Merhabalar
Forum Gerçek üyesi değilsiniz ya da Üye Girişi yapmamışsınız.
Sitemizden tam olarak yararlanabilmek için;
Lütfen Buraya tıklayarak üye olunuz.
Forum Gerçek

Forumları Okundu Kabul Et Bugünkü MesajlarYazdığım Cevaplar Açtığım Konular Kim Nerede
Geri git   Forum Gerçek > Yaşamı Tamamlayan Uğraşılar > Hobilerim | Fobilerim


Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
Eski 03.04.15, 01:30   #1
Müdavim

Suzim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Mar 2015
Konular: 1199
Mesajlar: 6,704
Ettiği Teşekkür: 15544
Aldığı Teşekkür: 22004
Rep Derecesi : Suzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Huzurlu
Standart Yakma Resim "Sepya-Beyaz Resim"

Yakma Resim "Sepya - Beyaz Resim"




Pyrogravure (yakma resim) tekniği, ahşap veya diğer elverişli malzeme yüzeylerinin kızgın aaaal kalemlerle yakılarak çeşitli motiflerle bezenmesi işleminde kullanılan bir dekoratif sanat tekniği olarak tanınmıştır. Ancak zaman içinde resim sanatında da kullanılmaya başlanmasıyla birlikte; klasik siyah-beyaz resim tekniği tarzında, “sepya-beyaz” resim tekniği olarak gelişmiş ve plastik sanatlar alanında yerini almaya hazır, çağdaş bir resim tekniği haline gelmiştir.

  • Dekoratif (bezeme) Amaçlı Kullanım:
Pyrogravure tekniği dekoratif amaçlı olarak antik çağlardan itibaren özellikle ahşap ve deri eşyaların bezeme işlemlerinde kullanılmıştır.Günümüzde bu tekniği dekoratif amaçlarla kullanan muhtelif ülkelere mensup sanatçıların çalışmaları aşağıdaki adreste, dünyaca ünlü pyrogravure sanatlar yazarı ve uzmanı Bn. Kathleen Menéndez (A.B.D.) tarafından kurulmuş olan, dünyanın en çok tanınan ve en saygın Pyrogravure Sanatla .

  • Resim Sanatında Kullanımı:
Pyrogravure tekniği geçtiğimiz birkaç yüzyıl içinde, özellikle 19.yüzyıldan itibaren resim sanatında da kullanılmaya başlanmış ve sanatsal açıdan büyük değer taşıyan önemli çalışmalara imza atılmıştır. 19. Yüzyıl pyrogravure ressamlarından Ball Hughes (İng), J. William Fosdick (A.B.D) ve Charles H.F. Turner (A.B.D.) gibi sanatçıların yaptıkları pyrogravure tablolar bugün dünyanın belli başlı müzelerinde ve özel koleksiyonlarında özenle saklanmaktadır.

Bn. Kathleen Menéndez ve dünyaca ünlü pyrogravure konservatörü, bu alanda ilk ve tek doktora sahibi Bn. Susan M. Millis ’in (İng.) müştereken yaptıkları araştırmalar sayesinde, geçen yüzyıllarda yapılmış olan pyrogravure eserler yeni yeni gün ışığına çıkarılmaya başlanmıştır. Kanaatimizce; çok sayıdaki bu tür antika eser, bugün dünyanın muhtelif müzelerinin arşivlerinde ve gizli kalmış özel koleksiyonlarında keşfedilmeyi beklemektedirler.


  • Pyrogravure Resim Tekniğinin Plastik Sanatlar Alanındaki Yeri ve Sanat Dünyasındaki Geleceği:
Bazı sanat çevrelerinde pyrogravure resim tekniğinin bir plastik sanat (Güzel Sanatlar) dalı olarak kabul edilmesinde tereddütlerle karşılaşıldığı ve bu tekniğin bir el sanatı tekniği olarak yorumlandığı görülmektedir. Bunun başlıca nedeni, bu resim tekniğinde bez tuval yerine ahşap tuval, boya ve resim fırçası yerine de kızgın aaaal kalem kullanılmasıdır. Ayrıca, pyrogravure tekniğinin bezeme işlerinde kullanılan bir el sanatı tekniği olarak doğmuş olması ve asırlar boyunca da bu şekilde tanınması, buna mukabil bu tekniğin resim sanatındaki uygulamalarında bugün ulaşılan noktanın yeterince bilinmemesi de diğer önemli nedenlerdir.

