|
Her Konuda Kısa Bilgi ve Haberler Her konuda, gerekli - gereksiz kısa bilgi ve haberler |
|
Seçenekler |
08.06.2010, 15:04 | #1 |
Çevrimdışı
|
e-pasaport nedir? | Nasıl alınır? | Randevu almak
e-Pasaport hakkında
190’ın üzerinde üyesi bulunan ve ülkemizin de üyesi olduğu Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü ICAO tarafından alınan tavsiye kararı uyarınca, üye ülkelerin en geç 1 Nisan 2010 tarihi itibariyle Makinede Okunabilir Pasaport (MOP) üretimine başlamaları gerekmektedir. Makinede okunamayan nitelikteki eski tip pasaportların ise tüm dünyada 24 Kasım 2015 tarihi itibariyle yürürlükten kaldırılması ICAO tarafından öngörülmektedir. Makinede Okunabilir Pasaportlarda, klasik pasaportlardan farklı olarak kimlik sayfasının alt kısmında her biri 44 karakterden oluşan ve özel okuyucu cihazlarla okunabilen iki satırlık bir alan bulunmaktadır. Pasaportun kimlik sayfasında çıplak gözle görülebilen bilgiler “Makinede Okunabilir Alan” adı verilen bu alanda da bulunmaktadır. ”Çipli pasaport”, “biyometrik pasaport” ya da ”elektronik pasaport” olarak da bilinen e-Pasaportlar ise eski tip pasaportların kimlik sayfalarında bulunan pasaport numarası, ad, soyad, uyruk, doğum tarihi, kimlik no, düzenleyen makam, düzenlenme ve geçerlilik tarihi vb. kişisel kimlik ve pasaport bilgilerinin yanı sıra içinde fotoğraf, parmak izi, imza gibi biyometrik verilerin saklanabildiği yongalı (çipli) pasaportlardır. e-Pasaportlar esasında Makinede Okunabilen Pasaportların bir türü olmakla birlikte Makinede Okunabilir Pasaportlardan daha ileri düzeyde güvenlik katmanlarına sahiptir. Ülkemizde, 1 Haziran 2010 tarihi itibariyle e-Pasaport uygulamasına geçilmiştir. Tüm dünyada e-Pasaportların kullanıma girmesine ve bu sayede belge güvenliğinin artmasına bağlı olarak giderek artan sayıdaki ülkede sınır geçişlerinde otomatik pasaport okuma/tanıma sistemleri kullanılmakta ve böylece pasaport kontrol işlemleri hızlanmaktadır. Ülkemizin de e-Pasaport üretmesiyle vatandaşlarımızın seyahatleri bundan böyle daha süratli ve kolay hale gelecektir. Örneğin sınır geçişlerinde isim benzerliğinden kaynaklanabilen gecikmeler ortadan kalkacaktır. e-Pasaport tanzimi ülkemizin AB ile uyum sürecinde de önemli bir kademe teşkil etmektedir. Halihazırda kullanılan ve makinede okunamayan nitelikteki eski tip pasaportlar geçerlilik süreleri boyunca ve ancak 24 Kasım 2015 tarihine kadar kullanılabilecektir. Bu tarihten sonra makinede okunamayan nitelikteki eski tip pasaportlarla seyahat etmek mümkün olmayacağından e-Pasaport başvurusunda bulunulması gerekecektir. Türkiye’de yaşayan vatandaşlarımız e-Pasaport almak için 81 İl ve 110 İlçe Emniyet Müdürlüğü bünyesinde halen hizmet veren toplam 191 başvuru merkezine; yurt dışında yaşayan vatandaşlarımız ise bulundukları ülkedeki Büyükelçiliklerin Konsolosluk Şubelerine veya Başkonsolosluklara başvurabilirler. Diplomatik pasaport başvuruları ise yurt içinde Dışişleri Bakanlığı, yurt dışında Büyükelçilikler ve Başkonsolosluklar tarafından alınacaktır. Başvurusu tamamlanan ve tanzim edilen e-Pasaportlar yurt içinde doğrudan