Forum Gerçek

AnasayfaForumları Okundu Kabul Et Bugünkü Mesajlar
Geri git   Forum Gerçek > Eğitim | Öğretim > Eğitim Sistemi | Eğitim Sorunları


Yeni Konu aç  Cevapla
 
Seçenekler
Eski 16.04.2009, 20:19   #1
Çevrimdışı
Starlight
Uzman Üye

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Is yerinde Basari

İş Yerinde Başarı Kuralları
• İş yerinde konuk karşılayan taraf erkek veya kadın ayırımı olmadan konuğunu ayakta karşılamalıdır.
• İş yaşamı ile özel yaşam birbirine karıştırılmamalı, özel işler iş saatleri dışında yapılmalıdır.
• İş yerinde kullanıma açık telefon, faks ve kırtasiye malzemeleri özel işler için kullanılmamalıdır.
• İş yerinde çok acil durumlar dışında özel telefon görüşmeleri yapılmamalıdır.
• Telefonla aradığımız kişiye önce kendimizi tanıtmamız bizi tatsız karışıklıklardan kurtarır.
• Telefonla aradığımız kişiyi bir başka telefonu yanıtlamak üzere beklemeye almamalıyız.
• Telefonla yapacağımız bir davette, davetli kişiye yer ve zaman dışında, katılacak kişileri de bildirerek tercih hakkı vermemiz yerinde bir davranış olacaktır.
• Telefonla sona erdirecek, arayan taraf olmalıdır.
• Telefonla arayan kişi, hat kesilmesi sonucunda yarıda kalan konuşmayı tamamlamak üzere karşı tarafın aramasını beklemeden hemen tekrar aramalıdır.
• Telefonla bir yere davet edildiğimizde, daha sonra yanıtlayacağımızı söylemek yerine, programımızı kontrol eder etmez hemen geri arayacağımızı bildirmemiz yerinde bir davranış olur.
• Telefonla aradığınız kişi o sırada bir konuk ağırlamakta ise konuşmayı çok kısa tutmak gerekir.
• Önemli bir telefon beklediğimiz durumlarda, bizi arayan kişiye o telefon gelince kendisini beklemeye almak durumunda kalacağımızı bildirmemiz uygun bir davranıştır.
• Telefon görüşmelerimizde konferans sistemini kullanacağımız zaman karşı tarafı kesinlikle bundan haberdar etmemiz gereklidir.
• Telefonla yanlış bir yeri aradığımızı fark ettiğimiz anda, oranın kaç numara olduğunu sormak yerine, aramakta olduğumuz numarayı tekrarlamak doğru olacaktır.
• Telefondaki sesimiz, yüzümüzü görmeden konuşan karşı taraf için, tüm duygu ve mimiklerimizi ileten çok önemli bir enstrümandır.
• Telefonla görüşürken yanımızda bir başkası da varsa, aynı anda iki tarafla da konuşmamalı, tercihimizi yapmalıyız.
• Telefonda uzun süreli bir görüşme için aradığımız kişiye, önce zamanının uygun olup olmadığını sormalıyız.
• Sokakta ya da postanede, telefon kuyruğunda beklerken. O sırada konuşmakta olan kişiye kulak misafiri olmayacağımız bir uzaklıkta durmalıyız.
• Cep telefonuyla aradığımız kişiye öncelikle konuşabileceği rahat bir yerde olup olmadığını sormalıyız.
• Halka açık telefonda bir dizi görüşmemiz olacaksa, arkada bekleyen kişilere acil görüşmeleri olup olmadığını sormalı, eğer varsa sıramızı onlara vermeliyiz.
• Cep telefonu mesaj servisine not bırakırken ismimizi belirtmeyi unutmamalıyız.
• Cep telefonumuzu kullanırken, sabit telefonlarda olduğu gibi arama saatlerimize dikkat etmeliyiz.
• Cep telefonumuzu kolay ulaşabileceğimiz bir yerde taşımalıyız; ona ulaşıncaya kadar geçen süre boyunca çalması çevremizdekileri rahatsız edecektir.
• Görüşmek istediğimiz kişiyi cep telefonundan aradığımız zaman bunu kesinlikle sekreterimiz aracılığıyla yapmamalıyız.
• Sessiz iletişim yapmamız gerektiğinde cep telefonumuzun zil sesini kısarak SMS aracılığı ile haberleşebiliriz.
• Çok yakın dost ya da iş arkadaşlarımızla otururken çalan cep telefonumuzu cevaplamak zorunda kalırsak, mikrofonun üzerini hafifçe kapayarak onlardan izin istemeli ve arayan kişinin kim olduğunu belirtmeliyiz.
• İzin almadan hiç kimsenin cep telefonu numarasını başkalarına vermemeliyiz.
• Yasaların da belirttiği gibi araç kullanırken cep telefonumuzu kullanmamız yanlıştır. Görüşmelerimizi aracımızı uygun bir şekilde kenara park ettikten sonra yapmalıyız.
• İş yerinde çalışma mekanını toplu ve düzenli tutmak gerekir. Dağınıklık işe özensizliği çağrıştırır.
• Bir iş görüşmesinde konuşmak kadar karşı tarafı dinlemenin de önemli olduğu unutulmamalıdır.
• İş yerinde bir görüşme anında sürekli çalan telefonlar ve onları yanıtlamak konuğa büyük bir saygısızlıktır.
• İş yerinde insanların konuşmalarına kulak kabartıp masalarındaki belgelere göz gezdirilmemeli, gizliliğe saygı gösterilmelidir.
• İş yerinizde çalışma arkadaşlarınıza yüksek tonda seslenmeyin, Gerekiyorsa yerinizden kalkıp yanlarına giderek konuşun.
• İş yerinde bir tartışma anında sinirlerinize hakim olun ve böyle bir anda o ortamdan uzaklaşın. Bunu yapamadığınız zaman hemen özür dileyin.
• İş yerinde her zaman temiz olmak ve nahoş durumlardan kaçınmak için diş fırçanızla deodorantınızı elinizin altında bulundurmalısınız.
