Merhabalar
Forum Gerçek üyesi değilsiniz ya da Üye Girişi yapmamışsınız.
Sitemizden tam olarak yararlanabilmek için;
Lütfen Buraya tıklayarak üye olunuz.
Forum Gerçek

Forumları Okundu Kabul Et Bugünkü MesajlarYazdığım Cevaplar Açtığım Konular Kim Nerede
Geri git   Forum Gerçek > Türkiye ve Dünyadan Haberler > Her Konuda Kısa Bilgi ve Haberler

Her Konuda Kısa Bilgi ve Haberler Her konuda, gerekli - gereksiz kısa bilgi ve haberler

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
Eski 27.03.16, 19:44   #1
İzindeyiz ATAM

Redwine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Dec 2013
Konular: 3668
Mesajlar: 17,711
Ettiği Teşekkür: 72273
Aldığı Teşekkür: 66408
Rep Derecesi : Redwine şöhret ötesinde bir itibarı vardırRedwine şöhret ötesinde bir itibarı vardırRedwine şöhret ötesinde bir itibarı vardırRedwine şöhret ötesinde bir itibarı vardırRedwine şöhret ötesinde bir itibarı vardırRedwine şöhret ötesinde bir itibarı vardırRedwine şöhret ötesinde bir itibarı vardırRedwine şöhret ötesinde bir itibarı vardırRedwine şöhret ötesinde bir itibarı vardırRedwine şöhret ötesinde bir itibarı vardırRedwine şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Cap Canli
Standart Yaz Saatine Uyum Sağlamanın 8 Yolu



Bugün itibarıyla saatlerimizi 1 saat ileri alarak yaz saati uygulamasına geçmiş olduk. Artık gün ışığından daha fazla faydalanacağız. Ancak bu uygulama, bazı sorunları da beraberinde getiriyor. Araştırmalara göre saatlerin ileri alınmasını takip eden pazartesi günü konsantrasyonlara bağlı kazalar artarken kalp krizlerinde ise yüzde 24’e varan yükselme görülüyor.


Acıbadem Kozyatağı Hastanesi Göğüs Hastalıkları,Uluslararası Sertifiye Uyku Uzmanı Doç. Dr. Ceyda Kırışoğlu Demir, vücudunuzun yaz saati uygulamasına geçişini kolaylaştıran özel önerilerde bulunuyor.

İlk pazartesi, kalp krizi oranı artıyor

Yaz saati uygulamasını takip eden ilk pazartesi gününün yılın diğer pazartesilerinden farklı seyrettiğini belirten Doç. Dr. Ceyda Kırışoğlu Demir,bu durumun tehlikeli sonuçlara neden olabileceğinin altını çiziyor. Colorado Üniversitesi’nde 2014 yılında yapılan bir araştırmaya görekalp krizlerinde yüzde 24’ e varan artış gerçekleşiyor.


Ayrıca, trafik kazaları ve işyerinde hata yapma riski de diğer günlere oranla hissedilir derecede artıyor. Yaşanan bu sorunların en önemli nedenleri ise yorgunluk ve konsantrasyon güçlüğü sonrasında gelen dikkatsizlik ve sinirlilik hali.

Yaza uyum sağlamak kıştan daha zor

Kişiden kişiye değişmekle birlikte yaz saati uygulamasına uyum sağlanması iki günden birkaç haftaya kadar değişebiliyor. Bu süre, beyinde bir çekirdek olarak tespit edilmiş olan ‘Biyolojik saatimizin’ uyum sağlama süresi. Biyolojik saatimizi etkileyen en önemli faktörler güneş ışığı, melatonin hormonu, düzenli yemek saatleri, düzenli uyku saatleri.