Sanat tarihi kayıtlarında açıkça görülmektedir ki, son birkaç yüzyılda meydana gelen teknolojik gelişmeler sanat dünyasına da yansımış ve bu yansıma da insanoğlunun sanata bakış açısında ve sanat dallarını sınıflandırmasında değişikliklere yol açmıştır. Nitekim geçmişte plastik sanat olarak kabul edilmeyen ve el sanatı / zenaat olarak tanımlanan seramik, cam işleri, özgün baskı ve fotoğrafçılık gibi sanat sanat dalları, 20. yüzyılın sonlarından itibaren birer plastik sanat dalı olarak kabul edilmiş ve plastik sanatlarla ilgili eğitim veren fakültelerin öğretim programlarına dahil edilmiştir.

Zaman içindeki bu değişimler de dikkate alındığında, bir resim tekniğinde kullanılan malzeme cinsinin, o tekniğin bir plastik sanat dalı olarak kabul edilmemesi konusunda, her resim tekniği için geçerli bir neden teşkil etmemesi gerektiği düşünülmektedir. Nitekim bugün bez tuval ve yağlıboya gibi temel malzemeler dışında, çok farklı malzemelerle yapılmış bazı resim çalışmalarının da plastik sanatlar kapsamında değerlendirildiği görülebilmektedir.

Pyrogravure resim tekniği bugün resim sanatında da başarıyla uygulanabilen bir tekniktir ve bu teknik, kullanılan malzeme açısından değil, ahşap tuval üzerine resmedilmiş olan çalışmanın sanatsal değeri açısından eleştirilmelidir. Bazı sanat eleştirmenleri ve eksperleri, bu tekniği daha önce hiç görmedikleri için bir mukayese yapma imkanları olmadığını, dolayısıyla bu teknikle yapılmış eserlerin eleştirilmesinin uzmanlık alanları dışında kalan bir konu olduğunu ifade etmektedirler. Oysa ki; gerek karışık teknikle, gerekse sadece ahşap yanığı renk tonlarıyla yapılmış olan pyrogravure tabloların, mevcut klasik eleştiri kriterlerine göre değerlendirilebileceği düşünülmektedir.

Şöyle ki; muhtelif boyalarla renklendirilerek karışık teknik tarzında uygulanmış olan bir pyrogravure tablonun, yine karışık teknikle yapılmış olan herhangi bir yağlıboya tablo eleştirisinde kullanılan kriterlere göre değerlendirilmesi (boya renkleri ile ahşap yanığı renklerin uyumlu kullanımı dikkate alınarak) mümkün görülmektedir. Çeşitli boyalarla renklendirme yapılmadan, sadece ahşap yanığı / sepya rengi tonlarıyla yapılmış olan bir pyrogravure tablo ise, esasen plastik sanatların temel bir dalı olan siyah-beyaz (karakalem) resim tekniğinin değişik bir uygulamasıdır.

Şu farkla ki; bu teknikte resim kağıdı yerine ahşap tuval, karakalem yerine de kızgın kalem kullanılmakta, uygulama sonucunda da siyah-beyaz arası renk tonları yerine, sepya-beyaz arası renk tonları elde edilmektedir. Ressamımızın bu tekniği sepya-beyaz resim tekniği olarak tanımlamasının nedeni de budur. Dolayısıyla, bu teknikle yapılmış olan bir pyrogravure tablonun eleştirisinin de, herhangi bir siyah-beyaz resim çalışmasının eleştirilmesinde esas alınan kriterler kullanılarak yapılabileceği düşünülmektedir.

Sanat eleştirmenleri ve eksperlerinin haklı oldukları konu, daha önce hiç pyrogravure tablo görmedikleri için bir mukayese yapma imkânları olmadığı, dolayısıyla pyrogravure tekniğinin bir tablo üzerinde emsallerine oranla ne derecede başarı ile uygulandığı hakkında bir fikir beyan edemeyecekleri konusudur.

Bu sorunun çözümü de, pyrogravure resim alanında isim yapmış olan tüm pyrogravure ressamlarının yaptıkları eserleri daha sık sergilemeleri ve bu ender tekniğin tanıtımı için daha çok çaba harcamalarıyla zaman içinde mümkün olabilecektir. Tabii ki bu konuda resim sanatı ile ilgili uzmanlardan ve eleştirmenlerden beklenen husus, pyrogravure resim tekniğine daha olumlu bir bakış açısı ile yaklaşmaları, bu tekniği desteklemeleri ve teşvik etmeleridir.


Çünkü bugün, Selahattin Ölçeroğlu (Türkiye), Dumitru "Dino" Muradian (Romanya), Krasimir Hristov (Bulgaristan), Lorraine Zaloom ve Rodger Letkeman (ABD) ve Pyrogravure Sanatları E-Müzesinde yer alan pyrogravure resim tekniğinin dünya çapındaki diğer ressamları, yıllar süren ısrarlı çabalar sonrasında bu resim tekniğinin uygulama yöntemlerini mümkün olabilecek en üst düzeyde geliştirmişler ve genç nesillerin bu tekniği kullanabilmeleri için gereken zemini hazırlamışlardır.