başvuru sahiplerinin adreslerine gönderilecek; yurt dışında ise başvurunun yapıldığı Büyükelçilik veya Başkonsoloslukta imza karşılığında teslim edilecektir. e-Pasaport üretiminin her aşamasında, tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de vatandaşlarımızın kişisel kimlik bilgilerini herhangi bir sahtekarlık girişimine karşı güvence altına alan ICAO standartlarıyla uyumlu ileri teknolojiler kullanılacaktır. Yazılımı İçişleri ve Dışişleri Bakanlıklarının bilgi işlem birimleri tarafından gerçekleştirilen başvuru kabul sistemi aracılığıyla alınan bilgiler şifreli veri haline dönüştürülerek güvenlikli bağlantılar üzerinden fiziki güvenliği sağlanmış merkezi tanzim birimlerine iletilecek, e-Pasaportların ilgili sayfalarına ve yongaya yazılacaktır. e-Pasaportlar hangi yaşta olursa olsun tüm bireyler için müstakil olarak düzenlenmektedir. Bu nedenle, e-Pasaportlarda refakat hanesi bulunmamaktadır. Umuma mahsus e-Pasaportlar; en az 6 ay olmak üzere 1 yıllık, 2 yıllık, 3 yılllık, 4 yıllık ve 5 yıllık olarak düzenlenmektedir. Hususi damgalı e-Pasaportlar dört sene için; hizmet damgalı e-Pasaportlar dört seneyi geçmemek üzere pasaport sahibinin görevinin müddetine göre tespit edilecek süre için geçerli olmak üzere düzenlenmektedir. e-Pasaportlarda temdit (uzatma) imkanı bulunmamaktadır. Bu nedenle, e-Pasaportun süresi dolduğunda yeni bir başvuruda bulunulması gerekmektedir. Pasaport defter ve harç bedelleri her yıl Maliye Bakanlığı tarafından belirlenmekte ve 492 Sayılı Harçlar Kanununa bağlı Harçlar Kanunu Genel Tebliği (6) sayılı tarife ve Değerli Kağıtlar Kanunu Genel Tebliği ile Resmi Gazetede yayımlanmaktadır. |
5 Üyemiz Abartmatozu'in Mesajına Teşekkür Etti. |
08.06.2010, 15:09 | #2 |
Çevrimdışı
|
pasaport çeşitleri nelerdir
Pasaport Türleri
Umuma Mahsus Pasaportlar Hizmet, hususi veya diplomatik pasaport başvurusu için 5682 sayılı Pasaport Kanunu’nda belirtilen şartları taşımayan kişiler umuma mahsus pasaport başvurusunda bulunabilirler. Hususi Pasaportlar Hususi pasaportlar; Türkiye Büyük Millet Meclisi eski üyeleri, eski Bakanlar ile birinci, ikinci ve üçüncü derece kadrolarda bulunan veya bu kadrolar karşılık gösterilmek veya T.C. Emekli Sandığı ile ilgilendirilip emekli kesenekleri bu derecelerden kesilmek suretiyle sözleşmeli olarak çalıştırılan Devlet memurları ve diğer kamu görevlilerine; diplomatik pasaport verilmesini gerektiren vazifelerden başka herhangi bir resmi vazife ile veya kendi hesaplarına yabancı ülkelere gittikleri zaman verilir. Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu ve Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu Kurulu üyeleri için, T.C. Emekli Sandığı ile ilgilendirilme ve emekli keseneklerinin bu derecelerden kesilmesi şartı aranmaz. Bunlardan emeklilik veya çekilme sebepleri ile vazifelerinden ayrılmış olanlara da bu tür pasaport verilir. Büyükşehir il ve ilçe belediye başkanlarına, görevleri süresince hususi pasaport verilir. Hususi pasaport alabilecek durumda bulunanların eşlerine de aynı tür pasaport verilir. Hususi pasaport almaya hakkı bulunduğu sırada vefat edenlerin