumsal çarpıklık çıkmaktadır.

Bu çarpıklığın en iyi örneklerinden biri de maalesef ülkemizdir.
__________________
zafere kadar devrim
Aristo isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
2 Üyemiz Aristo'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 27.02.16, 02:01   #3
Müdavim

Suzim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Mar 2015
Konular: 1199
Mesajlar: 6,725
Ettiği Teşekkür: 15582
Aldığı Teşekkür: 21872
Rep Derecesi : Suzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Huzurlu
Standart Cevap: Öğrenci Dediğin Nasıl Olmalıdır?

Alıntı:
Orjinal Mesaj Sahibi Aristo Mesajı göster
Standart bir eğitim yöntemi bu. Zaten halihazırda bu yöntem uygulanıyor.

Yani birileri kriterleri koyuyor ve tüm öğrencilerden farklılıklarına bakılmaksızın bu kriterlere uyması bekleniyor.

Bunlar yani yukarıda konulanlar, kitlesel eğitimin hedefleridir. Ezbercidir, hedefcidir ve benciliyetçidir...

Gelişmiş ülkelerde son zamanlarda bireysel eğitime kitlesel eğitimden daha fazla önem veren okullar açıldı. Yine öğrenciler kitle olarak okullarda ama öğrencilerin özelliklerine göre bir eğitim uygulaması deneniyor ve büyük ölçüde de başarılı oluyor.

Çünkü hiperaktif bir çocuk ile sakin bir çocuğu aynı sıraya oturtup, ikisine de aynı tarz eğitim verdiğinizde ya birinden biri başarılı olur, ya da ikisi de başarısız olur. Ama bireysel özelliklere göre eğitim verdiğinizde ikisinin de başarılı olma şansı çok daha yüksektir.

Bugün standart eğitim sistemindeki en büyük hata, benim kendimce iki katagoriye ayırdığım çocukların aynı eğitim sistemine tabi tutulmasıdır.

Birinci kategoride ezberci ve hafızası kuvvetli çocuklar vardır. İkincisinde ise pratisyen çocuklar.

Maalesef bugünkü standart eğitim, sistemi ezberci ve hafızası kuvvetli çocuklara göre planlanmıştır ve pratisyen çocukları büyük ölçüde elemektedir. Halbuki pratisyen çocuklar, ezberci çocuklar gibi kalıpçı ve sorgulamadan kabul edici bir yapıda değildir.
...

Ki bunun sonucunda da ortaya büyük bir toplumsal çarpıklık çıkmaktadır.

Bu çarpıklığın en iyi örneklerinden biri de maalesef ülkemizdir.


Yorumun için teşekkürler @Aristo
Belirtmeden edemiyeceğim yorumların çok güzel .

__________________
''Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e...''
Suzim isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Suzim'in Mesajına Teşekkür Etti
Eski 28.02.16, 02:07   #4
Düz Adam

Sami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Nov 2011
Konular: 8
Mesajlar: 954
Ettiği Teşekkür: 903
Aldığı Teşekkür: 3231
Rep Derecesi : Sami muhteşem bir gelişmedeSami muhteşem bir gelişmedeSami muhteşem bir gelişmedeSami muhteşem bir gelişmedeSami muhteşem bir gelişmedeSami muhteşem bir gelişmedeSami muhteşem bir gelişmedeSami muhteşem bir gelişmedeSami muhteşem bir gelişmedeSami muhteşem bir gelişmedeSami muhteşem bir gelişmede
Ruh Halim: none
Standart Cevap: Öğrenci Dediğin Nasıl Olmalıdır?

