Merhabalar
Forum Gerçek üyesi değilsiniz ya da Üye Girişi yapmamışsınız.
Sitemizden tam olarak yararlanabilmek için;
Lütfen Buraya tıklayarak üye olunuz.
Forum Gerçek

Forumları Okundu Kabul Et Bugünkü MesajlarYazdığım Cevaplar Açtığım Konular Kim Nerede
Geri git   Forum Gerçek > Türkiye ve Dünyadan Haberler > Her Konuda Kısa Bilgi ve Haberler

Her Konuda Kısa Bilgi ve Haberler Her konuda, gerekli - gereksiz kısa bilgi ve haberler


Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
Eski 07.03.17, 19:15   #1
Moderator

Gülümsün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Oct 2014
Konular: 1660
Mesajlar: 9,675
Ettiği Teşekkür: 57832
Aldığı Teşekkür: 36227
Rep Derecesi : Gülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: none
Standart Seviyorsak Sebebi Var

Seviyorsak Sebebi Var



Tatlıya ‘hayır’ diyemeyenlerdenseniz bu haber biraz olsun içinizi rahatlatabilir.


Yemek yemenin en güzel tarafı tatlıya geçmekse, ikram edilen şekerli bir yiyeceği reddetmiyorsanız, toplantı masasındaki tatlılara direnemiyorsanız yalnız değilsiniz.

Amerikan Kalp Derneği, özellikle kadınların günde en fazla 6 çay kaşığı şeker kullanımını öneriyor. Fakat tüketilen miktarlar önerilenin çok çok üzerinde.

Tatlı alışkanlığı, lezzet verici olmalarıyla açıklansa da, bu isteğin fizyolojik, zihinsel hatta duygusal faktörleri bulunuyor.

1. Hormonlar şekeri sever

Aç olduğunuzda, glukagon benzeri peptid, grelin ve insülin gibi bağırsak hormonları, temel olarak yiyeceklerden enerji elde etmenizi ister. Bu hormonlar, mide ve bağırsaklar tarafından salgılanır, açlığınızı, isteğinizi kontrol eder ve bir yemekten sonra nasıl hissettiğinizi kontrol etmek için beyne sinyal gönderir. Glikoz ve fruktoz gibi şekerler, benzin gibidir. Hızlı enerji patlamaları yapar. Çok fazla şekerli gıda tüketmek, vücudun bu hızlı enerji vuruşlarına alışması ve daha fazla şeker istenmesine sebep olur.

Yapılması gereken; yemek ve atıştırmalıkların protein gibi yavaş sindirilen gıdalardan tercih edilmesidir. Hormonlar, yenilen gıdanın miktarı ve türünden dolayı daha iyi hissetmenize yardımcı olacak ve beyne olumlu sinyaller gönderecektir. Bu sayede, hızlı yanan aşırı şekerli tatlılar için daha az istek duyulacaktır.

2. Beynimiz yakıt olarak glikozu kullanacak şekilde programlandı

Beynin %95' i çalışırken yakıt olarak glikoz kullanıyor. Diğer %5'lik kısmı ise bir amino asit olan glutaminden besleniyor. Tatlıya karşı duyulan istek, beynin glikoz eksikliği duymasından kaynaklanıyor. Fakat yapılacak glutamin takviyesi, bu isteği azaltarak beynimizi kandırmamızı sağlayabilir. Bunun için glutamin içeren besinler tercih edilebilir. Sığır eti, kümes hayvanları, süt, yoğurt, lor peyniri, balık, sakatatlar, yumurta çiğ ıspanak, çiğ maydanoz ve lahana glutamin desteği sağlayabilecek gıdalar arasında ilk sırada gelenlerdir.

3. Tatlılar duygusal destek olarak kullanılıyor

Sorunları unutmak için destek arandığında zihin gücünü kullanmayı değil bir parça çikolatayı tercih ediyoruz. Çünkü tatlılar, hipotalamusta (ön beyin) dopamin ödül sistemini harekete geçirerek, hedonik bir yanıt üretiyor. Dopamin düzeyindeki artış, duygusal acıyı dindirebiliyor. ABD Ulusal Sağlık Enstitüsü'nün yaptığı bir çalışmada, acıyı deneyimlemiş kişilere, biri tatlı biri tuzlu iki yiyecek sunuldu. Katılımcıların büyük çoğunluğunun tatlı olanı tercih ettiği görüldü.

