Forum Gerçek

AnasayfaForumları Okundu Kabul Et Bugünkü Mesajlar
Geri git   Forum Gerçek > Teknoloji | Bilgisayar > İnternet | Network


Yeni Konu aç  Cevapla
 
Seçenekler
Eski 10.07.2012, 18:35   #1
Çevrimdışı
Heliosaga
Cehennem Yolcusu

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Exclamation Fişlemeye yepyeni bir boyut geliyor: Phorm


Fişlemeye yepyeni bir boyut geliyor: "Phorm"




Geçtiğimiz Cuma günü ülke olarak bizi şaşkınlığa uğratan bir şeye şahit olduk. İnternet öldü! Evet, resmen internet öldü!(Redhack'in zombi doss saldırısı anında yurtiçi ağ çökmüş TİB fiş çekme kararı almıştı hatırlarsanız..)

Acıklı bir şekilde şahit olduğumuz bu olay, TTNET’in yeni bir teknolojiyi (az sonra bahsedeceğimiz Phorm teknolojisini) sistemine entegre etmeye çalışması sırasında kazaen ortaya çıkmış bir olay.

Türkiye internet omurgasının tek bir şirkete (ticari şirket) ait olduğunu ve bu durumun zaten tekel olan bir şirket özelinde kullanıcının tüm insani haklarını da elinden aldığını biliyorduk. Çünkü Birleşmiş Milletler’in yayınladığı rapora göre internet erişimi bir insan hakkıdır.
Bu haberi biz geçtiğimiz Cuma günü öğlen yayınlayacaktık. Hatta Twitter’a yazmıştım geçtiğimiz haftanın başında, bomba geliyor diye. Ancak Cuma gününe yetişmemişti ve Pazartesi’ye, yani bugüne bırakmıştık. Cuma gecesi internetin kesilmesi ve o sırada Phorm testlerinin yapılıyor olma ihtimali bütün oyunu değiştirdi bizim için. İşte şimdi aşağıda ne anlatmak istediğimizi daha iyi anlayacaksınız.

Cuma günkü kesintinin ardından bir çok saçma sapan ses yükseldi: CNN Türk’ün haberine göre TTNET altyapılarına ve TİB, BTK gibi kurumlara Red Hack isimli hacker grup saldırmıştı, kaynakların başlıklarını okumanız yeterli: 1, 2, 3. Biz biliyoruz ki böyle bir şey olmadı. Yine CNN Türk’ün haberinde okuyabileceğiniz gibi, cevval TİB orduları savaşmışlar, savaşmışlar! Üstelik TÜBİTAK da bu savaşta TİB’e destek vermiş. Şaka mı bu?

Peşinden de TTNET’den açıklama geldi:

Türkiye’nin lider iletişim şirketi TTNET, çalışmalarını yenilikçi teknolojilerle müşterilerinin internet deneyimini zenginleştirmek ve onlara en iyi hizmeti sunmak hedefiyle sürdürmektedir.
27 Nisan Cuma gecesi Türk Telekom altyapısında teknik ekipman kurulumları sırasında yaşanan teknik aksaklık nedeniyle bazı bölgelerde internet erişiminde sorun yaşanmıştır.
Türk Telekom altyapısını kullanan internet servis sağlayıcısı şirketleri etkileyen sorundan TTNET aboneleri de etkilenmiştir. Ancak Türk Telekom’un müdahalesi doğrultusunda sistemsel çözüm hızla sağlanmıştır. Türk Telekom, konuyla ilgili olarak dün bir basın açıklaması yapmıştır.

Sorun nedeniyle TTNET çağrı merkezine gelen çağrıların sayısında artış gözlemlenmiştir. Çağrı merkezi çalışanlarımız, oluşan yoğunluğa rağmen tüm müşterilerimizle tek tek ilgilenerek arızalara müdahale etmeye kesintisiz devam etmektedir.

Saygılarımızla,
TTNET A.Ş.

TTNET’den gelen açıklamaya göre de kaza, fiber kablolar döşenirken ortaya çıktı. Ancak kelimelerdeki belirsizliklere de dikkat çekmek isterim. Cümle cümle analiz yapmayacağım ama bu kadar kötü basın bültenine az rastlanır, o kadar.