• İş yerinde fazla makyaj, sesli takılar, göz alıcı desenli giysiler uygun değildir. Orada sizin kendinizi nasıl hissettiğiniz değil, başkalarının sizin için ne hissettiği önemlidir.
• İş yerinde işin niteliğine uygun, giyimler seçilmelidir, bir moda evi ile finans kuruluşunun giyim tarzları çok farklıdır.
• İş yerinde kadınlar için olduğu kadar erkekler için de giyim kuralları vardır. Yağlı, kepekli saçlar, tıraşsız bir yüz, açık gömlek yakası, üst üste uyumsuz çizgili kıyafetlerden kaçınılmalıdır.
• İş yerinizde kullandığınız parfüm ve traş losyonlarınız, hafif ve ferah kokulu olmalı, iş arkadaşlarınız hava alabilmek için pencerelere koşuşturmak zorunda kalmamalıdır.
• İş yaşamında reddedilmesi gereken bir öneriye doğrudan hayır demek yerine nazik bir dil kullanılarak şirket politikasına uygun olmadığı belirtilmelidir.
• İş yaşamında yanıtı bilinmeyen sorulara doğrudan bilmiyorum demek yerine, karşı tarafa bu konunun araştırılacağı bildirilmeli veya yanıtı bilen bir kişiye yönlendirilmelidir.
• İş yaşamında sert geçeceğini bildiğiniz bir toplantıya bile yumuşak bir ses tonu ve güleryüzle başlarsanız, gergin havayı büyük ölçüde yumuşatabilirsiniz.
• İş yaşamında randevulara tam zamanında gidilmeli, bir gecikmenin söz konusu olması halinde ise bu durum karşı tarafa hemen bildirilmelidir.
• İş yerinde kimsenin dış görünüşü hakkında '' ne kadar hasta görünüyorsun '' ,'' ne kadar kilo almışsın '' gibi yorumlar yapmayınız.
• İş yerinde ağlama, sızlama ve duygusal dışa vurumlar olmamalı, böyle bir anda kapalı bir odada sakinleşmek çözüm olarak benimsenmelidir.
• İş yerinde gereksiz konuşmalardan, sızlanmalardan ve dedikoducu diye anılmaktan sakınmalıdır. Bu durum kişiye gelecekteki kariyerinde olumlu puan kazandırmaz.
• İş yaşamında cinsiyet farkı gözetilmemelidir. Kadın veya erkek kapının yakınında olan kişi kapıyı açmalı, asansörde de kapıya yakın duran kimse ilk giren ve çıkan olmalıdır.
• Bir kapıdan girildikten sonra, nezaket kurallarına uyan her insan, arkadan gelen kişi için eliyle kapıya kısa bir süre açık tutmalı sonra yoluna devam etmelidir.
• Kalabalık bir asansörde, binenlere yer açmak amacıyla geriye çekilmek, inenlere de yol vermek gerekir.
• İş yaşamında başkalarının yaptığı işlerden dolayı size gelen övgüleri üstlenmeyiniz.
• İşinize zamanında gidin, toplantılara her zaman hazır olun, iletilmesi gereken raporları geciktirmeden yerlerine ulaştırın.
• İş yerinde toplantı düzenlemenin kuralları uygulanmalıdır. Katılımcılara toplantının amacı, başlama ve bitiş saati bildirilmeli, ajanda hazırlanmalıdır. Konuklar, masada yüzleri kapıya dönük olarak oturtulmalı, uzun sürecek toplantılara önceden gerekli ikramlar hazırlanmalıdır.
• İşinize birkaç dakika önce gelmek size o çalışma gününe başlamanız için bir hazırlık süresi sağlayacaktır.
• Zamanında yetişmesi olası görülmeyen bir iş için üstünüze gerekçeli açıklama yapmayı ihmal etmeyin.
• İş yaşamında hırslı kişi olmak ne kadar itici ise, insiyatif kullanan kişi olmak da o kadar takdir toplar. Çünkü, insiyatif motivasyon sağlar.
• İşyerinde çalışma saatlerinin bitmesini beklercesine gözünüz saatte olmasın. Saate çok bakmak geçen zamanı hızlandırmaz.
• İş yerinde olabildiğince fazla süre bulunmalısınız. Mazeret izinlerini sadece var oldukları için sonuna kadar kullanmak gerekmez.
• İş yerinde çevrenizdeki insanların varlığının farkında olmalı, bir doğum günü çiçeği, bir yardım önerisi ile ilişkileri daha sağlam ve verimli bir hale getirmelisiniz.
• İş yerinde gizli bir bilgiye sahipseniz, her ne pahasına olursa olsun, o gizli tutulmalıdır.
• İş yerinde meslektaşlarınız, arkadaşlarınız bile olsa özel sorunlarınızı hiçbir şekilde tartışmayınız.
• İş yerinde ödünç para istemek en iyi dostlukların bile bozulmasına neden olabilir. Acil bir durumda borç aldınız ise bunu geciktirmeden geri ödemeniz gerekir.
• Herkes kendisine iltifat edilmesinden hoşlanır. Güzel bir sözle bir insanın o günün keyifli geçmesini sağlayabiliriz.
• İş yaşamında konuşma yeteneğiniz yeterli değilse, bunu geliştirmeli, kendinizi doğru ifade edememe engelini ortadan kaldırmalısınız.
• Cep telefonumuzu kapalı tutmamız gereken yerde açık unutmuşsak, arandığımızda kesinlikle cevaplamadan hemen kapalı duruma getirmeliyiz.
• Cep telefonlarını yanımıza almayacağımız durumlarda kapalı tutmakta yarar vardır.
• İş yerinde sizden bir dakikanızı isteyen kişiye, gerçekten bir dakikanız olduğunu ve uzun bir görüşme ise sonraki bir zamana ertelemenin daha sağlıklı olacağını belirtmekten kaçınmayın.
• İş yerinde size gereken kırtasiye malzemesini önceden hazırlamak diğer insanlardan ödünç malzeme isteyen kişi olmanızı önleyecektir
  Alıntı ile Cevapla
Eski 16.04.2009, 22:35   #2
Çevrimdışı
Minerva
Uzman Üye

