Merhabalar
Forum Gerçek üyesi değilsiniz ya da Üye Girişi yapmamışsınız.
Sitemizden tam olarak yararlanabilmek için;
Lütfen Buraya tıklayarak üye olunuz.
Forum Gerçek

Forumları Okundu Kabul Et Bugünkü MesajlarYazdığım Cevaplar Açtığım Konular Kim Nerede
Geri git   Forum Gerçek > Sağlığımız ve Hastalıklar > İnsan Sağlığı ve Hastalıklar

İnsan Sağlığı ve Hastalıklar İnsan sağlığını etkileyen faktörler ve tedavileri


Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
Eski 26.07.14, 11:02   #1
Yorgun Mod

Ekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Dec 2011
Konular: 1198
Mesajlar: 9,593
Ettiği Teşekkür: 32742
Aldığı Teşekkür: 43481
Rep Derecesi : Ekin şöhret ötesinde bir itibarı vardırEkin şöhret ötesinde bir itibarı vardırEkin şöhret ötesinde bir itibarı vardırEkin şöhret ötesinde bir itibarı vardırEkin şöhret ötesinde bir itibarı vardırEkin şöhret ötesinde bir itibarı vardırEkin şöhret ötesinde bir itibarı vardırEkin şöhret ötesinde bir itibarı vardırEkin şöhret ötesinde bir itibarı vardırEkin şöhret ötesinde bir itibarı vardırEkin şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: none
Standart Bir Ohh Çekin



Hangi sektör olursa olsun iş stresi tüm çalışanların omuzlarına binen bir yük. Yetişmesi gereken teklifler, ödemeler, projeler ve bir de insan ilişkilerindeki kaçınılmaz çatışmalar ve sürtüşmeler iş ortamını bir stres kaynağı haline getirebiliyor. Bir yandan stres, motivasyonu sürdürmek ve bizi harekete geçirmek için olmazsa olmaz bir durum olsa da gereğinden fazla arttığında ve kontrolden çıktığında bedenimize, zihnimize ve duygularımıza zarar vermeye başlıyor.


  • Bağışıklık sistemimiz zayıflıyor

Aşırı stres altında bağışıklık sistemimiz güçsüzleşiyor, daha kolay hasta oluyoruz. Özellikle sırt, omuz, boyun ve bacak kaslarımızı istemsiz olarak kastığımızdan gereksiz bir yorgunluk oluşuyor ve bu durum günlerce devam ettiğinde kronik ağrılar yakamızı bırakmıyor. Yoğun stres altında çalışan insanların bedensel ağrılar yaşaması ve uykusuzluk çekmesi oldukça yaygındır. Beden gergin ve tetikte olmayı alışkanlık haline getirdiğinden uykuya dalmak için gerekli gevşemeyi ve rahatlamayı sağlayamamaktadır. Ve böylelikle her yeni güne dinlenemeden başlamaktadır.

  • Bedensel gevşeme için pratik öneriler:



1- Nefesle gevşeme:

Nefes alış verişinize odaklanın. Kesik kesik, sadece göğüsten mi nefes alıyorsunuz yoksa tüm ciğerlerinizle derin derin nefes alarak karın bölgenizi de şişirebiliyor musunuz? Derin nefes aldığınızda göğsünüzle birlikte karnınızın da şişmesi ciğerlerinizin tamamını kullandığınızı ve diyafram nefesi aldığınızı gösterir. Bu şekilde 15-20 kez nefes alıp vermenin bedeni nasıl sakinleştirdiğini ve gevşettiğini deneyebilirsiniz. Beş dakikadan bile kısa bir süre içinde oturduğunuz yerden yapabileceğiniz bu çalışma ile günlük stersinizi kolay bir şekilde atabilirsiniz.



Uyku problemi yaşayanlar için bire bir

2-Işıkla gevşeme:

İstediğiniz renkte bir ışık seçin. Bu ışığın adeta bir spot lambası gibi başınızın üzerinden tüm bedeninizi aydınlattığını hayal edin. Bu ışık bir huzme halinde ya da bir silindir halinde başınızın üstünden alnınıza, kaşlarınıza, yanaklarınıza, çenenize ve boynunuza doğru süzülerek sırayla bütün bedeninizi rahatlatıyor ve gevşetiyor. Dokunduğu her yere son derece sakin, gevşemiş ve huzur dolu bir his bırakıyor. Yine 5 dakikadan daha az bir süre içinde oturduğunuz yerden yapabileceğiniz bu egzersiz ile tepeden tırnağa tüm vücudunuzu gevşetebilirsiniz. Nefes çalışması ile birleştirdiğinizde bu egzersiz derin bir gevşeme yakalamanızı sağlar. Uyku problemi yaşayanlar, yattıktan sonra bu çalışmayı yaptıklarında çok daha rahat bir şekilde uykuya daldıklarını göreceklerdir.