Konu TTNET ve Türk Telekom’a geldiğinde hep birlikte (ben de dahil olmak üzere) söyleyecek çok şeyimiz var. Dünyanın en yavaş internetini, dünyanın en pahalı fiyatlarıyla kullanıyoruz. Yetmiyor, yaşanılan internet kesintileri, kullanıcıya zorla sunulan “katma değerli servisleri” ve bir de kullanıcılara ait özel verileri (kişisel telefon numarası, isim, soyad, adres, T.C. kimlik numarası, v.s.) kendi bayileri ve başka şirketlerle paylaşıyor olması da cabası. Hepimizin bildiği kanayan bir yara TTNET ve Türk Telekom, potansiyeli olmasına rağmen maksimum kazanç/minimum masraf (ki gayet ticari, hiçbir kötülük yok bunda) politikası güden, ancak konu kullanıcılara geldiğinde optimumun altında hizmet veren ve hepimizin de resmen kullanmak zorunda olduğu bir ürün.

Halen evimize internet bağlantısı satın alabilmek için telefon hattı satın almak zorunda olduğumuzu ve bu telefon hattına da bedavadan para ödemek zorunda olduğumuzu düşünmek bile akıllı her kullanıcıyı üzüyor.

Üstelik bunlar da yetmiyor, TTNET ve Türk Telekom, şimdi de yepyeni bir teknolojiyi ülkemize getiriyor ve kullanıcıya zorunlu olarak sunmanın peşinde. Bu teknolojinin adı Phorm.

Şimdiye kadar profilleme (fişleme) ve sansür konusunda ülke olarak pek çok şey gördüğümüzü düşünüyor olabilirsiniz. Bu düşünceyi size unutturacak bir teknoloji Phorm. En baştan söyleyeyim, tehlikenin henüz farkında bile değilsiniz!

Size Phorm’dan uzun uzun bahsetmeye başlamadan önce sosyalmedya.co olarak sansür ve fişleme konusunda oluşan kamuoyuna bizim de “Türkiye’de Internet Sansürü” kategorimizde de görebileceğiniz gibi içerik anlamında nasıl yardım ettiğimizi hatırlatmak istiyorum, çünkü az sonra Phorm ile ilgili okuyacaklarınız, bizim geçmişte ürettiğimiz bazı içeriklerle çok alakalı.

Öncelikle “Yeni Başlayanlar için 10 Maddede İnternet Sansürü” başlıklı yazımızı okuyun.


****
Yeni Başlayanlar için 10 Maddede İnternet Sansürü

15 Mayıs’ta on binlerce kişiyi bir araya getiren sansür karşıtı yürüyüşten bugüne konuyla ilgili çok sayıda yorum yapıldı. Bazı yazarlar ve politikacılar bu yürüyüşlerin politik ve ekonomik çıkar kaygısıyla ortaya atıldığını, aslında önerilen sistemin gayet demokratik ve mantıklı olduğunu iddia ettiler.

Aşağıda sansür protestolarının temel sebeplerini ve filtre sisteminin neden antidemokratik olduğunu özetleyen 10 madde bulacaksınız. SosyalMedya.co ve bu yazının yazarı adına bu yazı üzerinde hiçbir hak iddia etmiyoruz. İster buraya link verin, ister başka bir yere kopyalayıp kaynak gösterin, isterseniz de kendi yazınızmış gibi yayınlayın. Yeter ki dezenformasyona açık insanlara yürüyüşlerin neden yapıldığını ve neden herkesi ilgilendirdiğini anlatabilelim:

1) 22 Ağustos’ta yürürlüğe girmesi istenen yeni sistemde BTK’ya verilen filtreleme yetkisini kimin nasıl denetleyeceğini belirten tek bir düzenleme yok.

2) Bu yeni sistemde BTK siteleri engellemek için artık mahkeme kararına ihtiyaç duymayacak.

3) Engellediği sitelerin herhangi bir listesini de kimseye açıklamayacak. Hatta filtrelenen sitelerin listesinin açıklanması suç olacak (Karar Madde 5)

4) Yani siteniz haksız yere, diyelim Aile Profili’nden “yanlışlıkla” çıkarıldı, ruhunuz bile duymayacak. Bu durumda hangi makama başvurabileceğiniz belirsiz. Diyelim sizi dinleyecek makam buldunuz, yapılan başvurunun ne kadar sürede sonuçlanacağı da belirsiz. Siteniz haksız yere aylarca Aile Profili’nden çıkarılabilir.

5) Bu yüzden de bu yeni düzenleme, İnternet’teki tüm muhalif fikirlerin susturulması için mükemmel bir ortam hazırlıyor.

6) Profillerin kapsamı da belirsiz: “Çocuk Profili” çocuklara uygun içeriği oluşturacak. “Standart Profil” de şimdiki gibi mümkün olduğu kadar müstehcenlikten arındırılmış olacak. Öyleyse “Aile Profili”nin amacı ne? Kapsamı ne? Buna şimdiye kadar hiçbir görevli cevap vermedi. (Önceki maddeleri tekrar düşünürseniz amaç gayet belli aslında)

7) İsteyenin evine sansürlü İnternet alabildiği bir sistemde, on binlerce sitenin sansürlü olduğu şimdiki durum “en sansürsüz” profil olacak. BTK yetkilileri ve sansürü savunanlar bunu övünülecek bir şeymiş gibi sürekli söyleyip duruyorlar.

