Merhabalar
Forum Gerçek üyesi değilsiniz ya da Üye Girişi yapmamışsınız.
Sitemizden tam olarak yararlanabilmek için;
Lütfen Buraya tıklayarak üye olunuz.
Forum Gerçek

Forumları Okundu Kabul Et Bugünkü MesajlarYazdığım Cevaplar Açtığım Konular Kim Nerede
Geri git   Forum Gerçek > Eğitim | Öğretim > Eğitim Sistemi | Eğitim Sorunları

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
Eski 05.03.16, 01:19   #1
Müdavim

Suzim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Mar 2015
Konular: 1199
Mesajlar: 6,725
Ettiği Teşekkür: 15582
Aldığı Teşekkür: 21872
Rep Derecesi : Suzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Huzurlu
Standart Aile-Öğretmen-Okul İlişkisi Nasıl Olmalı

Aile - Öğretmen - Okul İlişkisi Nasıl Olmalı






Hocam okula ne zaman gelelim? Öğretmenler ile hangi aralıklarda görüşelim? Okulda yapılan faaliyetlerden haberimiz olmadı. Çocuklar bize bir şey söylemedi. Keşke bizimde bu çalışmadan, eğitimden, seminerden haberimiz olsaydı, muhakkak biz de katılırdık . Bu cümleler sizlere de bir yerlerden tanıdık geliyor, değil mi? Meslektaşlarımın ve öğretmenlerin bu ve benzer onlarca soru ile her gün muhatap olduklarını biliyorum.

En kıymetli varlıklarımızı yani çocuklarımızı eğitmeleri için emanet ettiğimiz öğretmenler ile yeterli düzeyde iletişim kuramamak ne kadar acı değil mi? En son bu hafta 10.sınfta okuyan bir kız öğrencimin annesiyle yaşadığım bir olay üzerine bu yazıyı yazmaya karar verdim. Değerli velimiz dedi ki: Hocam kızımın arkadaşları kızımla dalga geçiyorlar, annen her gün okulda. Maşallah okuldan çıktığı yok diyerek kızımla alay edip onu küçük düşürüyorlar, sizce ne yapmalıyım?

Okul ile ilişkisinin ölçüsünü ayarlayamayan bu değerli velimize ne yapması gerektiği konusunda tabi ki yardımcı oldum fakat çalıştığım bütün kurumlarda gördüğüm kadarıyla öğretmenler velilerin okula uğramayıp, yapılan çalışmalara katılmamalarından dert yanıyorlar. Ailelerin , çocuklarının okul durumları ile yeteri kadar ilgilenmediklerini söyleyip, onlardan çocukları ile ilgili konularda bekledikleri desteği görememekten şikayetçiler. Aynı şekilde velilerin de çeşitli gerekçelerle öğretmenlere eskisi kadar güvenmediği aşikar.

Bu durumda da olan çocuklara oluyor.Aile ile öğretmen iş birliği yapmadıkça öğrenciden beklenen başarı ve davranış durumu da maalesef istenen düzeyde olmuyor.Ailelerin çocuklarından, öğretmenlerin öğrencilerinden beklentilerinin gerçekleşmesi , öğretmen-aile işbirliğinin aktif biçimde kesintiye uğramadan devam edebilmesi için dikkat edilmesi gereken durumları aşağıda belirtmeye çalıştım.

Öğretmenin okulda çocuğa kazandırmak istediği bakış açısı, davranış ve tutum aile tarafından da evde desteklenmeyince maalesef öğretmen daha fazla yol alamıyor. Bazen ailelerin değer yargıları ile öğretmenlerin değer yargısı ve tutumları arasında yaşanan uyumsuzluklar öğrencide çatışma durumu yaratabiliyor.