İşid tipi sakallı.
Bön bakışlı.
Telefon çağrılarına "cool" olma adına geri dönmeyen.
Çocukluğu Metin-2 oyunu ile geçmiş.

olmalıdır.
Sami isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Sami'in Mesajına Teşekkür Etti
Eski 28.02.16, 02:22   #5
Uzman Üye

Ahmet Arif Hoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Apr 2014
Konular: 12
Mesajlar: 1,451
Ettiği Teşekkür: 4722
Aldığı Teşekkür: 5966
Rep Derecesi : Ahmet Arif Hoca parlak bir geleceği varAhmet Arif Hoca parlak bir geleceği varAhmet Arif Hoca parlak bir geleceği varAhmet Arif Hoca parlak bir geleceği varAhmet Arif Hoca parlak bir geleceği varAhmet Arif Hoca parlak bir geleceği varAhmet Arif Hoca parlak bir geleceği varAhmet Arif Hoca parlak bir geleceği varAhmet Arif Hoca parlak bir geleceği varAhmet Arif Hoca parlak bir geleceği varAhmet Arif Hoca parlak bir geleceği var
Ruh Halim: Depresyonda
Standart Cevap: Öğrenci Dediğin Nasıl Olmalıdır?

Alıntı:
Orjinal Mesaj Sahibi Aristo Mesajı göster
Yani birileri kriterleri koyuyor ve tüm öğrencilerden farklılıklarına bakılmaksızın bu kriterlere uyması bekleniyor.

Maalesef bugünkü standart eğitim, sistemi ezberci ve hafızası kuvvetli çocuklara göre planlanmıştır ve pratisyen çocukları büyük ölçüde elemektedir. Halbuki pratisyen çocuklar, ezberci çocuklar gibi kalıpçı ve sorgulamadan kabul edici bir yapıda değildir.
...

Ki bunun sonucunda da ortaya büyük bir toplumsal çarpıklık çıkmaktadır.

Bu çarpıklığın en iyi örneklerinden biri de maalesef ülkemizdir.
Son yıllarda ülkemizde ezberci eğitim yerine proje tabanlı ve öğrenciyi merkeze koyan sistemlere geçiş için yoğun gayretler ve akademik çalışmalar olmakla birlikte bunu okullarda uygulayabilecek donanımda öğretmenler yoktur maalesef.
Ezberci sistem öğretmenler için de kolaylık olduğundan ev ödevleriyle günü kurtarma ve kendi çocuklarının üniversite masrafını nasıl çıkaracaklarını düşünmektedir bir çoğu.
Öğretmen yetiştirme sistemi ve özlük ve mali hakların düzeltilmesi eğitimin önündeki engellerden en önemlidir.
Pisa testlerinde bizim çocukların neden en sonlarda olduğu ve ÖSYM sınavlarında Matematik net ortalamasının bir bile olmadığını herkes bilmektedir.
Eğitim sistemimiz bilerek içi boş hale getirilmektedir.
Bunun en büyük suçlusu da sizin daha iyi bildiğiniz vahşi kapitalizmdir.
Ne zaman tam bağımsız olursak eğitimimiz bağumsız olur.
Daha ne diim bilemiyom üstad.
__________________
Ahmet Arif Hoca isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
2 Üyemiz Ahmet Arif Hoca'in Mesajına Teşekkür Etti.
Cevapla

Bu Sayfayı Paylaşabilirsiniz

Etiketler
dediğin, nasıl, olmalıdır, öğrenci


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



WEZ Format +3. Şuan Saat: 08:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.
Copyright ©2000 - 2017 www.forumgercek.com
Protected by CBACK.de CrackerTracker
Önemli Uyarı
www.forumgercek.com binlerce kişinin paylaşım ve yorum yaptığı bir forum sitesidir. Kullanıcıların paylaşımları ve yorumları onaydan geçmeden hemen yayınlanmaktadır. Paylaşım ve yorumlardan doğabilecek bütün sorumluluk kullanıcıya aittir. Forumumuzda T.C. yasalarına aykırı ve telif hakkı içeren bir paylaşımın yapıldığına rastladıysanız, lütfen bizi bu konuda bilgilendiriniz. Bildiriniz incelenerek, 48 saat içerisinde gereken yapılacaktır. Bildirinizi BURADAN yapabilirsiniz.
Page Rank Icon
Bumerang - Yazarkafe
McAfee Site Denetleme
Norton Site Denetleme
www.forumgercek.com Creative Commons Alıntı-Lisansı Devam Ettirme 3.0 Unported Lisansı ile lisanslanmıştır.