8) BTK’nın önerdiği devlet kontrollü sistemin benzeri hiçbir gelişmiş ülkede yok. BTK aksini iddia ederse yalan söylemiş olur. Gelişmiş ülkelerde bu tür geniş kapsamlı filtreler servis sağlayıcılar ve siteler tarafından oluşturulur. Devlet tarafından değil.

9) “Devlet tarafından oluşturulsun, ne fark eder?” demeyin. Çünkü bu durumda hükümete muhalif yayınların susturulması kolaylaşmış oluyor. Bir düşünün: Gazetelerin ve televizyonların kısıtlanması bu kadar kolay mı? Bir kanalın yayınının mahkeme kararı olmadan, tek bir kurul kararıyla bu kadar kolay engellenmesini kabul edebilir miydiniz?

10) Son olarak, profil değiştirme konusu var: İnternet’te bulunan filtreleri indiremeyecek kadar bilgisiz kullanıcının “bir ekranla profiller arasında geçiş yapacağı” söyleniyor ki bu tabii ki tutarsız bir iddia.

11) Sistem o kadar sağlıksız ve tek taraflı ki; şu anda iktidarda olan parti seçimi kaybetse, bir süre sonra o partinin görüşlerini içeren bütün siteler yeni hükümet tarafından kolaylıkla yasaklanabilir.
İşte tüm bu sebeplerden ötürü 22 Ağustos’ta yürürlüğe girmesi istenen sistemin ifade ve haber alma özgürlüklerine aykırı olduğu düşünülüyor. Maalesef hiçbir yetkili yukarıdaki maddeleri yalanlamıyor ve tatmin edici bir açıklama getiremiyor.

Siz de bilirsiniz ki, sağlıklı yönetimin temel kurallarından biri yönetilenlerin eleştiri gücüdür. Bu haliyle BTK kararı İnternet’te neyin yayınlanabileceğini tamamen yöneticilerin insafına bırakıyor. Yani konu İnternet filtresi satan birkaç kişinin veya muhalefet partilerinin çok ötesinde. Konu İnternet’i bir yaşam tarzı olarak benimseyen bizim neslimizin hakları ve özgürlükleriyle ilgili. Gerisi tamamen detay.(İsmail O. Postalcıoğlu - 20 Mayıs 2011)

****

Sonrasında ise “Sansür Paketlerinin Arkasından Türk Telekom mu Çıkıyor?” başlıklı içeriğimizi okuyun. Link - http://sosyalmedya.co/muhabbet-krali-internet-sansuru/

Okuyucularımızın çok azı biliyor olsa da, geçtiğimiz sene bu içerik yüzünden 5651 numaralı kanun kapsamında yargılandık. Davayı açan da Türk Telekom’du. Türk Telekom’un dava dosyasında yaptığı usulsüzlük sebebiyle dava reddedildi. Dolayısıyla içerik olarak halen sitemizde yer alabiliyor.

Son olarak ise “Sosyal Sansüre 3 Kala: İnterneti Nasıl Bilirdiniz?” başlıklı dosya konumuzu okumanızı tavsiye ederim. Size Birleşmiş Milletler internetin bir insan hakkı olduğuna dair yayınladığı rapordan bahsetmiştim. Ayrıca insanları internetten ayırmak da bir insan hakları ihlalidir ve uluslararası yasalara aykırılık teşkil eder. Hatta fikri mülkiyet haklarını ihlal ettiği gerekçesi de dahil olmak üzere sunulan gerekçeler ne olursa olsun kullanıcıların internet erişiminin kesilmemesi gerekir.

Eğer tüm bunları okuduysanız veya süreçten zaten haberdarsanız, internet sansürü konusunda ülkemizin durumuyla ilgili bilgi sahibisiniz demektir. Her ne kadar ülkemizin siyasi ileri gelenleri ve internet konusunda kanun koyucular sansür konusunu henüz yeterli eğitim seviyesine (!) erişmemiş olan Türk halkını zararlı içerikten korumak olarak açıklasa da, siz de biliyorsunuz ki gerçek bu değil.
Nitekim BTK’nın (Bilgi Teknolojileri Kurumu) demokrasi denen kavramdan haberdar olmadığını ve basiretsiz yönetildiğini de söyleyenler vardır mutlaka. Biz BTK’ya hep destek, tam destek verdiğimiz için, kendimizi asla ulu BTK’ya cephe açarmış pozisyonuna sokmamaya özen gösteriyoruz.