YAZ SAATİNE UYUMUNUZU KOLAYLAŞTIRAN 8 ÖNERİ
  • Alkollü içecekler tüketmeyin: Özellikle yaz saati uygulamasının başladığı haftasonu alkol tüketmemeye özen gösterin. Alkol, uyku yapısını bozan maddelerin başında geliyor. Hem uykunun sık bölünmesine hem de dinlendirici olmamasına neden oluyor.
  • İlk günlerde öğlenleri uyuyun: Yaz saati uygulaması sonrası ilk günlerde fırsat yaratabilirseniz öğleden sonra 20 dakikayı geçmeyen şekerleme uykusu yapın. Bu kısa uykular sizin çok daha enerjik olmanızı sağlıyor.
  • Yürüyüş yapın: Sabah güneş ışığını alacak şekilde yürüyüşler yapın. Öğlen saatlerine kadar alınan güneş ışığı biyolojik saatinizi düzene sokuyor ve uyum sağlamanıza yardımcı oluyor
  • Parlak aydınlatmalardan uzak durun: Akşam saatleri itibariyle mümkün olduğunca parlak aydınlatmalardan kaçının. Yine biyolojik saatimiz iş başında. Karanlıkla birlikte melatonin hormonu salgılanmaya başlarken gün ışıması ile birlikte melatonin salınımı duruyor. Yani ‘Gece oldu uyu, sabah oldu uyan’ diyen hormonumuz.
  • Yatma ve kalkma saatlerinizi sabit tutun: İdeal olarak erişkinlerin 8 saat uykuyla şarj olduğunu, bu süreyi kısaltmanın depresyon, kalp damar hastalıkları, diyabet, kanser, enfeksiyonlar ve demans gibi sorunlara, kilo alımına ve erken yaşlanmaya neden olduğunu unutmayın.
  • Düzenli egzersiz yapın: Düzenli egzersiz yapmak hem uyku kalitenize hem de uyku düzenine katkıda bulunuyor. Dikkat edilmesi gereken tek nokta egzersizin yatma saatinizden 3 saat öncesi tamamlanması gerekliliği. Vücut ısınız egzersiz sırasında ısınıyor ve ancak bu ısı düşmeye başladığında rahat bir uykuya dalabiliyorsunuz.
  • Sigarayı bırakın: Sigaranın zararları tartışılmaz bir gerçek. Her bir sigaranın kahve kadar uykuyu kaçırmada etkin olduğunu unutmayın. Sigara hem uyku yapısını bozuyor hem de yorgun uyanmanıza neden oluyor. Bu nedenle sigarayı bırakmalısınız.
  • Uykudan önce 1 saati kendinize ayırın:Yatma saatinizden bir saat önce gevşemek, günün gerginliğinden arınmak için kendinize zaman ayırın. Mümkünse bu bir saat içine akıllı telefonlar, tablet ve bilgisayarlarınızı sokmayın… Mavi ışıklarından sakının. Ilık bir duş, sıcak bir banyo, iyi gelen müzik veya kitap okuyarak sakinleşebilirsiniz.

Kaynak


__________________
Redwine isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Redwine'in Mesajına Teşekkür Etti
Eski 27.03.16, 23:11   #2
Moderator

Gülümsün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Oct 2014
Konular: 1245
Mesajlar: 7,544
Ettiği Teşekkür: 46369
Aldığı Teşekkür: 28292
Rep Derecesi : Gülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Huzurlu
Standart Cevap: Yaz Saatine Uyum Sağlamanın 8 Yolu

Her zaman saat değişiminde bocalıyoruz. Mecburen de alışıyoruz, uyum sağlıyoruz. Bilgiler için teşekkürler Redwine.
__________________
Gülümsün Şu Anda Forumda.   Alıntı ile Cevapla
Gülümsün'in Mesajına Teşekkür Etti
Cevapla

Bu Sayfayı Paylaşabilirsiniz

Etiketler
saatine, sağlamanın, uyum, yolu


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



WEZ Format +3. Şuan Saat: 19:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.
Copyright ©2000 - 2017 www.forumgercek.com
Protected by CBACK.de CrackerTracker
Önemli Uyarı
www.forumgercek.com binlerce kişinin paylaşım ve yorum yaptığı bir forum sitesidir. Kullanıcıların paylaşımları ve yorumları onaydan geçmeden hemen yayınlanmaktadır. Paylaşım ve yorumlardan doğabilecek bütün sorumluluk kullanıcıya aittir. Forumumuzda T.C. yasalarına aykırı ve telif hakkı içeren bir paylaşımın yapıldığına rastladıysanız, lütfen bizi bu konuda bilgilendiriniz. Bildiriniz incelenerek, 48 saat içerisinde gereken yapılacaktır. Bildirinizi BURADAN yapabilirsiniz.
Page Rank Icon
Bumerang - Yazarkafe
McAfee Site Denetleme
Norton Site Denetleme
www.forumgercek.com Creative Commons Alıntı-Lisansı Devam Ettirme 3.0 Unported Lisansı ile lisanslanmıştır.