Forum Gerçek

AnasayfaForumları Okundu Kabul Et Bugünkü Mesajlar
Geri git   Forum Gerçek > Türkiye ve Dünyadan Haberler > İlginç Haberler

İlginç Haberler Sık rastlanılmayan haberler


Yeni Konu aç  Cevapla
 
Seçenekler
Eski 03.10.2009, 12:45   #1
Çevrimdışı
Smyrna
Okunuşu: Simirna

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Lightbulb Sektöre Adını Veren Markalar



Uzun yıllar pazarda ayakta kalabilmek için ya Onduline, Sana, Uhu, Gillette, Nescafe gibi çokuluslu kuruluşları arkana almak ya da, Karper gibi çokuluslu şirketlerle ortaklığa gitmek, Orkid gibi satılmak gerekiyor. Aksi takdirde, Pimaş, Duşakabin, gibi ekonomik krizler ve kıyasıya yaşanan rekabet ortamına ayak uyduramayan birçok marka, çareyi pazardan çekilip, adlarını sektöre bırakmakta buluyor. Tüm bunlara rağmen, Eczacıbaşı’nın Selpak’ı, Tibet’in Ernet ve Cam Sil’i, Kale Grubu’nun Kalebodur’u, Pimaş’ın Pimapen’i Koç Grubu’nun İzocam’ı kıyasıya yaşanan rekabet ortamında, ürün yelpazesini sürekli genişleterek ayakta kalmayı başarıyor. Ancak, sektördeki kalitesiz ve ucuz ürünlerin de kendi adlarıyla anılması, marka imajının zedelenmesini de beraberinde getiriyor.

25 MARKA VAR: Türkiye’de jenerik olarak adlandırılan sektördeki tüm ürünlerle özdeşleşmiş 25’in üzerinde marka bulunuyor. Bu markaların tamamı, Türkiye pazarına ilk giren ürün olma özelliğini taşıyor. Kendini sürekli geliştiren, ürün yelpazesini genişleterek, araştırma geliştirmeye önem veren, yoğun rekabet ortamında güçlü sermaye yapılarıyla ayakta kalabilen kuruluşlar, pazardaki hakimiyetlerini de sürdürebiliyor. Bunlar arasında, Sana, Gillette, Orkid, İzocam, Uhu, Nescafe, Cam Sil, Kalebodur gibi markalar yer alıyor. Buna karşın, Ernet, Pimapen gibi yoğun rekabet ortamında pazar liderliğini rakiplerine kaptıran jenerik markalarda bulunuyor. Kalitesiz ucuz ürünler yüzünden imajı bozulan bazı markalar da ise ya Duşakabin’de olduğu gibi üretime son verilip, farklı markalar geliştiriliyor. Ya da, Dr. Pimapen’de olduğu gibi, isim ekleme yoluna gidiliyor.

Markasını üçgen peynire verdi

1964’te kendi şirketini kuran Hayik Arslanyan, 1966’da ’Kars Peyniri’nin kısaltılmasından türetilen "Karper"i üretmeye başladı. 1 milyon tonluk peynir pazarından yüzde 3 pay alan üçgen peynir pazarında Pınar, Ülker gibi markalarla rekabet eden Karper, Marmara Bölgesi’nde lider konumda bulunuyor. Hisselerinin yüzde 51’ini La Vache Qui Rit’i üreten Fransız Bel Grubu’na satan Karper, Türk peynir pazarında yabancı bir firmayla ortaklık kuran ilk marka oldu.

Kağıt mendil deyince Selpak akla geliyor

1970 yılında İpek Kağıt tarafından üretilmeye başlayan Selpak, temizlik kağıdı sektöründe akla gelen ilk marka oluyor. Özellikle yumuşaklık kavramının üzerinde duran Selpak ürün işlevlerini öne çıkararak, temizlik kağıdıyla özdeşleşen Selpak markasını Türkiye’nin en tanınmış markalarından biri konumuna getiriyor.