Ancak yazının başında da söylediğim gibi aslında her şeyin başındayız. Çünkü henüz ülke olarak internet kullanıcılarının site ziyaretlerini profilleyerek kişiselleştirilmiş reklam sunan Phorm adlı reklam servisinden haberdar değiliz. Nedir bu Phorm? Ne yapar? Nasıl yapar? Neden tehlikeli olma ihtimali var?

Phorm, eski adıyla 121 Media, 2002 yılında internet reklamcılığı alanında faaliyet gösterme amacıyla ABD’de kurulmuş bir teknoloji şirketi. Öncelikle spyware içeren programlar üretip dağıtarak milyon dolarlar kazanan şirket, gelen tepkilerin ardından, kişiselleştirilmiş reklamcılık konusunda faaliyet göstermeye başlıyor. Şirketin kötü başlayan karnesi, ileride de iyi devam etmiyor.

Phorm’un İngiltere’deki servis sağlayıcıları ile 2008 yılında yaptığı görüşmeler sonucu sunduğu kişiselleştirilmiş reklam sisteminin adı Webwise. Sistem, internet servis sağlayıcıların kullanıcıların internet üzerindeki bütün eylemlerini kaydederek, bu veriler üzerinden kullanıcılara uygun reklamlar gösterilmesi esasına dayanıyor. Yani kullanıcının bütün geçmişi, internet servis sağlayıcıları tarafından profillenerek veritabanına kaydediliyor. Süreç, profillerin reklam firmalarına satılmasıyla sonlanıyor. Bu sistemin reklamverenlerin iştahını ne kadar kabartacağını bir düşünün. Sonsuza kadar giden bir avlanma süreci. Bu sistemle %1’lik bile bir sapma olmadan pazarlama stratejileri geliştirmek mümkün oluyor. Çünkü acıkınca ne yemek istediğinizden, hastalandığınızda tercih ettiğiniz ilaca kadar internette yaptığınız bütün seçimler reklamverenlerin önünde duruyor.

Phorm’un bu sistemi uygulamaya başladığı ilk ülke İngiltere ve şirket, faaliyetine 2006 ile 2007 yıllarında British Telecom (BT) işbirliğiyle toplamda 54 bin kişi üzerinde izinsiz olarak yasadışı testler yaparak başlıyor. Binlerce internet sitesi de bu teste hizmet ediyor. Testler kapsamında hâkimler, avukatlar, siyasetçiler, askeri personel, polis, çocuk ve sıradan vatandaşların profili çıkarılıyor. Yani fişleniyorlar.
Bu skandalın ortaya çıkması, İngiltere’de bulunan üç servis sağlayıcı, British Telecom, Talk Talk ve Virgin Media ile kişiselleştirilmiş reklam servisi konusunda görüşmelere başlayan Phorm’a karşı ülkede büyük tepkilere neden oluyor. Open Rights Group (ORG), Microsoft, Google, YouTube, Facebook, AOL, Bebo, Yahoo, Amazon ve eBay gibi devleri Phorm’un uyguladığı sisteme karşı uyarıyor.

Bu dönemde Amazon ve Wikipedia, Phorm’un reklam sistemini engellediğini açıklıyor.

21 bin kişi Phorm’un incelemeye alınması ve Avrupa Yasaları kapsamında yasaklanmasını talep eden dilekçeler imzalıyorlar. Tepkiler bununla son bulmuyor. İnternet teknolojileri ve hükümet arasındaki ilişkiyi inceleyen Foundation for Information Policy Research (FIPR) adlı akademik kurum tarafından, Phorm’un illegal bir sistem uyguladığı yönünde açık mektup yayınlanıyor. Hatta internetin yaratıcısı diyebileceğimiz Sir Tim Berners Lee İngiltere’ye yaptığı ziyarette konuyla ilgili olarak bakan, hükümet yetkilileri, akademisyenler ve bazı büyük şirket temsilcileriyle bir araya gelerek internetteki gizlilik ihlaliyle ilgili toplumu uyaran açıklamalarda bulunuyor. Ancak sistem AB yasalarına aykırı olsa da İngiliz hükümeti, izinli uygulandığı takdirde İngiliz veri korunumu kanunları (Regulation of Investigatory Powers Act 2000 (RIPA) gereği sistemin uygulanmasında sakınca görmüyor.

İlk görüşmelerde Phorm ile anlaşma sağlayan internet servis sağlayıcıları, gelen tepkiler karşısında geri adım atıyor. Talk Talk, gelen tepkilerin ardından öncelikle Phorm’u izinli olarak kullanıcılarına sunabileceğini söylüyor. Ancak daha sonra Phorm’dan tamamen vazgeçiyorlar. 2009 yılında aynı şekilde BT de Phorm ile ortaklığını sonlandırıyor. Virgin Media ise 2010 yılının Kasım ayında Phorm ile ilişkisini kestiğini açıklıyor.