3- Aşamalı kas gevşetme:

Bu teknikte ayaklarınızdan başlayarak yukarı doğru teker teker bütün kaslarınızı kasıp gevşeterek bedensel rahatlığı yakalamayı hedefliyoruz. Önemli olan tek tek bütün kas gruplarına dikkati vererek onlardaki gerginliği hissettikten sonra rahatlatıp gevşeterek o şekilde bırakmayı başarmaktır. Sırasıyla ayak parmaklarındaki, ayak bileklerindeki, bacaklardaki, karındaki, beldeki, sırttaki, omuzlardaki, kollardaki, boyundaki ve baştaki kaslar ile çalışmak tavsiye edilir.

Bu hareketi erkekler ve kadınlar farklı yapmalı

4- Enerjiyi topraklama: Çin kaynaklı bir biyo-enerji tekniği olan Çigong’a göre bedendeki bazı enerji fazlalıkları da gerginlik ve huzursuzluk yaratabilir. Bu gerginliği ortadan kaldırmak için ara sıra bedendeki bu fazla enerjiyi topraklamak gerekir. Geleneksel olarak enerjiyi topraklamak için çıplak ayakla toprağa basmak tavsiye edilir. Bunun mümkün olmadığı durumlarda ise, özellikle iş ortamından ayrılamadığınızı fakat gevşemeye ihtiyaç duyduğunuz zamanlarda, basit bir çigong egzersizi ile enerjinizi topraklayabilirsiniz. Öncelikle bir elinizi yumruk yapın ve göbeğinizin üzerine koyun. Yumruğunuzla göbeğinizin etrafında daireler çizin. Erkekler saat yönünde, kadınlar ise saat yönünün tersinde çapı 15 santimetreyi geçmeyen 36 daire çizmelidir. Hemen ardından tam tersi yönde 24 daire daha çizip bedeninizdeki enerji hareketini gözlemleyebilirsiniz. Dikkat ederseniz başınızdan aşağı bir enerji hareketi olduğunu ve bu hareketin ayak tabanlarında noktalandığını fark edersiniz. Dengesizlik oluşturan fazla enerjiler ayak tabanlarınızdan çıkarak bedeninizi rahatlatır ve sakinleştirir.




5- Omuzlardaki yükü atma:

Omuzlarınızdaki gerginliği azaltmak için çok ağır bir sırt çantası taşıdığınızı düşünün. Bu çantanın saplarının omuzlarınızda yarattığı ağrıyı düşünün. Derin bir nefes alın ve omuzlarınızı başınıza değdirecek gibi yukarı kaldırın. Bu sırada aldığınız nefesi tutun. Birkaç saniye böyle bekledikten sonra sanki omuzlarınızdaki o çantayı bırakıyor gibi omuzlarınızı aşağı indirin ve nefesinizi de “ooohhh” diyerek bırakın. Bunu yaparken omuzlarınızdaki tüm gereksiz yükleri bıraktığınızı hissedin.


Uzman Klinik Psikolog Pınar Kaya
__________________



Ekin isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
4 Üyemiz Ekin'in Mesajına Teşekkür Etti.
Cevapla

Bu Sayfayı Paylaşabilirsiniz

Etiketler
çekin, daha, derin, için, nefes


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


İlgili Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Deliksiz Bir Uyku Çekin Rapido Sağlığımız İçin Püf Noktaları 7 16.06.14 01:16


WEZ Format +3. Şuan Saat: 07:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.
Copyright ©2000 - 2019 www.forumgercek.com
Protected by CBACK.de CrackerTracker
Önemli Uyarı
www.forumgercek.com binlerce kişinin paylaşım ve yorum yaptığı bir forum sitesidir. Kullanıcıların paylaşımları ve yorumları onaydan geçmeden hemen yayınlanmaktadır. Paylaşım ve yorumlardan doğabilecek bütün sorumluluk kullanıcıya aittir. Forumumuzda T.C. yasalarına aykırı ve telif hakkı içeren bir paylaşımın yapıldığına rastladıysanız, lütfen bizi bu konuda bilgilendiriniz. Bildiriniz incelenerek, 48 saat içerisinde gereken yapılacaktır. Bildirinizi BURADAN yapabilirsiniz.
Page Rank Icon
Bumerang - Yazarkafe
McAfee Site Denetleme
Norton Site Denetleme
www.forumgercek.com Creative Commons Alıntı-Lisansı Devam Ettirme 3.0 Unported Lisansı ile lisanslanmıştır.