Örneğin, öğretmen okulda öğrencisine herhangi bir konuda sorumluluk duygusunu aşılamaya çalışırken aile evde çocuğuna sorumluluk vermekten kaçabiliyor. Ya da bazı konularda öğretmenin tutumu aile tarafından benimsenmeyebiliyor. Bundan dolayı aile ile öğretmen iş birliği yapabilmeli ki değer ve tutumlarda birliktelik sağlanarak çocukların zarar görmesinin önüne geçilebilsin.

Bazı ebeveynler ise okula geldiğinde müfettiş edasıyla öğrenci not ve davranışları üzerinden öğretmeni sorgulamaya-denetlemeye çalışarak antipati oluşturuyor. Öğretmen istemese de bu durum öğrenciye olumsuz olarak yansıyor. Bu durumun önüne geçilebilmesi için ailenin denetleyici rolden vazgeçip paydaş/paylaşımcı role bürünmesi lazım ki; öğretmen ile arasında güven duygusu gelişsin ve düzenli diyalog kurulabilsin.

Çoğu aile çocuklarında görülen sorunları kabullenmek istemeyerek durumu görmezden gelmeye, çocuğunu kusursuz ya da en iyi göstermeye çalışmaktadır. Kabullenenlerin önemli bir kısmı ise ya öğretmenleri ya çocuğunun arkadaşlarını ya da ailedeki diğer bireyler ile yaşanılan olumsuz olayları, karşılaşılan soruna neden olarak gösterirler.

Çocuğun okulda farklı evde farklı davranması da aileyi bu konuda ikna etmeye yeterli olamayıp, aile öğretmenin söylediklerini reddederek öğretmeni kendi çocuğunu tanımamakla suçlayabilir. Maalesef eğitim sistemi öğrencileri ve aileleri hatta öğretmenleri yarış atı gibi koşturup en iyi olma savaşı verdirdiği için aileler yetersizlikleri kabullenmemekteler.

Anne-babalar çocukları ile ilgili bilgileri özellikle sınıf öğretmeni ve okul rehberlik uzmanı/ psikolojik danışmanı ile paylaşarak, çocuklarının gelişiminin tam takip edilebilmesi için okula bu konuda yardımcı olmalıdırlar. Öğretmenler bu konuda kişisel imkanlarıyla aileler ile bağlantı kurmaya çalışarak bilgi akışını sağlamaya çalışmaktalar. Bu durum ise düzenli bilgi akışını sekteye uğratmakta. Teknoloji çağında öğretmen-veli iletişimini eski usullerle yapma alışkanlığımızdan vazgeçip, çağın gerekliliklerine göre yeni sistemler geliştirmeliyiz.

Ailenin şu ya da bu nedenle ulaşamadıkları mesleklere çocuklarının ulaşmasını istemesi, çocuğunun zihinsel kapasitesinden yüksek beklentilere sahip olması, aile içinde kuralların/sınırların olmaması ya da katı kuralların konulması, kardeşleri ya da akranları ile kıyaslama yapılarak yargılanması çocukta sorunlar yaratır.

Öğrencide yaşanan sorunların çoğu aile temelli olduğu için ailelerin kendilerini geliştirmelerine yönelik öğretmenler ve psikolojik danışmanlar tarafından eğitim imkanları sunulmalıdır. Aile eğitimleri sayesinde çocuklarına karşı olumlu davranış geliştiren ailelerde oluşan pozitif hava, çocuğa da olumlu yansıyacaktır.
Aile okula sadece çocuğun notları kötü gelince ya da okul idaresi, öğretmen çağırdığında gitmemelidir.

Sözün özü okullar öğrencileri sınava hazırlayan hazırlık kursları değil, çocukları hayata hazırlayan kurumlar olmalıdırlar. Bunun için aileler okulları sınava hazırlık kursu, öğretmenleri ise sadece bilgi aktaran, sınavlara hazırlayan kişi olarak görmemeli, çocukları ve kendilerinin mutluluğu için öğretmenler ile muhakkak iş birliği kurmalıdırlar. Aileler okula genellikle notlar kötü gelince, idareciler çağırınca ya da kendilerince önemli gördükleri toplantılara katılmak için giderler .