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Is yerinde Basari

Paylaşım için teşekkürler
Amaaa ; Bu kurallar işyerinde başarı getirmekten çok sosyal hayata faydalı davranışlar...İşyerinde başarıyı sağlayan şeyler çok farklı

Zaman kullanımı,profesyonellik, duygusal zeka, yöneticilik yeteneği , stresle başa çıkabilmek ve daha birçok şey.
Yukarıdaki maddeler sadece kibar ve düzenli bir çalışan olmamızı sağlar
Ama başarı bu kadar kolay değil keşke olsa
__________________
İzlerimi Takip Et
...........................................

2 Saat Mutlu Olmak istiyorsan Alışverişe çık...
2 Gün Mutlu Olmak istiyorsan Saçını Boyat.
2 Ay Mutlu Olmak istiyorsan Evlen .
Ömür Boyu Mutlu Olmak İstiyorsan
Bekar Kal


.......
Yüz Verip Adam Ettiysem
Sıfırla Çarpar Yok Ederim

....

  Alıntı ile Cevapla
Eski 16.04.2009, 22:40   #3
Toothy
Ziyaretçi
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Is yerinde Basari

Minerva yanlış kişiye çattın

bu star denilen adam bu yazdıklarını seminerlerle öğretiyo valla
  Alıntı ile Cevapla
Eski 16.04.2009, 22:42   #4
Çevrimdışı
Minerva
Uzman Üye

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Is yerinde Basari

Alıntı:
Orjinal Mesaj Sahibi CaNoCaN Mesajı göster
Minerva yanlış kişiye çattın

bu star denilen adam bu yazdıklarını seminerlerle öğretiyo valla
Bende bu konuda eğitim veriyorum cnm

Boş konuşmuyorum
__________________
İzlerimi Takip Et
...........................................

