En yeni tarayıcımız olan Chrome, sahibi Google'ı hayal kırıklığına uğratmayı sürdürüyor...
Chrome artık beta değil fakat bu değişiklik büyük oranda bir pazarlama manevrası olarak nitelendiriliyor. Çünkü beta sürümü ile final sürümü arasında ciddi farklılıklar yer almıyor. Var olan en büyük farklılık, daha önce
Yahoo Mail ve
Hotmail hesaplarına sahip
Chrome kullanıcılarının yaşadığı sorunların giderilmesi oldu. Bunun dışında özellikle
Javascript yorumlaması ile ilgili bir kaç ufak hata düzeltildi ve
Adobe Reader eklentisinin yol açtığı güvenlik sorunları ortadan kaldırıldı. Uzmanlar sadece bu tip ufak eklentilerle
Chrome'un beta sürümünden çıkmasının,
Google'ın tarayıcısına zarar verdiğini iddia ediyorlar.
Yaklaşık 40 bin kullanıcının tarayıcı alışkanlıklarını ölçerek, tarayıcı reytinglerini çıkartan
Net Applications'ın verilerine göre
Chrome Aralık ayında %1,1 barajını sadece hafta sonları geçebildi. Kasım ayında kısa sürede %1'ler seviyesine ulaşmasına rağmen, aralıkta sadece %0,1 pazar payı kazanmayı başarabilen
Chrome'un bu yatay seyri, uzmanlar tarafından yeterince geliştirilmemesine bağlanıyor. Her ne kadar
Yahoo Mail,
Hotmail,
Javascript ve
Adobe Reader güncellemeleri önemli olsa da, uzmanlar
Chrome'un Pazar payı kazanabilmesi için üçüncü parti eklentilere ve daha radikal değişiklilere ihtiyaç duyduğunu söylüyorlar.