Gillette, Traş bıçağı sektörünün adı gibi

Yılda300 milyon adetlik satışın gerçekleştiği tıraş bıçağı sektörüne adını veren Gillette, 1970’li yıllara kadar ustura ve yaprak bıçak ile tıraş olan Türk erkeğinin klasik tıraş bıçağı ile tanışmasını sağladı. Kullan at makinelerin öncülerinden olan Gillette sadece bu alanda pazardaki payını yüzde 80’e kadar çıkarttı. Gilette, her yıl yeni bir ürün pazara sunarak, liderliği elinde bulunduruyor.

Ernet rehavete kapıldı, Camsil pazarı kaptırmadı

4.2milyon dolarlık tuvalet kokusu gidericiler pazarının ilk markası Ernet 55 yıldır Tibet tarafından üretiliyor. Sektörün ilk markası olma özelliği taşıyan Ernet bugün pazardan yüzde 17’lik pay alıyor. Tibet Genel Müdür Yardımcısı Nagehan Toprakdere ürünle özdeşmesine karşın Ernet’in pazar liderliğini ithal ürünlere kaptırmasıyla ilgili olarak "İthal markalar sektöre çok sayıda yeni ürün sokunca Ernet pazarını kaptırdı. Bu biraz da markamıza fazla güvenmemizden kaynaklandı. Rehavete kapıldık" dedi. Firmanın ürettiği jenerikleşmiş markalardan Cam Sil ise 5.84 milyon dolarlık pazardan yüzde 46.4 pay alarak liderliğini korumayı başardı.

Margarin yerine ’Sana’ istiyor

Türk tüketicisini 1953’te margarinle tanıştıran Sana, 1984’te Bakırköy’deki fabrikasına ek olarak Çorlu’da ikinci bir tesis açtı. Bugün, 130 milyon Euro’luk margarin pazarında yüzde 30’luk payla lider konumda bulunan Sana, Unilever’in Türkiye’deki toplam cirosunun yüzde 10’unu gerçekleştiriyor. Sana Ürün Müdürü Aymin Es, "60’tan fazla ürünün rekabet ettiği pazarda, kriz ortamlarından bile büyüyerek çıktık. Bunda da, tüketicilerin margarin yerine Sana istemesi etkili oluyor" dedi.

Yapıştırıcının adı Uhu oldu

1965’ten bu yana pazarlanan Uhu, Türkiye’de tüp yapıştırıcıların genel adı konumuna geldi. 1932’de Almanya’da geliştirilen bu ürün, Türkiye’nin ilk tüp yapıştırıcısı oldu. Umur A.Ş. tarafından Türkiye’de üretilen Uhu, bugün yılda 30 milyon tüp sıvı yapıştırıcının satıldığı 35 milyon YTL’lik pazarın yüzde 80’ine hakim konumda bulunuyor. 1980’li yılların sonunda yerli en büyük rakibi 404’ün pazardan çekilmesiyle birlikte pazar hakimiyetini ele geçiren Uhu Ürün Müdürü Onur Kamakgün, "Sürekli yeni ürün çıkararak, pazardaki liderliğimizi koruyoruz" dedi.

Hijyenik pedin simgesi Orkid

Türkiye’nin ilk "hazır hijyenik ped" markası Orkid, 1979’da Eczacıbaşı Grubu tarafından bir "sağlık ürünü" olarak pazara sunuldu. Bugün P&G bünyesinde üretilen Orkid, yüzde 99’luk bilinirlik oranı ve yüze 65’lik pazar payı ile hem jenerik marka olma özelliğini, hem de 140 milyon dolarlık pazarda liderliği elinde bulunduruyor. P&G Pazarlama Direktörü Tankut Turnaoğlu, "Pazardaki marka sayısı ne kadar artarsa artsın hijyenik pedlerin adı Orkid olarak anılacak" dedi.

Sektöre adını verdi, patent almayı unuttu

Duşakabinmarkasıyla Türkiye’de duş kabini üretimine 1984’te başlayan Intermart, zamanında tescil ettirmediği bu ürünü 2004 Nisan ayında pazardan çekmek zorunda kaldı. Bunun üzerine Alman Hüppe Classics’i piyasaya sunan Intermart, 250 farklı markanın rekabet ettiği 30 milyon euroluk pazarda yeni markasıyla yüzde 35 pay almayı başardı. Intermart’ın Pazarlama Müdürü Nevin Dallıca, "Biz ayırt edici özelliği kalmayan Duşakabin markasından vazgeçmek zorunda kaldık. Ancak, ürün hala Duşakabin olarak anılıyor" dedi.