Bu süreçte gündemde olan bir isim var. Phorm’un CEO’su Kent Ertuğrul. Florida’da yaşayan bir baba ve İngiltereli bir annenin oğlu olan Kent Ertuğrul, aynı zamanda daha sonra yerini Phorm’a bırakan 121 Media şirketinin de CEO’su. Kent Ertuğrul için Phorm’un kişiselleştirilmiş reklam sisteminin mimarı diyebiliriz (Her ne kadar kendisi ile ilgili pek bilgi bulunamıyor olsa da, kişisel bir yorum olarak kendisinin Osmanlı soyundan geldiğini düşünüyorum, soyadı itibariyle. Bu da bir not olsun). Kent Ertuğrul, internette devrim yaratacağını düşündüğü bu sistem için uzun bir süre çalışmış. Sistemin arkasında aralarında Soğuk Savaş Dönemi’nde casusluk görevlerinde yer alanların da bulunduğu 100 sovyet programcısının bulunduğu bir ekip yer alıyor. Ertuğrul, İngiltere’deki tepkilerin yaşandığı dönemde adeta Phorm’un sözcüsü gibi davranıyor ve aktivistlere karşı kurduğu sistemi savunuyor. Ertuğrul’un Phorm adına sistemin çalışma prensibiyle ilgili yaptığı açıklamaları Youtube’da görebilirsiniz. Ayrıca The Guardian’dan Charles Arthur’a konuk olan Ertuğrul Kent’in kişiselleştirilmiş reklam sistemiyle ilgili soruları cevapladığı kaydı dinleyebilirsiniz.

Burada bir parantez daha açıp Phorm’un yönetim kadrosunda dikkat çeken bir başka isimden söz etmek istiyorum: Eski İngiltere Ekonomi Bakanı politikacı Lord Lamont of Lerwick. Lord Lamont, Phorm’da Ertuğrul Kent’ten sonra gelen üç isimden biri olarak görülüyor. Ekonomi Bakanı olarak iyi şanı bulunan Lord Lamont, Phorm’daki görevinin yanı sıra The British Iranian Chamber Of Commerce (BICC) da başkanlık görevini üstleniyor.

Şirket, İngiltere’deki tepkilerin ve internet servis sağlayıcılarının geri atmasının ardından bir dar boğaza giriyor. Phorm’un bundan sonraki hedefi diğer deniz aşırı ülkeler oluyor. Phorm İngiltere, Çin, Singapur ve Romanya ile birlikte Brezilya’da da ofis açıyor. Ancak şirketin Brezilya’daki macerası İngitere’deki gibi kullanıcılar için mutlu sonla bitmiyor. Phorm, Brezilya’daki internet servis sağlayıcıları ile anlaşmaya varıyor. Durumun vahametini Brezilyalı kullanıcıların buradaki tartışmalarından anlayabilirsiniz. Zira Phorm teknolojisi internet servis sağlayıcı tarafından uygulandığı takdirde bundan kaçmanız pek mümkün olmuyor. Bilgileriniz otomatik olarak internet servis sağlayıcısı tarafından kontrol ediliyor.

Tüm bu okuduklarınızdan sonra bu haberi yazma sebebimizin sıradaki ülkenin Türkiye olduğunu çıkarmışsınızdır.

Evet, Phorm kişiselleştirilmiş reklam sistemini Türkiye’ye getiriyor. Sistemin alıcıları belli. Ülkemizde sansür konusundaki baş aktörler olan BTK, TİB ve bu kurumların güdümündeki TTNET ve Türk Telekom. Hatta Türkiye’de faaliyet gösterecek şirket çoktan kuruldu bile.

PT Reklam Çözümleri Ticaret ve Servis Anonim Şirketi adıyla kurulan şirketin ticaret sicil numarası 798112/0. Levent’te bulunan şirketin meslek grubu, bilgi ve iletişim hizmetleri. İş konusu ise şöyle belirtilmiş: “Şirket internet kullanıcıları için çevirimiçi (online) davranışsal ve bağlamsal olarak hedeflenmiş reklamların ve içeriklerin iletilmesinde ve gösterilmesinde değiş tokuşu sağlayacak ve bunu katılımcı ticari/iş ortaklarının (internet hizmeti sağlayıcıları, internet web sitesi yayıncıları, reklamcılar ve medya-alım acenteleri dahilil) reklamlarının gösterebileceği reklam envanterinin alım-satımının değiş tokuşu yoluyla yapılacaktır. Şirket bu amaç doğrultusunda ilgili ekipman,donanım, cihaz,materyal,yedek parça,aksesuar ve diğer her türlü ekipman ürünlerinin ve bunların montajı,kurulumu,bakım ve onarımı ile ilgili diğer her türlü teçhizatın ithal,ihracı, ticareti,alım ve satımı ile de iştigal edecektir. Şirket aynı zamada teknik süreçler geliştirebilir ve bunları yürütebilir araştırma ve geliştirme faaliyetleri yapabilir ve teknolojik süreçlerin ve çözümlerin uygulamasına yardımcı olur ve ana sözleşmesinde yazılı olan diğer işler”.