dul eşlerine başkası ile evlenmemiş ise aynı türden pasaport verilmesi mümkündür. Hizmet Pasaportları Hizmet Pasaportları, Hükümetçe, Özel İdarelerce veya Belediyelerce resmi vazifeyle dış memleketlere gönderildiklerinde veya dış memleketlerde vazifeye alınanlara, Türkiye Cumhuriyetinin üyesi bulunduğu uluslararası kuruluşlarda memur statüsünde çalışanlara, Türk Hava Kurumu ve Türkiye Kızılay Cemiyetince görevlendirilenlere verilir. Hizmet damgalı pasaport alabilecek durumda bulunanların eşlerine de aynı türden pasaport verilir. Pasaport sahibinin yanında yaşayıp, evli bulunmayan ve iş sahibi olmayan kız çocuklarıyla yine yanında yaşayıp reşit bulunmayan erkek çocuklarına da aynı türden pasaport verilir. Diplomatik Pasaportlar Diplomatik pasaportlar, Dışişleri Bakanlığı ile yabancı memleketlerde Türkiye Cumhuriyeti Büyükelçilik ve Konsoloslukları tarafından Türkiye Büyük Millet Meclisi Üyelerine, Türkiye Büyük Millet Meclisi üyesi olmayan Bakanlara, Anayasa Mahkemesi, Yargıtay, Danıştay, Askeri Yargıtay, Askeri Yüksek İdare Mahkemesi, Uyuşmazlık Mahkemesi, Sayıştay, Genel Kurmay birinci ve ikinci başkanlarına, Cumhuriyet Başsavcısına, orgenerallere, oramirallere, eski cumhurbaşkanlarına, yasama meclisleri eski başkanlarına, eski başbakanlar ve dışişleri eski bakanlarına, Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreterine, Başbakanlık ve bakanlık müsteşarları ile Diyanet İşleri Başkanına, Büyükelçilik unvanı taşıyan Başbakan başmüşavirleri ile Başbakan dışişleri danışmanlarına, Dışişleri Bakanlığı meslek mensuplarına, Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreterliği üst düzey görevlilerinden resmi bir görevle gönderilenlere, Türkiye Cumhuriyeti dış temsilcilikleri nezdinde memur edilen müşavirlere, ataşelere ve muavinlerine, Hükümet adına milletlerarası resmi müzakereler yapılması, mukavelenameler akdi için veya milletlerarası toplantılarla kongre ve konferanslara katılmak üzere gönderilenlere ve yabancı devletler veya millletlerarası teşekküller nezdinde daimi veya geçici görev yapmak üzere gönderilenlere, siyasi kuryelere verilir. Diplomatik pasaport alabilecek durumda bulunan veya alan kimselerin sıfat veya vazifeleri devam ettiği müddetçe, eşlerine de diplomatik pasaport verilmesi mümkündür. Diplomatik pasaport alan kimselerin sıfat ve vazifeleri devam ettiği müddetçe, yanlarında yaşayıp evli bulunmayan ve iş sahibi olmayan kız çocuklarına ve yine yanlarında yaşayıp reşit bulunmayan erkek çocuklarına da diplomatik pasaport verilir. Diplomatik pasaportlar hiçbir harç veya resme tabi değildir. |
6 Üyemiz Abartmatozu'in Mesajına Teşekkür Etti. |
08.06.2010, 15:22 | #3 |
Çevrimdışı
|
biyometrik fotoğraf nedir | özellikleri nelerdir
Biyometri nedir?
