Merhabalar
Forum Gerçek üyesi değilsiniz ya da Üye Girişi yapmamışsınız.
Sitemizden tam olarak yararlanabilmek için;
Lütfen Buraya tıklayarak üye olunuz.
Forum Gerçek

Forumları Okundu Kabul Et Bugünkü MesajlarYazdığım Cevaplar Açtığım Konular Kim Nerede
Geri git   Forum Gerçek > Türkiye ve Dünyadan Haberler > Her Konuda Kısa Bilgi ve Haberler

Her Konuda Kısa Bilgi ve Haberler Her konuda, gerekli - gereksiz kısa bilgi ve haberler

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
Eski 02.05.15, 09:28   #1
İzindeyiz ATAM

Redwine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Dec 2013
Konular: 3668
Mesajlar: 17,708
Ettiği Teşekkür: 72253
Aldığı Teşekkür: 66399
Rep Derecesi : Redwine şöhret ötesinde bir itibarı vardırRedwine şöhret ötesinde bir itibarı vardırRedwine şöhret ötesinde bir itibarı vardırRedwine şöhret ötesinde bir itibarı vardırRedwine şöhret ötesinde bir itibarı vardırRedwine şöhret ötesinde bir itibarı vardırRedwine şöhret ötesinde bir itibarı vardırRedwine şöhret ötesinde bir itibarı vardırRedwine şöhret ötesinde bir itibarı vardırRedwine şöhret ötesinde bir itibarı vardırRedwine şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Cap Canli
Standart Baharın Tadını Çıkarabilmek İçin




Her mevsim geçişinde yaşanan adaptasyon süreci bahar aylarında kendini daha ağır hissettiriyor. Uyku hali, ağrılar, halsizlik ve depresif ruh hali ile kendini belli eden bahar yorgunluğu yaşam kalitesini azaltıyor. Bahar yorgunluğunun etkilerini azaltmak ve baharın tadını çıkarmak için uzman kontrolünde dengeli ve düzenli beslenmek gerekiyor.

Kahvaltıda meyve suyu değil meyvenin kendisini tercih edin


Bahar yorgunluğu ihmal edilmemesi gereken ve beraberinde bazı hastalıkları da getirebilecek olan önemli bir tablodur. Öncelikle sağlıklı beslenmek için bu konuda deneyimli bir beslenme uzmanına danışılmalıdır. Bahar sabahlarında uyanmak ve güne başlamak daha zordur. Bu zorluğu aşmanın en basit çözümü güne sağlıklı bir kahvaltıyla başlamaktır. Yumurta, beyaz peynir, bol yeşillik, bir tatlı kaşığı bal veya pekmez, posalı ekmek sağlıklı bir kahvaltı mönüsüdür. Genelde sağlıklı olarak düşünerek içilen taze sıkılmış meyve suları içerisinde bulunan meyve şekeri sebebiyle fazla kalori alımına neden olurken, kahvaltıdan kısa bir süre sonra tekrar açlık hissi oluşmasına neden olur. Bu sebeple kahvaltıda meyve suyu yerine meyvenin kendisinin yenmesi sağlık açısından daha uygundur.


Öğün aralarını sıklaştırın ve lifli gıdalar tüketin


Sağlıklı beslenmenin başlıca kuralı az ve sık yemektir. Uzun süre aç kalmak şekerin düşmesine (hipoglisemiye) neden olur. Hipoglisemi; stres, baş dönmesi, halsizlik gibi şikayetleri beraberinde getirir. Bahar yorgunluğunda bu istenmeyen durumları yaşamamak için öğün aralarını sıklaştırmalı, 2-2,5 saat de bir sağlıklı atıştırmalar yapılmalıdır. Sağlıklı ara öğün olarak; meyve, süt veya ayran, galeta, hafif sütlü tatlılar tüketilebilir. Baharın gelmesiyle baş gösteren sindirim sistemi problemlerini ortadan kaldırmak için, günlük alınan posa miktarını artırmak gerekir. Öğünlerde salata yemek, kabuğu ile yenebilen meyveleri soymadan tüketmek, tam buğday, kepek, çavdar gibi posalı ekmek tercih etmek bu problemleri önlemek için başlıca çözümler arasında sayılabilir.


Çay ve kahve tüketimini sınırlandırın


Fazla çay, kahve tüketimi içindeki tanenler sebebiyle vücutta su tutulmasına neden olur. Mevsim değişikliklerinde vücudun adaptasyonu sürecinde vücutta ödem oluşur. Tüketilen tanenli içecekler ödemli durumu artıracağından, baharda bu tür içecekler sınırlandırılmalıdır. Adaçayı, papatya çayı, yeşil çay gibi bitki çayları rahatlatıcı ve ödem artırıcı etkisiyle bahar aylarında tercih edilmelidir. Ayrıca bahar aylarında su tüketimi artırılmalıdır.