4. Çocukluk kalıplarını kırmak zor

Neredeyse herkes, çocuklukta tatlılarla ödüllendirilerek veya tatlıdan mahrum bırakılarak cezalandırıldı. Bu nedenle 'yasak tatlıları' yemek birçoğumuz için büyük bir zevk haline geldi. Beynimiz de tatlıları, sevgiyle ve mutlulukla ilişkilendirerek meseleyi daha da karmaşık bir hale getirdi.

Yapılması gereken; yiyecek ödüllerini sağlıklı olanlarla değiştirmeye başlamak ve bunu zevkli hale getirmek. Çocukların şeker alma isteği başladığı anda dikkati dağıtmak ve başka şeyler yapmak bu isteğin bir süre sonra yok olmasını sağlayabilir.


Kaynak
__________________
Gülümsün isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
2 Üyemiz Gülümsün'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 07.03.17, 20:01   #2
Gerçek Üye

Scorer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Nov 2016
Yaş: 30
Konular: 12
Mesajlar: 915
Ettiği Teşekkür: 1936
Aldığı Teşekkür: 3054
Rep Derecesi : Scorer şöhret ötesinde bir itibarı vardırScorer şöhret ötesinde bir itibarı vardırScorer şöhret ötesinde bir itibarı vardırScorer şöhret ötesinde bir itibarı vardırScorer şöhret ötesinde bir itibarı vardırScorer şöhret ötesinde bir itibarı vardırScorer şöhret ötesinde bir itibarı vardırScorer şöhret ötesinde bir itibarı vardırScorer şöhret ötesinde bir itibarı vardırScorer şöhret ötesinde bir itibarı vardırScorer şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Ruhsuz
Standart Cevap: Seviyorsak Sebebi Var

Başlığa bakınca kamyon arkası yazılardan biri olduğunu düşünmüştüm.
Amerikan Kalp Derneği fazla yağlı kadınların kalp sağlığı da mükemmel olur görüşünde ki, bol bol şeker tüketmelerini önermiş.
Yağ ve şeker ne alaka demezsiniz biliyorum.
Tam umudumu kesmek üzereyken yazıyı okudukça daha akılcıl şeyler buldum ve sevindim.
Bir sloganla bitirmek istedim bende.
"Ekşi yiyelim tatlı konuşalım"
Asıl hüner bunda.
__________________
Bir saat mutlu olmak istiyorsan
Şekerleme yap.
Bir gün mutlu olmak istiyorsan
Balık tut.
Bir hafta mutlu olmak istiyorsan
Tatile çık.
Bir ay mutlu olmak istiyorsan
Evlen.
Bir yıl mutlu olmak istiyorsan
Servete kon.
Bir ömür boyu mutlu olmak istiyorsan
Sevdiğin işi yap

Scorer isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
2 Üyemiz Scorer'in Mesajına Teşekkür Etti.
Cevapla

Bu Sayfayı Paylaşabilirsiniz

Etiketler
sebebi, seviyorsak


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



WEZ Format +3. Şuan Saat: 15:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.
Copyright ©2000 - 2019 www.forumgercek.com
Protected by CBACK.de CrackerTracker
Önemli Uyarı
www.forumgercek.com binlerce kişinin paylaşım ve yorum yaptığı bir forum sitesidir. Kullanıcıların paylaşımları ve yorumları onaydan geçmeden hemen yayınlanmaktadır. Paylaşım ve yorumlardan doğabilecek bütün sorumluluk kullanıcıya aittir. Forumumuzda T.C. yasalarına aykırı ve telif hakkı içeren bir paylaşımın yapıldığına rastladıysanız, lütfen bizi bu konuda bilgilendiriniz. Bildiriniz incelenerek, 48 saat içerisinde gereken yapılacaktır. Bildirinizi BURADAN yapabilirsiniz.
Page Rank Icon
Bumerang - Yazarkafe
McAfee Site Denetleme
Norton Site Denetleme
www.forumgercek.com Creative Commons Alıntı-Lisansı Devam Ettirme 3.0 Unported Lisansı ile lisanslanmıştır.