Başarıyla uygulanmış bir pyrogravure resim çalışmasının dikkatle incelenmesinde de görülecektir ki, bu teknik bugün ulaştığı nokta itibariyle bir plastik sanat dalı olarak kabul edilmeyi hak eden ve kendi Mona Lisa ‘larını yaratabilecek potansiyele sahip olan bir tekniktir.

Pyrogravure resim tekniğinin gelecekte gözde bir resim tekniği haline geleceğine, bu tekniğin geçmişteki ve gelecekteki ustalarının -diğer klasik resim tekniklerinde olduğu gibi- eserleriyle beraber sanat tarihi kayıtlarında ve sanat ansiklopedilerinde hak ettikleri yeri alacaklarına inanıyoruz.
Suzim isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
2 Üyemiz Suzim'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 03.04.15, 01:32   #2
Müdavim

Suzim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Mar 2015
Konular: 1199
Mesajlar: 6,704
Ettiği Teşekkür: 15544
Aldığı Teşekkür: 22004
Rep Derecesi : Suzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Huzurlu
Standart Cevap: Yakma Resim "Sepya-Beyaz Resim "

Selahattin Ölçeroğlu’nun Pyrogravure Resim Çalışmaları




Pyrogravure ressamı S. Ölçeroğlu, ahşap yanığı renk tonlarının özellikle eski yapılar ve tarihe mal olmuş konularla çok iyi uyum sağlayacağını uzun yıllar önce fark etmiştir. Ancak diğer taraftan bu konuların taşıdığı gizemli atmosferin ahşap tuval üzerinde sanatsal değer taşıyacak şekilde yansıtılabilmesi için, o yıllarda Türkiye’de yetersiz bir düzeyde (sadece yoğun-seyrek noktalar veya çizgiler halinde) uygulanabilen bu tekniğin gerçek bir resim tekniği olarak geliştirilmesi gerektiğini de düşünmüştür.



Bu amaçla ressamımız henüz 19 yaşında iken ahşap yanığı renk tonlarının her çeşidini elde edebileceği yakıcı bir aaaal kalem tasarlamış ve yıllar süren ısrarlı çabalar sonucunda pyrogravure tekniğini siyah-beyaz resim tekniği tarzında, resim sanatında da kullanılabilecek şekilde geliştirmeyi başarmıştır. Bugün pyrogravure resim tekniğinin dünya çapındaki ustaları arasında bulunan ressamımızın sepya-beyaz resim tekniği olarak tanımladığı ve klasik siyah-beyaz resim tekniğine bir alternatif olarak gördüğü bu ender resim tekniğindeki renk tonları, en açık tondan en koyu tona kadar olan sepya rengindeki ahşap yanığı renk tonlarından oluşmaktadır.




Ressamımız ahşap yanığı renk tonları üzerine çeşitli boyalarla renklendirme yapılmasının, bu tekniğin özünü zedelediği ve orjinalliğini bozduğu görüşüne sahip olduğundan, çalışmalarında herhangi bir çeşit boya kullanmamakta, çerçeve deseni de dahil olmak üzere, ahşap tuvaldeki renk tonlarının tümünü, tuval yüzeyini kızgın bir aaaal kalemle muhtelif ısı derecelerinde yakarak elde etmektedir. Uyguladığı tekniğin sırrını “yüzde bir yetenek, yüzde doksan dokuz sabırlı ve titiz çalışma” formülü ile açıklayan S.Ölçeroğlu’nun, bugün Brezilya’dan Japonya’ya kadar birçok ülkede tabloları bulunmaktadır.


Bu güne kadar yaptığı çalışmalarında genel olarak Eski İstanbul gravürlerini konu alan ressamımız, bunun nedenini ve bu gravürlerle ilgili bir projesini şu şekilde açıklamaktadır:

“Tarihimizin belli bir bölümünün sosyal ve kültürel yaşantısını gözler önüne seren belgesel değerdeki bu güzel eserleri, kendi atmosferleri ile mükemmel uyum sağlayan ahşap yanığı renk tonları ile yorumlayarak, genç nesillere ve yabancı sanatseverlere farklı bir görüntü içinde tanıtmak istiyorum. Ayrıca, yaptıkları gravürleri seyahatname kitaplarında yayınlayarak Eski İstanbul’un güzelliklerini asırlar önce dünyaya tanıtan Avrupalı ressamları ilk Fahri Kültür Elçilerimiz olarak görüyor ve onlara bir şükran borcumuz olduğunu düşünüyorum...”



