Merhabalar
Forum Gerçek üyesi değilsiniz ya da Üye Girişi yapmamışsınız.
Sitemizden tam olarak yararlanabilmek için;
Lütfen Buraya tıklayarak üye olunuz.
Forum Gerçek

Forumları Okundu Kabul Et Bugünkü MesajlarYazdığım Cevaplar Açtığım Konular Kim Nerede
Geri git   Forum Gerçek > Türkiye ve Dünyadan Haberler > Her Konuda Kısa Bilgi ve Haberler

Her Konuda Kısa Bilgi ve Haberler Her konuda, gerekli - gereksiz kısa bilgi ve haberler

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
Eski 29.06.14, 00:52   #1
Moderator

Ekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Dec 2011
Konular: 1175
Mesajlar: 8,990
Ettiği Teşekkür: 30788
Aldığı Teşekkür: 40437
Rep Derecesi : Ekin şöhret ötesinde bir itibarı vardırEkin şöhret ötesinde bir itibarı vardırEkin şöhret ötesinde bir itibarı vardırEkin şöhret ötesinde bir itibarı vardırEkin şöhret ötesinde bir itibarı vardırEkin şöhret ötesinde bir itibarı vardırEkin şöhret ötesinde bir itibarı vardırEkin şöhret ötesinde bir itibarı vardırEkin şöhret ötesinde bir itibarı vardırEkin şöhret ötesinde bir itibarı vardırEkin şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Kotu Cocuk
Standart Ramazan'da Ne Tüketilmeli ?

Ramazan'da Ne Tüketilmeli ?


Antalya Atatürk Devlet Hastanesi Diyetisyeni Şennur Aşıkoğlu, iftarda oruç 2-3 adet hurma ve bir bardak su ile açıldıktan sonra bir kase çorba ile yemeğe devam edilmesi gerektiğini belirtti.

İftar sofralarında çorba olarak ezogelin, yeşil veya kırmızı mercimek, sebze çorbası, yoğurtlu buğday çorbası gibi posalı çorbaların tercih edilmesi gerektiğini ifade eden Diyetisyen Şennur Aşıkoğlu, bunun sindirim sistemi sağlığı açısından daha doğru olduğunu bildirdi. Aşıkoğlu, “Hazır çorbalar kesinlikle yenilmemelidir” dedi.



"Vücudun sıvı ihtiyacı çok artacak"

Oruç tutmaktaki asıl amacın nefse hakim olabilmek ve 1 ay boyunca vücudu dinlendirebilmek olduğunu hatırlatan Aşıkoğlu, “Ramazan ayının sıcak yaz günlerine denk gelmesi nedeniyle oruç tutan kişilerde aşırı sıvı kaybı ve kan şekeri düşmeleri görülebilir. Bu gibi istenmeyen durumları engellemek ve Ramazan ayı süresince daha sağlıklı, daha zinde bir şekilde hayatımıza devam edebilmek için doğru beslenme planı uygulamalı, soframızı hazırlarken yeterli ve dengeli beslenme ilkelerine uymaya özen göstermeliyiz” dedi.

Bu yıl Ramazan ayında yaklaşık 17 saatlik orucun ardından iftar yapılacağı için vücudun sıvı ihtiyacının çok fazla olacağını söyleyen Aşıkoğlu, “İçecek olarak su limonlu soda, maden suyu, ayran, şekersiz kompostolar, taze sıkılmış meyve sularını tercih etmeli, hazır meyve suyu, gazlı içecekler ve şekerli içeceklerden kaçınmalıyız” dedi.



En önemli öğün sahur

Ramazan ayının anlamlandıran en önemli unsurun sahur öğünü olduğunu ifade eden Aşıkoğlu şunları kaydetti:

“Oruç tutacak olan herkes mutlaka sahura kalkmalı, bu öğünü kahvaltının yerini tutacak şekilde planlamalıdır. Sahur öğününün 1-2 bardak süt, haşlanmış yumurta, az tuzlu peynir, az tuzlu zeytin, 3-4 dilim tam tahıllı ekmek, domates, salatalık, ceviz, badem, fındık gibi kuru yemişler, şeftali, kiraz gibi meyvelerle yapılması yeterlidir. Tam tahıllı ekmeklerle yapılmış tost, sahanda yumurta veya menemen de sahur için doğru tercihlerdir. Sahurda içecek olarak sütün tercih edilmesi sıvı dengesinin sağlanması ve kan şekerindeki düşmelerin önlenmesi açısından önemlidir.”