2 Saat Mutlu Olmak istiyorsan Alışverişe çık...
2 Gün Mutlu Olmak istiyorsan Saçını Boyat.
2 Ay Mutlu Olmak istiyorsan Evlen .
Ömür Boyu Mutlu Olmak İstiyorsan
Bekar Kal


.......
Yüz Verip Adam Ettiysem
Sıfırla Çarpar Yok Ederim

....

  Alıntı ile Cevapla
Eski 16.04.2009, 22:44   #5
Toothy
Ziyaretçi
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Is yerinde Basari

Eeeee o zaman ben yanlış kişilere çattım

beni görmediniz aramızda kalsın heaa
  Alıntı ile Cevapla
Eski 16.04.2009, 22:48   #6
Çevrimdışı
Minerva
Uzman Üye

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Is yerinde Basari

Alıntı:
Orjinal Mesaj Sahibi CaNoCaN Mesajı göster
Eeeee o zaman ben yanlış kişilere çattım

beni görmediniz aramızda kalsın heaa
peki şirin şey
__________________
İzlerimi Takip Et
...........................................

2 Saat Mutlu Olmak istiyorsan Alışverişe çık...
2 Gün Mutlu Olmak istiyorsan Saçını Boyat.
2 Ay Mutlu Olmak istiyorsan Evlen .
Ömür Boyu Mutlu Olmak İstiyorsan
Bekar Kal


.......
Yüz Verip Adam Ettiysem
Sıfırla Çarpar Yok Ederim

....

  Alıntı ile Cevapla
Eski 16.04.2009, 22:49   #7
Toothy
Ziyaretçi
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Is yerinde Basari

Alıntı:
Orjinal Mesaj Sahibi Minerva Mesajı göster
peki şirin şey

efendim biri banamı seslendi

anammm benim bu konuda işim ne yav
  Alıntı ile Cevapla
Eski 17.04.2009, 11:15   #8
Çevrimdışı
Süperman
Uzman Üye

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Is yerinde Basari

• Telefon görüşmelerimizde konferans sistemini kullanacağımız zaman karşı tarafı kesinlikle bundan haberdar etmemiz gereklidir.

Kesinlikle
  Alıntı ile Cevapla
Eski 17.04.2009, 11:44   #9
oneyouu
Ziyaretçi
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Is yerinde Basari

Alıntı:
• Telefonla sona erdirecek, arayan taraf olmalıdır.
Bu Sosyal içinde geçerli.
  Alıntı ile Cevapla
Eski 17.04.2009, 17:15   #10
Çevrimdışı
Starlight
Uzman Üye

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Is yerinde Basari

Alıntı:
Orjinal Mesaj Sahibi Minerva Mesajı göster
Paylaşım için teşekkürler
Amaaa ; Bu kurallar işyerinde başarı getirmekten çok sosyal hayata faydalı davranışlar...İşyerinde başarıyı sağlayan şeyler çok farklı

Zaman kullanımı,profesyonellik, duygusal zeka, yöneticilik yeteneği , stresle başa çıkabilmek ve daha birçok şey.
Yukarıdaki maddeler sadece kibar ve düzenli bir çalışan olmamızı sağlar
Ama başarı bu kadar kolay değil keşke olsa
hem sosyal hemde isyeri kurallaridir..Basariya ulasabilmek icin yukardaki sartlar önem tasir senin dedigin Yönetmenlik kurallaridir. Yani iyi bir yönetici olmak kurallari..

Zaman kullanımı,profesyonellik, duygusal zeka, yöneticilik yeteneği , stresle başa çıkabilmek

Bir Yöneticide bulunmasi gereken sartlardir !
  Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bu Sayfayı Paylaşabilirsiniz

Etiketler
basari


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hızlı Erişim


WEZ Format +3. Şuan Saat: 03:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Önemli Uyarı
www.forumgercek.com binlerce kişinin paylaşım ve yorum yaptığı bir forum sitesidir. Kullanıcıların paylaşımları ve yorumları onaydan geçmeden hemen yayınlanmaktadır. Paylaşım ve yorumlardan doğabilecek bütün sorumluluk kullanıcıya aittir. Forumumuzda T.C. yasalarına aykırı ve telif hakkı içeren bir paylaşımın yapıldığına rastladıysanız, lütfen bizi bu konuda bilgilendiriniz. Bildiriniz incelenerek, 48 saat içerisinde gereken yapılacaktır. Bildirinizi BURADAN yapabilirsiniz.