Okula sadece bu ve benzer durumlar oluşunca değil, belirli aralıklar ile uğrayın. Eğer çocuğunuzun başarısı ile mutlu olmak istiyorsanız lütfen okula uğramak için davetiye beklemeyin. Okulda çocuğunuz ile ilgili kim varsa; okul müdürü,müdür yardımcısı ,psikolojik danışman/rehber öğretmen,sınıf öğretmeni ve çocuğun dersine giren diğer öğretmenlerin iletişim bilgilerini alarak okula gidemediğiniz zamanlarda da telefon ile irtibat kurunuz. Sevgili anne-babalar , siz varsanız okullar hayat bulur, çocuklarınız ve öğretmenler ise daha mutlu olur…


Savaş POLAT
Psikolojik Danışman/Aile Danışmanı
__________________
''Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e...''
Suzim isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
2 Üyemiz Suzim'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 06.03.16, 00:28   #2
Uzman Üye

Ahmet Arif Hoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Apr 2014
Konular: 12
Mesajlar: 1,451
Ettiği Teşekkür: 4722
Aldığı Teşekkür: 5966
Rep Derecesi : Ahmet Arif Hoca parlak bir geleceği varAhmet Arif Hoca parlak bir geleceği varAhmet Arif Hoca parlak bir geleceği varAhmet Arif Hoca parlak bir geleceği varAhmet Arif Hoca parlak bir geleceği varAhmet Arif Hoca parlak bir geleceği varAhmet Arif Hoca parlak bir geleceği varAhmet Arif Hoca parlak bir geleceği varAhmet Arif Hoca parlak bir geleceği varAhmet Arif Hoca parlak bir geleceği varAhmet Arif Hoca parlak bir geleceği var
Ruh Halim: Depresyonda
Standart Cevap: Aile-Öğretmen-Okul İlişkisi Nasıl Olmalı

Alıntı:
Sevgili anne-babalar , siz varsanız okullar hayat bulur, çocuklarınız ve öğretmenler ise daha mutlu olur…
Psikolojik danışman uydurması bunlar hiç inandırıcı değil

Veliler okula geliyor diye sevinen öğretmen yoktur bakmayın siz öyle dediklerine.


Ama yine de arada sırada gitmekte fayda var elbette

İlkokul 1-2-3 de evet sık gitmeli, emmeee;

Lise de zırt pırt okula giderse evela kendi çocuğuyla sıkıntı yaşar veli.
__________________

Konu Ahmet Arif Hoca tarafından (06.03.16 Saat 00:29 ) değiştirilmiştir.. Sebep: hatalı yazım
Ahmet Arif Hoca isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Ahmet Arif Hoca'in Mesajına Teşekkür Etti
Cevapla

Bu Sayfayı Paylaşabilirsiniz

Etiketler
aileöğretmenokul, ilişkisi, nasıl, olmalı, İlişkisi


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



WEZ Format +3. Şuan Saat: 23:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.
Copyright ©2000 - 2017 www.forumgercek.com
Protected by CBACK.de CrackerTracker
Önemli Uyarı
www.forumgercek.com binlerce kişinin paylaşım ve yorum yaptığı bir forum sitesidir. Kullanıcıların paylaşımları ve yorumları onaydan geçmeden hemen yayınlanmaktadır. Paylaşım ve yorumlardan doğabilecek bütün sorumluluk kullanıcıya aittir. Forumumuzda T.C. yasalarına aykırı ve telif hakkı içeren bir paylaşımın yapıldığına rastladıysanız, lütfen bizi bu konuda bilgilendiriniz. Bildiriniz incelenerek, 48 saat içerisinde gereken yapılacaktır. Bildirinizi BURADAN yapabilirsiniz.
Page Rank Icon
Bumerang - Yazarkafe
McAfee Site Denetleme
Norton Site Denetleme
www.forumgercek.com Creative Commons Alıntı-Lisansı Devam Ettirme 3.0 Unported Lisansı ile lisanslanmıştır.