“... Bilindiği üzere Avrupa Konseyi İstanbul’u 2010 yılı için “Avrupa’nın Kültür Başkenti” ilan etmiş olup, bu yıl içinde Türkiye’de ve Avrupa Birliği ülkelerinde çok sayıda kültür ve sanat etkinlikleri düzenlenecektir. Tüm dünyada geniş yankılar uyandıracağına inandığım bu önemli organizasyonun, Gravürlerdeki İstanbul’u ender bir resim tekniğinin zarif renkleriyle yeniden gözler önüne sermek ve özellikle Avrupa’lı gravür ressamlarına olan şükran borcumuzu ödemek için mükemmel bir fırsat teşkil ettiğini düşünüyorum.




Bu amaçla; söz konusu ressamlar anısına 2010 yılında hem Türkiye’de, hem de kendi ülkelerinde sergilenmek üzere, eşi-benzeri olmayan büyük bir pyrogravure tablo koleksiyonu hazırlamayı planlıyorum. Ancak; hem bu koleksiyonun hazırlanması, hem de böylesine geniş kapsamlı bir projenin gerçekleştirilebilmesi için, büyük bir kuruluşun sponsorluk desteğinin şart olduğunu da ifade etmek zorundayım...”
__________________
''Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e...''
Suzim isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
2 Üyemiz Suzim'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 03.04.15, 01:42   #3
«... Beklenen Şarkı ...»

Çengelli İğne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Dec 2013
Konular: 1654
Mesajlar: 9,234
Ettiği Teşekkür: 32656
Aldığı Teşekkür: 31391
Rep Derecesi : Çengelli İğne şöhret ötesinde bir itibarı vardırÇengelli İğne şöhret ötesinde bir itibarı vardırÇengelli İğne şöhret ötesinde bir itibarı vardırÇengelli İğne şöhret ötesinde bir itibarı vardırÇengelli İğne şöhret ötesinde bir itibarı vardırÇengelli İğne şöhret ötesinde bir itibarı vardırÇengelli İğne şöhret ötesinde bir itibarı vardırÇengelli İğne şöhret ötesinde bir itibarı vardırÇengelli İğne şöhret ötesinde bir itibarı vardırÇengelli İğne şöhret ötesinde bir itibarı vardırÇengelli İğne şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Huzurlu
Standart Cevap: Yakma Resim "Sepya-Beyaz Resim "

Okul yıllarında elişi dersinde yaptırmıştı öğretmenimiz.

Amatörce de olsa zevkli gelmişti.

Özellikle de o ahşabın yanık kokusu hoştu.

Teşekkürler.
__________________






Çengelli İğne isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
2 Üyemiz Çengelli İğne'in Mesajına Teşekkür Etti.
Cevapla

Bu Sayfayı Paylaşabilirsiniz

Etiketler
resim, sepyabeyaz resim, yakma


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


İlgili Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
İstanbul Resim ve Heykel Müzesi Mislina Müzeler 0 30.07.13 18:33
Resim Nedir? | Resim Sanatındaki Akımlar Nelerdir? Nazlı Resim | Fotoğraf | Heykel 3 12.11.11 17:15
Beyaz aslanlar insomniac Hayvanlar Alemi 12 25.02.09 20:50
Cumhuriyet Döneminde Güzel Sanatlar oneyouu Türk Tarihi 0 25.01.09 01:09


WEZ Format +3. Şuan Saat: 04:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.
Copyright ©2000 - 2018 www.forumgercek.com
Protected by CBACK.de CrackerTracker
Önemli Uyarı
www.forumgercek.com binlerce kişinin paylaşım ve yorum yaptığı bir forum sitesidir. Kullanıcıların paylaşımları ve yorumları onaydan geçmeden hemen yayınlanmaktadır. Paylaşım ve yorumlardan doğabilecek bütün sorumluluk kullanıcıya aittir. Forumumuzda T.C. yasalarına aykırı ve telif hakkı içeren bir paylaşımın yapıldığına rastladıysanız, lütfen bizi bu konuda bilgilendiriniz. Bildiriniz incelenerek, 48 saat içerisinde gereken yapılacaktır. Bildirinizi BURADAN yapabilirsiniz.
Page Rank Icon
Bumerang - Yazarkafe
McAfee Site Denetleme
Norton Site Denetleme
www.forumgercek.com Creative Commons Alıntı-Lisansı Devam Ettirme 3.0 Unported Lisansı ile lisanslanmıştır.