TTNET ve Türk Telekom’un dijital reklamlar ile ilgili bu şekilde bir atağı varken, aynı anda Tivibu için de benzer yatırımlara girdiğini söylemeden edemeyeceğim. Duyumlarımıza göre Tivibu, davranışsal hedefleme ve profilleme konusunda global bir şirket ile anlaşma imzalamış durumda ve çok yakında Tivibu reklam kuşaklarını da ilgi alanlarımıza göre izleyebileceğiz. Büyük hizmet!

Bizim Phorm ile ilgili bu derece negatif bir haber yapmamızın sebebi ise Phorm’un teknolojisinin kullanıcı fişleme konusunda pamuk ipliğine bağlı olması. Her ne kadar kendileri “asla ve asla” kullanıcıları fişlemiyoruz dese de (Phorm’un web sitesindeki videoları izleyin), tek “switch” ile fişlemenin yapılabilecek olmasını bilmek can sıkıcı. Üstelik bu teknolojinin katma değerli bir hizmet yerine Türk Telekom ve TTNET omurgasından sunuluyor olması da cabası. Burada “yiğidi öldür hakkını yeme” mottosu ile hareket edersek, Phorm, İngiltere’de başına gelenlerden sonra teknolojisini değiştirdiğini söylüyor ve asla kullanıcı verisi tutmadığını söylüyor. Nitekim Avrupa Birliği’nden çıkan cevap da benzer yönde.

Bu konuyla ilgili kendime sorduğum ilk soru da şu: “Türk Telekom ve TTNET bu teknolojiyi zaten internet omurgasına bağladıkları anda hem kendilerinde hem de Phorm’un elinde çok büyük bir veri oluşuyor olacak. Ben zaten hizmeti kalitesiz alıp, fiyat/performans oranından da memnun kalmamışken, benim üzerimden (hem de bana hedeflenmiş olan reklamları izleyerek) neden bu kurumlara haksız kazanç sağlayayım?”. İşte soru bu zaten. Neden ben bu kurumlara haksız kazanç sağlayayım?

Seçebilme şansım olsa da ben, beni fişleyebilme ihtimali olan bir teknolojiyi kullanmak istemiyorum. Üstelik bu teknoloji zaten bana hak ettiğim hizmeti vermeyen kurumlara da para kazandıracak!
Phorm, çoktan TTNET ve Türk Telekom ile anlaşma imzalamış durumda. Phorm Türkiye yetkilisi ile yaptığım görüşmede, yetkilinin bana söylediği: “bu teknoloji kullanmayı seçebildiğin bir teknoloji” demişti. Ben de: “Seçebiliyorsam, neden bu teknolojinin önce internet omurgasına bağlandığını ve bu konudaki tüm anlaşmaların çoktan benim (yani herhangi bir kullanıcının) inisiyatifim dışında yapıldığını söyleyebilir misiniz?”. Madem seçebiliyordum, hani, siz çoktan omurgaya entegre etmişsiniz teknolojiyi.

Duyumlarımıza göre Phorm’un Türkiye operasyonun başına online reklam alanından önemli bir isim getiriliyor: Çiğdem Toraman. Phorm Türkiye ofisinin genel müdürü, daybuyday.com’da genel müdürlük görevi yapmış olan Çiğdem Toraman olarak seçildi. Doğan Online bünyesindeki MedyaNet’in Portallar ve Operasyon Grup Koordinatörü İpek Karadağ ise Yayıncı İlişkileri Geliştirme Direktörü olarak Phorm’a transfer oldu.

Şimdilik sizleri bu kadar bilgi ile bırakalım, bu yazının ikinci bölümünde ise Dijital Medya Planlama ve Satın Alma sektörü için Phorm’un hangi anlama geldiği konusunu açacağız.(Fatih Güner - 30 Nisan 2012)


TTNET'İN YENİ TUZAĞI - GEZİNTİ.COM





Eğer bir ülkede bir sektör sadece bir şirketin tekelinde ise ve o şirket zaman zaman yasaları veya ahlak kurallarını esnetmekte zarar görmüyorsa, hiç fark etmeden çok büyük bir kumpasının içerisinde kendinizi bulabilirsiniz. Evet sicili bir hayli kabarık olan ve her birimizin uygulamalarından muzdarip olduğu Türk Telekom ve onun en büyük markası TTNET‘ten bahsediyoruz.

