Merhabalar
Forum Gerçek üyesi değilsiniz ya da Üye Girişi yapmamışsınız.
Sitemizden tam olarak yararlanabilmek için;
Lütfen Buraya tıklayarak üye olunuz.
Forum Gerçek

Forumları Okundu Kabul Et Bugünkü MesajlarYazdığım Cevaplar Açtığım Konular Kim Nerede
Geri git   Forum Gerçek > Güzellik ve Moda > Kadınlara Ait Güncel Konular

Kadınlara Ait Güncel Konular Bizimle olmuyor demeyin. Biliriz biz olmadan hiç olmaz


Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
Eski 22.11.11, 10:11   #1
Uzman Üye

saya35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Oct 2009
Konular: 751
Mesajlar: 1,710
Ettiği Teşekkür: 1351
Aldığı Teşekkür: 7840
Rep Derecesi : saya35 muhteşem bir gelişmedesaya35 muhteşem bir gelişmedesaya35 muhteşem bir gelişmedesaya35 muhteşem bir gelişmedesaya35 muhteşem bir gelişmedesaya35 muhteşem bir gelişmedesaya35 muhteşem bir gelişmedesaya35 muhteşem bir gelişmedesaya35 muhteşem bir gelişmedesaya35 muhteşem bir gelişmedesaya35 muhteşem bir gelişmede
Ruh Halim: none
Standart Sabah yorgunluğuna karşı 10 öneri






Diyetisyen Yeşim Çelik özellikle kadınları etkileyen ve mevsim geçişlerinde şiddetlenen kronik yorgunluğu engelleyecek tavsiyelerde bulunuyor:
Yorgunluğun pek çok sebebi olabilir. Kansızlık, enfeksiyonlar, karaciğer, kalp ve böbrek yetmezlikleri, vitamin ve mineral eksiklikleri, metabolik bozukluklar (hipoglisemi), hormonal problemler (hipotiroidi, böbrek üstü bezi yetmezliği), kanser gibi ciddi sağlık sorunlarında yorgunluk bazen ilk işarettir. Yorgunluk, tekrarlayan ve uzun süren stresin, uyku problemlerinin, depresyon ve diğer bazı psikolojik sorunların sonucunda da oluşabilir. Alkol ve sigara kullanımı, yorgunluktan korunmak için kullanılan uyarıcılar ve bazı ilaçlar ve daha da önemlisi beslenme yanlışları yorgunluğun başlıca nedenlerindendir. Yeterli ve dengeli beslenme, yorgunluğu önlemenin en önemli yollarından birisidir. Öğünlerinizde dikkat edeceğiniz birkaç küçük kural kendinizi zinde hissetmenizi sağlayacaktır.

Yumurta ve kırmızı et demir eksikliği kaynaklı yorgunluğu önler

Yorgunluğun temel nedeni demir eksikliğine bağlı kansızlıktır. Kadınlar da daha sık gözlenen kansızlığı önlemek için haftanın belirli günlerinde demir içeriği yüksek olan yumurta tüketilmelidir. Haftada 2-3 kez kırmızı etin yanında mutlaka demirin vücut tarafından kullanımını artıran C vitamini içeren sebze ve meyvelerin tüketilmesine özen gösterilmelidir. Çok koyu çay ve kahve tüketimi demir emilimini azalttığı için yemekten hemen sonra tüketilmesi önerilmemektedir. Kuru meyvelerin demir içeriği yüksektir. Ara öğünlerde kan şekerinin dengelemesi açısından tüketilmesi önemlidir.

Yorgunluğunuzu azaltmak için:

1. Öğün atlamamaya özen gösterin.

2. Az ve sık yiyin.

3. Beyaz rafine dilmiş tahıllar yerine; tam buğdaylı, çavdarlı, yulaflı ve
kepekli rafine edilmemiş tahılları ve besinleri tercih edin.