Çatı kaplama denilince akla Onduline geliyor

30 yıldır çatı kaplamasıyla özdeşleşen Onduline hálá çatı kaplama levhalarına verilen genel isim olarak kullanılıyor. Onduline levhaya benzeyen, ancak plastik gibi farklı malzemelerden üretilen oluklu levhalar da piyasada artık "Onduline", "Plastik Onduline", "Teneke Onduline" gibi isimlerle anılıyor. Onduline Avrasya Genel Müdürü Burhan Karahan, jenerik isim olmanın imaj avantajı yarattığına dikkat çekerek "Ancak, sorumluluk oldukça ağır oluyor. Rakip üreticinin yaptığı kalite hataları otomatik olarak size yansıyabiliyor. Bu nedenle jenerik markanın kendi dışında tüm sektörü sürekli kontrol etmesi gerekiyor" dedi. Yılda 100 milyon metrekarelik pazarda Onduline ürünlerin payı yüzde 25’i buluyor.

Kalebodur: Jenerik marka olmak imaja zarar veriyor

570 milyon dolarlık fayans ve seramik pazarının yüzde 22’lik payla lideri konumunda bulunan Kalebodur, Türkiye’nin ilk yer karosu markası olarak öne çıkıyor. Bugün 26 firmanın faaliyet gösterdiği pazarda, özellikle Uzakdoğu’dan ithal edilen kalitesiz ürünler Kalebodur’un marka imajını etkiliyor. Kalebodur Pazarlama Grup Müdürü Altuğ Akbaş, "Türkiye’de yer karosu Kalebodur olarak anılıyor. Bu da, problemli ürünlerin de adımızla anılmasını yol açıyor. Markası ne olursa olsun, ’Kalebodurum kırıldı’ deniliyor. Şimdi, ’Kalebodur herhangi bir seramik değildi, markadır’ demeye çalışıyoruz. Başka bir ürünün kalitesizliğini taşımak istemiyoruz" dedi.

İmajı korumak için Pimapen’i Dr. yaptılar

Türk tüketicilerinin 1982’de ilk kez PVC pencere sistemleriyle tanışmasını sağlayan Pimapen, 70’e yakın markanın rekabet ettiği pazarda, şimdi jenerik marka olmanın bedelini ödüyor. Kalitesiz ürünler yüzünden marka imajının zarar görmeye başladığını söyleyen Pimaş’ın Genel Müdürü Oktay Alptekin, "Her ürünün ’Pimapen’ olarak anılması, pazardan pay kaybetmemize yol açtı. Biz de, bundan sonra farkımızı vurgulamak için Dr. Pimapen olmaya karar verdik. Aynı sorunu Pimaş’ta da yaşadık. 7 yıldır üretmiyor olmamıza rağmen, PVC borunun adı, hala Pimaş" dedi.



Erkan ÇELEBİ / Hürriyet
  Alıntı ile Cevapla
7 Üyemiz Smyrna'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 03.10.2009, 13:45   #2
Çevrimdışı
Megan
Uzman Üye

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Sektöre Adını Veren Markalar

paylaşım için çok teşekkurler ,

ne yazıkki ureticilerimizin en buyuk hatası markaya gereken onemi vermemeleri ,bunun ne kadar onemli oldugunu bilememesi .şu son krizdede bunun ne kadar buyuk deger taşıdıgı bir kez daha gozler onune serildi .

uretim yapmak kolay bir şekilde uretimi yaparsınız ama bunu pazarlamak lazım ve pazarlamanın en buyuk şartı bilinir bir marka olmanızdır ,belki marka bilinirligi için yıllarca çalışmak ve buyuk paralar yatırmak gerekecektir ,ama bunun geri donuşu ekonomik açıdan çok çok buyuk olucaktır .

marka neden onemlidir konusuna gelince ,marka olmanın şartlarından ilki muşteri memnuniyetidir ,aldıgınız urunun kalitesi satış sonrası hizmetler çok çok onemlidir .

inşallah bizimda global pazarda yeni yeni oluşmaya başlayan markalarımıza çok daha fazlaları katılır ,böylece şu anda en onemli sorun olan istihdamda bu şekilde bir nebze olsun aşılmış olur .
__________________
Ya çaresizsiniz, yada çare sizsiniz.