Biyometri, bireyin ölçülebilir fiziksel ve davranışsal özelliklerini tanıyarak kimlik saptamak üzere geliştirilmiş otomatik sistemler için kullanılan bir terimdir. Özetle, biyometri kişinin ölçülebilir biyolojik izlerini ifade etmektedir. e-Pasaportlarda yüz, parmak izi ve göz bebeği olmak üzere üç tür biyometrik verinin kullanılması mümkündür. Bunlardan göz bebeği biyometrisine dünyada henüz geçilmemiş olmakla birlikte bazı ülkeler tarafından bu konuda çalışmalar yapılmaktadır. Biyometrik fotoğraf nedir? Nerede çektirebilirim? Biyometrik vesikalık fotoğraflar, standartları ICAO tarafından belirlenen ve Makinede Okunabilen Seyahat Belgelerinde kullanılan yüksek kaliteli, belli ölçüleri ve özellikleri olan ve yüz biyometrisinin tespit edilebildiği fotoğraflardır. ICAO standartlarına göre üretilen e-Pasaportların kimlik sayfasında fotoğraf bölümü için ayrılan bölümün ebatları 35 mm X 45 mm olacak şekilde belirlenmiştir. Ancak başvuru sırasında kullanılacak fotoğrafların tarayıcı tarafından algılanabilmesi için mutlaka 35 mm x 45 mm ebatından büyük olması gerekmektedir. Bu nedenle, biyometrik özellikte olması şartıyla, standart vesikalık fotoğraf ebatı olan 45 mm x 60 mm ebatındaki vesikalıklar da kabul edilmekle birlikte, İçişleri Bakanlığı Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından tavsiye edilen vesikalık fotoğraf ebatı 50 mm x 50 mm olarak belirlenmiştir. Aksi takdirde, başvuru tamamlanamamakta veya başvuru tamamlansa bile bu pasaportlar tanzim sırasında iptal edilebilmekte,bu durumda da yeniden başvurmanız gerekebilmektedir. Bu nedenle, çektirmiş olduğunuz biyometrik fotoğrafların 35 mm x 45 mm ebadında kesilmemesi hususunun fotoğrafçılara muhakkak hatırlatılması gerekmektedir. ICAO Standartlarındaki Biyometrik Vesikalık Fotoğraflar İçin Aranan Özellikler 1. Yüz Hatları Yüz, fotoğraf üzerinde ortalanmış olarak saç modeliyle birlikte tamamen görünür olmalıdır. 2. Resim Kalitesi Fotoğrafta leke ve bükülmeler olmamalıdır. Renkler nötr olmalı ve yüzün doğal renklerini yansıtmalıdır. 3. Keskinlik ve Kontrast Kontrast iyi ayarlanmalı, ayrıntılar yeterince keskin ve net olmalıdır. 4. Saçlar ve Bakışın Yönü Gözler açık konumda olmalı ve net olarak görünmelidir. Saçlar gözleri kapatmamalı ve fotoğraf çekilirken doğrudan kameraya bakılmalıdır. 5. Başın Pozisyonu ve Yüz İfadesi Başın konumu dik olmalı, baş herhangi bir yöne dönük olmamalıdır. Fotoğraf gülme vb. mimikler olmadan, ağız kapalı olarak çekilmelidir. 6. Fon Fon beyaz ve desensiz olmalıdır. Fonda gölgeler oluşmamalıdır. 7. Işık Işık yüze eşit ölçüde yansıtılmalı, yansıma veya gölgeler bulunmamalıdır. Fotoğrafta "kırmızı-göz" bulunmamalıdır. 8. Gözlükler Gözler net bir şekilde görünmeli, gözlük camı üzerinde yansımalar bulunmamalı, renkli cam veya güneş gözlüğü kullanılmamalıdır. Gözlük camının kenarı veya çerçevesi gözleri kapatmamalı ya da gözleri kapatacak ölçüde kalın olmamalıdır. 9. Küçük Çocuklar Küçük çocukların fotoğraflarında başka kişi veya nesneler bulunmamalıdır. 10. Şapka vb. Aksesuarlar Kişinin zorunlu olarak kullandığı gözlük ve benzeri aksesuarlar dışında fotoğrafta şapka, başlık, pipo, vb. nesneler bulunmamalıdır. 11. Baş Örtüsü Başörtülü fotoğraflarda yüz çene ucundan alına kadar görünür olmalı, yüzün üzerinde gölgeler oluşmamalıdır. |
6 Üyemiz Abartmatozu'in Mesajına Teşekkür Etti. |
08.06.2010, 15:23 | #4 |
Çevrimdışı
|
e-Pasaport için nereye başvurmalıyım?
e-Pasaport için nereye başvurmalıyım?