4. Gün içerisinde 8 - 10 bardak su içmeye özen gösterin.

5. Spor yapıyorsanız ya da çok kalori sarf edip terliyorsanız, soda ve taze sıkılmış meyve suları tüketin.

6. Yağlı besinlerden mümkün olduğunca uzak durun.

7. Özellikle akşam yemeklerini sebze ağırlıklı olmasına dikkat edin.

8. Alkol tüketimini mümkün olduğunca azaltın.

9. Kızartmalardan uzak durun, bunların yerine fırında haşlama, buğulama tercih edin.

10. Kendinizi yorgun hissettiğinizde muz, çilek veya kivi tüketin
__________________
İnsanlığın haline baktığın zaman, Nuh'un gemiyi kaçırmamış olmasına üzülmemek elde değil.
Mark Twain

saya35 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
2 Üyemiz saya35'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 22.11.11, 10:12   #2
Uzman Üye

saya35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Oct 2009
Konular: 751
Mesajlar: 1,710
Ettiği Teşekkür: 1351
Aldığı Teşekkür: 7840
Rep Derecesi : saya35 muhteşem bir gelişmedesaya35 muhteşem bir gelişmedesaya35 muhteşem bir gelişmedesaya35 muhteşem bir gelişmedesaya35 muhteşem bir gelişmedesaya35 muhteşem bir gelişmedesaya35 muhteşem bir gelişmedesaya35 muhteşem bir gelişmedesaya35 muhteşem bir gelişmedesaya35 muhteşem bir gelişmedesaya35 muhteşem bir gelişmede
Ruh Halim: none
Standart Cevap: Sabah yorgunluğuna karşı 10 öneri

Sabahları yorgun oluyorum da pazartesi sabahları daha bir acayip yorgun uyanıyorum ...
__________________
İnsanlığın haline baktığın zaman, Nuh'un gemiyi kaçırmamış olmasına üzülmemek elde değil.
Mark Twain

saya35 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
saya35'in Mesajına Teşekkür Etti
Cevapla

Bu Sayfayı Paylaşabilirsiniz

Etiketler
yorgunluğuna


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


İlgili Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Millî Mücadeleye Karşı Olan Cemiyetler OkyanusunKalbi Türk Tarihinde Yer Alanlar 7 10.01.16 21:13
Kıbrıs'la İlgili Bütün Belgeler, Bütün Gerçekler Kartal Türk Tarihi 8 03.02.14 12:03
Çocuk Psikolojisinde Çocuklarda Gelişim Dönemleri Minerva Psikoloji 0 26.01.09 02:30
27 Mayıs 1960 Devrimi oneyouu Türk Tarihi 0 25.01.09 02:11
Cumhuriyet Ne Demek? oneyouu Türk Tarihi 0 24.01.09 21:53


WEZ Format +3. Şuan Saat: 13:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.
Copyright ©2000 - 2019 www.forumgercek.com
Protected by CBACK.de CrackerTracker
Önemli Uyarı
www.forumgercek.com binlerce kişinin paylaşım ve yorum yaptığı bir forum sitesidir. Kullanıcıların paylaşımları ve yorumları onaydan geçmeden hemen yayınlanmaktadır. Paylaşım ve yorumlardan doğabilecek bütün sorumluluk kullanıcıya aittir. Forumumuzda T.C. yasalarına aykırı ve telif hakkı içeren bir paylaşımın yapıldığına rastladıysanız, lütfen bizi bu konuda bilgilendiriniz. Bildiriniz incelenerek, 48 saat içerisinde gereken yapılacaktır. Bildirinizi BURADAN yapabilirsiniz.
Page Rank Icon
Bumerang - Yazarkafe
McAfee Site Denetleme
Norton Site Denetleme
www.forumgercek.com Creative Commons Alıntı-Lisansı Devam Ettirme 3.0 Unported Lisansı ile lisanslanmıştır.