Benim Hayatımı Yargılamadan önce ..

Benim ayakkabılarımı giy
ve benim geçtiğim yollardan,
sokaklardan, dağ ve ovalardan geç .
Hüznü, acıyı ve neşeyi tad...
Benim geçtiğim senelerden geç,
benim takıldığım taşlara takıl,yeniden ayağa kalk

ve aynı yolu tekrar git, benim gittiğim gibi !!

Ancak ondan sonra BENİ YARGILAYA BİLİRSİN
  Alıntı ile Cevapla
2 Üyemiz Megan'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 04.10.2009, 01:23   #3
Çevrimdışı
Smyrna
Okunuşu: Simirna

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Sektöre Adını Veren Markalar

Bir marka olabilmek için kalite kadar reklam da önemli.

Bir reklamcı olarak ne yazıkki Türkiye'de çok az sayıda firma reklama önem verdiğini görüyorum.

En basiti (marka olmasa bile); yeni bir iş yeri açacaksınız. iç tadilat ürün temini dekorasyon bitti. Açılış için son hazırlıklar yapılıyor. Ama ortada tabela yok.

Bize o kadar çok müşteri geliyor ki bu şekilde. Son bir iki gün kala hatta son gün gelenler var. Önemini siz düşünün artık.
  Alıntı ile Cevapla
Smyrna'in Mesajına Teşekkür Etti
Eski 04.10.2009, 01:29   #4
Çevrimdışı
Emilio Santos
. . . . . Erlik'in Katili . . . . .

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Sektöre Adını Veren Markalar

lavaşkiri bir de pimaş. ilginç tabi, pimaş değişik bir isim ama boru ile özdeşleşmiş durumda
__________________
kahrolsun bağzı şeyler!
  Alıntı ile Cevapla
Eski 04.10.2009, 02:48   #5
Çevrimdışı
nur@n
Süper Üye

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Sektöre Adını Veren Markalar

Bir ara selpak a isyan durumundaydım..Neden hepsine selpak deniliyor diye.. Tek düşünen ben değilmişim..

Teşekkürler smryacımm..
  Alıntı ile Cevapla
Eski 18.10.2010, 01:12   #6
Çevrimdışı
LaLe
Ne Mutlu Türküm Diyene

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Sektöre Adını Veren Markalar

Karper ve Simit

Simiti bandıra bandıra peyniri yemek, offff sabah hemen simit almam lazım
  Alıntı ile Cevapla
Eski 23.10.2010, 03:04   #7
Çevrimdışı
TheDo
Üye

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Sektöre Adını Veren Markalar

Herkes Böyle Benimsemiş Artık =) Değişmez Kolay Kolay.
__________________

Senin için ölürüm dedi..'' Benim için zaten öldün'' dedim. Cesedini alıp çıktı !

TheDo



  Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bu Sayfayı Paylaşabilirsiniz

Etiketler
sektöre


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hızlı Erişim


WEZ Format +3. Şuan Saat: 11:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Önemli Uyarı
www.forumgercek.com binlerce kişinin paylaşım ve yorum yaptığı bir forum sitesidir. Kullanıcıların paylaşımları ve yorumları onaydan geçmeden hemen yayınlanmaktadır. Paylaşım ve yorumlardan doğabilecek bütün sorumluluk kullanıcıya aittir. Forumumuzda T.C. yasalarına aykırı ve telif hakkı içeren bir paylaşımın yapıldığına rastladıysanız, lütfen bizi bu konuda bilgilendiriniz. Bildiriniz incelenerek, 48 saat içerisinde gereken yapılacaktır. Bildirinizi BURADAN yapabilirsiniz.