Son günlerde bazı TTNET kullanıcıları tarayıcılarını açtıklarında otomatik olarak bir siteye yönlendiriliyorlar. Sayıları gittikçe artan bu internet kullanıcılarının yönlendirildiği sitenin ismi Gezinti.com.
Gezinti.com özel haberlerin, içeriklerin sunulduğu bir portal. Bir TTNET hizmeti olan Gezinti, üyelerine ilgi alanlarına göre içerikler sunuyor.

TTNET, Gezinti’nin yaygınlaşması için gayet ilgi çekici bir yol izliyor. Tarayıcılarını açtıklarında istekleri dışında siteye yönlendirilen TTNET müşterileri, karşılarına çıkan sayfayı terk etmeleri durumunda daha da ilginç bir uyarı ile karşılaşıyorlar: ‘Bu sayfayı terk ederseniz, kullanıcı sözleşmesini kabul etmiş sayılacaksınız.




Anlayacağınız dayatma yoluyla tık sayısını artırmayı planlayan TTNET, yine dayatma yoluyla yeni üyeler kazanmayı hedefliyor. Sayfayı kapattığınızda otomatik olarak üye oluyorsunuz ve Gezinti böylece hayatınızın bir parçası oluveriyor.

Gezinti.com’un iş planı sitenin geçtiğimiz aylarda sizlere bahsettiğimiz TTNET - Phorm işbirliğinin bir ürünü olduğunu bizlere gösteriyor. İsteyerek veya istemeyerek siteye üye olan internet kullanıcılarına ait tarayıcı bilgileri Gezinti veri tabanına gönderiliyor ve kullanıcının ilgi alanlarına özel içerikler ve (bu işin olmazsa olması) reklamlar sunulmaya başlanıyor. Böylece TTNET müşterileri bir anda şirketin bu yeni pazarlama faaliyetine kadrolu olarak katılmış oluyor.

İnternet ve bilgisayar ile haşır neşir olan TTNET abonelerinin bile tuzağına düştüğü Gezinti.com internet kullanımı sınırlı olan ve bu konulara uzak kalan kullanıcılar için çok daha büyük bir tuzak anlamına geliyor. İlerleyen günlerde daha fazla internet kullanıcısının karşısına çıkacak site, muazzam üye sayısı, tıklama rakamları ve ilgi alanlarına göre ayrılan kullanıcılar ile çok büyük bir ürün haline dönüşecek.

Şu an için üyelerinin karşısına vasat tasarımı ve haber sitelerinden alınan içerikler ile çıkan Gezinti.com’un akıbetinin ne olacağını ilerleyen günlerde göreceğiz.(Bahadır Atasoy - 9 Nisan 2012)

(Kaynak - SosyalMedya.Co)


__________________
Never fade away...
  Alıntı ile Cevapla
5 Üyemiz Heliosaga'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 10.07.2012, 20:36   #2
Çevrimdışı
Rukia
« En Akıllı Bızdık »

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Fişlemeye yepyeni bir boyut geliyor: Phorm

Tamam bir bu eksikti bu da oldu...

Nisan ayında geçekleşen kesintinin nedeni şimdi çıktı ortaya. Ttnetin o zamanki açıklamasıyla şimdi ortaya çıkan asıl neden arasında uçurumlar var.

Yazıyı uzun uzun okudum, bazı yerleri anlamadım tekrar okudum. Phorm diye bir kelimeliyi duysam bakar kalırdım sanırım. Ama şimdi bu kelimeyi duyunca açıkça "Ttnetin kullanıcılarına takmaya çalıştığı tasma" demekten çekinmeyeceğim.

Kullanıcıyı çaresiz bırakma ve soyma yönetemlerinin her türlüsünü deniyorlar. Bir çok ülkede bu uygulamanın nasıl sonuçlandığı ve insan hakları için ne kadar uygunsuz olduğu ortadayken bu işe girmeleri hangi mantiğa girer? Ttnetinkine girer.

Gezinti sitesi konusunda da akıllılar valla hem de çok akıllılar...
  Alıntı ile Cevapla
3 Üyemiz Rukia'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 11.07.2012, 10:18   #3
Çevrimdışı
Hara-Kiri
Kayı Boyu'nun Torunu

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Fişlemeye yepyeni bir boyut geliyor: Phorm

Böyle şeyler bilinçsiz insanlar tarafından oluyor .