Diyeti fiziksel aktiviteyle destekleyin


Havaların ısınmasıyla beraber incelen kıyafetler kışın alınan kilolarla yüzleşmeye neden olur. Bu durum da sağlıksız diyetlerle çabuk kilo verme isteğini beraber getirir. Az kalorili diyetler, tek yönlü beslenme (protein ağırlıklı diyetler) ve ağır fiziksel aktiviteyi kapsayan bu sağlıksız diyetler kişinin hızlı kilo vermesini sağlarken sağlığını olumsuz yönde etkiler. Haftada 1-1,5 kilo kaybı sağlıklı kabul edilir. Diyet kişiye özel olmalı, boyuna, yaşına, kilosuna ve beslenme alışkanlıklarına uygun olmalı, fiziksel aktiviteyle desteklenmelidir.




Kaynak
__________________
Redwine Şu Anda Forumda.   Alıntı ile Cevapla
3 Üyemiz Redwine'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 02.05.15, 11:12   #2
Çiçekci kız

Canan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Mar 2011
Konular: 5426
Mesajlar: 24,460
Ettiği Teşekkür: 97400
Aldığı Teşekkür: 135816
Rep Derecesi : Canan şöhret ötesinde bir itibarı vardırCanan şöhret ötesinde bir itibarı vardırCanan şöhret ötesinde bir itibarı vardırCanan şöhret ötesinde bir itibarı vardırCanan şöhret ötesinde bir itibarı vardırCanan şöhret ötesinde bir itibarı vardırCanan şöhret ötesinde bir itibarı vardırCanan şöhret ötesinde bir itibarı vardırCanan şöhret ötesinde bir itibarı vardırCanan şöhret ötesinde bir itibarı vardırCanan şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: none
Standart Cevap: Baharın Tadını Çıkarabilmek İçin

Öğütleri ne yazık ki tam tutamıyorum. Ama resim tam benlik keşke yapabilsem

Teşekkürler Redwine ellerine sağlık.
__________________


Canan Şu Anda Forumda.   Alıntı ile Cevapla
2 Üyemiz Canan'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 02.05.15, 11:59   #3
Müdavim

Deniz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Sep 2013
Konular: 389
Mesajlar: 3,914
Ettiği Teşekkür: 14441
Aldığı Teşekkür: 15353
Rep Derecesi : Deniz parlak bir geleceği varDeniz parlak bir geleceği varDeniz parlak bir geleceği varDeniz parlak bir geleceği varDeniz parlak bir geleceği varDeniz parlak bir geleceği varDeniz parlak bir geleceği varDeniz parlak bir geleceği varDeniz parlak bir geleceği varDeniz parlak bir geleceği varDeniz parlak bir geleceği var
Ruh Halim: none
Standart Cevap: Baharın Tadını Çıkarabilmek İçin

İhtiyacımız var hepimizin ama yapamıyoruz..
teşekkürler Redwine...
__________________
Bağımsızlıktan yoksun bir ulus,Uygar insanlık karşısında uşak olmaktan kurtulamaz.


MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
Deniz isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Deniz'in Mesajına Teşekkür Etti
Cevapla

Bu Sayfayı Paylaşabilirsiniz

Etiketler
baharın, Çıkarabilmek, için, tadını, İçin


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



WEZ Format +3. Şuan Saat: 16:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.
Copyright ©2000 - 2017 www.forumgercek.com
Protected by CBACK.de CrackerTracker
Önemli Uyarı
www.forumgercek.com binlerce kişinin paylaşım ve yorum yaptığı bir forum sitesidir. Kullanıcıların paylaşımları ve yorumları onaydan geçmeden hemen yayınlanmaktadır. Paylaşım ve yorumlardan doğabilecek bütün sorumluluk kullanıcıya aittir. Forumumuzda T.C. yasalarına aykırı ve telif hakkı içeren bir paylaşımın yapıldığına rastladıysanız, lütfen bizi bu konuda bilgilendiriniz. Bildiriniz incelenerek, 48 saat içerisinde gereken yapılacaktır. Bildirinizi BURADAN yapabilirsiniz.
Page Rank Icon
Bumerang - Yazarkafe
McAfee Site Denetleme
Norton Site Denetleme
www.forumgercek.com Creative Commons Alıntı-Lisansı Devam Ettirme 3.0 Unported Lisansı ile lisanslanmıştır.