Türkiye’de Türkiye’de yaşayan vatandaşlarımız e-Pasaport almak için 81 İl ve 110 İlçe Emniyet Müdürlüğü bünyesinde halen hizmet veren toplam 191 başvuru merkezine; yurt dışında yaşayan vatandaşlarımız ise bulundukları ülkedeki Büyükelçiliklerin Konsolosluk Şubelerine veya Başkonsolosluklara başvurabilirler. Diplomatik pasaport başvuruları ise yurt içinde Dışişleri Bakanlığı, yurt dışında Büyükelçilikler ve Başkonsolosluklar tarafından alınacaktır. Başvuru merkezi sayısının Türkiye genelindeki tüm ilçeleri kapsayacak şekilde artırılması yönünde çalışmalar sürdürülmektedir. Başvuru Yerleri Harç Tutarları Umuma Mahsus Pasaport Başvurusu İçin Gerekli Belgeler
Hususi Pasaport Başvurusu İçin Gerekli Belgeler
1. Talep edenin mensubu bulunduğu kurumdan onaylanmış, Hizmet Pasaport Talep Formu, 2. Nüfus Cüzdanı aslı 3. Son 6 ay içinde çekilmiş 2 adet biyometrik vesikalık fotoğraf 4. Pasaport defter bedelinin yatırıldığına dair dekont Başvuru Sahibinin Durumuna Göre Talep Edilebilecek Diğer Belgeler
1. Son altı ay içinde çekilmiş 2 adet biyometrik fotoğraf 2. Nüfus cüzdan aslı veya fotokopisi, (T.C. Kimlik nolu) 3. Muvafakatname (18 yaşından küçük çocuklar için) 4. Taahhütname (18 yaşından büyük kız çocukları için) 5. Boşanma veya üvey evlatlık durumunda çocukların velayetinin kime ait olduğunu belirten mahkeme kararı veya eşin noter tasdikli muvafakatinin örneği 6. Tebligatname (Sürekli görevle yurtdışına gidecek bakanlık personelinin atama örneğini gösteren belge) 7. Türkiye İş Bankası’nın Dışişleri Bakanlığı Şubesi nezdindeki “Dışişleri Bakanlığı-PDGY-Diplomatik Pasaport Hesabı”na 138 TL’lik diplomatik pasaport defter bedelinin yatırıldığını gösteren dekont 8. Varsa daha önceden alınmış diplomatik pasaport Diplomatik Pasaport hak sahibi yurtdışına atanmış Dışişleri Bakanlığı mensubu ise; 1. Tebligatname (Atama kararının örneği) 2. Geçici görevlendirme veya Diplomatik Kurye görevi ifa edilecekse Olur Belgesi’nin bir örneği Diplomatik Pasaport hak sahibi yurtdışına atanmış Dışişleri Bakanlığı mensubu değil ise; 1. Bakanlar Kurulu Kararı’nın veya Atama kararnamesinin bir örneği 2. Sürekli dış göreve gidecekler için Dışişleri Bakanlığı Eğitim Merkezi Başkanlığı’nın yönlendirme kurslarına katıldıklarını gösterir belge |
6 Üyemiz Abartmatozu'in Mesajına Teşekkür Etti. |
08.06.2010, 15:27 | #5 |
Çevrimdışı
|
Başvuru Yerleri
Başvuru Yerleri |
6 Üyemiz Abartmatozu'in Mesajına Teşekkür Etti. |
08.06.2010, 17:01 | #6 | |
Çevrimdışı
|
Cevap: e-pasaport nedir? | Nasıl alınır? | Randevu almak
Çok teşekkürler Abartmatozu... Detaylı bir anlatım olmuş.
İşlemlerin online yapılabilmesi bir çok kişi ve kurumun işlerini de hızlandırıyordur. * * * * Alıntı:
|
|
06.04.2020, 12:48 | #7 |
Çevrimdışı
|
Cevap: e-pasaport nedir? | Nasıl alınır? | Randevu almak
Pasaport çıkarmak isteyenlerin aklında birçok soru vardır. Randevunun nereden alındığı, sürecin nasıl işlediği, ne kadar ücretin nereye yatırılması gerektiği gibi konular çoğu kişi tarafından merak edilmektedir.
Konuya yabancı olanlar bu sırada pasaport türlerinden harç ücretlerine birçok yabancı bilgiyle karşılaşmaktadır. Dolayısıyla sürecin sıkıntısız geçmesi için bunları önceden öğrenmekte fayda vardır. Aşağıdaki başlıklarda da nasıl randevu alındığı ve sürecin nasıl işlediği adım adım anlatılmaktadır: https://paratic.com/pasaport-randevusu/ |
Bu Sayfayı Paylaşabilirsiniz |
Etiketler |
almak, alınır, biyometrik fotograf, e-pasaport, epasaport, nasıl, nedir, randevu |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
Seçenekler | |
|
|
Önemli Uyarı | |
www.forumgercek.com binlerce kişinin paylaşım ve yorum yaptığı bir forum sitesidir. Kullanıcıların paylaşımları ve yorumları onaydan geçmeden hemen yayınlanmaktadır. Paylaşım ve yorumlardan doğabilecek bütün sorumluluk kullanıcıya aittir. Forumumuzda T.C. yasalarına aykırı ve telif hakkı içeren bir paylaşımın yapıldığına rastladıysanız, lütfen bizi bu konuda bilgilendiriniz. Bildiriniz incelenerek, 48 saat içerisinde gereken yapılacaktır. Bildirinizi BURADAN yapabilirsiniz. |