Googleye Zombi bilgisayarlar ve zombi serverler aratın . Bu işe alet olamayın . Her ne olursa olsun Güvenlik duvarı bulundurun bulundurmuyorsanız bile en kötü ihtimal Windows 'un firewall'ını devre dışı bırakmayın.
__________________
Gerçek şu ki; saat 12:12 olduğunda kimse seni düşünmüyor, şifreleri 1234 yapan insan hala yaşıyor, noel baba yok, tam karşıya geçerken kırmızı yanacak, istediğini alsan da aklın alamadığında kalacak, az kalan yemek daha lezzetlidir, pastayı kesen pasta yiyemez, gece tırnak kesersen ömrün kısalmaz ve sakın kendini başka dünyadan zannedip triplere girmeye kalkma. ne yazık ki pizzanın ambulanstan önce geldiği bir ülkenin en nadide vatandaşlarından birisin sen de.. Hayat işte. O bakımdan diyeceğim o dur ki ; Başımız toprak, sonumuz toprak; mühim olan, çamurlaşmadan yaşamak..


  Alıntı ile Cevapla
3 Üyemiz Hara-Kiri'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 11.07.2012, 10:25   #4
Çevrimdışı
Ilgın
Gerçek Üye

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Fişlemeye yepyeni bir boyut geliyor: Phorm

Sabahtan Akşama Bedava konuşma kampanyasını allah rızası için mi yaptıklarını sanıyordunuz?
__________________
Kader, çadırındaki kilim gibidir. İpliğini Tanrı verir sen dokursun
  Alıntı ile Cevapla
2 Üyemiz Ilgın'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 28.07.2012, 10:32   #5
Çevrimdışı
Rukia
« En Akıllı Bızdık »

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Fişlemeye yepyeni bir boyut geliyor: Phorm

TTNET'in konuyla ilgili resmi açıklaması:

Gezinti, Türkiye’nin iletişim ve eğlence şirketi TTNET tarafından müşterilerine ilgi odaklı içerik ve kişiselleştirilmiş reklam sunan yenilikçi çevrimiçi bir hizmettir. Bu hizmet, iş ortağı siteler üzerinde oluşturulan özel alanlarda veya kullanıcıların ziyaret edeceği kendilerine özel kişiselleştirilmiş sayfalarda sunulmaktadır.

Gezinti; kullanıcıların onayı sonrasında başlayan bir hizmettir. Kişiye özel bilgilerin takibi yapılmadığından gizlilik ilkelerine uyumlu şekilde çalışan bir teknoloji kullanılmaktadır. TTNET müşterileri, Gezinti’yi kullanmaya kendilerine yapılan çevrimiçi daveti kabul edip onaylamaları halinde başlamakta ve diledikleri anda bu hizmeti bırakabilmektedirler.

Gezinti hizmeti sayesinde; kullanıcının kim olduğu ya da nereden internete bağlandığı bilinmeksizin sadece belirlenen ilgi alanlarına göre içerikler sunulmaktadır. Bu açıdan Gezinti son derece güvenli, kişisel verilerin gizliliğine saygı gösteren ileri teknoloji ürünü bir hizmettir.

Kaynak

*******

Ne kadar masum bir açıklama değil mi? Bu sabah adı geçen interneti açmamla adı geçen siteyle karşılaşmam bir oldu. Ve söylenen gibi çıkmak istediğimde çıkarsam sözleşme şartlarını kabul ettiğime dair bir sekme açıldı. Vazgeç deyip internetin pişini söktüm.

Yaptıkları açıklamayla bunun ne kadar faydalı bir yol olduğunu söylemeye çalışsalarda arkadaki amaçları belli...

  Alıntı ile Cevapla
Rukia'in Mesajına Teşekkür Etti
Cevapla

Bu Sayfayı Paylaşabilirsiniz

Etiketler
boyut, fişlemeye, phorm, yepyeni


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hızlı Erişim


WEZ Format +3. Şuan Saat: 06:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Önemli Uyarı
www.forumgercek.com binlerce kişinin paylaşım ve yorum yaptığı bir forum sitesidir. Kullanıcıların paylaşımları ve yorumları onaydan geçmeden hemen yayınlanmaktadır. Paylaşım ve yorumlardan doğabilecek bütün sorumluluk kullanıcıya aittir. Forumumuzda T.C. yasalarına aykırı ve telif hakkı içeren bir paylaşımın yapıldığına rastladıysanız, lütfen bizi bu konuda bilgilendiriniz. Bildiriniz incelenerek, 48 saat içerisinde gereken yapılacaktır. Bildirinizi BURADAN yapabilirsiniz.