İftarda yapılması gerekenler

İftarda orucun 2-3 adet hurma ve 1-2 bardak su ile açıldıktan sonra bir kase çorbayı yavaşça içerek yemeğe devam edilmesi gerektiğini belirten Aşıkoğlu, “Çorba olarak ezogelin, yeşil veya kırmızı mercimek, sebze çorbası, yoğurtlu buğday çorbası gibi posalı çorbaları tercih etmek sindirim sistemi sağlığı açısından daha doğrudur. Hazır çorbalar kesinlikle yenilmemelidir” dedi.

Et, tavuk, balık, kuru baklagil yemekleri grubundan birinin ana yemek olarak protein ihtiyacının karşılanması açısından tüketilmesi gerektiğini de vurgulayan Aşıkoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:

”Kırmızı et; 100 gram, tavuk ve balık ise 150 gram tüketilmesi yeterlidir. Eğer et grubu yiyecekler öğünümüzde yok ise haşlanmış yumurta, beyaz peynir, kuru baklagil yemekleri ve kuru yemişleri tüketerek vücudumuzun ihtiyacı olan proteini sağlamalıyız. Zeytinyağlı sebze yemekleri, salatalar, yoğurt veya cacık mutlaka sofrada olmalıdır ve serbestçe yenilebilir. Sofrada pilav veya makarna olacaksa ekmek tüketimi azaltılmalıdır. Meyveler iftar sofrasında yer alabileceği gibi iftardan sonra da tatlı yerine de tüketilebilir. Meyve olarak kayısı, erik, üzüm, ve armudu tercih ederek kabızlık problemine karşı önlem almış oluruz. Tatlı ve hamur işi yiyeceklerin tüketiminden mümkün olduğu kadar kaçınılması doğru olacaktır. Eğer tatlı tüketilecekse güllaç, sütlaç, muhallebi, kazandibi, tavukgöğsü, incir tatlısı, gibi meyve tatlıları veya dondurmalar tercih edilmelidir. Çay kahve tüketimini de yemekten 1 saat sonraya bırakmalıyız.”

(İHA)


TRT Türk
__________________



Ekin isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bu Sayfayı Paylaşabilirsiniz

Etiketler
aşıkoğlu, gibi, ramazanda, tüketilmeli, veya


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


İlgili Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Ramazan'da Bu Gıdaları Sofranızdan Eksik Etmeyin Canan Her Konuda Kısa Bilgi ve Haberler 31 26.06.14 16:24
Ramazan'da Nasıl Beslenilmeli? Ramazan'da Ne Yemeli, Ne Yememeli? LaLe Sağlığımız İçin Püf Noktaları 12 11.07.13 20:13
Ramazan'da Böbrek Hastalıkları Artabilir nur@n Sağlığımız İçin Püf Noktaları 0 19.08.09 16:35


WEZ Format +3. Şuan Saat: 20:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.
Copyright ©2000 - 2017 www.forumgercek.com
Protected by CBACK.de CrackerTracker
Önemli Uyarı
www.forumgercek.com binlerce kişinin paylaşım ve yorum yaptığı bir forum sitesidir. Kullanıcıların paylaşımları ve yorumları onaydan geçmeden hemen yayınlanmaktadır. Paylaşım ve yorumlardan doğabilecek bütün sorumluluk kullanıcıya aittir. Forumumuzda T.C. yasalarına aykırı ve telif hakkı içeren bir paylaşımın yapıldığına rastladıysanız, lütfen bizi bu konuda bilgilendiriniz. Bildiriniz incelenerek, 48 saat içerisinde gereken yapılacaktır. Bildirinizi BURADAN yapabilirsiniz.
Page Rank Icon
Bumerang - Yazarkafe
McAfee Site Denetleme
Norton Site Denetleme
www.forumgercek.com Creative Commons Alıntı-Lisansı Devam Ettirme 3.0 Unported Lisansı ile lisanslanmıştır.