Merhabalar
Forum Gerçek üyesi değilsiniz ya da Üye Girişi yapmamışsınız.
Sitemizden tam olarak yararlanabilmek için;
Lütfen Buraya tıklayarak üye olunuz.
Forum Gerçek

Forumları Okundu Kabul Et Bugünkü MesajlarYazdığım Cevaplar Açtığım Konular Kim Nerede
Geri git   Forum Gerçek > Türkiye ve Dünyadan Haberler > İlginç Haberler

İlginç Haberler Sık rastlanılmayan haberler


Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
Eski 13.10.17, 02:00   #1
Ne Mutlu Türküm Diyene

NaNaNe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Jun 2016
Yaş: 52
Konular: 1319
Mesajlar: 9,084
Ettiği Teşekkür: 32907
Aldığı Teşekkür: 28262
Rep Derecesi : NaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardırNaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardırNaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardırNaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardırNaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardırNaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardırNaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardırNaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardırNaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardırNaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardırNaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Cok Dertli
Standart Osmanlı Dönemi’nde Tüyler Ürperten Gerçekler

Osmanlı Dönemi’nde Tüyler Ürperten Gerçekler





Osmanlı Dönemi'ndeki korkunç cadı,vampir, zombi ve büyücülerin varlığı konusu açığa çıktı. Bilinen ilk cadı vakasıyla Edirne Kadısı Şeyhülislam Ebussuud Efendi bu konuda fetva vermişti. Edirne’de yaşanan iki ayrı cadı vakasının ilkinde cadı olduğu iddia edilen kişinin Müslüman bir erkek olduğu belirtilmiş halk arasında korku başlamıştı.

Edirne kadısı Şeyhülislam Ebussuud Efendi'nin bu konudaki fetvasında ise: Cadı olduğu kesinleşen bir kişinin karnına kazık saplanmasına, bu işe yaramazsa başının kesilip ayakların dibine yerleştirilmesine, nihayet bu da işe yaramazsa yakılıp yok edilmesine izin verilmesi gerektiği belirtti.


Fakat kadı, kitaplarda bu fetvanın bir suretine rastlayamadı ve merkeze ne yapması gerektiğini sordu. Kadıya verilen cevap, bir bilirkişi nezdinde mezarın açılması ve cenazede hakikaten cadılığa alamet hal görülürse bunun bildirilmesi yönünde oldu. Cadılığın nasıl anlaşılacağı sorusuna ise; cesedin rengi kırmızıya dönüşmüşse o cadıdır yanıtı oldu.



Osmanlı’da yaşanmış ikinci vakada ise; cadı olduğu iddia edilen kişi henüz üç ay önce ölmüş bir kadındır. Dolayısıyla merkezden tayin edilen ve erkek olduğunda hiç şüphe bulunmayan bilirkişinin cenazeye bakması mümkün değildir.



Dört kadın getirilir ve bu kadınların şahitliği ile cesedin çürümemiş, renginin kırmızıya dönüşmüş olduğu merkeze bildirilir. Merkezden gelen cevapla birlikte halkı korkudan kurtarmak için yapılması gereken her şeye izin verilmişti.


1156 Cemâziyelâhırı sonlarında (Ağustos 1743) Terkos'a bağlı Yeniköy mezarlığında yaşanan cadı vakası Edirne'deki hadise örneğinde olduğundan daha farklı ilerledi.


Ne cadı meselesinin kesinleştirilmesi konusu gündeme getirilmiş ne de Terkos naibi cadıyı yok etmekte kullanılacak metod hakkında merkezin fikrini sormuştu. Cadı meselesini merkeze haber verdiği ilk ilamdan sonra, ikinci ilamında naib, doğrudan cadının yakılarak yok edildiğini bildirmişti.


Ebussuud Efendi'den önce gömüldükten sonra mezarlarında kefensiz ve vücudu kızarmış vaziyette bulunan ölülere bir açıklama getirmesi istenmişti. Şeyhülislamın açıklaması, bu durumun o kişinin hayatta iken kötü bir kimse olduğuna yorulabileceği şeklinde olmuştu.



Sonraki soru ise bu vaziyetteki bir ölüye ne yapılması gerektiği yönündeydi. Ölüden bir zarar gelmeyeceğini belirten şeyhülislam açılan mezarın geri kapatılması gerektiğini söyledi. Bunun ardından gelen cesedin mezardan çıkartılıp yakılmasının uygun olup olmayacağı şeklindeki üçüncü soruyu da tek kelime ile olumsuz yönde cevap verdi.


Dördüncü soruda bu kez Selanik köylerinden birinde yaşanan hadise üzerinde duruldu.. Bir gayrimüslim ölüp defnedilmiş. Fakat çok geçmeden bu kişi gece yarılarında köydeki diğer gayrimüslim vatandaşların kapılarında görülmeye başlamıştı.


Her kimin kapısına giderse ertesi gün o gayrimüslim de ölü bulunuyordu. Bu şekilde ölenlerin sayısı hayli fazla olmuştu. Durumdan tedirgin olan Müslüman vatandaşlar köyü terk etmelerinin caiz olup olmadığını merak ettiler. Ebussuud Efendi'nin cevabı yine kısa ve net bir şekilde Müslümanların yerlerini terk etmelerinin caiz olmadığı yönünde oldu.


Ebussuud Efendi hadisenin hikmeti konusunda bunu izahta aklın ve dilin yetersiz kalacağı konu hakkında bilgi sahibi olanların bildirdiklerini nakletmenin ise lafı çok uzatacağı şeklinde kaçamak bir cevap vermiştir


Kaynak
__________________

NaNaNe isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bu Sayfayı Paylaşabilirsiniz

Etiketler
dönemi’nde, gerçekler, osmanlı, tüyler, ürperten


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



WEZ Format +3. Şuan Saat: 17:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.
Copyright ©2000 - 2019 www.forumgercek.com
Protected by CBACK.de CrackerTracker
Önemli Uyarı
www.forumgercek.com binlerce kişinin paylaşım ve yorum yaptığı bir forum sitesidir. Kullanıcıların paylaşımları ve yorumları onaydan geçmeden hemen yayınlanmaktadır. Paylaşım ve yorumlardan doğabilecek bütün sorumluluk kullanıcıya aittir. Forumumuzda T.C. yasalarına aykırı ve telif hakkı içeren bir paylaşımın yapıldığına rastladıysanız, lütfen bizi bu konuda bilgilendiriniz. Bildiriniz incelenerek, 48 saat içerisinde gereken yapılacaktır. Bildirinizi BURADAN yapabilirsiniz.
Page Rank Icon
Bumerang - Yazarkafe
McAfee Site Denetleme
Norton Site Denetleme
www.forumgercek.com Creative Commons Alıntı-Lisansı Devam Ettirme 3.0 Unported Lisansı ile lisanslanmıştır.